AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #61 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje folk tør å skrive om det mer nå enn før? Har også vært jævlig gnål om at det var autisme-tråder her for en stund tilbake, som om det irriterte noen. Du er klar over at folk fra hele Norge skriver her? Anonymkode: a7730...e30 Godt reflektert. Å få barnevernet inn i bildet fører til skam. Jeg har ikke fortalt det til hverken søsken, venner eller kollegaer. Det er stor skam knyttet til dette. ensom skam og frykt. Derfor trenger en å lufte seg anonymt og kanskje noen kloke hoder har gode råd eller erfaring. Bår en hører om barnevernet i media er det foreldre som rister babyene sine til døde, misbruk av barn o.l sannheten er at mange blir meldt på manglende grunnlag, hevnmeldinger osv. på 80-90 taller grep ikke barnevernet inn i saker der det var alvorlig omsorgssvikt engang. Når ressurssterke oppegående foreldre blir meldt faller livet sammen. Det er opprettet hundrevis av tråder om autisme og Aspergers her inne.. jeg er oppegående nok til å forstå at det ikke en en person som står bak alle trådene. På lik linje med meg. Jeg er ikke den eneste i Norge som er meldt til bv og er stresset over det. Men nå fikk jeg tlf i dag om at saken er henlagt, så nå er hjertet mitt glad igjen Anonymkode: ca55f...d5d 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #62 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Null grunn til bekymring. Fikk tlf i dag om at de har henlagt saken Anonymkode: ca55f...d5d For en lettelse! Har du tenkt over om du vil klage skolen inn for statsforvalter? Hvis det var de som meldte? Anonymkode: 71c6d...db8 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #63 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For en lettelse! Har du tenkt over om du vil klage skolen inn for statsforvalter? Hvis det var de som meldte? Anonymkode: 71c6d...db8 Jeg har tenkt tanken. Men jeg skal hvertfall ha en samtale med skolen. Der skal jeg stille en rekke spørsmål jeg ønsker svar på. Jeg skal lese opp noe lovverk og paragrafer og konfrontere de med div. Denne gleden skal jeg unne meg. Så får jeg se hvordan de reagerer og hva de sier. Vil etter samtalen informere om at saken blir meldt til statsforvalteren. Fra min side skal dette være et skremsels skudd. Jeg orker ikke bruke energi på det, fokuset mitt / vårt er på barna og familielivet. Men at de skal høre det, det skal jeg love deg. Dette skal de få kjenne på Anonymkode: ca55f...d5d 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #64 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Står i en vond situasjon nå der vi er meldt til barnevernet. Vi har ingenting å frykte, men dette er allikevel en enorm påkjenning. Jeg har en krevende jobb som krever at jeg er 100% tilstede mentalt. Jeg sliter med nattesøvnen, og grubler mye på det første møtet vi skal ha med barnevernet nå til uka, og hjertet mitt er knust i tusen biter. Trenger en sykmelding nå for å holde hode over vann. Er en sykmelding noe barnevernet kan bruke mot meg som negativt om de finner ut av det? Anonymkode: ca55f...d5d Hei TS, Jeg jobber i barnevernet med undersøkelser. Det sjokket og tankekjøret du beskriver er vanlig hos en del foreldre før første samtale. Det blir som oftest mye bedre etter første samtale, og lengre ut i undersøkelsen, for da vet man hva som skal skje, og man er tryggere i situvasjonen. Noen foreldre har ringt meg og pratet dersom de har tenkt mye, ligget våren om natten, eller generelt vært urolige. De fleste blir rolige og trygge med innformasjon. Vi i barnevernet er opptatt av åpenhet og sammarbeid med familiene. Du kan selvsagt sykemelde deg om det er for tøft å jobbe nå. Det kan du gjerne opplyse om i første samtale med barnevernet, eventuelt dersom barnevernet ber deg om å samtykke til innhenting av opplysninger fra legen din ( det er helt vanlig, ikke noe å frykte, og du har rett på å få se og kommmentere det andre har skrevet om deg). Dersom barnevernet blir veldig bekymret av en melding så rykker de ut samme dag, eller innen kort tid. Siden du har måttet vente er nok meldingen vurdert som midre akutt og alvorlig. Det er selvsagt hardt å vente, men det at man må vente betyr at barnevernet ikke er så bekymret for barnet/ barna dine, det er positivt! Det går an å ringe barnevernkontoret og si at det er tøft å vente, og høre om det er mulig å få fremskyndet møtet. Det er ikke sikkert det går, men det kan jo være, der jeg jobber forsøker vi å få forelrene inn til samtale så fort mom mulig dersom vi vet at det er en belastning i familien. Dette skal gå bra, prøv å sov om natten, vær åpen og ærlig med barnevernet, fortell omstyrker og svakheter, ingen er perfekte. Dersom du trenger en sykemelding for en periode så ødelegger det ikke saken deres. Anonymkode: 1dd09...3f0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå