Gå til innhold

Min vei til en sunnere hverdag!


Bolla!

Anbefalte innlegg

Altså, hvordan startet man?!? 
 

Jeg har bestemt meg for at nå er det på tide å ta noen grep for meg selv.
Jeg har lenge nærmest fornektet hvor dårlig ståa i denne kroppen er, men nå må noe gjøres. 
 

Jeg er en dame på 31 år, gift og 2 barn. Etter første fødsel for 9 år siden fikk jeg fødselsdepresjon og jeg utviklet flere typer angst. Det er på dette tidspunktet at alt begynte å gå nedover. Ja, bortsett fra vekta da, den gikk oppover.. 

Jeg jobba knallhardt med det psykiske og ble frisk. Livet smilte! Etter fødsel nr 2 ble det tøft igjen og angsten ble på nytt en «venn».

Nå innser jeg at jeg må gjøre noe for å få en bedre helse, både fysisk og psykisk. 

Jeg er lei av at alt er tungt, at jeg blir andpusten av å gå opp en trapp, at jeg aldri føler meg fin og at jeg ikke passer inn i klær jeg synes er fine. 
 

Jeg håper at denne dagboken kan hjelpe meg på veien. 
 

Det skrekkelige tallet på vekta viste 116,4 kg i dag, det er det høyeste noen sinne, jeg er flau og det gjør vondt å skrive det ned.. 

Endret av Bolla!
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen skal du være 👏 Her er det masse god heiing, støtte og inspirasjon. Og du er tøff som er klar for å begynne 💪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit 👍😊 Jeg vet alt om følelsen av å skrive ned sånne tall og faktisk se de fysisk i dagboka. MEN, dette klarer du å endre på gjennom 2022. Sett deg mange delmål etterhvert, så virker målene alltid innen rekkevidde. Sånn har jeg kommet meg stadig lenger ned i vekt. Du har allerede tatt den viktigste beslutningen. Du ønsker å ta tak 👌 Skal heiie og støtte deg fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen skal dere være 🤗 

Jeg har noen ting som jeg skal fokusere på nå i starten. Er nok viktig for min del å ikke gape over for mye med en gang.. 

- legger inn alt jeg spiser i Lifesum.

- passe på å drikke nok vann i løpet av dagen. 
- få bedre døgnrytme, klokka er gjerne 1 før jeg kommer meg i seng, kanskje 2 før jeg sovner. Det passer dårlig når alarmen ringer 06.50🙈 
- la være å kjøpe sjokolade på butikken. Sjokolade er min STORE last.. 

 

Når hode begynner å innstille seg på at dette er det nye livet, er planen å få inn litt trening. Da i hovedsak gåturer (enten i naturen eller på tredemølla hjemme) og treningsvideoer på nett som jeg kan utføre hjemme. Ikke så veldig komfortabel med tanken på treningsstudio. 


God natt 🌟

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt viste 115,5 kg 

Det vil si 900g ned og det er jeg fornøyd med🤗 Jeg går på antidepressiva og legen har sagt at det kan være vanskeligere å gå med i vekten normalt mens jeg går på de, så jeg er storfornøyd med nedgangen🙌🏼
 

skrev i forrige post at jeg skal la være å kjøpe sjokolade, men jeg kommer til å unne meg noe når det er lørdag. Tror det kan være godt for motivasjonen, så prøver å ser hvordan det går ☺️ 
 

God helg til den som måtte titte innom 🌸

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolla! skrev (3 minutter siden):

Dagens vekt viste 115,5 kg 

Det vil si 900g ned og det er jeg fornøyd med🤗 Jeg går på antidepressiva og legen har sagt at det kan være vanskeligere å gå med i vekten normalt mens jeg går på de, så jeg er storfornøyd med nedgangen🙌🏼
 

skrev i forrige post at jeg skal la være å kjøpe sjokolade, men jeg kommer til å unne meg noe når det er lørdag. Tror det kan være godt for motivasjonen, så prøver å ser hvordan det går ☺️ 
 

God helg til den som måtte titte innom 🌸

Herlig! Ikke legg legg listen høyere en det.

Lørdager er dagen å kose seg. Jo mer du nekter deg selv ting, jo større er sjansen for å sprekke helt. Spis sjokolade på Lørdager, men prøv å unngå det resten av uken. Ha Lørdagen som en dag du skal glede deg til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker likt som deg @sicario og den tankegangen tror jeg vil hjelpe for min del i alle fall. Hvis jeg hadde tenkt at det skulle blitt total slutt på sjokolade, da tror jeg ikke denne livsstilsreisen hadde blitt særlig lang.. 

Helgen har gått overraskende bra! 🤗 Det har gått veldig bra med inntaket, jeg har ikke lagt meg sånn alt for sent og jeg har drukket masse vann🙌🏼 
 

I går spise jeg en halv melkerull og jeg nøt hver bit. Tidligere har det ikke vært uvanlig med både 1 og 2 store sjokoladeplater i løpet av en helg, så det faktum at det nå ligger igjen en halv melkerull i skapet, er for meg en bragd. I tillegg ligger det en halv pose smash etter barna i skapet og jeg har ikke lyst på, jeg håper denne motivasjonen og gleden varer🙌🏼

I dag har jeg til og med hatt en liten treningsøkt på 20 minutter. 20 minutter er kanskje ikke så mye, men for en som ikke har trent på, ja, gud vet hvor mange år! Så er det en STOR seier! Det beste er at jeg hadde bestemt meg for å sette på en dansevideo på YouTube som varte i 10 minutter, me. når den var ferdig, stod det «trykk for del 2». Dermed ble det 10 nye minutter😄 

Kjempemotivert for ny uke! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolla! skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker likt som deg @sicario og den tankegangen tror jeg vil hjelpe for min del i alle fall. Hvis jeg hadde tenkt at det skulle blitt total slutt på sjokolade, da tror jeg ikke denne livsstilsreisen hadde blitt særlig lang.. 

Helgen har gått overraskende bra! 🤗 Det har gått veldig bra med inntaket, jeg har ikke lagt meg sånn alt for sent og jeg har drukket masse vann🙌🏼 
 

I går spise jeg en halv melkerull og jeg nøt hver bit. Tidligere har det ikke vært uvanlig med både 1 og 2 store sjokoladeplater i løpet av en helg, så det faktum at det nå ligger igjen en halv melkerull i skapet, er for meg en bragd. I tillegg ligger det en halv pose smash etter barna i skapet og jeg har ikke lyst på, jeg håper denne motivasjonen og gleden varer🙌🏼

I dag har jeg til og med hatt en liten treningsøkt på 20 minutter. 20 minutter er kanskje ikke så mye, men for en som ikke har trent på, ja, gud vet hvor mange år! Så er det en STOR seier! Det beste er at jeg hadde bestemt meg for å sette på en dansevideo på YouTube som varte i 10 minutter, me. når den var ferdig, stod det «trykk for del 2». Dermed ble det 10 nye minutter😄 

Kjempemotivert for ny uke! 

Fantastisk👌🏼
 

Klarer du 20 minutter 3 ganger i uken har du 1 time med trening i uka. Det vil kroppen din, hjertet ditt og hodet ditt takke deg for uavhengig av vekten din 😊

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du holde ut leeeenge med en livsstilsendring er det greit å faktisk kunne unne seg litt innimellom. Hvis ikke sprekker du fort. Ihvertfall fungerer det sånn for meg.

MEN, det er viktig å passe på at utskeielsen ikke plutselig gjelder både fredag, lørdag og søndag. Det er fort at helgen kan bli litt lang, og da blir det for mye kalorier inn.

Jeg prøver også alltid å få lagt inn litt ekstra trening de dagene jeg skeier litt ut. Det gir meg "litt" mer å gå på og en litt bedre selvfølelse 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt så mye tid til å være innom her, men det går veldig bra. Bortsett fra vanninntaket, det kan bli bedre 🙈
 

Jeg ligger i underskudd hver dag og har hver dag denne uka takket nei til flere  fristelser🙌🏼 
-Hos en venninne stod både potetgull og sjokolade på bordet, jeg forsynte meg med fruktsalat. 
-Hos besteforeldrene mine fikk vi servert is og vaffel, jeg drakk en kopp kaffe. 
I tillegg ligger melkerullen fra helga i skapet samme med den urørte smashposen til barna, fortsatt ikke lyst på!

Små ting- men stor mestring for meg🤗

 

Spent på veiing på fredag☺️

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag

Startvekt 116,4 kg (nyttår 2022)

14/1- 115,5 kg (-0,9kg)

21/1- 115,0 kg(-0,5kg)

 

Totalt 1,4 kg ned

 

Fornøyd med ukens nedgang 🤗

God helg til den som måtte titte innom 🌸

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag

Startvekt 116,4 kg (nyttår 2022)

14/1- 115,5 kg (-0,9kg)

21/1- 115,0 kg(-0,5kg)

28/1- 114,0 kg (-1.0kg) 

 

Totalt 2,4 kg ned

Superfornøyd med ukens nedgang💃🏻


Jeg glemmer å skrive her ser jeg, men føler liksom ikke det er noe spennende å skrive.. Hverdagen går liksom sin gang 🙈 

 

God helg 🌸

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolla! skrev (19 minutter siden):

 

Veiedag

Startvekt 116,4 kg (nyttår 2022)

14/1- 115,5 kg (-0,9kg)

21/1- 115,0 kg(-0,5kg)

28/1- 114,0 kg (-1.0kg) 

 

Totalt 2,4 kg ned

Superfornøyd med ukens nedgang💃🏻


Jeg glemmer å skrive her ser jeg, men føler liksom ikke det er noe spennende å skrive.. Hverdagen går liksom sin gang 🙈 

 

God helg 🌸

 

Wow, du er flink! :) Har du noen tips eller spiser du rett og slett mindre av alt og er flink til å motstå fristelser? 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emkj11 skrev (1 time siden):

Wow, du er flink! :) Har du noen tips eller spiser du rett og slett mindre av alt og er flink til å motstå fristelser? 😄 

Takk🌸

Jeg teller kcal, velger gjerne magre produkter, spiser mye frukt og grønt, men unner meg litt sjokolade når det er Lørdag☺️ 
Jeg tenker at dette er en livsstilsendring, nekter meg selv derfor ingenting når det kommer til mat, men har blitt flink til å spørre meg selv om det virkelig er verdt det hvis jeg møter på fristelser. Dermed har jeg blitt MYE mer bevist på hva jeg putter i meg. 
Kan kose meg med litt fruktsalat med mager vaniljekesam til kvelds for eksempel, da føler jeg ikke magen rumler når jeg legger meg pluss at det demper søtsuget jeg ofte får når kvelden kommer ☺️
 

Endret av Bolla!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (1 time siden):

Strålende 👏👏

Takk 🌸 prøver bare å ikke tenke på den laaange veien jeg har foran meg nå, tror jeg må begynne å tenke på delmål.. 

Under 110 kg får være en fin start ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra jobba @Bolla! 👍

Lag deg delmål hele veien. Det gjorde jeg. Det blir helt umulig å se sluttlinja når du er helt i starten. Lag deg små belønninger også (som ikke er mat) når du har nådd et delmål. For eksempel en ny treningstights, en ansiktsbehandling osv. Noe du har lyst til og som gir deg en puff til å få det til.

Jeg har hatt maaaaange delmål fra 112,9 til 83 kilo. Det er først nå jeg har satt opp sluttmålet som neste mål. Jeg mister helt motivasjonen hvis jeg i starten skulle si at målet mitt var 75 kilo og jeg ikke hadde delmål underveis. Da føles det så uendelig langt dit.

Så under 110 kg er et bra delmål 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag

Startvekt 116,4 kg (nyttår 2022)

14/1- 115,5 kg (-0,9kg)

21/1- 115,0 kg(-0,5kg)

28/1- 114,0 kg (-1.0kg) 

4/2- 112,9 kg (-1,1kg)

 

Totalt 3,5 kg ned

 

Det er godt å se at det stadig går nedover 🤗 

Jeg begynner faktisk å merke at jeg har gått ned noen kilo, buksa sitter ikke så stramt lengre :hoppendeglad:

 

God helg 🌸

Endret av Bolla!
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (2 minutter siden):

Bra jobba @Bolla! 👍

Men skvatt litt når jeg så dagens vekt 😂 Antar (og håper) du har glemt et tall 😅

😂😂 det så jeg ikke 😅🤦🏽‍♀️ 

- går inn å endrer😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...