Gå til innhold

Dere som liker litt unike/spesielle navn: Hva er deres favoritter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv elsker jeg navn litt utenom det vanlige, og hadde elsket å fått litt inspirasjon 😍 

Mine favoritter er: 

Naomi 
Aurelia
Savannah 
Filippa  
Aria  
India 
Alba 
Noelle

Olander   
Emilian
Nathaniel  
Timoteo  
Lionel   
Nero
Zacharias
Luca

Hva er dine favoritter?

Anonymkode: 0d8b4...8d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg hatt en nasjonalitet som passet til dette navnet, hadde jeg lett valgt det: Abigail 

Anonymkode: 9c203...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig tilhenger av spesielle navn, men hørte om en gutt som heter Nolan for en tid tilbake og syntes det var utrolig fint. 

Anonymkode: 66ccb...ae3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo brukes på kjæledyr da:) om du liker dem men de er for spesielle til at barn skal måtte bære dem.

Anonymkode: 099d5...90a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker de fleste på lista til Ts. Elsker Aurelia, Ofelia, Jolie, Savannah, Filippa, Noelle, Hermine, Nikoline, Augusta, Mirella, Molly.

Av guttenavn liker jeg egentlig bare vanlige, oppbrukte og kjedelige navn, typ Aksel, Filip, Lucas, Victor. 

Håper jeg kun får jenter.

Anonymkode: c218c...7bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Liker de fleste på lista til Ts. Elsker Aurelia, Ofelia, Jolie, Savannah, Filippa, Noelle, Hermine, Nikoline, Augusta, Mirella, Molly.

Av guttenavn liker jeg egentlig bare vanlige, oppbrukte og kjedelige navn, typ Aksel, Filip, Lucas, Victor. 

Nikoline begynner å bli nokså vanlig nå, så det tror jeg blir et av de neste navnene som folk blir så lei at det blir småharry, som Leah, Liam osv.

Anonymkode: 60fc4...b92

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Lina. Veldig sjelden jeg treffer andre som heter det. Kan gå  år i mellom. Jeg synes ikke nødvendigvis at  jeg har et veldig vakkert navn, men det er kort og praktisk og det funker i nesten alle land

Anonymkode: 4db18...98e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke veldig tilhenger av spesielle navn, men hørte om en gutt som heter Nolan for en tid tilbake og syntes det var utrolig fint. 

Anonymkode: 66ccb...ae3

Det har jeg aldri hørt før! Må smake litt på det :) 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo brukes på kjæledyr da:) om du liker dem men de er for spesielle til at barn skal måtte bære dem.

Anonymkode: 099d5...90a

Enig i at Nero kanskje fungerer best på et dyr! Resten kunne jeg lett ha kalt barna mine :) 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange fine navn, ja :) Jeg liker også mer normale navn som Filip og Nora, men synes de er litt kjedelige. Så kjedelig med flere i klassen/omkretsen med samme navn, så liker de mer spesielle! Er nok mange som er uenige med meg her, men 😅

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å se til litt gammeldagse navn? De er veldig spesielle og få barn som får slike navn i dag.  Gudrun, Borghild, Aslaug, Heidrun, Dagny, Dagmar, Åse, Hjørdis, Margit, Magnhild. Hjalmar, Georg, Ingvald, Olve, Bjarne, Erling, Åsmund. 

Anonymkode: 182ef...bca

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva med å se til litt gammeldagse navn? De er veldig spesielle og få barn som får slike navn i dag.  Gudrun, Borghild, Aslaug, Heidrun, Dagny, Dagmar, Åse, Hjørdis, Margit, Magnhild. Hjalmar, Georg, Ingvald, Olve, Bjarne, Erling, Åsmund. 

Anonymkode: 182ef...bca

Eldre navn har helt andre lyder enn hva jeg liker. Synes ingen av de navnene du nevner er fine.. 🙈 Av gamle navn synes jeg Nora og Elvira er fine, men de er nokså vanlige.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke begeistret for fremmedartede navn på norske barn. Gammeldagse navn kan være ok, men synes ikke noe særlig om av som tydelig kommer fra et annet språk eller som virker "jålete". Noen av navnene på listen er helt ok, andre er fremmed for meg.

Ja, vi mener alle at barna våre er helt spesielle, men jeg synes ikke det trengs å avspeiles i navnet. Selvsikre barn kan gjerne ha veldig spesielle navn, for mer usikre barn (som tross alt gjelder langt flere) kan det være en bør å bære.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke begeistret for fremmedartede navn på norske barn. Gammeldagse navn kan være ok, men synes ikke noe særlig om av som tydelig kommer fra et annet språk eller som virker "jålete". Noen av navnene på listen er helt ok, andre er fremmed for meg.

Ja, vi mener alle at barna våre er helt spesielle, men jeg synes ikke det trengs å avspeiles i navnet. Selvsikre barn kan gjerne ha veldig spesielle navn, for mer usikre barn (som tross alt gjelder langt flere) kan det være en bør å bære.

Hmm, jeg tror også det kan slå begge veier, og at barnet gjerne ikke tenker så mye over navnet sitt (og at det de spesielt), nettopp fordi det har hatt det helt siden det ble født. Jeg tror altså ikke at barnet engang nødvendigvis tenker at det er spesielt, med mindre det blir påpekt av andre (noe det selvfølgelig kan bli), men nå tror jeg også at «spesielle» navn kanskje ikke blir så spesielle for den generasjonen som vokser opp, nettopp fordi det er flere med slike navn. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...