Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Joni123 skrev (13 minutter siden):

Putin krav: Er så så vanskelig å møte kravene hans da. At han får Donets, Luhansk og Krim. Der er det vel mest russere likevel. Istedet for at begge skal ruste opp på hver sin kant, med fremmedkrigere og syrere. Er det bedre å dytte Russland i armene på Kina pga alle sanksjonene? 

Vanskelig å møte kravene? dem okkuperte jo området, og startet stor offensiv fra alle kanter av landet. Nå har de henrettet og gjort massemord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AprilRyan
Becky skrev (11 minutter siden):

Tenker at den ikke er noe å bekymre seg for... Håper jeg. Er jo så også si hele vesten med mer, inkludert EU land. 
Han kommer vel med sanksjoner.. Får vi håpe 

Ja, det kan sikkert bety sanksjoner og da kanskje på varer som mange land trenger. Som for eksempel hvete og gjødsel. Det er noe som kan få betydning for matproduksjon og en eventuell matmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (10 minutter siden):

Vanskelig å møte kravene? dem okkuperte jo området, og startet stor offensiv fra alle kanter av landet. Nå har de henrettet og gjort massemord. 

Ja, jeg forstår det. Jeg er bare livredd Putin og får hva han kan finne på. Og er også redd for eventuelle nye hevnaksjoner fra hans side. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, *luna* said:

Russlands krav:

1)  Ukraina avslutter alle militære operasjoner.

2) Ukraina anerkjenner Donetsk, Luhansk og Krim som russiske.

3) Ukraina endrer grunnloven for å sikre Ukrainas uavhengighet, Det innebærer at Ukraina ikke kan bli medlem i NATO.

https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-er-putins-krav/75552638

Det siste punktet er jeg veldig skeptisk til hva Putin faktisk mener. Ikke helt utenkelig at han mener å aldri få lov til å bli med i EU, EØS, Schengen osv...

Det første punktet ville også innebære å legge ned forsvaret, stanse øvelser/trening osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*luna* skrev (25 minutter siden):

Russlands krav:

3) Ukraina endrer grunnloven for å sikre Ukrainas uavhengighet, Det innebærer at Ukraina ikke kan bli medlem i NATO.

Jeg tenker det/krigen ender opp med at de to første kravene innfris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joni123 skrev (1 time siden):

Putin krav: Er så så vanskelig å møte kravene hans da. At han får Donets, Luhansk og Krim. Der er det vel mest russere likevel. Istedet for at begge skal ruste opp på hver sin kant, med fremmedkrigere og syrere. Er det bedre å dytte Russland i armene på Kina pga alle sanksjonene? 

Det er svært vanskelig ja - at det er så mange russere der er neppe tilfeldig, Sovjetunionens bosettingspolitikk har sannsynligvis vært forbildet. Etnonasjonalisme er en ideologisk tankegang som ikke burde hatt noen plass i det 21. århundret. 
Men jeg skjønner at man kanskje ikke har så mange andre valg nå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*luna* skrev (1 time siden):

Russlands krav:

1.) Jeg tipper de er så langt inne i krigen at de ikke gir seg nå. Mange menneskeliv og destruksjon av landet deres, uten grunn (Kun hva jeg tror) . 
2.) Tviler på at de går med på dette 
3.) Også et svært urimelig krav.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joni123 skrev (2 timer siden):

Ja, jeg forstår det. Jeg er bare livredd Putin og får hva han kan finne på. Og er også redd for eventuelle nye hevnaksjoner fra hans side. 

hvorfor være redd han? stor samfunnet skulle ha våknet for lenge siden, at de sitter å ser henrettelse og ikke setter putin langt opp langs veggen og kaster han i gulvet, det skjønner jeg ikke noe av. 

Men verst av alt jeg skuffa over kristnes tafatthet, sitter å se netflix, late og egoistiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
Egenskap skrev (2 minutter siden):

hvorfor være redd han? stor samfunnet skulle ha våknet for lenge siden, at de sitter å ser henrettelse og ikke setter putin langt opp langs veggen og kaster han i gulvet, det skjønner jeg ikke noe av. 

Men verst av alt jeg skuffa over kristnes tafatthet, sitter å se netflix, late og egoistiske. 

Nå er det ikke så enkelt som at andre land bare kan bryte inn og ta Putin akkurat. Det ville jo vært en krigserklæring å gjøre det og det er heller ikke sånn at de rundt Putin nødvendigvis kommer til å gjøre noe. Han har nok nøye valgt de som er rundt han.

Det blir også feil å skylde på vanlige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (2 minutter siden):

Nå er det ikke så enkelt som at andre land bare kan bryte inn og ta Putin akkurat. Det ville jo vært en krigserklæring å gjøre det og det er heller ikke sånn at de rundt Putin nødvendigvis kommer til å gjøre noe. Han har nok nøye valgt de som er rundt han.

Det blir også feil å skylde på vanlige mennesker.

Det er mange statsledere som har møtt han, inkl. Erna Solberg. Og det har ikke vært noe lang bord i mellom da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan
Egenskap skrev (Akkurat nå):

Det er mange statsledere som har møtt han, inkl. Erna Solberg. Og det har ikke vært noe lang bord i mellom da. 

Nei, men det er det nå og hva skulle de gjort tidligere egentlig? Når Russland ikke viste seg som en trussel så hadde vel ingen noe grunnlag for å skulle ta Putin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (1 minutt siden):

Nei, men det er det nå og hva skulle de gjort tidligere egentlig? Når Russland ikke viste seg som en trussel så hadde vel ingen noe grunnlag for å skulle ta Putin.

De har visst trussel lenge nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
Egenskap skrev (Akkurat nå):

De har visst trussel lenge nok. 

Nei, de har ikke vært en trussel for andre stater så hvorfor Erna Solberg og andre plutselig skulle ta livet av Putin eller hva nå enn man ser for seg hadde vært totalt ulogisk.

Dessuten tror jeg at mange ikke så for seg at Russland skulle invadere hele Ukraina. Tror dessverre mange var naive og trodde at det skulle kunne løses diplomatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Egenskap skrev (13 minutter siden):

er det ukrainsk språk?

Tror det. Prøvde å søke opp hun som synger på NRK.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (3 minutter siden):

Nei, de har ikke vært en trussel for andre stater så hvorfor Erna Solberg og andre plutselig skulle ta livet av Putin eller hva nå enn man ser for seg hadde vært totalt ulogisk.

Dessuten tror jeg at mange ikke så for seg at Russland skulle invadere hele Ukraina. Tror dessverre mange var naive og trodde at det skulle kunne løses diplomatisk.

Alle så det. Dette var godt planlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
Egenskap skrev (1 minutt siden):

Alle så det. Dette var godt planlagt. 

Nei, alle gjorde ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (7 minutter siden):

Nei, alle gjorde ikke det.

ok, da er vi enig at noen så det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...