Gå til innhold

Tilfeldig hvem som dukker opp på "personer du kanskje kjenner" på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en følelse på at de som dukker opp der, kanskje har vært innom å kikker på profilen min også? Kan ikke bare være tilfeldig vel? Jeg har vært på di sine profiler før. 

Traff en på byen i sommer og har i ettertid sett at han dukker opp som eksempel. Vi har bare 4 felles venner så kan ikke ha mye med det å gjøre i dette tilfelle. 

Bare lurer.. 😉

Anonymkode: 372c4...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er tilfeldig. Det kan være gjennom folk du kjenner

Anonymkode: 98d4b...1d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er tilfeldig.

I et av verdens mest sinnrike system av algoritmer hevder du altså at noe skjer helt tilfeldig? Du er ikke bare litt naiv da?

Ingenting som skjer på Facebook, Google eller hos noen av de andre nettgigantene er "tilfeldig". Hva som gjør at det skjer er selvsagt ikke mulig å vite nøyaktig - men tilfeldig er det ihvertfall ikke.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (21 minutter siden):

I et av verdens mest sinnrike system av algoritmer hevder du altså at noe skjer helt tilfeldig? Du er ikke bare litt naiv da?

Ingenting som skjer på Facebook, Google eller hos noen av de andre nettgigantene er "tilfeldig". Hva som gjør at det skjer er selvsagt ikke mulig å vite nøyaktig - men tilfeldig er det ihvertfall ikke.

Nei nettopp. Hvis jeg for eks googler en sykdom på nett, så skal jeg love deg det dukker opp på facebook etterpå. 

Samme med dette, når jeg søkte han opp på facebook tidligere, kom han nå som eksempel på legg til som venn.

Han ser vel det samme som meg, eller at han allerede har vært innpå min tenker jeg. Det rare er at han faktisk var læreren min da jeg gikk på ungdomsskolen. Han ble singel etter et langt samboerskap, og samme ble jeg, på samme tidspunkt. Nesten litt pinlig å legge han til som venn, siden han var læreren min. 

Anonymkode: 372c4...e26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dukker ikke opp fordi de har søkt på deg eller du dem.
 

De dukker opp fordi dere enten har felles venner, har vært på samme sted, har vippset hverandre, sendt e-post til hverandre (holder at du er på kopi eller noe sånt), har felles grupper osv, du har kontaktinfo på de på telefonen (trenger ikke lagre det engang, holder at en fra postnord sender sms fra sitt nummer at en pakke er på vei, så dukker de opp i personer du kanskje kjenner…). 

Anonymkode: 39f5c...a32

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har en følelse på at de som dukker opp der, kanskje har vært innom å kikker på profilen min også? Kan ikke bare være tilfeldig vel? Jeg har vært på di sine profiler før. 

Traff en på byen i sommer og har i ettertid sett at han dukker opp som eksempel. Vi har bare 4 felles venner så kan ikke ha mye med det å gjøre i dette tilfelle. 

Bare lurer.. 😉

Anonymkode: 372c4...e26

«Bare 4 felles venner» er nok det. Holder at du har én felles venn. 

Anonymkode: 39f5c...a32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De dukker ikke opp fordi de har søkt på deg eller du dem.

Fortell oss hvordan du vet dette, er du grei. Gjerne vedlagt solid dokumentasjon (fra andre enn Facebook selv, de er som kjent ikke troverdige).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dukker opp fordi du har søkt på dem

Anonymkode: abfa7...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De dukker opp fordi du har søkt på dem

Anonymkode: abfa7...1e8

Det er jo den enkleste og antagelig også den mest sannsynlige forklaringen. Altså alt annet enn helt tilfeldig, slik flere i tråden hevder at det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

De dukker ikke opp fordi de har søkt på deg eller du dem.
 

De dukker opp fordi dere enten har felles venner, har vært på samme sted, har vippset hverandre, sendt e-post til hverandre (holder at du er på kopi eller noe sånt), har felles grupper osv, du har kontaktinfo på de på telefonen (trenger ikke lagre det engang, holder at en fra postnord sender sms fra sitt nummer at en pakke er på vei, så dukker de opp i personer du kanskje kjenner…). 

Anonymkode: 39f5c...a32

Dette 👍🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør om han også har søkt meg opp er fordi jeg hørte ei sa til meg at hun alltid var inne å kikket på min profil fordi jeg stadig kom opp som "legg til". Jeg merket det samme og var også innpå hennes profil. Ergo, vi besøkte hverandres profil og da kom dette opp hele tiden. 

Anonymkode: 372c4...e26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Grunnen til at jeg spør om han også har søkt meg opp er fordi jeg hørte ei sa til meg at hun alltid var inne å kikket på min profil fordi jeg stadig kom opp som "legg til". Jeg merket det samme og var også innpå hennes profil. Ergo, vi besøkte hverandres profil og da kom dette opp hele tiden. 

Anonymkode: 372c4...e26

Har du sendt mld med vedkommende? E-post (selvom det er mange år siden). Vipps? Er dere venner på Instagram? Mange muligheter for Facebook å fange opp at dere kjenner hverandre. Høres jo også ut som hun kikket på profilen din i utgangspunktet fordi du kom opp som forslag, ikke at du kom som forslag fordi hun søkte deg opp. 

Anonymkode: 39f5c...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har du sendt mld med vedkommende? E-post (selvom det er mange år siden). Vipps? Er dere venner på Instagram? Mange muligheter for Facebook å fange opp at dere kjenner hverandre. Høres jo også ut som hun kikket på profilen din i utgangspunktet fordi du kom opp som forslag, ikke at du kom som forslag fordi hun søkte deg opp. 

Anonymkode: 39f5c...a32

Nei ingen melding, ingen vips. Han var læreren min, så ikke sendt noe til han. Jeg trodde bare det var sånn at om man søker på hverandre, så dukker de opp som eksempel. Det kan man også fjerne. 

Anonymkode: 372c4...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...