Nafiaa Skrevet 24. februar 2022 #1201 Del Skrevet 24. februar 2022 Veldig godt sagt 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 24. februar 2022 #1202 Del Skrevet 24. februar 2022 Mannegenser skrev (1 time siden): Sanksjonene er de nok forberedt på. Han og de rundt ham, måtte vise makt. I hans verden, vel og merke, ga det en logikk. Jeg skal spise min høyrearm mens jeg står på ett ben om han angriper NATO. Det er en forskjell på å være gal og dum. Dum er nok ikke Putin. Atomkrig kommer ikke nå. Jeg tror en relativt stor astroide treffer oss før det skjer. Hva om han driter i eget liv og eget land at han invaderer et Nato land? At det ikke er så farlig for ham om det utløser en atomkrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 24. februar 2022 #1203 Del Skrevet 24. februar 2022 lady90 skrev (2 minutter siden): Hva om han driter i eget liv og eget land at han invaderer et Nato land? At det ikke er så farlig for ham om det utløser en atomkrig. Det gjør han ikke. Han bryr seg om seg selv og vil framheve seg selv og Russland som stormakt. Får bare håpe stoltheten hans ikke er grunnen til at det blir ytterligere eskalering 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 24. februar 2022 #1204 Del Skrevet 24. februar 2022 53 minutter siden, clyde said: Du har ingenting å beklage for, ingenting av dette er din feil. Selvsagt ikke min feil. Men det er bare ikke en kul dag å være en russer i dag. Mange av oss føler skam. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 24. februar 2022 #1205 Del Skrevet 24. februar 2022 Dette er så tragisk, og ikke minst så fullstendig meningsløs at ord ikke kan beskrive det. Hvorfor kan ikke mennesker leve i fred? Hvorfor må vi krige? Det gir ingen mening. Mine tanker går til Ukraina i dag. 🌹❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. februar 2022 #1206 Del Skrevet 24. februar 2022 tussi84 skrev (19 minutter siden): følelser? i så fall kun for egen familie/venner. Han har ingen samvittighet ovenfor uskyldige menneskeliv i alle fall. Putin er like kald og maktsyk som det Hitler var. Jeg trodde dette skulle være selvforklarende, men når man snakker om føleleser i forhold til maktmennesker, snakker man om hvilken som helst innvirkning som kan endre på hvordan man får viljen sin i forhold til å opprettholde og sikre sin posisjon (og følgelig alle som sikrer den posisjonen) Det finnes ingen samvittighet eller empati i disse følelsene . Det er rene egoistisk følelser: noen rammet MEG!!! Det er ALDRI egentlig noen diskusjon om "empati" eller "samvittighet" i statsforvaltning, man konsentrerer seg om "rettferdighet" og "skjønn". Men dette skiller seg alltid fra "Jeg får ikke viljen min!!! uauahaaaaaa" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 24. februar 2022 #1207 Del Skrevet 24. februar 2022 24 minutter siden, miss summers said: Han har aldri vært så følelsesladet og med så sterk mimikk, som i talen i natt. Alltid sett han som steinansikt! Her er det dype personlige følerier i omløp. Altså, det er bare litt lenge siden han har tatt sin Botox! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 24. februar 2022 #1208 Del Skrevet 24. februar 2022 Smos1 skrev (4 minutter siden): Det gjør han ikke. Han bryr seg om seg selv og vil framheve seg selv og Russland som stormakt. Får bare håpe stoltheten hans ikke er grunnen til at det blir ytterligere eskalering Hva slags ytterligere eskalering kan det bli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 24. februar 2022 #1209 Del Skrevet 24. februar 2022 RedFox81 skrev (4 minutter siden): Selvsagt ikke min feil. Men det er bare ikke en kul dag å være en russer i dag. Mange av oss føler skam. Ja, det er naturlig at dere føler det sånn, men dere har ingenting å skamme dere over. Det er viktig at vi vanlige mennesker står sammen uansett nasjonalitet. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 24. februar 2022 #1210 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Hele poenget med sanksjonene er at Russland til slutt må ta et oppgjør med seg selv og narsissisten Putin som virkelig tror han klarer å innsette et nytt regime uten å gå på enorme tap. Sanksjonene kommer til å bli så knallharde at Putins rike venner kommer til å lide, økonomien i Russland blir rasert da USA og Europa trekker seg ut av markedet og blokker all tilgang til internasjonale banker og generell handel. Endret 24. februar 2022 av klondrik 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 24. februar 2022 #1211 Del Skrevet 24. februar 2022 Når oligarkene og familiene deres får midlene sine fryst, og blir utvist fra London og St.Tropez, blir de ikke blide. Og det gavner ikke Putin for å si det sånn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. februar 2022 #1212 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) RedFox81 skrev (14 minutter siden): Selvsagt ikke min feil. Men det er bare ikke en kul dag å være en russer i dag. Mange av oss føler skam. Du skal ikke føle skam for å være russer. Dette handler ikke om å være russer. Eller fra Vesten Eller fra Ukraina. Det handler egentlig ikke engang om å være Putin. Vi, som en liberal, tenkende og handlende verden har feilet. Og det betyr at når Putin er fjernet, er vi tilbake på tegnebordet for en bedre verden. For en verden der Putin's ikke generere makt. Vi har fjernet mange dårlige mennesker i løpet av historien, men antallet er ubetydelig i forhold til de som har skapt den verden vi lever i. De vi feirer. Og der skal vi ha russere. 💗 Endret 24. februar 2022 av Druid 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 24. februar 2022 #1213 Del Skrevet 24. februar 2022 lurven skrev (På 10.1.2022 den 15.04): Nei det blir ikke krig, Russland har fot mye å tape Oi der tok jeg feil gitt, men jeg mener fortsatt at Russland vil tape mye på dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 24. februar 2022 #1214 Del Skrevet 24. februar 2022 RedFox81 skrev (16 minutter siden): Selvsagt ikke min feil. Men det er bare ikke en kul dag å være en russer i dag. Mange av oss føler skam. Ja skjønner hva du mener, men tror de fleste ikke har noe imot vanlige russere, det er jo forskjell på mennesker og politikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. februar 2022 #1215 Del Skrevet 24. februar 2022 lurven skrev (2 minutter siden): Oi der tok jeg feil gitt, men jeg mener fortsatt at Russland vil tape mye på dette Du får trøste deg med at ikke en eneste av de som forstår russisk politikk godt, ventet dette! Det er kun de som har jobbet fra vestlig forståelse som har truffet blink.... Kanskje vi skal ta en lærdom fra dette ? 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. februar 2022 #1216 Del Skrevet 24. februar 2022 Vel, får håpe det ikke blir noen eskalering av noe slag <_< Det er jo pr nå tomt for jodtabletter i nesten alle apotek Folk har gått mann av huse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 24. februar 2022 #1217 Del Skrevet 24. februar 2022 Vi handler inn, pakker det vi trenger til et lite beredskapslager og hamstrer jod ihvertfall. Tror ikke og håper ikke det blir krig i Norge, men bedre å være forberedt. Putin har kommet med mange trusler, opprustet militæret over lengre tid. Norge har nedrustet militæret, har flere resursser Russland er interessert i, særskilt nå når sanksjonene kommer. I tillegg skal de snart ha Nato øvelse i nord som kan provosere. Norge/Finnmark vil være et enkelt mål i forhold til mange andre land hvis dette utvikler seg. Men, mye vi ikke vet også. Vanskelig å spekulere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 24. februar 2022 #1218 Del Skrevet 24. februar 2022 Druid skrev (7 minutter siden): Du får trøste deg med at ikke en eneste av de som forstår russisk politikk godt, ventet dette! Det er kun de som har jobbet fra vestlig forståelse som har truffet blink.... Kanskje vi skal ta en lærdom fra dette ? 🙂 Kan ikke skryte på meg at jeg forstår russisk politikk særlig godt men jeg antok at de ikke ville ta sjansen på en invasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. februar 2022 #1219 Del Skrevet 24. februar 2022 Sirisiri10 skrev (6 minutter siden): Vi handler inn, pakker det vi trenger til et lite beredskapslager og hamstrer jod ihvertfall. Tror ikke og håper ikke det blir krig i Norge, men bedre å være forberedt. Putin har kommet med mange trusler, opprustet militæret over lengre tid. Norge har nedrustet militæret, har flere resursser Russland er interessert i, særskilt nå når sanksjonene kommer. I tillegg skal de snart ha Nato øvelse i nord som kan provosere. Norge/Finnmark vil være et enkelt mål i forhold til mange andre land hvis dette utvikler seg. Men, mye vi ikke vet også. Vanskelig å spekulere. Okay , la oss ta dette spørsmålet : Er vi et enkelt mål ? Ja og Nei! Norge har stort sett 3-4 taktiske mål og de er egnet til å uskadeliggjøre på dag en. Ellers er vi like utilgjengelig som vi var under 2. verdenskrig; for at vi skal ha noen militær funksjon, kreves det en enorm innsats fra okkupanter. Vi er et av de få land under 2. verdenskrig som ble okkupert og hadde netto økning av verdi. Tyskernes utbygging av infrastrukturen i Norge , var en reell økonomisk belastning av okkupasjonsmakten som faktisk førte til deres fall!! I gamle dager, hadde vi en enorm strategisk verdi, på grunn av våre enorme isfrie kyst. Men i dag, der Russlands viktige del av sjøforsvaret er atomkraft basert, og alt er knyttet i nettverket av kanaler rundt Stavropol, så er vi kun interessante på grunn av Amerikanernes interesse for etterretning. Vi er et enkelt mål, vi er antagelig ikke viktig nok. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 25. februar 2022 #1220 Del Skrevet 25. februar 2022 lurven skrev (21 minutter siden): Kan ikke skryte på meg at jeg forstår russisk politikk særlig godt men jeg antok at de ikke ville ta sjansen på en invasjon ikke jeg heller : Og jeg kjenner geopolitikk godt nok til å forstå at Putin er på vei til å feile. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå