Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Egenskap said:

Gjelder det for alle, eller for menn mellom 18-60 år?

Det vet jeg ikke. Jeg leste det her: 
https://www.theguardian.com/world/2022/mar/03/kremlin-denies-planning-to-institute-martial-law-in-russia
Jeg leste i en avis i Helsinki i stad, som har dekket at det nå kommer så mange russere dit nå, at mange forlater Russland fordi de frykter at alle sanksjonene vil gjøre det vanskelig å leve et vanlig liv. 
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008653649.html?share=abca14635639f0c4cbc6d6143d47b52d

Her fra VG
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/tusenvis-av-russere-tar-toget-til-finland.S6jgmVWUp

Endret av Carrie_S
La inn ekstra link
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg frykter om Putin kommer til å innføre en form for Gestapo, hvor enten så blir du med i militæret eller så "tar vi familien din" type. Jeg håper jo selvfølgelig ikke dette men,

Utviklingen i Russland er stygg, og pararellene til historien om Nazi Tyskland er tydelige.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tig skrev (4 minutter siden):

Jeg frykter om Putin kommer til å innføre en form for Gestapo, hvor enten så blir du med i militæret eller så "tar vi familien din" type. Jeg håper jo selvfølgelig ikke dette men,

Utviklingen i Russland er stygg, og pararellene til historien om Nazi Tyskland er tydelige.

Veldig sant, dette er den røde tråden vi alle har sett Russland var på vei å gå imot. Det mest tragiske er at ingen kunne stoppe hans endring i loven å få bli sittende lengere i president stolen. Farlig, farlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russland har sagt følgende hvis Sverige eller Finland blir medlem i Nato:

"Finlands og Sveriges innlemmelse i Nato vil ha alvorlige militære og politiske konsekvenser" 

Nå tenker de jo mer på Nato medlemskap enn før. Hva tror dere Russland gjør om de blir medlemmer? Angriper dem på samme måte som Ukraina? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lady90 skrev (2 minutter siden):

Russland har sagt følgende hvis Sverige eller Finland blir medlem i Nato:

"Finlands og Sveriges innlemmelse i Nato vil ha alvorlige militære og politiske konsekvenser" 

Nå tenker de jo mer på Nato medlemskap enn før. Hva tror dere Russland gjør om de blir medlemmer? Angriper dem på samme måte som Ukraina? 

Det er vanskelig å si, nå har dem fått knallharde sanksjoner så Russland vil bli kneblet økonomisk at fattigdommen vil innhente dem om litt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (1 time siden):

Flere unge russere, særlig menn, forlater nå landet. De frykter martial law, og at dette er eneste mulighet til å forlate landet. Det er ikke lenger mulig å oppdrive plass på toget som går fra St Petersburg til Helsinki, skrev flere medier for noen timer siden. En togbillett ut av landet koster nå svimlende 65 000 kroner. 

Hadde ikke de stengt grensene så russere ikke fikk forlate landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*luna* skrev (2 timer siden):

Ja, det kan nok bli opptøyer og sosial uro i Russland hvis de økonomiske sanksjonene blir langvarige. Både russere og europeere kan komme til å oppleve fattigdom som følge av økonomiske sanksjoner. Hvis konflikten eskalerer tror jeg Russland slutter å selge gass og olje til Europa. Jeg tror ikke folk flest er klar over hvor alvorlige konsekvenser det kan få for oss. Fattigdom kan føre til opptøyer og sosial uro her også. 

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/frykter-krise-stromprisene-kan-skyte-i-vaeret/75490215

Vi ser jo hva som har skjedd i Frankrike med de gule vestene, så ikke utenkelig med enda mer sosial uro. Ikke sikkert Norge vil bli like mye rammet, da jeg ser for meg at staten kommer til å komme med tiltak for å hjelpe, for å unngå sosial uro. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertestein skrev (3 minutter siden):

Hadde ikke de stengt grensene så russere ikke fikk forlate landet?

Det ble iallfall uttrykt i dag, men så kan nyhetene være fra i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kaller Vladimir det fredsvennligendestyrker som har entret Ukraina.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (21 minutter siden):

Fordi han mener at han har reddet Ukraina ved invasjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukraina er nå medlem an Natos cyberavdeling som "bidragsgiver". 

Well, fuck. Hyggelig å ha snakket med dere alle. 

Screenshot_20220304_220710.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egenskap skrev (5 timer siden):

Seriøst 65 000 kr?

Putin trenger jo penger til våpen .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (20 minutter siden):

Fordi han er en psyk jævel som lyger om absolutt alt til en befolkning som ikke ville godtatt at Putin sendte kampstyrker noe som helst sted. I den russiske historieboken skal det det sikkert stå noe ala: "Putin den store var tvunget å sende  fredsbevarende styrker inn i Ukraina i 2022. På den tiden bodde det en blodtørstig ny-nazistisk befolkning som var skeiv hele tiden i Ukraina, bortsett fra når når de myrdet russere for fote. Men den dagen det kom fredsbevarende styrker fra det mektige Russland men den navngjetne lederen Putin den store, ble ukraineren frelst og møte styrkene med solsikker og applaus:ac:. Gjør seg litt bedre enn å skrive at Russland og Putin-regimets makt er tuftet på et berg av lik og ikke hardt arbeid. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AprilRyan
Lunarstone skrev (29 minutter siden):

Ukraina er nå medlem an Natos cyberavdeling som "bidragsgiver". 

Well, fuck. Hyggelig å ha snakket med dere alle. 

Screenshot_20220304_220710.jpg

Her står det litt mer, men litt merkelig at dette ikke er slått stort opp i mediene om det er så alvorlig som du fremstiller det som at det er.

https://www.reuters.com/world/ukraine-join-nato-cyber-defence-centre-contributing-participant-2022-03-04/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
Clefable skrev (Akkurat nå):

Det er nok ikke så alvorlig. 

Nei, googlet det og det er kun beskrevet nøytralt noen steder og det er gått endel timer siden de annonserte det uten noen reaksjon fra Russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...