Gå til innhold

Nabo måker all snø på min hage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi jeg har stor hage mener han at jeg må tåle å ha snø og faenskap i hagen min, han har det helt "snøfritt" og reint rundt tomta, men måker snøen over på min hage fordi det er enkelst for han. Jeg har ikke sagt noe om det men merker jeg blir litt irritert, spesielt fordi snøen ikke er ren, og det ser man tydelig når snøen smelter. Snøfreseren blir også retta mot min tomt og alt havner i min hage. 

Kan jeg si noe om det eller er jeg da en kjip nabo? 

Anonymkode: 0941f...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja eg hadde blitt sur og irritert og. Hadde tatt snøfreseren og fått alt tilbake til han.

 

Anonymkode: ca22b...882

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.....hvis du bor i et boligområde så må du faktisk regne med å få snø fra naboer i hagen din. Hvor mener dere kommunen skal gjøre av snøen når de brøyter veiene om de ikke kan frese det i hager? Kan unngås når det er lite snø,men når det er mye snø,er det ikke til å unngå. Jeg får selv snø fra både naboen og kommunen i min hage,men jeg har faktisk aldri tenkt tanken på at dette skulle være no problem. Alt smelter jo til våren uansett.....nå må faan meg folk snart skjerpe seg,og ikke irritere seg over alt og alle!!!

Anonymkode: 8ff8a...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud.....hvis du bor i et boligområde så må du faktisk regne med å få snø fra naboer i hagen din. Hvor mener dere kommunen skal gjøre av snøen når de brøyter veiene om de ikke kan frese det i hager? Kan unngås når det er lite snø,men når det er mye snø,er det ikke til å unngå. Jeg får selv snø fra både naboen og kommunen i min hage,men jeg har faktisk aldri tenkt tanken på at dette skulle være no problem. Alt smelter jo til våren uansett.....nå må faan meg folk snart skjerpe seg,og ikke irritere seg over alt og alle!!!

Anonymkode: 8ff8a...839

Nå må du bremse, kommunen kan. Naboen kan ikke! Og salt etc dreper alt du har plantet ut.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

.............

Kan jeg si noe om det eller er jeg da en kjip nabo? 

Anonymkode: 0941f...467

Selvfølgelilg kan du det.  Det er naboens snø og hans problem å ha en plass å gjøre av den.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PoisonIwy skrev (Akkurat nå):

Nå må du bremse, kommunen kan. Naboen kan ikke! Og salt etc dreper alt du har plantet ut.

De fleste naboer har ikke salt på snøen de måker,men det er salt i det kommunen freser over i hagen din. Jeg skjønner jo at det er mye nabokriger og dumme folk,da jeg ser svarene her......skal en alltid stå på hva som er lov og ikke,fremfor å være litt ålreit og ha et godt naboskap?? En del av de som er her burde bodd i blokk og vært single og uføretrygda....da hadde de sikkert ikke hatt noe å klaget på.

Anonymkode: 8ff8a...839

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste naboer har ikke salt på snøen de måker,men det er salt i det kommunen freser over i hagen din. Jeg skjønner jo at det er mye nabokriger og dumme folk,da jeg ser svarene her......skal en alltid stå på hva som er lov og ikke,fremfor å være litt ålreit og ha et godt naboskap?? En del av de som er her burde bodd i blokk og vært single og uføretrygda....da hadde de sikkert ikke hatt noe å klaget på.

Anonymkode: 8ff8a...839

Men syns du ikke at naboen burde spørre om det er greit før han freser all snøen inn i naboens hage?? Det er jo naboen som skaper uhygge i dette tilfellet. 

Anonymkode: 8667b...f8a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud.....hvis du bor i et boligområde så må du faktisk regne med å få snø fra naboer i hagen din. Hvor mener dere kommunen skal gjøre av snøen når de brøyter veiene om de ikke kan frese det i hager? Kan unngås når det er lite snø,men når det er mye snø,er det ikke til å unngå. Jeg får selv snø fra både naboen og kommunen i min hage,men jeg har faktisk aldri tenkt tanken på at dette skulle være no problem. Alt smelter jo til våren uansett.....nå må faan meg folk snart skjerpe seg,og ikke irritere seg over alt og alle!!!

Anonymkode: 8ff8a...839

Det er helt greit å få normale mengder med snø fra naboen, men når naboen bruker annen manns eiendom som lagringsplass for sin egen snø, da er det lov å reagere.

Det er bare snø, men mye snø gjør at det tar lengre tid å få det snøfritt, og tyngden av snøen kan også ødelegge beplantning.

Hadde naboen min begynt å lempe sin snø over på oss, så hadde jeg sagt fra. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

...............skal en alltid stå på hva som er lov og ikke,fremfor å være litt ålreit og ha et godt naboskap??.......

Anonymkode: 8ff8a...839

Det gode naboskapet kan jo starte med at naboen spør om det er greit!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De fleste naboer har ikke salt på snøen de måker,men det er salt i det kommunen freser over i hagen din. Jeg skjønner jo at det er mye nabokriger og dumme folk,da jeg ser svarene her......skal en alltid stå på hva som er lov og ikke,fremfor å være litt ålreit og ha et godt naboskap?? En del av de som er her burde bodd i blokk og vært single og uføretrygda....da hadde de sikkert ikke hatt noe å klaget på.

Anonymkode: 8ff8a...839

Hvor kommer dette gulpet fra? Er du singel og uføretrygdet i en blokkleilighet? Sånn siden du drar opp det?

Ett godt naboskap starter med at du spør først. Og hvis naboen min hadde frest hele oppkjørselen og gårdsplassen sin inn i min hage så hadde ikke overvannskummen min taklet det, eller dreneringen. Og det er kostbart å rette opp i. Naboen min salter, strør og feier opp sitt eget til våren igjen. Han freser selvfølgelig ikke grus innpå plenen min. Det er ikke normalt. Eller jo om du er fullstendig blottlagt for folkeskikk så er det nok det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De fleste naboer har ikke salt på snøen de måker,men det er salt i det kommunen freser over i hagen din. Jeg skjønner jo at det er mye nabokriger og dumme folk,da jeg ser svarene her......skal en alltid stå på hva som er lov og ikke,fremfor å være litt ålreit og ha et godt naboskap?? En del av de som er her burde bodd i blokk og vært single og uføretrygda....da hadde de sikkert ikke hatt noe å klaget på.

Anonymkode: 8ff8a...839

Herregud, for en idiotisk kommentar. Legge skylda på dårlig naboskap på den som blir utsatt for urett. 

Det er vanlig folkeskikk å spørre, og å ikke ta seg til rette på annen mann eiendom.

Anonymkode: f51e1...102

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ifra i dag.. Han ble sur og det ble hans samboer også, de mente at såpass må jeg tåle. Synes det er fælt at det ble slik, nå er jeg skikkelig lei meg og håper ikke jeg blir hata fremover og at det blir dårlig stemning 😔

Anonymkode: 0941f...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sa ifra i dag.. Han ble sur og det ble hans samboer også, de mente at såpass må jeg tåle. Synes det er fælt at det ble slik, nå er jeg skikkelig lei meg og håper ikke jeg blir hata fremover og at det blir dårlig stemning 😔

Anonymkode: 0941f...467

Godt jobba!  Skal du ha dårlig samvittighet for at du har rett?  Jeg synes ikke du skal ha det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (Akkurat nå):

Godt jobba!  Skal du ha dårlig samvittighet for at du har rett?  Jeg synes ikke du skal ha det.

Takk❤️

Anonymkode: 0941f...467

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Sa ifra i dag.. Han ble sur og det ble hans samboer også, de mente at såpass må jeg tåle. Synes det er fælt at det ble slik, nå er jeg skikkelig lei meg og håper ikke jeg blir hata fremover og at det blir dårlig stemning 😔

Anonymkode: 0941f...467

Snu rundt tankene dine. Han kan tåle såpass å lagre snøen sin på egen plen. Frekke faen som tar seg til rette. 

Anonymkode: 551e4...424

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...