Gå til innhold

Hva syns dere om folk som legger ut ting for oppmerksomhet på sosiale medier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom over ei jeg kjenner på Mystory på snapchat som la ut bilde av handa Hannes med intravenøst liggende i en sykeseng uten å skrive noe som helst. Denne personen legger sjeldent ut noe bortsett fra bilder av henne selv. jeg kan faktisk ikke fordra slike folk som er sp desperate etter oppmerksomhet, for i mitt hode er hun ute etter det i denne saken. Men hva syns dere? greit nok å være veeeldig syk å skrive om det å legge ut. Men når det blir bare tomme bilder blir det for dumt for meg. Liker ikke folk som er ute etter oppmerksomhet, spesielt denne type oppmerksomhet.

Anonymkode: 407e5...775

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt alle poster på sosiale medier er for oppmerksomhet. Inneholdet spiller ingen rolle.

Anonymkode: 44dc8...07b

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle legger vel ut ting på SoMe for oppmerksomhet så det i seg selv er ikke så rart. Det å legge ut veldig private og sårbare ting som det du nevner her forstår jeg ikke, men jeg pleier å ignorere det. Noen ønsker å velte seg i sykdom, jeg gjør det ikke og orker ikke engasjere meg når det opplagt er for oppmerksomhet. Jeg tror ikke det gjør noe, for det er ekstremt mange andre som gir slike innlegg/ oppdateringer oppmerksomhet. 

Anonymkode: c5833...75d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt sånn so what? For det første: om du legger ut bilde av hunden/katten/hamsteret/marsvinet osv ditt og om du legger ut bilde av en hånd med intravenøst så er det faktisk et fett når det gjelder oppmerksomhet. Alle legger ut bilde pga oppmerksomhet. Og det er helt greit. Det er ikke noe galt med å søke bekreftelse og oppmerksomhet, vi gjør det alle som en og vi behøver det og trenger det alle som en! Vi er avhengige av oppmerksomheten og det å bli sett som menneske. 

Og så er det litt sånn at alle elsker å klage på det andre legger ut på some, uansett hva! Bare posetive bilder og historier: De prøver alt for hardt og de får andre til å føle seg drit for det er ikke så gøy å se andre ha det bra... (bare les some underkategorien her på kg)

*hvorfor poster alle hvor fint det har det hele tiden?

* hvorfor er alle så jævla lykkelig på some

Negative, såre, vonde bilder eller historier: De er oppmerksomhetssyke som velter seg i elendighet og dyrker både det ene og andre av vonde følelser..

Mennesker er ikke designet for å gjøre alle andre til lags, og iallefall ikke på some. Noen hater det ene bildet, mangen elsker det samme bildet. Men det er ikke så vanskelig å bla forbi, ignorer bildet, og i dette tillfelle høres det ikke ut som du er spesielt interessert i vedkommendes bilder uansett så hva med å bare unfollow og rydde litt opp i hvem og hva en følger.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det plager deg? Hun er syk og trenger noen hjerter og vite at folk tenker på henne. Hva er galt i det? 

Anonymkode: dfc2f...979

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidstyver. Har vært x antall ganger innlagt i 2021 med diverse operasjoner. Aldri falt meg inn å legge ut innlegg eller bilder om det. Det blir for stakkarslig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 11.32):

Kom over ei jeg kjenner på Mystory på snapchat som la ut bilde av handa Hannes med intravenøst liggende i en sykeseng uten å skrive noe som helst. Denne personen legger sjeldent ut noe bortsett fra bilder av henne selv. jeg kan faktisk ikke fordra slike folk som er sp desperate etter oppmerksomhet, for i mitt hode er hun ute etter det i denne saken. Men hva syns dere? greit nok å være veeeldig syk å skrive om det å legge ut. Men når det blir bare tomme bilder blir det for dumt for meg. Liker ikke folk som er ute etter oppmerksomhet, spesielt denne type oppmerksomhet.

Anonymkode: 407e5...775

Synes du virker litt unyansert her, at du ikke kan fordra slike folk. Hvis det er så ille er det jo bare å slutte å følge de. Hvorfor ønsket du oppmerksomhet om dette?

Anonymkode: b7632...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkjer at det er folk som aldri fekk klem av mamma når dei var små...

Relasjonsskada kanskje.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (23 timer siden):

Jeg tenker litt sånn so what? For det første: om du legger ut bilde av hunden/katten/hamsteret/marsvinet osv ditt og om du legger ut bilde av en hånd med intravenøst så er det faktisk et fett når det gjelder oppmerksomhet. Alle legger ut bilde pga oppmerksomhet. Og det er helt greit. Det er ikke noe galt med å søke bekreftelse og oppmerksomhet, vi gjør det alle som en og vi behøver det og trenger det alle som en! Vi er avhengige av oppmerksomheten og det å bli sett som menneske. 

Og så er det litt sånn at alle elsker å klage på det andre legger ut på some, uansett hva! Bare posetive bilder og historier: De prøver alt for hardt og de får andre til å føle seg drit for det er ikke så gøy å se andre ha det bra... (bare les some underkategorien her på kg)

*hvorfor poster alle hvor fint det har det hele tiden?

* hvorfor er alle så jævla lykkelig på some

Negative, såre, vonde bilder eller historier: De er oppmerksomhetssyke som velter seg i elendighet og dyrker både det ene og andre av vonde følelser..

Mennesker er ikke designet for å gjøre alle andre til lags, og iallefall ikke på some. Noen hater det ene bildet, mangen elsker det samme bildet. Men det er ikke så vanskelig å bla forbi, ignorer bildet, og i dette tillfelle høres det ikke ut som du er spesielt interessert i vedkommendes bilder uansett så hva med å bare unfollow og rydde litt opp i hvem og hva en følger.. 

Har en på Facebook som legger ut «da blir det legevakten», «da blir det sykehuset» og andre ting, det vi får høre litt, men ikke resten…. Det synes jeg er irriterende. Også en jeg vet på insta som hadde en tøff barndom. Dette menneske nærmer seg 40 år, har flere barn, og skriker etter oppmerksomhet. Siste nå er at hun har ny konto, som bare de som «bryr seg om henne» får følge, så nå må folk skrive at se bryr seg om henne…. Sånne ting gidder jeg ikke! 

Anonymkode: d51ae...9dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de bare må legge ut det de har lyst til. SoMe hadde blitt veldig tomt hvis folk skulle bry seg SoMe-reglene til KG-folket.

Anonymkode: 1e14a...c42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare himler med øynene og scroller videre. Blir faktisk pinlig berørt over de som stadig legger ut halvkryptiske meldinger av sykehus, legevakt og lignende i some for deretter å «ikke ville snakke om det her» når folk blir bekymret og kommenterer hva som står på. Oppmerksomhetssyk much?

Anonymkode: 36f73...69d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo nettopp greia at man sier a uten å si b for å få en flom av "omg hva har skjedd??", det er ikke bare et bilde av middag eller hund som man ikke kan forvente samme type respons på 

Det å stresse opp folk med å opplyse om at man er på sykehus og ikke samtidig si et eneste ord om hvorfor/hvordan det går synes jeg bare er skikkelig dårlig gjort! Man VET jo at folk blir bekymret når det er sykehus inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med første post. Alt som legges ut på sosiale medier er et rop om oppmerksomhet. Feks alle jenter som poster "realistiske" bilder av valkene sine eller "se på min uretursjerte kropp" med #real er ikke en motvekt til kropper som passer inn i et tenkt ideal. Det er samme greie. Narsissisme. 

Eller folk som poster sykdomshistorien sin eller den skitne boligen sin "for å vise at alt ikke er perfekt på SoMe" er det nøyaktige samme oppmerksomhetsbehovet. Se på meg! 

Anonymkode: eeb8f...eea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min har fått ei jente for 3 uker 4 dager. 😂 legger ut nesten hverdag på hvor gammel ungen hennes er Omg. Det kaller jeg oppmerksomhetsyk. 

 

Anonymkode: 9a2be...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste er de som ALDRI poster noe men følger med hele tidenå dømmer alle andre. Og de som poster alt mulig hele tiden🤪 Mellomting er greit.

Anonymkode: 9ba36...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men er det bedre å åpne sosiale medier og se en tom vegg, da?

Jeg liker å se bilder, alle slags bilder. Syns det er underholdende. Ofte så ler jeg, når folk legger ut teite ting om seg selv og livet sitt. Men kunne aldri falle meg inn å bli sur på dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (På 11.1.2022 den 22.33):

Tenkjer at det er folk som aldri fekk klem av mamma når dei var små...

Relasjonsskada kanskje.

 

Heller at de er venneløse...da søker man oppmerksomhet

Anonymkode: 2e2e0...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 10.32):

Kom over ei jeg kjenner på Mystory på snapchat som la ut bilde av handa Hannes med intravenøst liggende i en sykeseng uten å skrive noe som helst. Denne personen legger sjeldent ut noe bortsett fra bilder av henne selv. jeg kan faktisk ikke fordra slike folk som er sp desperate etter oppmerksomhet, for i mitt hode er hun ute etter det i denne saken. Men hva syns dere? greit nok å være veeeldig syk å skrive om det å legge ut. Men når det blir bare tomme bilder blir det for dumt for meg. Liker ikke folk som er ute etter oppmerksomhet, spesielt denne type oppmerksomhet.

Anonymkode: 407e5...775

Selv har jeg lagt ut en del ting på sosiale medier i løpet av årene, men det er vel ingen som ville beskylde meg for å hige etter likes. Jeg tror imdlertid at mange er ensomme i dagens verden, og gjør det noe egentlig om de får noen likes? Kan de ikke bare få likes da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...