Ellemelle93 Skrevet 27. februar 2022 #2201 Del Skrevet 27. februar 2022 ltfutt skrev (Akkurat nå): Så må vi gi etter igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen... Det er dette folk ikke skjønner……. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einsteinium Skrevet 27. februar 2022 #2202 Del Skrevet 27. februar 2022 Ellemelle93 skrev (7 minutter siden): Det tror ikke jeg. Dette er en mann som ønsker å skrives inn i historiebøkene som verdens mektigste mann. Ingen vil vite hvem han var, hvis han tar livet av oss alle. Det var godt resonnert. Du får minne han på det! 😄 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 27. februar 2022 #2203 Del Skrevet 27. februar 2022 Noen ide om hva som skal bli tatt opp på pressekonferanse kl 19? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einsteinium Skrevet 27. februar 2022 #2204 Del Skrevet 27. februar 2022 Klappe skrev (Akkurat nå): Noen ide om hva som skal bli tatt opp på pressekonferanse kl 19? aNbEfAlInGeR Regjeringen elsker det ordet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 27. februar 2022 #2205 Del Skrevet 27. februar 2022 Klappe skrev (Akkurat nå): Noen ide om hva som skal bli tatt opp på pressekonferanse kl 19? Sikkert det at de kommer til å sende ammunisjon til Ukraina. Forøvrig gledelig å se russere få panikk med å få ut penger av bankene nå. Putin har feilet hardere enn han trodde var mulig. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/pW562G/lange-koeer-foran-minibanker-i-russland?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 27. februar 2022 #2206 Del Skrevet 27. februar 2022 Noen som vet hva som skjer hvis et russisk fly flyr over Europa? siden Europa her stengt flyrommet? Eller hvordan foregår dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 27. februar 2022 #2207 Del Skrevet 27. februar 2022 einsteinium skrev (2 minutter siden): aNbEfAlInGeR Regjeringen elsker det ordet. Hva slags anbefalinger? Om å ha jod? Matlager ? Vite hvor nærmeste bomberom er? Jeg har ingen av delene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 27. februar 2022 #2208 Del Skrevet 27. februar 2022 Sirisiri10 skrev (Akkurat nå): Noen som vet hva som skjer hvis et russisk fly flyr over Europa? siden Europa her stengt flyrommet? Eller hvordan foregår dette? De vil bli assistert ut av kampfly eller skutt ned. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 27. februar 2022 #2209 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) Det russiske hatet overfor Ukraina fra russiske ledere har sansynlegvis vert langt større en mange har forstilt seg sidan de har gått så hardt til verk. Etter 2 verdenskrig var hatet overfor Tyskland,og tyske borgere også ekstremt stort , men i takt m/ genrasjonskifte, og 70 år i frihet har det forlengst skjedd en forsoning. En ny genrasjon har vokst opp etter krigsårene som har ridd på en medgangsbølge, krigstrussel er noko som hører fortiden til, noe som har skjedd langt fra våre grenser. Nå har det i årrekke vert høy fokus på klima,og miljøtrusselen, men glemt nå ettersom verden står overfor en langt farlige trussel. Mennesketen har ingen steder å flykte den dagen kloden vår er fortapt, og ligger i ruiner. Dersom verden hadde omprioritert penger fra våpenproduksjon til å jevne ut velstanden på kloden så hadde verden sett heilt annerledes ut, og trusselnivået mellom landene hadde vert lik null. Større ulikheter,og økte forskjeller i levestandard er den største trusselen for verdensfreden. Fordelingspolitikken har vert totalt feilslått, og kom innpå eit galt spor, og eit budskap også norske politikere må ta til etterrettning.. Endret 27. februar 2022 av Skybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shawtyella Skrevet 27. februar 2022 #2210 Del Skrevet 27. februar 2022 Becky skrev (7 timer siden): Enig med deg. Men det jeg lurer på..Har ikke Putin blitt trigget nå? Flere og flere land stenger luftrom, sender militære våpen , sterke sanksjoner etc. Noe jeg mener er helt på sin plass btw. Men mitt spørsmål er: Har vi trigget han såpass at han velger å invadere/angripe et NATO land? Eller gjøre noe som gjør at han gjør noe drastisk? Jeg tviler. Men jeg forblir ikke naiv heller. Enten så er Putin stokk dum om han angriper nato, og trodde han skulle vinne krig alene. Eller så har han andre land i ryggen som vi ikke vet om, mulig Kina. Men om Kina hadde blandet seg er de ekstremt uintelligente og det har jeg ikke følelsen av at de er. Husk at ekstremt mye varer er "Made in China", de ville mistet mye økonomi om de blandet seg. Jeg tror ikke Putin er dum nok til å angripe et Nato-land alene, USA er vel best utstyrt av de fleste land og jeg tror ikke Putin vil krige med USA involvert. Man kan aldri si aldri, for disse lederne er jo syke i hodet sitt, men det er absolutt ingen logikk i dette. Ukraina har allerede eliminert de Tsjetsjenske spesialstyrkene og stridsvognene som kommer over grensa, og så lenge de får millitær hjelp med våpen så vil de nok klare å holde russerne ute, iallefall en stund til. Husk at enkeltland har lov til å hjelpe millitært, uten at Nato blandes inn. Så det at Tyskland sender våpen ned til Ukraina har ikke noe mez Nato å gjøre. Ethvert land er fritt til å hjelpe utenfor Nato, og det vet Putin også. Hvis han derimot slår tilbake på 1 land må jo Nato vurdere å gripe inn. Men foreløpig er det ikke et krigsrop å sende millitært utstyr. Men jeg håper Norge lar vær, og heller at noen av de andre landene sender nedover.. Norge er attraktivt for Putin, mtp at vi også grenser til dem helt i nord. Tviler sterkt på at det blir verdenskrig. Putin hadde iallefall tapt den. Mtp atombomber, en bombe strekker seg ca 100km. Altså hvis den slår ned i Oslo, så vil folk i Bærum/Asker få andre/tredjegrads- forbrenning.. derfor er det best å flykte ut på landet eller lengrr unna storbyene om det skulle blitt krig. Jeg har vanligvis angst for slikt, og mistet det litt i starten av pandemien.. men den viste seg jo å ikke være så fæl som man trodde. Den var fæl altså, men det var altfor mye skremselspropaganda. Jeg har hatt covid 2 ganger, gikk fint begge to.. det lettet litt på frykten min. De fleste går det fint med, og det er det man må tenke på. Media driver med skremsel, inkludert nå under krigen der nede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 27. februar 2022 #2211 Del Skrevet 27. februar 2022 Klappe skrev (1 minutt siden): Hva slags anbefalinger? Om å ha jod? Matlager ? Vite hvor nærmeste bomberom er? Jeg har ingen av delene. Kan jo hende de rett og slett har skjønt at befolkningen har et Stort informasjonsbehov om hva som skjer, begrunnelser for valgene de tar ift Russland og hva som evt er faren for oss her i Norge osv. Og vil imøtekomme det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 27. februar 2022 #2212 Del Skrevet 27. februar 2022 kar90 skrev (5 minutter siden): Sikkert det at de kommer til å sende ammunisjon til Ukraina. Forøvrig gledelig å se russere få panikk med å få ut penger av bankene nå. Putin har feilet hardere enn han trodde var mulig. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/pW562G/lange-koeer-foran-minibanker-i-russland?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Tipper det handler om Putins uttalelser om atomvåpen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 27. februar 2022 #2213 Del Skrevet 27. februar 2022 rosemarin skrev (1 minutt siden): Kan jo hende de rett og slett har skjønt at befolkningen har et Stort informasjonsbehov om hva som skjer, begrunnelser for valgene de tar ift Russland og hva som evt er faren for oss her i Norge osv. Og vil imøtekomme det. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 27. februar 2022 #2214 Del Skrevet 27. februar 2022 einsteinium skrev (8 minutter siden): Det var godt resonnert. Du får minne han på det! 😄 Sendte han PM på insta 🤞🏼 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*luna* Skrevet 27. februar 2022 #2215 Del Skrevet 27. februar 2022 Utviklingen de siste dagene er dramatisk. Jeg håper virkelig at Ukraina og Russland lykkes med fredsforhandlingene. En opptrapping kan bli svært farlig. Retorikken til enkelte norske politikere skremmer meg. Både media og politikere fokuserer på at de skal sende våpen, soldater og innføre flere sanksjoner, men de virker lite opptatt av å finne fredelige løsninger. Det minner meg om opptakten til krigen mot Libya i 2011, da Norske jagerfly slapp over 500 bomber over Libya. Beslutningen om at norske jagerfly skulle bombe Libya skjedde veldig fort, og det virket som regjeringen ikke hadde kontroll. I ettertid viste det seg at krigen ble startet på feil grunnlag. Libya var ingen militær trussel mot oss, og krigen fikk ingen følger for Norge, men ble katastrofal for folket i Libya. Dokumentaren «De gode bombene» handler om da Norge bombet Libya i 2011. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2013/MDUP11000513 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. februar 2022 #2216 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) Jr.Garcon skrev (48 minutter siden): Hvis du hører på alle ekspertene (som også sa at Russland aldri kom til å gå til krig mot Ukraina) så er det ikke så sannsynlig. Hvis du bruker huet selv så vil jeg si det er stor sannsynlighet for atomkrig/verdens ende, hvis ikke Russland får det som de vil. De som innbiller seg at Russland godtar å ikke få Ukraina, godtar å bli sanksjonert i senk av vestlige land er ekstremt naive. Håper selvfølgelig jeg tar feil og at ting utvikler seg på en annen måte, men ting kunne vel knapt sett verre ut. Putain elsker når folk lar seg skremme slik. Endret 27. februar 2022 av Entern 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 27. februar 2022 #2217 Del Skrevet 27. februar 2022 *luna* skrev (2 minutter siden): Utviklingen de siste dagene er dramatisk. Jeg håper virkelig at Ukraina og Russland lykkes med fredsforhandlingene. En opptrapping kan bli svært farlig. Retorikken til enkelte norske politikere skremmer meg. Både media og politikere fokuserer på at de skal sende våpen, soldater og innføre flere sanksjoner, men de virker lite opptatt av å finne fredelige løsninger. Det minner meg om opptakten til krigen mot Libya i 2011, da Norske jagerfly slapp over 500 bomber over Libya. Beslutningen om at norske jagerfly skulle bombe Libya skjedde veldig fort, og det virket som regjeringen ikke hadde kontroll. I ettertid viste det seg at krigen ble startet på feil grunnlag. Libya var ingen militær trussel mot oss, og krigen fikk ingen følger for Norge, men ble katastrofal for folket i Libya. Dokumentaren «De gode bombene» handler om da Norge bombet Libya i 2011. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2013/MDUP11000513 Du får ikke til en fredelig og diplomatisk løsning med en autokrat på krigstokt som har forledet alle med sine løgner under opptrappingen. Det eneste vesten har gjort galt er at disse sanksjonene kom først etter at de startet å innvadere. Putin skulle forstått hvor alene han var om denne krigen før han gikk til angrep 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 27. februar 2022 #2218 Del Skrevet 27. februar 2022 Klappe skrev (3 minutter siden): Takk for svar Jeg aner jo ikke jeg da, bare gjetter/håper🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hero1 Skrevet 27. februar 2022 #2219 Del Skrevet 27. februar 2022 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 27. februar 2022 #2220 Del Skrevet 27. februar 2022 *luna* skrev (1 minutt siden): Utviklingen de siste dagene er dramatisk. Jeg håper virkelig at Ukraina og Russland lykkes med fredsforhandlingene. En opptrapping kan bli svært farlig. Retorikken til enkelte norske politikere skremmer meg. Både media og politikere fokuserer på at de skal sende våpen, soldater og innføre flere sanksjoner, men de virker lite opptatt av å finne fredelige løsninger. Det minner meg om opptakten til krigen mot Libya i 2011, da Norske jagerfly slapp over 500 bomber over Libya. Beslutningen om at norske jagerfly skulle bombe Libya skjedde veldig fort, og det virket som regjeringen ikke hadde kontroll. I ettertid viste det seg at krigen ble startet på feil grunnlag. Libya var ingen militær trussel mot oss, og krigen fikk ingen følger for Norge, men ble katastrofal for folket i Libya. Dokumentaren «De gode bombene» handler om da Norge bombet Libya i 2011. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2013/MDUP11000513 Fredelige løsninger har de da virkelig prøvd!!! Putin har ikke vært interessert!! Norge og EU kan jo ikke bare sitte og mase på Putin om å forhandle med Ukraina og velge fred, mens han bomber ihjel ukrainerne. Klart at Norge og alle andre land må bistå Ukraina med våpen og annet militært utstyr når de er under angrep! Dette er ikke to land som har valgt å gå til krig mot hverandre - her er det ett land som blir invadert 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå