I Grosny Skrevet 27. februar 2022 #2341 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) Nafiaa skrev (12 minutter siden): Helt ærlig, ikke gi et politisk korrekt svar her. Tror dere vi skal dø nå? Jeg er en ønsketenkende optimist, og jeg tror Putin vil trekke seg tilbake snart. E-tjenesten hans bør allerede nå vite at han aldri kan vinne, og at forhandlingsposisjonen svekkes for hver dag som går. Atomtruslene er tegn på at han er i ferd med å gå tom for forhandlingsgrunnlag. Endret 27. februar 2022 av I Grosny 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 27. februar 2022 #2342 Del Skrevet 27. februar 2022 tussi84 skrev (2 minutter siden): jeg er enig I det siste der, selv om det er egoistisk sagt. Helt klart egoistisk. Men dette er en krig som ikke hadde trengt å utvikle seg i den retningen det er nå. Jeg ser svart på måten det blir håndtert…. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 27. februar 2022 #2343 Del Skrevet 27. februar 2022 Jajajane skrev (4 minutter siden): Det er tydelig at Ukraina har fått hjelp fra starten av, dette ville de ikke fått til i lengden uten hjelp. Jeg for min del vil heller leve med barna mine enn å ofre de i en krig vi ikke hadde trengt å være i, for å si det på en stygg måte. Når du velger å leve på kne, så lever du på en overmakts nåde, og da er det aldri noe "jeg vil heller", fordi du har da valgt å la deg bli bestemt over. Så at du velger å ikke slåss for din frihet mot å bli spart i dag, betyr ikke at du blir spart i morgen. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 27. februar 2022 #2344 Del Skrevet 27. februar 2022 I valget mellom å la Putin stoppe medlemskap i NATO, eller atomkrig, så har jeg valgt det første. Men jeg ønsker han alt ondt for menneskeliv som går tapt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 27. februar 2022 #2345 Del Skrevet 27. februar 2022 Jajajane skrev (Akkurat nå): Tror ikke vi dør nødvendigvis (ikke med det første iallefall), men tror vi får et helt annet liv enn vi hittil har hatt. Mangel på varer, mat, penger osv er nok mer sannsynlig. Det spørs vel litt på om det blir èn atombombe eller full atomkrig. Sistnevnte tror tviler jeg sterkt på, for NATO kommer aldri til å bruke atomvåpen, da det vil utslette store deler av menneskeheten. Førstnevnte derimot ... det ligger i hendene på en klin gæren maktsjuk russer :S 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 27. februar 2022 #2346 Del Skrevet 27. februar 2022 tussi84 skrev (5 minutter siden): Er bare snakk om tid før Putin sender avgårde en atombombe mot et Nato land. Hvilket land vet jeg ikke. Eneste som er sikkert er at Putin ser på hjelp til Ukraina (utstyr, økonomisk støtte osv)+ saksjoner mot Russland som en god grunn til harde konsekvenser tilbake. Som han sier konsekvenser man ikke har sett maken til. Putin skremmer ikke bare, han gjør det også til slutt om ikke vesten/nato lar Ukraina være i fred. I prinsippet betyr det at Ukraina må klare seg selv, hvis ikke så sender Russland ut en atombombe mot feks Tyskland. Den ser jeg for meg at kan bli et realistisk hendelsesforløp ja.. fy..f, og dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 27. februar 2022 #2347 Del Skrevet 27. februar 2022 kar90 skrev (1 minutt siden): Når du velger å leve på kne, så lever du på en overmakts nåde, og da er det aldri noe "jeg vil heller", fordi du har da valgt å la deg bli bestemt over. Så at du velger å ikke slåss for din frihet mot å bli spart i dag, betyr ikke at du blir spart i morgen. Egoisten i meg sier at det ikke er min frihet jeg slåss for i denne saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. februar 2022 #2348 Del Skrevet 27. februar 2022 Peanut skrev (2 minutter siden): I «Art of War» sies det at man aldri skal trenge en fiende opp i et hjørne, for selv feige vil kjempe til døden hvis de ikke har noe valg. Så hva Putin kan gjøre er å virkelig ødelegge. (Målet med krigføring er ikke å drepe fienden, det er å beseire dem. Hvis de hindres i å rømme så vil de kjempe til det siste. De vil kjempe imot som de aldri har kjempet før, fordi de ikke har noe valg. Hvis de tilbys en sjanse til å rømme eller overgi seg, vil mange ta den. I begge scenariene beseires fienden, men det første er dyrere enn det andre. Og det er derfor man skal gi fienden en sjanse til å gi opp.) Jeg håper Zelensky og teamet hans ikke er altfor rasende, men klarer å tenke smart og gi Putin en eller annen slags innrømmelse som gjør at han kan trekke seg tilbake uten å framstå som taper. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 27. februar 2022 #2349 Del Skrevet 27. februar 2022 fotballjenta skrev (1 minutt siden): Det spørs vel litt på om det blir èn atombombe eller full atomkrig. Sistnevnte tror tviler jeg sterkt på, for NATO kommer aldri til å bruke atomvåpen, da det vil utslette store deler av menneskeheten. Førstnevnte derimot ... det ligger i hendene på en klin gæren maktsjuk russer :S Igjen så tror jeg vi har for stor tillit til at Nato alltid vil være redningen. At Nato ikke er sånn betyr ikke at andre ikke vil bruke slike våpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 27. februar 2022 #2350 Del Skrevet 27. februar 2022 Uttalelsene fra de to siste presidentene i Russland erfares som såra sjeler. Det er tomme ord, og de vil nok miste maska si, og det finnes ingen tilgivelse på handlingene deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 27. februar 2022 #2351 Del Skrevet 27. februar 2022 Jajajane skrev (Akkurat nå): Egoisten i meg sier at det ikke er min frihet jeg slåss for i denne saken. Det kan fort bli det, om vi skal la tyrannen i øst drive å karre til seg land å fortelle oss andre hva vi kan og ikke for å ikke sende en atombombe. Spesielt toskete er det å la seg bli skremt av Russland av alle, da du ikke har noen garantier fra tullingene lenger øst når du først lar Russland overkjøre deg. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 27. februar 2022 #2352 Del Skrevet 27. februar 2022 fotballjenta skrev (3 minutter siden): Det spørs vel litt på om det blir èn atombombe eller full atomkrig. Sistnevnte tror tviler jeg sterkt på, for NATO kommer aldri til å bruke atomvåpen, da det vil utslette store deler av menneskeheten. Førstnevnte derimot ... det ligger i hendene på en klin gæren maktsjuk russer :S NATO kommer til å fyre av alt de har hvis det påkreves - det er sånn MAD prinsippet fungerer (mutual assured destruction). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 27. februar 2022 #2353 Del Skrevet 27. februar 2022 2 minutter siden, Peanut said: I «Art of War» sies det at man aldri skal trenge en fiende opp i et hjørne, for selv feige vil kjempe til døden hvis de ikke har noe valg. Så hva Putin kan gjøre er å virkelig ødelegge. (Målet med krigføring er ikke å drepe fienden, det er å beseire dem. Hvis de hindres i å rømme så vil de kjempe til det siste. De vil kjempe imot som de aldri har kjempet før, fordi de ikke har noe valg. Hvis de tilbys en sjanse til å rømme eller overgi seg, vil mange ta den. I begge scenariene beseires fienden, men det første er dyrere enn det andre. Og det er derfor man skal gi fienden en sjanse til å gi opp.) Ja! Mange tror det er bare å gå inn med våpen, så vinner den gode siden over den onde. Det er bedre å la den onde siden få en slags "halvseier" som han kan ta med tilbake og spinne til en seier hjemme. La NATO skrive under på at Ukraina ikke skal bli medlem, mot at Putin trekker styrkene ut. Da kan han gå ut i russisk media og si at han skremte NATO. Men i de indre kretsene vet de hva som skjedde, og at Putin ikke klarte å vinne. Han vil være nærmere å bli styrtet da, enn han var før februar 2022. Han vil være svekket. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 27. februar 2022 #2354 Del Skrevet 27. februar 2022 Skravlehøna skrev (4 timer siden): Ikke at jeg melder meg selv, men skulle ønske noen tok på seg å knerte hele mannen😕 Selv en så ond mann hadde jeg ikke hatt samvittighet til å drepe… men man kan jo håpe at han bare plutselig faller om.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. februar 2022 #2355 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) kar90 skrev (4 minutter siden): Det kan fort bli det, om vi skal la tyrannen i øst drive å karre til seg land å fortelle oss andre hva vi kan og ikke for å ikke sende en atombombe. Spesielt toskete er det å la seg bli skremt av Russland av alle, da du ikke har noen garantier fra tullingene lenger øst når du først lar Russland overkjøre deg. Jeg tenker at atomtrusselen kan felle Putin. Det er sikkert en del FSB-offiserer som ikke ønsker at verden, Russland, de selv og barna deres skal rammes av atomkrig, og gjør hva som helst for å stoppe Putin, inkludert å risikere sitt eget liv. Endret 27. februar 2022 av I Grosny 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 27. februar 2022 #2356 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) ops2 skrev (52 minutter siden): I valget mellom å la Putin stoppe medlemskap i NATO, eller atomkrig, så har jeg valgt det første. Men jeg ønsker han alt ondt for menneskeliv som går tapt. Enig. Men det gjelder også konvensjonell krig. Uendelig trist det som skjer med Ukraina. Men det er bedre at Ukraina alene betaler prisen for Putins krigslyst enn at resten av Europa blir dratt inn. Desto færre som dør desto bedre. Selv om det betyr at det begås en forferdelig urett mot Ukraina. Endret 27. februar 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 27. februar 2022 #2357 Del Skrevet 27. februar 2022 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): NATO kommer til å fyre av alt de har hvis det påkreves - det er sånn MAD prinsippet fungerer (mutual assured destruction). Tror du det? Har lest meg opp litt på atomkrig idag og det høres jo ut som en sikker måte å ende menneskeheten på. Ser liksom ikke for meg at Jensemann og resten av nikkedukkene trykker på den røde knappen. Da tror jeg heller de peiler seg inn på Moskva med nest beste løsning og knerter Putin. Men jeg veit ikke altså. Jeg har ikke peiling på krig i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 27. februar 2022 #2358 Del Skrevet 27. februar 2022 I Grosny skrev (1 minutt siden): Jeg håper Zelensky og teamet hans ikke er altfor rasende, men klarer å tenke smart og gi Putin en eller annen slags innrømmelse som gjør at han kan trekke seg tilbake uten å framstå som taper. Putin kan faktisk stå i historiebøkene som en stor mann hvis han endrer helt om. Storsinnet, selv- erkjennende. Vise at han innser en krigs tragiske ringvirkninger. Menneskeheten ville gått i gledes-tog for han hvis han tar de riktige beslutningene. Finnes det ikke en moralsk psykolog i hans innerste kretser.. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 27. februar 2022 #2359 Del Skrevet 27. februar 2022 fotballjenta skrev (1 minutt siden): Tror du det? Har lest meg opp litt på atomkrig idag og det høres jo ut som en sikker måte å ende menneskeheten på. Ser liksom ikke for meg at Jensemann og resten av nikkedukkene trykker på den røde knappen. Da tror jeg heller de peiler seg inn på Moskva med nest beste løsning og knerter Putin. Men jeg veit ikke altså. Jeg har ikke peiling på krig i det hele tatt. Poenget er at fienden ikke skal overleve heller, hvis man selv sannsynligvis ikke gjør det. Det er hele terrorbalansen i en trussel om atomkrig. Så ja, derfor vil nok NATO landene med atomvåpen selv også ty til det hvis det absolutt ikke er noen annen utvei. Alle land med atomvåpen har rutiner for når man skal ta det i bruk, hvordan, og på hvilket nivå i en krig og med hvilke forutsetninger. Det er for øvrig ikke NATO som organisasjon som gjør det, men de individuelle NATO landene. Særlig USA har mye. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbene Skrevet 27. februar 2022 #2360 Del Skrevet 27. februar 2022 Europa blir nå trukket inn i Krigen. Putin kan nå komme med et ultimatum. Ingen hjelp til Ukraina, ellers så får det uante konsekvenser. Hva gjør Europa da? Hvis det blir satt hardt mot hardt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå