Gå til innhold

Dere som liker litt unike/spesielle navn: Hva er deres favoritter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tumelodijo skrev (2 minutter siden):

Du tar feil.

Bevis det. 

Anonymkode: b0799...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blant white trash-mødre, ja. Vis meg den dama med lang utdanning og god jobb som kaller ungen sin noen av de navnene du nevnte i HI. 

Og de uten lang utdannelse og jobb tells liksom ikke? Kan dessuten garantere deg at det er noen med lang utdannelse og god jobb som har valgt et slikt navn! 

Og whitetrash.. for et stygt ord. Synes hvor fordomsfulle noen av dere er mot folk som liker (og velger) disse navnene, er langt verre.

Ts

Anonymkode: 0d8b4...8d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Bevis det. 

DM meg. Trashy å legge ut om økonomi og antall års utdannelse i et offentlig fora. 

Anonymkode: ad432...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes mange av navnene her ikke er spesielt sjeldne, og jeg . Har stort sett ikke sansen for (tydelig) engelske navn på norske barn.

Jeg liker best norske navn, og to av barna våre har navn som er veldig sjeldne (og som jeg ikke har tenkt å skrive her). Det ene barnet arvet navnet av sin døde farfar. Et av barna våre har et mer vanlig norsk navn.

Noen av de mest sjeldne navnene er det en grunn til at blir lite brukt. Har hørt om barn som heter Loke (etter halvguden Loke) og Fenris (det fæle beistet Fenrisulven). At noen vil gi barnet sitt navnet Nero (den romerske keiseren som lot Roma brenne), er for meg uforståelig.

Anonymkode: 83e23...c17

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eulalie, så det på en gravstøtte for noen år siden. Det navnet likte både jeg og mannen, men det ble for spesielt til at vi valgte det på barna. 

Anonymkode: ecba2...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tycho 

Cornelius

Årolilja

Bergliot

Endret av Balian d'Ibelin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eulalie, så det på en gravstøtte for noen år siden. Det navnet likte både jeg og mannen, men det ble for spesielt til at vi valgte det på barna. 

Anonymkode: ecba2...d47

Dette navnet får jeg talefeilfølelse av å uttale. Høres ut som navnet egentlig skal være Euralie, men så klarer man ikke si r så det blir Eulalie.

Anonymkode: 91330...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simeon

Valentin

Timoteus

Mika

Nova

Pippi

Årolilja

Turi

Liliana

Anonymkode: d88ac...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...