Gå til innhold

Spørsmal til mamma

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva hadde du svart om dattera på 13 som har hatt kjæreste i nesten 1 år, spurte : Mamma, hvor gammel var du da du sexet 1 gang?

Anonymkode: 2481f...012

Jeg hadde dratt en hvit løgn å fortalt at jeg var over den seksuelle lavalder.

Anonymkode: c1f36...ef6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud!! 
Jeg har fire voksne barn, og vi har aldri hatt problemer med å forholde oss til virkeligheten og bruke hodet . 
Hvilken forelder er det som tillater en 13 år gammel datter å ha sex?? 
Det et faktisk straffbart , og den praten hadde jeg tatt tidlig i løypa ja. 
Er vel ikke noe poeng å la datteren min bli et nek som har seg utnytte av eldre gutter ? 
Såpass selvtillit og stolthet over kroppen sin må en være med å bygge opp 

Anonymkode: bf7c3...c08

Det er jo ikke straffbart å ha sex ved 13. hvor har du det fra? 

Anonymkode: 237c3...2e3

• Liker 3
Skrevet

Det hadde jeg selvsagt ikke svart på. Jeg diskuterer da ikke sexlivet mitt ( eller mitt ikke-eksisterende sexliv🤭) med barnet mitt. Men hadde selvsagt ikke vært okay med at 13-åringen skal ha et sexliv. Ingen 13-åringer skal ha det. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er jo ikke straffbart å ha sex ved 13. hvor har du det fra? 

Er ikke den seksuelle lavalder 16 år ??? 
En 13 åring er et barn 

Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Eh.. 13 år ?? 
Det var da jeg fikk mensen .. 

Hvor gammel er denne kjæresten ? 
Og det hadde overhodet ikke vært aktuelt med noe sex i den alderen nei, og hev hadde nøye forklart hvorfor en 13 åring ikke er klar fir eller har lov til sex
Jeg hadde sagt høyt og tydelig til begge to at om det blir gjennomført noe sex så blir gutten anmeldt. 
Rett og slett for at de skulle forstå alvoret ! 

Hvorfor i alle dager ville du anmeldt gutten når begge to er like gamle og har samtykkende sex? Det kunne forsåvidt like gjerne vært jenta di som var pådriveren. 

Ts: Jeg hadde sagt at alderen jeg debuterte i er privat, men at dere gjerne kan ta en prat om sex og hvordan man sikrer seg at man har samtykkende sex og sex i en alder hvor man er moden nok til det. Samt en lengre avhandling om prevensjon og bruk. 

Endret av Ulven
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud!! 
Jeg har fire voksne barn, og vi har aldri hatt problemer med å forholde oss til virkeligheten og bruke hodet . 
Er vel ikke noe poeng å la datteren min bli et nek som har seg utnytte av eldre gutter ? 

Jeg hadde MANGE venner og bekjente som hadde deg som forelder, det stoppet ingen av de. Det stoppet ikke guttene heller, puling ble det likevel, men selvsagt var det ingen som snakket med foreldrene sine om det. 

Anonymkode: 6d650...fd8

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke den seksuelle lavalder 16 år ??? 
En 13 åring er et barn 

Det er ulovlig men Den kriminelle lavalder er 15. Hvordan mener du at to 13- åringer skal straffes for å ha sex med hverandre? Det er altså ikke straffbart. Er du under 15 kan du ikke straffes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud!! 

Det er jo ingen måte straffbart så lenge det er samtykkende samleie og så lenge begge er under 16 så finns det ingenting å anmelde. 13-åringer vil begynne å løsrive seg fra barndommen og kjenne på det å være tenåring. Jeg tillater heller min 13 åring å ha sex og sørger for at hun er trygg med å prate med meg og sørge for at jeg ikke blir bestemor før jeg har fyllt 40 år.Men man behøver jo ikke legge opp til det ved å tillate overnatting osv, man kan jo prøve å gjøre det jævlig vanskelig for dem. 

Anonymkode: 3f767...b25

Skrevet
Fløff skrev (6 timer siden):

Hadde svart 🤷‍♀️ Og tatt en samtale med henne om prevensjon. 

Hadde ikke latt min 13 åring få lov å ha sex, sykt! Det er barn! 

Anonymkode: fc142...a8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hadde ikke latt min 13 åring få lov å ha sex, sykt! Det er barn! 

Anonymkode: fc142...a8c

Helt enig. De som mener det er akseptabelt, og attpå til legger til rette for at 13-åringen deres har sex, mangler grunnleggende evner som foreldre. Det er ikke greit! Ulovlig eller ei, de er barn enda, og ikke modne for sex.

Mine barn har aldri spurt om når jeg hadde sex for første gang. De liker ikke å tenke på at mamma har et sexliv.

Anonymkode: 00630...b7c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ulovlig men Den kriminelle lavalder er 15. Hvordan mener du at to 13- åringer skal straffes for å ha sex med hverandre? Det er altså ikke straffbart. Er du under 15 kan du ikke straffes. 

Jeg synes det er skremmende at noen i sine fulle fem mener at 13 åringer skulle ha sex. 
En har jo såvidt fått kjønnshår! 
Det er en strafferamme på 6 år for å ha  sex med en mindreårig 

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ingen måte straffbart så lenge det er samtykkende samleie og så lenge begge er under 16 så finns det ingenting å anmelde. 13-åringer vil begynne å løsrive seg fra barndommen og kjenne på det å være tenåring. Jeg tillater heller min 13 åring å ha sex og sørger for at hun er trygg med å prate med meg og sørge for at jeg ikke blir bestemor før jeg har fyllt 40 år.Men man behøver jo ikke legge opp til det ved å tillate overnatting osv, man kan jo prøve å gjøre det jævlig vanskelig for dem. 

Du burde jo ha vært meldt til Barnevernet ! 
En 13 åring skal overhodet ikke ha sex. 
De skal gå på skolen ! 

• Liker 1
Skrevet
Ulven skrev (1 time siden):

Hvorfor i alle dager ville du anmeldt gutten når begge to er like gamle og har samtykkende sex? Det kunne forsåvidt like gjerne vært jenta di som var pådriveren. 

Ts: Jeg hadde sagt at alderen jeg debuterte i er privat, men at dere gjerne kan ta en prat om sex og hvordan man sikrer seg at man har samtykkende sex og sex i en alder hvor man er moden nok til det. Samt en lengre avhandling om prevensjon og bruk. 

Jeg antar at gutten var eldst , og søren meg ikke mange gutter på 13 som er seksuelt aktive . I såfall er det noe fundamentalt galt med oppvekstvilkårene i det hjemmet . 
Det ligger i sakens natur at om det hadde skjedd så hadde foreldrene også blitt en Oset i saken . 
Skremmende at voksne mennesker ikke greier å beskytte barn mot sex. 
Min datter hadde aldri vært pådriver for å få sex. 
Da hadde i såfall jeg vært ekstremt korka og uten moral 

Skrevet

Jeg hadde MANGE venner og bekjente som hadde deg som forelder, det stoppet ingen av de. Det stoppet ikke guttene heller, puling ble det likevel, men selvsagt var det ingen som snakket med foreldrene sine om det. 

Ok, hvis du spør en gutt/mann  om de hadde ønsket at deres datter hadde sex i en alder av 13 år, hva tror du svaret blir ?? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva hadde du svart om dattera på 13 som har hatt kjæreste i nesten 1 år, spurte : Mamma, hvor gammel var du da du sexet 1 gang?

1 gang som i én gang? 
Eller mener du første gang? 
Da skrives det 1. gang

Anonymkode: df563...1c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva som sies og hva som gjøres er to helt forskjellige ting. En forelders ansvar er å fortelle hva barna skal gjøre ideelt sett. Og så er oppgaven vår å takle det på en bra måte når de ikke hører på oss. Men sex som 13-åring vil ofte være tegn på problemer med egen sexualitet.

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke være seriøs og mene at du vil tillate din 13 åring å ha sex? 13 år er  barn. 

Anonymkode: 88ed7...5ed

Skrevet

Det oppleves nok som en straff når barnevernet blir involvert.

Skrevet

Jeg fortalte henne at jeg var 13 (hun spurte når hun var 13 av alle ting) og at jeg overhodet ikke var klar men ble presset av kjæresten min som var 16 år. Det endte opp i en graviditet og er noe jeg har syntes var veldig vanskelig i mange år, å måtte leve med den aborten. Foreldrene mine var emosjonelt avkuttet fra meg og tok ikke de valgene jeg hadde og tok ovenfor min datter. Jeg var redd for å være så åpen men enda mer redd for at hun skulle gjøre samme feil som meg. Hun var 18 år når hun debuterte, men en kjæreste hun hadde vært sammen med fra hun var 17 år som behandlet henne godt.

Anonymkode: bf650...f1d

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde vært ærlig og svart at jeg var 16 år og sagt litt om hva jeg tenkte og følte om det. 

Anonymkode: 78dbd...5b5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...