AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Står i en vond situasjon nå der vi er meldt til barnevernet. Vi har ingenting å frykte, men dette er allikevel en enorm påkjenning. Jeg har en krevende jobb som krever at jeg er 100% tilstede mentalt. Jeg sliter med nattesøvnen, og grubler mye på det første møtet vi skal ha med barnevernet nå til uka, og hjertet mitt er knust i tusen biter. Trenger en sykmelding nå for å holde hode over vann. Er en sykmelding noe barnevernet kan bruke mot meg som negativt om de finner ut av det? Anonymkode: ca55f...d5d 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Det spørs helt, en sykemelding for sucidialitet for eksempel tar seg selvsagt ikke like godt ut som en sykemelding for et brukket ben eller en kraftig influensa. Men nei, generelt sett ikke. Husk dog på at for å få en sykemelding så må du ha symptomer/være syk. Men du, slapp nå av. Det er ingen krise å bli meldt til BV om du ikke har noe å frykte. Det skjer daglig, har selv blitt meldt av en bitter eks. BV opprettet sak slik de skal, gjorde sine undersøkelser som selvsagt bare avdekket trygge og gode forhold, og avsluttet saken igjen (med en muntlig kommentar til meg om hva de synes om den som meldte). Ingenting å frykte om du ikke har noe å frykte! Knust hjerte, er det noen nære som meldte deg? Anonymkode: 91254...e2c 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det spørs helt, en sykemelding for sucidialitet for eksempel tar seg selvsagt ikke like godt ut som en sykemelding for et brukket ben eller en kraftig influensa. Men nei, generelt sett ikke. Husk dog på at for å få en sykemelding så må du ha symptomer/være syk. Men du, slapp nå av. Det er ingen krise å bli meldt til BV om du ikke har noe å frykte. Det skjer daglig, har selv blitt meldt av en bitter eks. BV opprettet sak slik de skal, gjorde sine undersøkelser som selvsagt bare avdekket trygge og gode forhold, og avsluttet saken igjen (med en muntlig kommentar til meg om hva de synes om den som meldte). Ingenting å frykte om du ikke har noe å frykte! Knust hjerte, er det noen nære som meldte deg? Anonymkode: 91254...e2c Jeg trenger sykmelding da jeg rett og slett ikke klarer å fungere på jobb. Hodet er et helt annet sted. Jeg sover dårlig på natta i tillegg. Jeg er stresset da jeg ikke har noe erfaring med bv. dette tar på, jeg føler det er alvorlig å bli meldt til bv. ingen nære som meldte meg, men er knust fordi jeg anser meg selv som en svært god mor, synes det er skremmende Anonymkode: ca55f...d5d 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Hva med å ta ut noe ferie? Anonymkode: 85d67...c3c 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Barnevernet har ikke rett til å vite at du er sykemeldt. Du er 100% ansatt. Det er det du sier. Anonymkode: a4c80...55a 16
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnevernet har ikke rett til å vite at du er sykemeldt. Du er 100% ansatt. Det er det du sier. Anonymkode: a4c80...55a Hva mener du? 100% ansatt? Anonymkode: ca55f...d5d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva med å ta ut noe ferie? Anonymkode: 85d67...c3c Det går an, men jeg ligger våken og skal på jobb om 2 timer og enda ikke sovet i natt, og sov lite natt til i går. Jeg er helt utkjørt i hodet. litt kort varsel å be om en feriedag Anonymkode: ca55f...d5d 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Ta deg en 3 dagers Anonymkode: 33fec...e08 13
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 At du må sykemelde deg før et møte syns jeg faktisk er bekymringsfult TS Er du en god mor med stabil psyke så burde det her bare prelle av deg. Går bv inn for å hente inn helseopplysninger vil de spørre om hvorfor du var sykemeldt (legn må være 100 % ærlig). Kommer ikke akkurat positivt ut for å si det sånn. Har du ingenting å bekymre deg for burde du kunne leve et normalt liv. For akkurat nå viser du at du ikke er frisk psykisk 🤔 Anonymkode: cdab7...f8f 14
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): At du må sykemelde deg før et møte syns jeg faktisk er bekymringsfult TS Er du en god mor med stabil psyke så burde det her bare prelle av deg. Går bv inn for å hente inn helseopplysninger vil de spørre om hvorfor du var sykemeldt (legn må være 100 % ærlig). Kommer ikke akkurat positivt ut for å si det sånn. Har du ingenting å bekymre deg for burde du kunne leve et normalt liv. For akkurat nå viser du at du ikke er frisk psykisk 🤔 Anonymkode: cdab7...f8f Tro dette må være det dummeste jeg har lest her inne på lang, lang tid! Men kan legge til at barnevernet er den etaten med absolutt aller høyest sykefravær blant egne ansatte. Så regner med det beviser at de ikke er friske psykisk som ikke klarer å stå i jobb da??? Anonymkode: ceecd...734 35
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tro dette må være det dummeste jeg har lest her inne på lang, lang tid! Men kan legge til at barnevernet er den etaten med absolutt aller høyest sykefravær blant egne ansatte. Så regner med det beviser at de ikke er friske psykisk som ikke klarer å stå i jobb da??? Anonymkode: ceecd...734 Mange av mine kollegaer er mye sykmeldt. Og det er ikke fordi de har en knekt fot. Det er utslitthet, angst, depresjon, søvnvansker o.l Tror det er mer normalt å bli både lei seg, fortvilt, søvnløs, bekymret og engstelig når en får en slik bekymring enn å ikke reagere i det hele tatt Anonymkode: ca55f...d5d 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: At du må sykemelde deg før et møte syns jeg faktisk er bekymringsfult TS Er du en god mor med stabil psyke så burde det her bare prelle av deg. Går bv inn for å hente inn helseopplysninger vil de spørre om hvorfor du var sykemeldt (legn må være 100 % ærlig). Kommer ikke akkurat positivt ut for å si det sånn. Har du ingenting å bekymre deg for burde du kunne leve et normalt liv. For akkurat nå viser du at du ikke er frisk psykisk 🤔 Anonymkode: cdab7...f8f Herregud.vi er mennesker. Ikke roboter. Anonymkode: dfb1d...b34 18
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 Jeg ble sykemeldt når vi ble meldt til barnevernet. Sa det til dem også, at jeg ble stresset og utilpass om det. Sa også at jeg hadde avsluttet en to års behandling på dps. Var ikke meg bekymringen gikk på, men tenkte det var greit å være åpen om. De gikk igjennom alt hurtig, og vi ble ferdige med dem innen en måned. Anonymkode: 7d605...6bf 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #14 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): At du må sykemelde deg før et møte syns jeg faktisk er bekymringsfult TS Er du en god mor med stabil psyke så burde det her bare prelle av deg. Går bv inn for å hente inn helseopplysninger vil de spørre om hvorfor du var sykemeldt (legn må være 100 % ærlig). Kommer ikke akkurat positivt ut for å si det sånn. Har du ingenting å bekymre deg for burde du kunne leve et normalt liv. For akkurat nå viser du at du ikke er frisk psykisk 🤔 Anonymkode: cdab7...f8f Så du mener jeg er en dårlig omsorgsperson om jeg blir sykmeldt pga dette? Har du barn? Vet du hvor tøft det er mentalt å få en bekymringsmelding mot seg? Du ligger natt etter natt å grubler og er er stresset Anonymkode: ca55f...d5d 11
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble sykemeldt når vi ble meldt til barnevernet. Sa det til dem også, at jeg ble stresset og utilpass om det. Sa også at jeg hadde avsluttet en to års behandling på dps. Var ikke meg bekymringen gikk på, men tenkte det var greit å være åpen om. De gikk igjennom alt hurtig, og vi ble ferdige med dem innen en måned. Anonymkode: 7d605...6bf Sa du til de at du ble sykmeldt på grunn av denne bekymringsmeldingen? Anonymkode: ca55f...d5d
Kaneel Skrevet 10. januar 2022 #16 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Står i en vond situasjon nå der vi er meldt til barnevernet. Vi har ingenting å frykte, men dette er allikevel en enorm påkjenning. Jeg har en krevende jobb som krever at jeg er 100% tilstede mentalt. Jeg sliter med nattesøvnen, og grubler mye på det første møtet vi skal ha med barnevernet nå til uka, og hjertet mitt er knust i tusen biter. Trenger en sykmelding nå for å holde hode over vann. Er en sykmelding noe barnevernet kan bruke mot meg som negativt om de finner ut av det? Anonymkode: ca55f...d5d Nei ta deg sykemelding du bare pass på du ikke bruker psyk som grunn til sykemelding 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #17 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sa du til de at du ble sykmeldt på grunn av denne bekymringsmeldingen? Anonymkode: ca55f...d5d Ja. Anonymkode: 7d605...6bf
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #18 Skrevet 10. januar 2022 TS du bør prøve å ikke være så bekymret. Hvis de er truende i møtet ansetter du en advokat. Anonymkode: c80d0...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #19 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Står i en vond situasjon nå der vi er meldt til barnevernet. Vi har ingenting å frykte, men dette er allikevel en enorm påkjenning. Jeg har en krevende jobb som krever at jeg er 100% tilstede mentalt. Jeg sliter med nattesøvnen, og grubler mye på det første møtet vi skal ha med barnevernet nå til uka, og hjertet mitt er knust i tusen biter. Trenger en sykmelding nå for å holde hode over vann. Er en sykmelding noe barnevernet kan bruke mot meg som negativt om de finner ut av det? Anonymkode: ca55f...d5d Herlighet så mange tråder det er om barnevernet og bekymringsmeldinger her inne om dagen. Og alle er selvfølgelig helt uvitende om hvorfor det kan være meldt bekymring hos dem, går rett i skyttergraven og offerrollen. Anonymkode: 57c47...2b4 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #20 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): At du må sykemelde deg før et møte syns jeg faktisk er bekymringsfult TS Er du en god mor med stabil psyke så burde det her bare prelle av deg. Går bv inn for å hente inn helseopplysninger vil de spørre om hvorfor du var sykemeldt (legn må være 100 % ærlig). Kommer ikke akkurat positivt ut for å si det sånn. Har du ingenting å bekymre deg for burde du kunne leve et normalt liv. For akkurat nå viser du at du ikke er frisk psykisk 🤔 Anonymkode: cdab7...f8f Dette Anonymkode: 57c47...2b4 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå