Gå til innhold

​ Hva er gjennomsnittlig liggetid for godtesnop der i gården? 😀 ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her i gården er gjennomsnittlig liggetid svært kort, før jeg må smake (og smake og smake :arwen:.. og smake :arwen: og smake .... helt til det er helt tomt :grine:,og ofte samme  kveld som det er kjøpt inn er det tomt :sukk:)

Anonymkode: 37a4b...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Max et døgn hvis jeg handler inn fredag kveld, ellers oppbevarer jeg aldri godteri. 

Anonymkode: b170d...645

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint kjøpe inn godteri og ha det liggende i flere uker før jeg rører det. F.eks hvis det er tilbud på noe så kjøper jeg det og oppbevarer det i skapet til jeg får lyst på det. Har jeg ikke lyst på det før om 8 uker så rører jeg det ikke i mellomtiden. 

Anonymkode: 8f3ca...cc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ligge i flere uker, ikke noe problem. Men så får den søte tann lyst på noe så går det kjapt unna.

Anonymkode: 2c2ec...c93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper aldri godteri. Tror jeg har spist 5 sjokoladebiter til sammen i jula. Syns ikke det er så godt 😛

Anonymkode: 49da4...90d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må innimellom rydde, og kaste. Verken jeg eller mannen spiser godteri. Men kommer en og annen gave, som vi forsøker å være flink til å sette frem til gjester. Så her om dagen at vi har en dyr, stor eske med konfekt liggende, som nok er 3+ år gammel. Må nok bare gå rett i søpla, dessverre. 

Anonymkode: 84b02...b3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt bør ikke oppbevares hjemme mer enn 6 timer. Dette fordi det kan utvikle mikroenzymer som er farlig for hodet.

Disse enzymene går rett på frontallappen, det vil si at den bryter ned din evne til å tenke, snakke, bevege deg og huske/minne.

De av dere som legger smågodt i skapet og bare lar det ligge der har allerede utviklet svakhet tenker jeg, ref bryte ned hukommelsen. 

Anonymkode: e7965...e28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke godteri hjemme hvis det ikke skal spises samme dagen, for jeg spiser det og spiser absolutt alt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Ronja får fatt i det får det ikke ligget lenge

Anonymkode: bf452...345

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det godtesnopet som skal handles inn i morgen, er garanter borte innen søndag kveld. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 18.31):

Smågodt bør ikke oppbevares hjemme mer enn 6 timer. Dette fordi det kan utvikle mikroenzymer som er farlig for hodet.

Disse enzymene går rett på frontallappen, det vil si at den bryter ned din evne til å tenke, snakke, bevege deg og huske/minne.

De av dere som legger smågodt i skapet og bare lar det ligge der har allerede utviklet svakhet tenker jeg, ref bryte ned hukommelsen. 

Anonymkode: e7965...e28

🤣

Anonymkode: 3381c...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt på type godtesnop og hvem av oss som er hjemme. Samboer inhalerer alt som er søtt, så det varer ikke så lenge hvis han er hjemme. Det eneste han lar være igjen i posen er ting med lakris og marsipan. Med mindre han er skikkelig godtesjuk, så klart, for da er det bedre enn ingenting.

Sjokolade kan jeg la ligge i ukesvis, men jeg er veldig svak for krokodiller og helt fersk salt lakris. Hvis jeg har planlagt på forhånd å kjøpe det, kan jeg lett finne på å velge en butikk litt ekstra langt unna og kjøpe en pose ekstra som jeg gomler i smug på vei hjem. :rolleyes:

Anonymkode: 2ac3c...273

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtesnop, trodde det kun var Ronja og venninnene hennes som brukte det ordet.

Anonymkode: 4973f...caa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingenting som heter godtesnop.

Godteri, eller snop.

 

Anonymkode: a997a...720

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis Ronja får fatt i det får det ikke ligget lenge

Anonymkode: bf452...345

Hvis Ronja tar med godteriet  på besøk varer det helt til hun kommer hjem, siden Ronja ikke deler. 

Anonymkode: d4fbb...49a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ingenting som heter godtesnop.

Godteri, eller snop.

 

Anonymkode: a997a...720

Pølsevev! Godtesnop heter det! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Pølsevev! Godtesnop heter det! 

Det vil det alltid hete etter at den tråden så dagens lys. :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...