AprilLudgate Skrevet 12. januar 2022 #41 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde ikke latt min 13 åring få lov å ha sex, sykt! Det er barn! Anonymkode: fc142...a8c Hvorfor siterer du meg på det? Sa ikke at jeg skulle be henne ha sex. 1
Queen of the North Skrevet 12. januar 2022 #42 Skrevet 12. januar 2022 Oj.. Den kan være vanskelig. Tror du kommer lengre med informasjon og åpenhet enn benektelse og sinne. Forklar att sex er en måte voksne koser på, du skjønner at det er spennende og at hun har en kjæreste hun ønsker å være nær. Men att selv om kroppen hennes er fysisk klar, og at hun synes det de har gjort tidligere føles godt så er det ikke sikkert at hun er moden nok til å takle den emosjonelle siden enda. Vær klar på at du skulle ønske att dette kan vente en stund da du har en mistanke om at det kanskje kan være litt tidlig for henne, men at det er kun hun som vet. Be henne om å være helt sikker på att hun har lyst før hun gjennomfører. For dette er ikke noe man kan ta tilbake etterpå hvis man angrer seg. Vær åpen på att det er andre ting man kan gjøre utover samleie som også kan føles godt og nært. Snakk litt om ting som kan gå galt (selv om en snart 14 åring er på toppen av verden og kan og vet alt), hva hun kan forvente og ikke minst prevensjon. Ikke bli sinna - men la henne få føle at hun kan stole på deg og att du gir ærlig, men korrekt informasjon uten å formane din mening slik att hun kommer til deg når hun trenger veiledning eller helsestasjonen får å ordne p piller (personlig ville jeg foretrukket p stav da den har mindre statistikk for feil bruk) før de har samleie. Du trenger ikke å gå i detaljer om dine egne erfaringer, men snakk litt løst og ledig om det som om det er en naturlig ting og logiske forklaringer fremfor dine meninger. 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #43 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ok, hvis du spør en gutt/mann om de hadde ønsket at deres datter hadde sex i en alder av 13 år, hva tror du svaret blir ?? Anonymkode: bf7c3...c08 Hva har det å spørre en mann med saken å gjøre? 😂 Det er like patetisk. Anonymkode: 6d650...fd8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #44 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det er skremmende at noen i sine fulle fem mener at 13 åringer skulle ha sex. En har jo såvidt fått kjønnshår! Det er en strafferamme på 6 år for å ha sex med en mindreårig Anonymkode: bf7c3...c08 Trenger man kjønnshår for å ha samleie? Anonymkode: 6d650...fd8 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #45 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Herregud!! Jeg har fire voksne barn, og vi har aldri hatt problemer med å forholde oss til virkeligheten og bruke hodet . Hvilken forelder er det som tillater en 13 år gammel datter å ha sex?? Det et faktisk straffbart , og den praten hadde jeg tatt tidlig i løypa ja. Er vel ikke noe poeng å la datteren min bli et nek som har seg utnytte av eldre gutter ? Såpass selvtillit og stolthet over kroppen sin må en være med å bygge opp Anonymkode: bf7c3...c08 To 13-åringer er ikke straffbart. Hvorfor skal bare gutten straffen da? Jenta er like mye med på frivillig samleie. Anonymkode: 7f110...9b4 4
Gjest rampenissen72 Skrevet 12. januar 2022 #46 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det er skremmende at noen i sine fulle fem mener at 13 åringer skulle ha sex. En har jo såvidt fått kjønnshår! Det er en strafferamme på 6 år for å ha sex med en mindreårig Anonymkode: bf7c3...c08 Skal begge i fengsel i 6år da? Siden begge er 13? Eller, bare en av dem?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #47 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Trenger man kjønnshår for å ha samleie? Anonymkode: 6d650...fd8 Eh… poenget var at en knappt nok er kjønnsmoden i en alder av 13 år Anonymkode: bf7c3...c08
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #48 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): To 13-åringer er ikke straffbart. Hvorfor skal bare gutten straffen da? Jenta er like mye med på frivillig samleie. Anonymkode: 7f110...9b4 Er det vanskelig dette ? 16 år er den seksuelle lavalder. Tenker du at to 13 åringer er kapable til å ha sex ? Når du er opptatt av det i den alderen så er deg noe som har gått galt Anonymkode: bf7c3...c08
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #49 Skrevet 13. januar 2022 rampenissen72 skrev (13 timer siden): Skal begge i fengsel i 6år da? Siden begge er 13? Eller, bare en av dem? Jeg vil anta at det blir en sak med foreldrene inne i bildet og , eller hva tror du? Anonymkode: bf7c3...c08
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #50 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva har det å spørre en mann med saken å gjøre? 😂 Det er like patetisk. Anonymkode: 6d650...fd8 Det er noe med at en ville aldri ha latt sine barn begynne like tidlig med sex hvis en sjøl var veldig tidlig ute . Anonymkode: bf7c3...c08
RockyRose Skrevet 14. januar 2022 #51 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 19.14): Helt enig. De som mener det er akseptabelt, og attpå til legger til rette for at 13-åringen deres har sex, mangler grunnleggende evner som foreldre. Det er ikke greit! Ulovlig eller ei, de er barn enda, og ikke modne for sex. Mine barn har aldri spurt om når jeg hadde sex for første gang. De liker ikke å tenke på at mamma har et sexliv. Anonymkode: 00630...b7c Er vel ingen her som legg til rette for at 13-åringane har sex? Men ein kan faktisk gjere lite utanom å snakke godt om det til borna så dei veit kva det inneber, både fysisk og psykisk. Kva tiltak meiner du ein kan gjere i ts sitt tilfelle? Bli køyrt frå og til skulen, fritidsaktivitetar og husarrest til dei er 16? Mange her snakkar om å vere dårleg foreldre når dei godtar sex. Trur du verkeleg dei fleste 13åringane som er seksuelt aktive snakkar med foreldra om det? Eg hadde mange veninner med foreldre som hadde same tankar og reglar som deg og fleire her, jentene hadde likevel sex med kjærestane sine, både dei jamnaldra og eldre.. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #52 Skrevet 14. januar 2022 Da hadde jeg fortalt sannheten og sagt at jeg var glad jeg ventet til jeg var eldre. Så hadde jeg spurt henne hva hun tenkte og prøvd å ha en fin samtale rundt følelser, kjærester, sex og debutalder. Jeg synes ikke noen 13åringer skal ha sex eller er moden nok til det, men realiteten er likevel at en del har sex så tidlig og i stedet for å nekte (som om det hjelper) eller velge å ignorere det er det bedre å være realistiske, ha et nært forhold til barna sine og sørge for at om det nå skjer så tidlig så foregår det under trygge forhold. Anonymkode: 7c348...511 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #53 Skrevet 14. januar 2022 Jeg hadde svart ærlig på det. I mitt tilfelle var første gangen sammen med min mann/barnets pappa, og jeg var da i 20-årene. Jeg ønsket å vente, og er glad for at jeg gjorde det. Så hadde jeg nok snakket om det å sette grenser, at det ikke er vanlig at en 13-åring har sex, å vente til man er klar, og det å være trygge på hverandre. Jeg hadde kanskje gravd i hvor spørsmålet kom fra: er det sånn at hun ønsker å ha sex? Har kjæresten ytret et ønske? Kjenner hun seg klar? Har hun en følelse av at "alle andre" gjør det? Anonymkode: 32e23...9cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå