Gå til innhold

Min vei til en sunnere hverdag!


Bolla!

Anbefalte innlegg

Det har gått greit så langt @Bokdamen 🤗 

Utfordringen i helgen er å klare å la være å skrape bollen og slikke av slikkepotten når jeg selv står for selskaper i helgen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veiedag

Startvekt 116,4 kg (nyttår 2022)

14/1- 115,5 kg (-0,9kg)

21/1- 115,0 kg(-0,5kg)

28/1- 114,0 kg (-1.0kg) 

4/2- 112,9 kg (-1,1kg)

11/2- 112,0 kg (-0,9kg)

18/2- 111,9kg (-0,1kg) 

25/2- 111,2kg (-0,7kg) 

 

Totalt 5,2 kg ned

Godt å se større nedgang denne uka 🙌🏼 
God helg til den som måtte titte innom 🌸

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første delmål på 110kg skimtes i det fjerne 🤗

Etter det tenker jeg neste mål er å komme under 100 👌🏼 
Har ingen planer om belønninger underveis, men har bestemt meg for å sette 100,- inn på en konto for hver kilo ned. Da har jeg litt å shoppe for når målet er nådd :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det @Skorpion91 ☺️ 
 

Sånn ellers så har frøken corona inntatt denne kroppen og tankene om denne uka er ganske så negative.. Jeg er helt slått ut og spiser garantert mer enn det jeg forbrenner. Jeg sliter skikkelig med å ta gode valg og hodet har bare lyst på junk🤯 Hjelper ikke at resten av familien er syke heller, for da har de også bare lyst på det som ikke er bra for meg 🙈 Og når ene barnet som ikke har spist noen på flere dager endelig sier at han har lyst på mat og at det er pizza fra pizzabakeren, da ble det pizza.. Hadde salat ved siden av da, for å fylle opp med litt grønt i det minste. 
 

Huff, håper på en bedre dag i morgen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen når man er syk @Bolla! Jeg hadde det på samme måte når jeg hadde korona.

Håper du blir fort frisk 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (3 timer siden):

Kjenner følelsen når man er syk @Bolla! Jeg hadde det på samme måte når jeg hadde korona.

Håper du blir fort frisk 🌹

Takk for det🌸 

Må innrømme at koronaen er tøff med meg. Håper på at det snur snart 🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Veiedag

Startvekt 116,4 kg (nyttår 2022)

14/1- 115,5 kg (-0,9kg)

21/1- 115,0 kg(-0,5kg)

28/1- 114,0 kg (-1.0kg) 

4/2- 112,9 kg (-1,1kg)

11/2- 112,0 kg (-0,9kg)

18/2- 111,9kg (-0,1kg) 

25/2- 111,2kg (-0,7kg) 

11/3- 111,3kg (+0,1kg)

 

Totalt 5,1 kg ned

 

sist uke glemte jeg helt av veiedagen oppi all sykdom. Denna ukas resultat var forventet. Jeg he vært sengeliggende over mange dager og matvalgene har ikke vært gode. Dermed var det veldig forventet med oppgang og jeg fryktet nok mer opp enn 100g. 
Men når det er sagt, så et jeg tilbake på sporet når det gjelder mat. Litt verre med trening da koronalungene ikke tillater så mye annet en vanlig hverdagslig aktivitet enda 🙈 Men det blir! 
 

Nå er jeg klar for helg, en uten sykdom forhåpentligvis🙌🏼 
God helg 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vekta ikke har gått ned så fikk jeg høre av et familiemedlem i går at det vistes på ansiktet mitt at jeg hadde gått ned noen kilo, det var litt gøy å høre 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolla! skrev (14 timer siden):

Selv om vekta ikke har gått ned så fikk jeg høre av et familiemedlem i går at det vistes på ansiktet mitt at jeg hadde gått ned noen kilo, det var litt gøy å høre 🤗

Hyggelig å høre at det vises 😊 Det var noe av det første jeg fikk høre også, at ansiktet mitt var blitt mye smalere.

Håper du er frisk igjen nå, og 100 gram opp er jo egentlig ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veiedag

Startvekt 116,4 kg (nyttår 2022)

14/1- 115,5 kg (-0,9kg)

21/1- 115,0 kg(-0,5kg)

28/1- 114,0 kg (-1.0kg) 

4/2- 112,9 kg (-1,1kg)

11/2- 112,0 kg (-0,9kg)

18/2- 111,9kg (-0,1kg) 

25/2- 111,2kg (-0,7kg) 

11/3- 111,3kg (+0,1kg)

18/3- 111,0kg(-0,3kg)

 

Totalt 5,4 kg ned


Litt nedtur med bare 300g, men trøster meg med at jeg har gått litt ned i det minste! 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det trått… livet er litt tøft for tiden og jeg klarer ikke ta de gode valgene. Motivasjon og viljestyrken er ikke tilstede og det eneste jeg har lyst til er å krype under teppe og trykke munnen full med junk og sjokolade…. 

Håper jeg klarer å finne tilbake til den motivasjonen jeg hadde og at jeg kommer meg på sporet igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har hjulpet meg aller mest er å innse at motivasjonen vil gå i bølgedaler, og at det i hverdagen handler om villjestyrke og rutiner. Jeg har faste løpedager og løper da uavhengig av vær. Har løpt flere turer i pissregn som har blitt overraskende fine og lange, og det er alltid verst før man kommer seg ut. Er det helt jævlig kan jeg heller ta den korte runden, men det skjer ytterst sjeldent. I høst kom jeg frem til en del rutinemåltider som jeg vet passer i budsjettet mitt (velger mellom to frokoster, det samme til lunsj hver dag med småvariasjoner), og spesielt hva jeg spiste til kvelds er viktig. For meg er en skål med kiwi, druer, blåbær, youghurt naturell og litt hakkede cashewnøtter helt optimalt når jeg har lyst på noe godt. Jeg har vent meg til at jeg spiser kvelds og har satt av kalorier til det.

Det er noe dritt når livet ikke er på lag, men heldigvis går det mot lysere tider! Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler med deg @Bolla! 😘

Hos meg har også motivasjonen gått veldig i bølgedager. Men jeg har vært litt sta når det har vært som verst. Jeg VET hva jeg kan spise og hva jeg ikke kan spise. Jeg har satset på 4 måltider om dagen, noe som gjør at jeg egentlig aldri er skikkelig sulten. I hvertfall ikke på kveldene. Jeg spiser alltid kveldsmat.

Og som @Bokdamen skriver er rutiner veldig viktig for meg også. Jeg må bestemme meg og lage planer for hva jeg skal spise og hva jeg skal gjøre. Noen dager har jeg ikke lyst til noe som helst, men så lenge jeg har laget en "avtale" med meg selv så gjennomfører jeg. Ikke alltid like lystbetont, men jeg har så utrolig god følelse når jeg allikevel har klart å gjennomføre.

Heier fortsatt på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord damer 🌸 

Jeg prøver så godt jeg kan og er ganske flink når det kommer til kostholdet. Har også fått inn noe trening den siste uka og det er godt å få i gang kroppen og blodpumpa litt 😄 

Spent på veiedag på fredag, skal prøve å holde meg unna vekten frem til da 😅

Endret av Bolla!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolla! skrev (55 minutter siden):

det er godt å få i gang kroppen og blodpumpa litt 😄

Har du PAI appen? Det er en app som har fokus på om du får opp pulsen nok i løpet av uken totalt sett. Forurtsetter at du har en pulsklokke, men det er en ganske gøy måte å holde fokus på å bruke hjertet. Den registrerer totalen den siste uken, om det er lenge siden du har fått opp pulsen, går scoren din ned. En fin måte å holde fokus på det og veldig enkelt og målbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (49 minutter siden):

Har du PAI appen? Det er en app som har fokus på om du får opp pulsen nok i løpet av uken totalt sett. Forurtsetter at du har en pulsklokke, men det er en ganske gøy måte å holde fokus på å bruke hjertet. Den registrerer totalen den siste uken, om det er lenge siden du har fått opp pulsen, går scoren din ned. En fin måte å holde fokus på det og veldig enkelt og målbart. 

Nei den har jeg ikke. Skal sjekke ut den, høres interessant ut 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...