AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #41 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er mange tråder, men mange av de er startet av samme person. Dette er TS fra tråden "Barnevern" som ble opprettet i helgen, og en liknende tråd som jeg ikke husker tittelen på, som TS startet i desember. Jeg forstår at det føles som en belastning å få bekymringsmelding på seg, men TS vet jo at grunnlaget her ikke handler om verken omsorgen i hjemmet eller hennes evner som mor, men om hvordan skolen møter barnet hennes, som har skolevegring. Når TS nå er så frynsete, klarer jeg ikke la være å tenke på hvordan dette preger barnet, som faktisk er den saken dreier seg om her. TS skal være barnets støtte nå. Og jeg tror TS trenger å snakke med noen om alt hun tenker på i forbindelse med dette. Å opprette tråd etter tråd her på KG hjelper tydeligvis ingenting. Anonymkode: ae5c9...ed4 Men nå skriver TS at hun vil ha sykmelding. For å få det må hun gå til fastlegen og det tror jeg er lurt, da får hun jo snakket med noen. Anonymkode: 291dd...468 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #42 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men nå skriver TS at hun vil ha sykmelding. For å få det må hun gå til fastlegen og det tror jeg er lurt, da får hun jo snakket med noen. Anonymkode: 291dd...468 Det er jeg enig i. Samtale med noen andre enn KG, og forhåpentligvis en klok fastlege, er mer nyttig enn ørten tråder her. Anonymkode: ae5c9...ed4 3
nomore82 Skrevet 10. januar 2022 #43 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Vi trenger ingen hjelp av barnevernet. Barnet vårt får hjelp av bup, og det er derfor det er sendt bekymring da barnet sliter. Det er omsorgen vår de ønsker å se nærmere på, og omsorgen er i beste hender. Barnet trenger bup, ikke barnevernet Anonymkode: ca55f...d5d Men noen er altså uenig. Og det er lov. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #44 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): At du må sykemelde deg før et møte syns jeg faktisk er bekymringsfult TS Er du en god mor med stabil psyke så burde det her bare prelle av deg. Går bv inn for å hente inn helseopplysninger vil de spørre om hvorfor du var sykemeldt (legn må være 100 % ærlig). Kommer ikke akkurat positivt ut for å si det sånn. Har du ingenting å bekymre deg for burde du kunne leve et normalt liv. For akkurat nå viser du at du ikke er frisk psykisk 🤔 Anonymkode: cdab7...f8f Har du blitt meldt til barnevernet? Hvis ikke kan du ikke forestille deg hvor grusomt det oppleves. Anonymkode: 71c6d...db8 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #45 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet at saken blir henlagt, men å gå gjennom prosessen med de samtalene er noe jeg synes er forferdelig ubehagelig. Klarer ikke tenke på annet, og katastrofetenker så det holder. Anonymkode: ca55f...d5d Slapp av. Seriøst, bare slapp av. Har du ingenting å være bekymret for, ja så har du ingenting å stresse over heller. Er det slik at du vet at de finner noe på deg ig du må finne på unnskyldninger for alt de skal undersøke og tror du blir avslørt eller? Hvis nei, hva stresser du over? Hva er det katastrofetankene dine går ut på?? Anonymkode: 767eb...7ee
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #46 Skrevet 10. januar 2022 Ts, du har min fulle forståelse. Dessverre så er ikke alle svarene du får på anonyme forum like empatiske. Jeg har vært i dine sko, og tror ikke det hjelper noe særlig å debattere på nett. Det er trolig de samme folka som svarer i denne tråden som i andre tråder om samme tema, og jeg tviler på at det dukker opp noe konstruktivt i denne tråden som du ikke allerede har lest. Noen sier at du kan sykemelde deg uten risiko, andre sier at du må være forsiktig fordi det kan bli brukt mot deg. Vanskelig å si, da leger og saksbehandlere i bv er mennesker, ikke maskiner; De tolker info ulikt, og noe som kan framstå som bagatellmessig for en person kan bli sett på som et viktig moment av en annen. Jeg fikk ikke sove da jeg ble meldt, men turte ikke å be om sykemelding da bv her i bygda har heller dårlig rykte. Fikk heldigvis tilrettelegging på jobb. Kan du ringe inn syk om det blir for ille, ev. har du mulighet for covid-karantene? Og ellers prøve å bite tennene sammen på jobb? Anbefaler deg på det sterkeste å logge av nett og prøve å tenke på noe annet. Selv om jeg vet at det er veldig vanskelig å koble av. ♥️ Anonymkode: 71c6d...db8 2
Crazydoglady Skrevet 10. januar 2022 #47 Skrevet 10. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Står i en vond situasjon nå der vi er meldt til barnevernet. Vi har ingenting å frykte, men dette er allikevel en enorm påkjenning. Jeg har en krevende jobb som krever at jeg er 100% tilstede mentalt. Jeg sliter med nattesøvnen, og grubler mye på det første møtet vi skal ha med barnevernet nå til uka, og hjertet mitt er knust i tusen biter. Trenger en sykmelding nå for å holde hode over vann. Er en sykmelding noe barnevernet kan bruke mot meg som negativt om de finner ut av det? Anonymkode: ca55f...d5d Nei, det har ingen betydning med mindre du er sykemeldt på grunn av noe som kan være en bekymring ifht din omsorgsevne ovenfor barna. Men selv der skal det mye til, de prøver jo tross alt stort sett å holde familier samlet, og man forventes ikke å være perfekt bare fordi man er forelder. Er du syk så er det uansett ikke sykemeldingen de henger seg opp i, at noen er sykemeldt er ingen grunn til bekymring. De vet jo heller ikke at du er sykemeldt noen dager og det har de heller ikke noe med. At noen har meldt deg til barnevernet endrer ingenting på hvordan du er som mor og hvordan familiedynamikken er, de vil ha møte hovedsaklig fordi de er nødt til å sjekke ut, ingen er dømt på forhånd og bv er her først og fremst for å hjelpe (om det er behov), Ikke for å være skumle kjeltringer som ødelegger familier uten grunn. Og siden melder ikke ringte politiet så er det neppe noe alvorlig eller akutt heller. Prøv å pust med magen, de er stort sett rause , og ikke minst er de helt normale mennesker selv som har ganske normale syn på hva som er godt nok forstår hvordan livet er, og som er opptatt av at familier har det bra. De er heller ikke ukjent med falske meldinger eller meldinger som kanskje var på sin plass ifht det melder så/hørte, men som likevel viser seg å ikke være noe ekstraordinært når man får alle detaljene.. Det er ikke farlig i det hele tatt og ikke noe å bekymre seg for 🙂 Endret 10. januar 2022 av Crazydoglady
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #48 Skrevet 10. januar 2022 Føler med deg, TS ❤️ Jeg var i samme situasjon for noen år siden og hadde en spontanabort på grunn av stress. Jeg forstår ikke hvem som trenger all denne brutaliteten. Jeg håper virkelig at flere EMD-dommer mot Norge vil endre noe i dette systemet. Slik det fungerer nå er helt uakseptabelt. Anonymkode: 1bd9c...2b7 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #49 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Føler med deg, TS ❤️ Jeg var i samme situasjon for noen år siden og hadde en spontanabort på grunn av stress. Jeg forstår ikke hvem som trenger all denne brutaliteten. Jeg håper virkelig at flere EMD-dommer mot Norge vil endre noe i dette systemet. Slik det fungerer nå er helt uakseptabelt. Anonymkode: 1bd9c...2b7 1. Man spontanaborterer ikke av stress. 2. Det er brutalt at noen undersøker bekymring rundt barn? 3. EMD-dommene handler i all hovedsak om omfanget av samvær og adopsjon etter velbegrunnede omsorgsovertakelser. Hvordan tenker du dette er relevant for noe TS beskriver? Anonymkode: ffdde...071 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #50 Skrevet 10. januar 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: 1. Man spontanaborterer ikke av stress. Anonymkode: ffdde...071 https://dinside.dagbladet.no/okonomi/stress-gir-spontanabort/62492599 Quote Stress gir spontanabort https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5431920/ Quote The risk of miscarriage was significantly higher in women with a history of exposure to psychological stress (OR 1.42, 95% CI 1.19–1.70). Anonymkode: 1bd9c...2b7 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #51 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Står i en vond situasjon nå der vi er meldt til barnevernet. Vi har ingenting å frykte, men dette er allikevel en enorm påkjenning. Jeg har en krevende jobb som krever at jeg er 100% tilstede mentalt. Jeg sliter med nattesøvnen, og grubler mye på det første møtet vi skal ha med barnevernet nå til uka, og hjertet mitt er knust i tusen biter. Trenger en sykmelding nå for å holde hode over vann. Er en sykmelding noe barnevernet kan bruke mot meg som negativt om de finner ut av det? Anonymkode: ca55f...d5d Det kan være det. Jeg hadde sykemelding grunnet graviditet og abort da vi ble meldt til bv på falskt grunnlag. Måtte gjennom undersøkelse osv, og på ene møtet vi hadde mente de at jeg kun så meg selv fordi jeg ble sykemeldt (sa ikke årsaken til dem), og ikke brydde meg om barna…. Anonymkode: e9745...4b2 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #52 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er vel her problemstillingen ligger. Hvis det er slik at du har en jobb som er så mentalt krevende for deg så har du ikke restkapasitet til barnet. En god venn av meg stod i samme problemstilling for noen år siden, etter studiene gjorde han en kometkarriere i det offentlige, fikk seg kjæreste-samboer og ble gift. Deretter kom det to tette, dette gikk også greit det første året med hjalp av familie som kunne være barnevakt. Når yngstebarnet nærmet seg 1 år så lå han langt etter motorisk. Det ble mange timer hos spesialister og etter 1-2 år med undersøkelser viste det seg at barnet var multihandikappet. Vennen min og kona tok da valget å skifte stilling med mindre ansvar, mindre stress og færre timer i uken. Viser det seg at du og mannen din kun prioriterer jobb fremfor oppfølging av barnet så vil det selvfølgelig ikke slå positivt ut. Tenker også at det ikke er heldig hvis du nå som du har fått press på deg blir sykemeldt på grunn av arbeidet - dette burde du ha sett tidligere, for fokuset ditt burde ha vært på barnet. Anonymkode: f137a...d8f Vi er ikke karriere jegere, vi har vanlige jobber. Men når du jobber med mennesker må en være opplagt og på plass for å gjøre en god jobb. Kun prioriterer jobb framfor å følge opp barnet?? Hva snakker du om? Tenker du alle som er på jobb ikke prioriterer barna sine? Vi har 100% fokus på barnet vårt. Anonymkode: ca55f...d5d 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #53 Skrevet 10. januar 2022 Crazydoglady skrev (2 timer siden): Nei, det har ingen betydning med mindre du er sykemeldt på grunn av noe som kan være en bekymring ifht din omsorgsevne ovenfor barna. Men selv der skal det mye til, de prøver jo tross alt stort sett å holde familier samlet, og man forventes ikke å være perfekt bare fordi man er forelder. Er du syk så er det uansett ikke sykemeldingen de henger seg opp i, at noen er sykemeldt er ingen grunn til bekymring. De vet jo heller ikke at du er sykemeldt noen dager og det har de heller ikke noe med. At noen har meldt deg til barnevernet endrer ingenting på hvordan du er som mor og hvordan familiedynamikken er, de vil ha møte hovedsaklig fordi de er nødt til å sjekke ut, ingen er dømt på forhånd og bv er her først og fremst for å hjelpe (om det er behov), Ikke for å være skumle kjeltringer som ødelegger familier uten grunn. Og siden melder ikke ringte politiet så er det neppe noe alvorlig eller akutt heller. Prøv å pust med magen, de er stort sett rause , og ikke minst er de helt normale mennesker selv som har ganske normale syn på hva som er godt nok forstår hvordan livet er, og som er opptatt av at familier har det bra. De er heller ikke ukjent med falske meldinger eller meldinger som kanskje var på sin plass ifht det melder så/hørte, men som likevel viser seg å ikke være noe ekstraordinært når man får alle detaljene.. Det er ikke farlig i det hele tatt og ikke noe å bekymre seg for 🙂 Jeg er egentlig klar over det. Problemet mitt er at jeg er dypt sjokkert over den som sendte melding kunne gjøre dette. Jeg kjenner ikke bv, og hvordan kan jeg stole på at de? Når en ser hva folk er i stand til når de sender en slik bekymring? Anonymkode: ca55f...d5d 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #54 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være det. Jeg hadde sykemelding grunnet graviditet og abort da vi ble meldt til bv på falskt grunnlag. Måtte gjennom undersøkelse osv, og på ene møtet vi hadde mente de at jeg kun så meg selv fordi jeg ble sykemeldt (sa ikke årsaken til dem), og ikke brydde meg om barna…. Anonymkode: e9745...4b2 Ja, det hadde vel vært bedre om du ikke brydde deg en døyt om at du ble meldt til barnevernet. Mennesker som ikke lar seg styre av følelser er de beste omsorgspersonene (ironi) Ikke bry seg om barna?! Hva tenker de med? Vår saksbehandler virket heller ikke helt god. Uttalelsen fra barnehagen om at barnet stort sett er i godt humør og at h*n snart blir glad igjen når h*n har vært lei seg ble til "Barnet har store humørsvingninger som barnehagen ikke vet hva kommer av". Det finnes skikkelige mennesker som jobber for bv, men man vet aldri hva slags menneske man møter på. Anonymkode: 71c6d...db8 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #55 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Står i en vond situasjon nå der vi er meldt til barnevernet. Vi har ingenting å frykte, men dette er allikevel en enorm påkjenning. Jeg har en krevende jobb som krever at jeg er 100% tilstede mentalt. Jeg sliter med nattesøvnen, og grubler mye på det første møtet vi skal ha med barnevernet nå til uka, og hjertet mitt er knust i tusen biter. Trenger en sykmelding nå for å holde hode over vann. Er en sykmelding noe barnevernet kan bruke mot meg som negativt om de finner ut av det? Anonymkode: ca55f...d5d hvis du reagerer slik ? er det da ingen grunn for bv kom inn i bilde? bv kom i bilde her også,men jeg snakket med dem og de snakket med de rundt oss og var ute etter 3mnd, var heller postiv og snakk med dem og vær åpen og ærlig Anonymkode: 2fb78...7a8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #56 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): hvis du reagerer slik ? er det da ingen grunn for bv kom inn i bilde? bv kom i bilde her også,men jeg snakket med dem og de snakket med de rundt oss og var ute etter 3mnd, var heller postiv og snakk med dem og vær åpen og ærlig Anonymkode: 2fb78...7a8 Null grunn til bekymring. Fikk tlf i dag om at de har henlagt saken Anonymkode: ca55f...d5d 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #57 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): At du må sykemelde deg før et møte syns jeg faktisk er bekymringsfult TS Er du en god mor med stabil psyke så burde det her bare prelle av deg. Går bv inn for å hente inn helseopplysninger vil de spørre om hvorfor du var sykemeldt (legn må være 100 % ærlig). Kommer ikke akkurat positivt ut for å si det sånn. Har du ingenting å bekymre deg for burde du kunne leve et normalt liv. For akkurat nå viser du at du ikke er frisk psykisk 🤔 Anonymkode: cdab7...f8f Folk har altså ikke lov til å reagere uten å bli stemplet som psykisk syke? Skulle hun heller har jublet over å få bv inn i livet sitt selvom hun ikke har noe å frykte? Anonymkode: a7730...e30 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #58 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mange av mine kollegaer er mye sykmeldt. Og det er ikke fordi de har en knekt fot. Det er utslitthet, angst, depresjon, søvnvansker o.l Tror det er mer normalt å bli både lei seg, fortvilt, søvnløs, bekymret og engstelig når en får en slik bekymring enn å ikke reagere i det hele tatt Anonymkode: ca55f...d5d Å ikke reagere i det hele tatt hadde jeg sett på som unormalt. Anonymkode: a7730...e30 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #59 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Herlighet så mange tråder det er om barnevernet og bekymringsmeldinger her inne om dagen. Og alle er selvfølgelig helt uvitende om hvorfor det kan være meldt bekymring hos dem, går rett i skyttergraven og offerrollen. Anonymkode: 57c47...2b4 Kanskje folk tør å skrive om det mer nå enn før? Har også vært jævlig gnål om at det var autisme-tråder her for en stund tilbake, som om det irriterte noen. Du er klar over at folk fra hele Norge skriver her? Anonymkode: a7730...e30 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #60 Skrevet 10. januar 2022 kan du ikke ringe inn en egenmelding? Anonymkode: 7c14e...bed 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå