Tutte Skrevet 27. februar 2022 #2141 Del Skrevet 27. februar 2022 Ellemelle93 skrev (2 minutter siden): Skjer ikke at Kina joiner Russland og går til krig mot nato. Hva i alle dager har Kina å tjene på det??? På grunn av Kinas allerede anstrengte forhold til USA. Og at Russland og Kina er sammen mot NATO-utvidelse https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nrk.no/nyheter/kina-og-russland-gar-sammen-ut-mot-nato-utvidelse-1.15841905&ved=2ahUKEwjzjJTNmKD2AhUCmYsKHWyUC7AQFnoECCgQAQ&usg=AOvVaw0JmjRpqAE8UgVQs3SAxuNn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 27. februar 2022 #2142 Del Skrevet 27. februar 2022 Lana01 skrev (3 minutter siden): Det er riktig, men samtidig har han vist seg å være en mann som ikke liker å tape eller å bli motsagt. Det er en meget alvorlig trussel Gunhild Hoogensen Gjørv er professor i sikkerhetsstudier ved Norges Arktisk Universitet (UiT), og mener Putins uttalelse er svært alvorlig: – Det er veldig skremmende. Det er samtidig, dessverre, ikke overraskende. Han har vist at han ikke klarer å tape. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g6OPnk/putin-hever-atomvaapen-beredskapen Jeg er ganske sikker på 2 ting: 1. Putin blir ikke å starte en atomkrig 2. Kina vil ikke støtte Putin i å starte en atomkrig At Putin starter en atomkrig betyr ikke at han redder seg selv fra å tape denne krigen. Den har han allerede tapt! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 27. februar 2022 #2143 Del Skrevet 27. februar 2022 Tutte skrev (Akkurat nå): På grunn av Kinas allerede anstrengte forhold til USA. Og at Russland og Kina er sammen mot NATO-utvidelse https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nrk.no/nyheter/kina-og-russland-gar-sammen-ut-mot-nato-utvidelse-1.15841905&ved=2ahUKEwjzjJTNmKD2AhUCmYsKHWyUC7AQFnoECCgQAQ&usg=AOvVaw0JmjRpqAE8UgVQs3SAxuNn Det er ikke god nok grunn for Kina å starte en verdenskrig med atomvåpen - eller til å støtte Russland i å gjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 27. februar 2022 #2144 Del Skrevet 27. februar 2022 Anne Liese Braun skrev (5 minutter siden): jeg tolket det slik at først begynte Putin å true med atomvåpen, og derfor ble Ukraina skremt til å gå med på forhandlinger Jeg håper du har rett Nei, motsatt rekkefølge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 27. februar 2022 #2145 Del Skrevet 27. februar 2022 Ellemelle93 skrev (Akkurat nå): Det er ikke god nok grunn for Kina å starte en verdenskrig med atomvåpen - eller til å støtte Russland i å gjøre det De kommer ikke til å starte en verdenskrig nei, men mistenker at de vil støtte Russland mot NATO om det går så langt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 27. februar 2022 #2146 Del Skrevet 27. februar 2022 Ellemelle93 skrev (2 minutter siden): Jeg er ganske sikker på 2 ting: 1. Putin blir ikke å starte en atomkrig 2. Kina vil ikke støtte Putin i å starte en atomkrig At Putin starter en atomkrig betyr ikke at han redder seg selv fra å tape denne krigen. Den har han allerede tapt! Jeg er helt enig i punkt 2. Når det gjelder punkt 1, tror jeg heller ikke det, men kan ikke være helt trygg på det, iom han virker å være følelsestyrt og lite rasjonell i tankegangen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 27. februar 2022 #2147 Del Skrevet 27. februar 2022 Kina ville mistet nesten hele sitt handelsgrunnlag hvis de ville funnet på noe slikt. Nå har de jobbet så hardt for å bli en aktør i verdensmarkedet og lage best mulig avtaler med vesten (de har ikke gjennomført OL fordi idrett er gøy akkurat), da ødelegger de det jo ikke med å ødelegge verden sammen med Putin. Nå må folk roe seg ned fjorten hakk altså. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 27. februar 2022 #2148 Del Skrevet 27. februar 2022 Tutte skrev (Akkurat nå): De kommer ikke til å starte en verdenskrig nei, men mistenker at de vil støtte Russland mot NATO om det går så langt. skjønner du ikke at å gå til krig mot NATO innebærer å gå til krig mot 30 ulike land??? USA, Storbritannia, Norge, Tyskland, Frankrike, Polen, Tyrkia, Albania, Danmark, Spania, Portugal +++??? Det blir det samme som en verdenskrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 27. februar 2022 #2149 Del Skrevet 27. februar 2022 Lana01 skrev (3 minutter siden): Jeg er helt enig i punkt 2. Når det gjelder punkt 1, tror jeg heller ikke det, men kan ikke være helt trygg på det, iom han virker å være følelsestyrt og lite rasjonell i tankegangen. Neida og det er jeg enig i. Man kan aldri vite. Men jeg tror ikke det skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tig Skrevet 27. februar 2022 #2150 Del Skrevet 27. februar 2022 20 minutter siden, Anne Liese Braun said: det er nettopp dette jeg ikke klarer å slå fra meg heller Jeg har mest lyst å reise til Ukraina og kjempe med dem. Føles så nyttesløst å sitte her og se på.. Det minste vi kan gjøre er å skrive til vårt parti og til regjeringen. https://www.regjeringen.no/no/dep/ud/kontakt/id841/ Jeg vet det følels helt nytteløst å skrive et brev, men det er absolutt minimum vi kan gjøre. Spesifikt be om at vi sender drivstoff og medisiner til grensen. Jeg har fått tilsendt en liste av det de ønsker Grovt oversatt: Ibuprofen, Paracetamol, Painkillers, Antipyretics, Diarrhea Medications, Bandages, Nurofen, Blood Packages, Drips, Catheters, Dressings, Elastic Bandages, Alcohol Napkins, Marley, Gauze Coats, Turnstiles, Hemostatics, huck 6% 400 ml, gelofusin 400 ml, Novorapid, Protafan, Insulin sensors, test strips and needles, Meloxicam, Ciprofloxacin, Novalis, Caver, Hemostatic bandage, Nasopharingial tube, Laryngeal tube, Conicotomy kit, Decompression needle, Occlusion sticker (thoracic breast sticker), Thermocouple, Yuta type stretchers, Ambu Perfit ACE neck collar, SAM Pelvic Sling II belt, Israeli Emergency Bandage 8"/12", additional medical backpacks, additional ampoules, Blood transfusion kits, Paracetamol, Meloxicam, Ciprofloxacin, Tranexamic acid (in ampoules), Ampoule Painstick, 18G and 20G Catheters, Alcohol Napkins, 5.10 ml syringes, Disposable mittens, Insulin, Glucose, Tactical scissors, Tweezers, Wound patches, Chlorhexidine, Lidocaine/Ketanov, Dexamethasone. 1 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 27. februar 2022 #2151 Del Skrevet 27. februar 2022 Ellemelle93 skrev (24 minutter siden): Det er ikke noe som heter Russland og Kina mot USA. USA står ikke alene. USA har hele NATO bak seg. I tillegg så tror jeg nok at ennå flere land enn bare Nato landene ser viktigheten av å knuse Kina og Russland hvis dette skulle blitt tilfelle. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 27. februar 2022 #2152 Del Skrevet 27. februar 2022 Tutte skrev (15 minutter siden): På grunn av Kinas allerede anstrengte forhold til USA. Og at Russland og Kina er sammen mot NATO-utvidelse Det er ingen som vil være alliert med et land som bruker atomvåpen, da dette setter ens eget land i fare for motangrep også. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 27. februar 2022 #2153 Del Skrevet 27. februar 2022 Tutte skrev (20 minutter siden): På grunn av Kinas allerede anstrengte forhold til USA. Og at Russland og Kina er sammen mot NATO-utvidelse https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nrk.no/nyheter/kina-og-russland-gar-sammen-ut-mot-nato-utvidelse-1.15841905&ved=2ahUKEwjzjJTNmKD2AhUCmYsKHWyUC7AQFnoECCgQAQ&usg=AOvVaw0JmjRpqAE8UgVQs3SAxuNn hvis dem har anstrengt forhold, så tror jeg det er best å avslutte all samarbeid. Hvorfor forholde seg til noen som man ikke har noen godt forhold med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 27. februar 2022 #2154 Del Skrevet 27. februar 2022 Ellemelle93 skrev (12 minutter siden): skjønner du ikke at å gå til krig mot NATO innebærer å gå til krig mot 30 ulike land??? USA, Storbritannia, Norge, Tyskland, Frankrike, Polen, Tyrkia, Albania, Danmark, Spania, Portugal +++??? Det blir det samme som en verdenskrig Jo det skjønner jeg, og en bekymring for 3 verdenskrig har man selvfølgelig i disse dager. Håper det ikke går så langt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 27. februar 2022 #2155 Del Skrevet 27. februar 2022 Atomkrig gavner ingen. Ingen har noe nytte av det. Det er utelukkende ødeleggende. Hadde det ikke vært slik, hadde det vært atomkrig flere ganger før. Det er grunn at hverken India eller Pakistan har prøvd seg, selv om det rasles med sablene omtrent ukentlig. Jeg sier ikke at det ikke kan skje, når det er en leder in charge som åpenbart er blitt gal og lever i sin egen virkelighet. Tenker både Putin og Trump her. Men at andre ledere (les Kina) nærmest skal slenge seg på og synes det er en god ide å ødelegge alt de har bygget opp de siste 20 årene- helt utenkelig. Man må huske at de ville ødelagt både sitt eget land og alle andre land som man handler med og har avtaler med. Man står igjen med ingenting. Jeg kommer til å skrive dette her om og om igjen helt frem til noen har svart meg på hva i all verden Kina skulle vunnet på det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 27. februar 2022 #2156 Del Skrevet 27. februar 2022 Galanga skrev (Akkurat nå): Atomkrig gavner ingen. Ingen har noe nytte av det. Det er utelukkende ødeleggende. Hadde det ikke vært slik, hadde det vært atomkrig flere ganger før. Det er grunn at hverken India eller Pakistan har prøvd seg, selv om det rasles med sablene omtrent ukentlig. Jeg sier ikke at det ikke kan skje, når det er en leder in charge som åpenbart er blitt gal og lever i sin egen virkelighet. Tenker både Putin og Trump her. Men at andre ledere (les Kina) nærmest skal slenge seg på og synes det er en god ide å ødelegge alt de har bygget opp de siste 20 årene- helt utenkelig. Man må huske at de ville ødelagt både sitt eget land og alle andre land som man handler med og har avtaler med. Man står igjen med ingenting. Jeg kommer til å skrive dette her om og om igjen helt frem til noen har svart meg på hva i all verden Kina skulle vunnet på det. Takk - da slipper jeg 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 27. februar 2022 #2157 Del Skrevet 27. februar 2022 16 minutter siden, Storebror said: Om han starter en atomkrig så taper Putin alt. Han taper livet, han vil kun bli husket som mannen som startet atomkrig og han vil knuse Russland. En atomkrig startet av Putin ville neppe vært bare med ham. Sikkert flere som hadde slengt seg på og så hadde vi fått et kjernefysisk holocaust der massedetonasjonen av atomvåpen ville forårsaket global ødeleggelse og radioaktivt nedfall. Da vil store deler av jorden blir ubeboelig på grunn av virkningene av atomkrigføring, som kan føre til sivilisasjonens kollaps og i verste fall utryddelse av menneskeheten og/ eller opphør av livet på jorden. Foruten totalødeleggelse av byer kan etterspillet innebære brannstormer, en atomvinter, utbredt strålingssykdom fra nedfall og/ eller midlertidig (om ikke permanent) tap av moderne teknologi på grunn av EMP (elektromagnetiske pulser). «The International Physicians for the Prevention of Nuclear War» mener at atomkrig indirekte kan bidra til menneskelig utryddelse via sekundære effekter, som miljømessige konsekvenser, samfunnssammenbrudd og økonomisk kollaps. Om man ser på India og Pakistan så ville en «liten» atomutveksling mellom de to forårsaket en atomvinter og antall drepte ville vært mer enn en milliard mennesker. Gud forby at det hadde blitt noe slikt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 27. februar 2022 #2158 Del Skrevet 27. februar 2022 Synes også mange av russerne viser et utrolig mot i disse dager. Tenker da på de som våger å ytre seg og protesterer mot Putins handlinger. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 27. februar 2022 #2159 Del Skrevet 27. februar 2022 Peanut skrev (1 minutt siden): En atomkrig startet av Putin ville neppe vært bare med ham. Sikkert flere som hadde slengt seg på og så hadde vi fått et kjernefysisk holocaust der massedetonasjonen av atomvåpen ville forårsaket global ødeleggelse og radioaktivt nedfall. Da vil store deler av jorden blir ubeboelig på grunn av virkningene av atomkrigføring, som kan føre til sivilisasjonens kollaps og i verste fall utryddelse av menneskeheten og/ eller opphør av livet på jorden. Foruten totalødeleggelse av byer kan etterspillet innebære brannstormer, en atomvinter, utbredt strålingssykdom fra nedfall og/ eller midlertidig (om ikke permanent) tap av moderne teknologi på grunn av EMP (elektromagnetiske pulser). «The International Physicians for the Prevention of Nuclear War» mener at atomkrig indirekte kan bidra til menneskelig utryddelse via sekundære effekter, som miljømessige konsekvenser, samfunnssammenbrudd og økonomisk kollaps. Om man ser på India og Pakistan så ville en «liten» atomutveksling mellom de to forårsaket en atomvinter og antall drepte ville vært mer enn en milliard mennesker. Gud forby at det hadde blitt noe slikt. Hvorfor skulle noen synes at dette er en god ide? Å slenge seg på altså? Når til og med folk på KG skjønner hva slags konsekvenser dette ville hatt på kloden, kan verdenslederne nok gjette seg til det også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einsteinium Skrevet 27. februar 2022 #2160 Del Skrevet 27. februar 2022 Ellemelle93 skrev (Akkurat nå): Synes også mange av russerne viser et utrolig mot i disse dager. Tenker da på de som våger å ytre seg og protesterer mot Putins handlinger. Disse forsvinner dessverre nok sporløst raskt om få dager ... 🥺 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå