Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Fremhevede innlegg

Gjest AprilRyan
Skrevet
CrossRoad skrev (9 minutter siden):

I så tilfelle virker det kanskje som at de har gitt opp å bytte ut regjeringen i Ukraina?
Kan ende med nøytralitet og at Russland får hånd over Donbass og Krim, men med denne krigen har den russiske regjeringen virkelig avslørt som en stor bølle. Mange hadde nok sine mistanker, men at de ville gå så langt tror jeg ikke så mange hadde trodd... 

Ja, de har sagt at de anerkjenner Zelenskyj som leder eller hva det var igjen og at målet ikke er å styrte regjeringen. Men jeg er usikker. Synes det kommer litt motstridende informasjon, men det kan jo være på grunn av at media skal fremstille ting på en spesiell måte.

Nei, jeg tror det var mange som ikke hadde trodd det. Tror de vil slite med forholdet sitt til store deler av verden etter dette, utenom de støttespillerene de har da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AprilRyan skrev (2 timer siden):

Leser at retorikken Russland bruker kan ha endret seg. Det er mindre fokus på avnazifisering osv og større fokus på at Ukraina skal bli nøytralt og at de utbryterregionene skal bli anerkjent som russiske. I tillegg er det samtaler og forhandlinger både her og der.

Kan man se for seg et lite håp om at dette vil ende i noe konstruktivt eller er det bare et spill for galleriet?

Jeg håper det, men da må de vel bli enige og det virker ikke som det er helt enkelt.

Jeg ser også en tendens til litt mer positive nyheter om dagen. Lurer likevel på hvorfor Russland skulle snu nå og hvorfor man skal stole på Russland nå. Ikke så lenge siden Putin hadde morro med at det ble sagt de skulle invadere Ukraina. Kan ikke stole på noe som kommer fra Russland om dagen er min vurdering. 

Endret av Klink
  • Liker 4
Skrevet

Leste noen nyheter om at Russland har gått ut med at naboland til Ukraina kunne ta det helt rolig. Det som gjelder for aktuelle naboland etter en slik uttalelse er å skalke alle luker, gjøre klart bomberom og ruste opp militæret i full fart. 

• Liker 6
Skrevet
Klink skrev (9 minutter siden):

Jeg ser også en tendens til litt mer positive nyheter om dagen. Lurer likevel på hvorfor Russland skulle snu nå og hvorfor man skal stole på Russland nå. Ikke så lenge siden Putin hadde morro med at det ble sagt de skulle invadere Ukraina. Kan ikke stole på noe som kommer fra Russland om dagen er min vurdering. 

Akkurat. Ingen må noensinne mer ta et russisk ord for annet enn løgn og aldri mer glemme hva Russland er, alltid har vært og kommer til å forbli i lang tid om det er opp til Putin. 

• Liker 2
Gjest AprilRyan
Skrevet
Klink skrev (23 minutter siden):

Nei, det er det jeg også tenker. Jeg ønsker å håpe på at dette ikke blir langvarig, men samtidig så har ikke Russland vært til å stole på.

Skrevet

Jeg er så redd for om 3. Verdenskrig bryter ut.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Novalie skrev (Akkurat nå):

Jeg er så redd for om 3. Verdenskrig bryter ut.

Det blir 3.verdens krig om det kun er vesten som sanksjonerer mot Russland. Kina er de eneste som kan få Putin til å stoppe uten militærkonfrontasjon

Skrevet
AprilRyan skrev (4 timer siden):

Leser at retorikken Russland bruker kan ha endret seg. Det er mindre fokus på avnazifisering osv og større fokus på at Ukraina skal bli nøytralt og at de utbryterregionene skal bli anerkjent som russiske. I tillegg er det samtaler og forhandlinger både her og der.

Kan man se for seg et lite håp om at dette vil ende i noe konstruktivt eller er det bare et spill for galleriet?

Jeg håper det, men da må de vel bli enige og det virker ikke som det er helt enkelt.

Jeg håper de klarer å bli enige om noe, det hadde virkelig vært det beste. Vanskelig å vite hva som egentlig skjer, mediene er mer opptatte av sensasjonsoverskrifter og det å skremme folk. 

• Liker 2
Skrevet

Putin har bare såvidt startet. Han vil ikke stoppe med Ukraina. Tipper han prøver seg på Israel også. Der vil det imidlertidig stoppe brutalt!

Skrevet
kar90 skrev (6 timer siden):

Selvfølgelig ikke

Hvorfor er det så selvfølgelig?

NATO har jo demonstrert at de ikke vil gjengjelde noen angrep mot Ukraina, og atombombe kan være en motivator for å få ukrainerne til å kapitulere.

Skrevet
Thanos skrev (51 minutter siden):

Putin har bare såvidt startet. Han vil ikke stoppe med Ukraina. Tipper han prøver seg på Israel også. Der vil det imidlertidig stoppe brutalt!

Hæh? Israel? Hvor i alle dager er logikken her?

• Liker 12
Skrevet
Jegern Puahate skrev (14 timer siden):

Amerikansk etterretning mener å ha bevis for at Russland planlegger å iscenesette et angrep med kjemiske våpen, for deretter å anklage Ukraina og USA for dette. Dette skal angivelig gjøres for å rettferdiggjøre videre krigføring og angrep mot Ukraina, samt åpne opp for en mulig bruk av småskala taktiske atomvåpen.

Russland skal for øvrig tidligere ha blitt beskyldt for å bruke kjemiske våpen i Syria. (BBC) (Guardian)

• Liker 1
Gjest CrossRoad
Skrevet
NordicViking skrev (19 minutter siden):

Amerikansk etterretning mener å ha bevis for at Russland planlegger å iscenesette et angrep med kjemiske våpen, for deretter å anklage Ukraina og USA for dette. Dette skal angivelig gjøres for å rettferdiggjøre videre krigføring og angrep mot Ukraina, samt åpne opp for en mulig bruk av småskala taktiske atomvåpen.

Russland skal for øvrig tidligere ha blitt beskyldt for å bruke kjemiske våpen i Syria. (BBC) (Guardian)

Kina må på banen nå. Og ikke for å støtte Russland denne gangen, men for å mane til ro... 

Skrevet
Thanos skrev (1 time siden):

Israel? Er det noe i historien her jeg ikke kan? 

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, brudd på opphavsrett og slettede innlegg, og svar til det. 

_popcorn_, mod

Skrevet
Letharia skrev (13 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/28lMKG/mdg-gi-1500-milliarder-til-ukraina

Vet ikke om noen allerede har lagt ut denne, men hva tenker dere hvis dette går gjennom? Jeg er litt for, og litt mot her faktisk.

Jeg har ikke noe imot å hjelpe Ukraina, men 1500 milliarder kroner - et helt norsk statsbudsjett - høres da alt for mye ut. Det er ikke vår feil at prisen på olje og gass går opp, og jeg har overhodet ingen dårlig samvittighet over at vi tjener så mye. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Thanos skrev (4 timer siden):

Tror han skjønner at det blir for mye å gape over.

Klink skrev (6 timer siden):

Man kan aldri stole på Putin, men han har gjort et militært eksperiment som ga han et svar han neppe likte. Han ser at det er døden å invadere et stort i-land. At det koster mer enn det som er moro.

Endret av I Grosny
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...