Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klappe skrev (2 minutter siden):

Veldig skremmende med atomvåpen. Hvor sannsynlig er det at dette skjer?

Hvis du hører på alle ekspertene (som også sa at Russland aldri kom til å gå til krig mot Ukraina) så er det ikke så sannsynlig. Hvis du bruker huet selv så vil jeg si det er stor sannsynlighet for atomkrig/verdens ende, hvis ikke Russland får det som de vil. De som innbiller seg at Russland godtar å ikke få Ukraina, godtar å bli sanksjonert i senk av vestlige land er ekstremt naive. 

Håper selvfølgelig jeg tar feil og at ting utvikler seg på en annen måte, men ting kunne vel knapt sett verre ut. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr.Garcon skrev (2 minutter siden):

Hvis du hører på alle ekspertene (som også sa at Russland aldri kom til å gå til krig mot Ukraina) så er det ikke så sannsynlig. Hvis du bruker huet selv så vil jeg si det er stor sannsynlighet for atomkrig/verdens ende, hvis ikke Russland får det som de vil. De som innbiller seg at Russland godtar å ikke få Ukraina, godtar å bli sanksjonert i senk av vestlige land er ekstremt naive. 

Håper selvfølgelig jeg tar feil og at ting utvikler seg på en annen måte, men ting kunne vel knapt sett verre ut. 

Kan godt hende at vesten gir etter, og at Ukraina får klare seg selv. Vesten vil aldri gå med på en atomkrig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

einsteinium skrev (Akkurat nå):

Kan godt hende at vesten gir etter, og at Ukraina får klare seg selv. Vesten vil aldri gå med på en atomkrig.

Jeg kan ikke se for meg at Vesten gir etter, ei heller at de svikter Ukraina. Vesten kommer ikke til å gi seg etter at disse strenge sanksjonene nå er innført, «bare» fordi Putin truer med atomvåpen. Nå setter Vesten et viktig standpunkt. Vesten vet at man ikke kan gi seg - for da blir det akkurat samme greia neste gang Putin vil noe. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr.Garcon skrev (6 minutter siden):

Hva tjener Russland på en atomkrig? Hva tror du skjer med Russland om han setter i gang med atomvåpnene?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

einsteinium skrev (3 minutter siden):

Kan godt hende at vesten gir etter

Det tror jeg ikke. Hvilket eksempel skulle det sette? Det ville jo gi frikort til Putin til å gå etter mange flere land. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellemelle93 skrev (1 minutt siden):

Hva tjener Russland på en atomkrig? Hva tror du skjer med Russland om han setter i gang med atomvåpnene?

Det handler ikke lenger om hva de kan "tjene" på det. Det handler om en psykopat som ikke har noe å miste annet en sitt eget ansikt. Om det flærres av i en atombombe sammen med resten av verden så tror jeg han velger det fremfor å fremstå som en taper for hele verden.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Statsminister Jonas Gahr Støre, utenriksminister Anniken Huitfeldt og forsvarsminister Odd Roger Enoksen inviterer til pressekonferanse om krigen i Ukraina søndag 27. februar kl. 19.00"

Overrasket over hvor kort tid mellom annonsering og gjennomførelse - uten at det trenger å ligge noe mer i det, altså.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Liese Braun skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg ikke. Hvilket eksempel skulle det sette? Det ville jo gi frikort til Putin til å gå etter mange flere land. 

Atomkrig er fullstendig uaktuelt, til og med for Putin. Men vi vet jo at han er utilregnelig og lite om hva han kan finne på...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellemelle93 skrev (4 minutter siden):

Det handler bare om og ikke gi seg for Putin, han bryr seg ikke om hvordan det går med noe.

Han vet også at hvis han gir seg nå, så taper han og kommer til å være ferdig med alt. Han vet at han til og med er hatet av mange av sine egne nå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putin har satt atomberedskapen klar.

SWIFT gjør at oligarkene må bruke kontanter.

Putin feilberegnet Ukraina og vesten sin reaksjon,

Medvev sier at Russland burde trekke ut alle ambassader fra verden.

Oligarkene blir påvirket og de vil prøve å påvirke Putin. I morgen får vi vite om atombombe blir brukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fredspraten er vel bare nok et slags utspekulert knep fra Russland sin side? Vi prøvde og det gikk ikke. Eller er det noe slags håp i det? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellemelle93 skrev (14 minutter siden):

Hvis Russland taper så skal alle tape, så enkelt er det.  

Jorda i sin helhet går jo under da, så da lider vi alle som en samme skjebne uansett om du bor i Russland eller Danmark.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr.Garcon skrev (1 minutt siden):

Jorda i sin helhet går jo under da, så da lider vi alle som en samme skjebne uansett om du bor i Russland eller Danmark.

Derfor tror jeg at vesten til slutt må gi etter...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (15 minutter siden):

Det handler ikke lenger om hva de kan "tjene" på det. Det handler om en psykopat som ikke har noe å miste annet en sitt eget ansikt. Om det flærres av i en atombombe sammen med resten av verden så tror jeg han velger det fremfor å fremstå som en taper for hele verden.

Det tror ikke jeg. Dette er en mann som ønsker å skrives inn i historiebøkene som verdens mektigste mann. Ingen vil vite hvem han var, hvis han tar livet av oss alle. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

😄😄 😄😄  😄😄 

Denne lille videosnurten er til dere som enten forstår russisk eller kan lese tysk: 

"Ihr seid Marionetten, Jungs!": Zivilist stellt russische Soldaten in Melitopol zur Rede - n-tv.de

hvis denne situasjonen er sann, så tar jeg av meg hatten for denne eldre (muligens ikke helt edru) herren. 

Alle prøver å bidra med det de kan 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 minutter siden):

Denne fredspraten er vel bare nok et slags utspekulert knep fra Russland sin side? Vi prøvde og det gikk ikke. Eller er det noe slags håp i det? 

Kanskje et ørlite håp siden Putin ser de sliter med å nå målet sitt og at alt går til helvete? Aner ikke, men håper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr.Garcon skrev (2 minutter siden):

Hvordan er det med hans nærmeste krets, mon tro? Det må jo komme til et slags breaking point for dem også, når de ser at ting går til helvete? Når de ser han står med finger'n på den rød knappen så må alle i hans nærmeste krets være like klare for døden som han selv, og er de det? Er det eneste håpet vi har nå at en eller annen "desertør" tråkker hardt på bremsen og tar kål på Putin? 

Djeeez, at man skulle komme til dette punktet, ass.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

einsteinium skrev (6 minutter siden):

Derfor tror jeg at vesten til slutt må gi etter...

Så må vi gi etter igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen...

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...