ltfutt Skrevet 27. februar 2022 #2021 Del Skrevet 27. februar 2022 Ellemelle93 skrev (3 minutter siden): Norge stenger luftrommet for russiske fly!! Siste nytt på VG nå Bare så det er sagt så er jeg meget stor motstander av det Russland gjør. Men jeg må få lov til å forsvare regjeringen når den blir beskyldt for å prøve å "redde seg selv". Tror ikke dette handler om at Støre prøver å redde seg selv enten han innfører sanksjoner eller ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 27. februar 2022 #2022 Del Skrevet 27. februar 2022 Stressedoutgurl skrev (Akkurat nå): Putin øker atomberedskapet. Nå føler jeg det begynner å bli skikkelig ille Han truet andre land om noen blandet seg inn. Mannen er gal. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 27. februar 2022 #2023 Del Skrevet 27. februar 2022 nei nei nei går dette til helvete? Breaking News: Putin versetzt Atomstreitkräfte in Alarmbereitschaft - n-tv.de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 27. februar 2022 #2024 Del Skrevet 27. februar 2022 Overgrepene til Russland er rett og slett endeløse. Russerne har nektet sine soldater kontakt med hjemlandet etter at de ble sendt i krig via tlf osv. Deres familier visste ikke de ble sendt i krig i det hele tatt. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ea209a/foreldrene-bekrefter-rafik-19-tatt-til-krigsfange I tillegg øker Russland beredskap mot atomvåpenanngep. Rart det der: ettersom RUSSLAND har sørget for at Ukraina ikke har noen atomvåpen. Det er faktisk overhodet ikke mulig at de blir truet med atomvåpen. Den mannen er djevelen sjøl. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. februar 2022 #2025 Del Skrevet 27. februar 2022 Egenskap skrev (1 minutt siden): Han truet andre land om noen blandet seg inn. Mannen er gal. Anne Liese Braun skrev (1 minutt siden): nei nei nei går dette til helvete? Breaking News: Putin versetzt Atomstreitkräfte in Alarmbereitschaft - n-tv.de Fyren er definitivt sprø. Eller evt desperat og redd… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krokanrullene Skrevet 27. februar 2022 #2026 Del Skrevet 27. februar 2022 Anne Liese Braun skrev (1 minutt siden): nei nei nei går dette til helvete? Breaking News: Putin versetzt Atomstreitkräfte in Alarmbereitschaft - n-tv.de Nå begynner jeg å tro det også. Håper han bare rasler med sablene, men han er jo truende til å gjøre hva som helst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 27. februar 2022 #2027 Del Skrevet 27. februar 2022 Det er bare å se på hva putin har gjort opp til nå. Han setter ikke i gang noe uten at han har som mål å gjenomføre det, så det sier seg selv hva denne tullingen kommer til å gjøre og hvilke propaganda han er i gang med. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. februar 2022 #2028 Del Skrevet 27. februar 2022 kar90 skrev (18 minutter siden): De er til stede. Det er ingenting som tyder på at Putin vil backe ut, Jeg regner med at Russland har kompetent etterretning og at de allerede nå vet at de vil tape og at det kan ta jævlig lang tid. Bruker de vettet så kan de prøve å avslutte fort mens de har bedre forhandlingsposisjon enn de sakte men sikkert kommer til å få. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest someone_here Skrevet 27. februar 2022 #2029 Del Skrevet 27. februar 2022 ops2 skrev (3 timer siden): Er ikke det multikutur da? Når innvandrere trenger tolk etter å ha bodd over 20 år i Norge, og må ha spesiell norskopplæring etterså er ikke nordmenn spesielt grusomme, og innvandrere klarer seg ikke så bra. Nei, ikke når man blir ufrivillig sendt til andre land for å assimileres. Jeg skjønner egentlig ikke hva du mener med innvandrere i Norge. Det jeg mener er at Russland sendte russere til mange land for å bruke dem som påskudd for å blande seg i andre land sine greier. Hvis du ikke vet, så kan enhver snakke hvilket som helst språk man ønsker i Ukraina, på samme måte som man gjør det her. Ingen tvinger deg til å snakke norsk i private sammenhenger, men når går du til offentlige institusjoner,så skal du snakke norsk (eller bruke tolker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest someone_here Skrevet 27. februar 2022 #2030 Del Skrevet 27. februar 2022 I Grosny skrev (2 timer siden): Men Ukrainas NATO tilnærming er i stor grad et resultat av det kriminelle kuppet i 2014 da landets lovlige president ble avsatt og erstattet av et vestligstøttet kuppregime. Jeg tror Putin er fly forbanna av den grunn. Nåværende president i Ukraina er derimot lovlig valgt, og det må Putin respektere. Det politiske bildet i Ukraina ble skjevt etter kuppet og det er ikke helt rettet opp enda. Et problem er at valget har blitt for mye boikottet i de østlige regioner og at en del partier har blitt forbudt . Dette er selvfølgelig ikke bra, men det må Ukraina rydde opp i selv. Det er helt greit at kommunister blir straffeforfulgt i Ukraina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Innsidenut Skrevet 27. februar 2022 #2031 Del Skrevet 27. februar 2022 Hva menes dette med atomvåpen? Er det ikke slik at hvis Putin skal bruke atomvåpen så går jorden under? Nå forbereder jeg meg mentalt på å dø, men hvordan dør man av atomvåpen? Vil jeg merke det, ifh smerter eller dør man på sekunder og ikke fikk med hva som skjedde? Jeg er veldig redd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. februar 2022 #2032 Del Skrevet 27. februar 2022 Innsidenut skrev (Akkurat nå): Hva menes dette med atomvåpen? Er det ikke slik at hvis Putin skal bruke atomvåpen så går jorden under? Nå forbereder jeg meg mentalt på å dø, men hvordan dør man av atomvåpen? Vil jeg merke det, ifh smerter eller dør man på sekunder og ikke fikk med hva som skjedde? Jeg er veldig redd. Kommer an på hvor nærme du er eksplosjonen. Er du nærme blir du bare borte. Er du lenger unna er det ille. Alle lærte om dette som små når jeg var barn😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 27. februar 2022 #2033 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) Stressedoutgurl skrev (10 minutter siden): Putin øker atomberedskapet. Nå føler jeg det begynner å bli skikkelig ille Så det. Ikke spesielt hyggelig å tenke på, men antar at Nato-land også kommer til å øke sin beredskap og følge med på det. Folk skriver som om at Nato bare vil la han gjøre det uten at Nato setter inn tiltak. Nå ønsker jeg selvfølgelig ikke atomkrig. Det er noe ingen vinner på, men Nato sitter på ganske mye atomvåpen selv og det må Putin vite. Hvis han sender atomvåpen så kommer Russland til å få et motsvar. Det blir ikke mye stormaktfantasier igjen for Putin da. Endret 27. februar 2022 av AprilRyan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 27. februar 2022 #2034 Del Skrevet 27. februar 2022 Innsidenut skrev (Akkurat nå): Hva menes dette med atomvåpen? Er det ikke slik at hvis Putin skal bruke atomvåpen så går jorden under? Nå forbereder jeg meg mentalt på å dø, men hvordan dør man av atomvåpen? Vil jeg merke det, ifh smerter eller dør man på sekunder og ikke fikk med hva som skjedde? Jeg er veldig redd. Det jeg vet er at det er viktig å ha mat og drikke for 3 dager, at man ikke må gå ut på 3 dager. De norske myndighetene vet nok noe, men de vil ikke skremme oss. Om det blir sluppet en atombombe i Ukraina, så blir jo alle land rundt påvirket. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. februar 2022 #2035 Del Skrevet 27. februar 2022 someone_here skrev (2 minutter siden): Det er helt greit at kommunister blir straffeforfulgt i Ukraina. Enig. Kommunister i Ukraina er litt som nazister i Israel… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. februar 2022 #2036 Del Skrevet 27. februar 2022 Entern skrev (6 minutter siden): «Bandittregime»? En kriminell, korrupt quisling ble styrtet. Nevnte quisling benyttet seg av innleide russiske voldskriminelle mot fredelige demonstranter. Mange av nevnte feige avskum kom nok fra utbryterområdene, selv om mange nok også kom fra Russland. Det var ikke noe bandittaktig med å styrte det kreket. Eller å kjempe mot bandittene i øst. Selv om jeg personlig mener Ukraina burde la utbryterne bryte ut, de har aldri hatt noe positivt å tilføre Ukraina. Så er det vel heller tvilsomt om utbryterne ville fått det noe bedre da, lederne deres er vel helst mordere av verste slag, men det får være deres (og Putains) problem. Det var bandittene som skjøt mot folk og politi på Maidan, ikke Janukovich sine folk. Når de dreper demonstranter og politi og stormer nasjonalforsamlingen med en milits så er de banditter. Om Ukraina hadde hatt noe i mot Janokovich så skulle de stemt han ut ved neste valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 27. februar 2022 #2037 Del Skrevet 27. februar 2022 I Grosny skrev (4 minutter siden): Jeg regner med at Russland har kompetent etterretning og at de allerede nå vet at de vil tape og at det kan ta jævlig lang tid. Bruker de vettet så kan de prøve å avslutte fort mens de har bedre forhandlingsposisjon enn de sakte men sikkert kommer til å få. Realiteten er nok at Putin ønsker å se hvilke atommuskler de har, før han vedgår nederlag eller møter sin egen skjebne. Alt putin har foretatt seg hittil er å bygge opp et trusselbilde som han har svart på, og det er ingen grunn til å tro at han ikke holder på med det nå og. Nå er det kun noen av hans nærmeste som kan stoppe dette, så får vi se om det er Putin alene, eller om hele kreml er opphavet til dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 27. februar 2022 #2038 Del Skrevet 27. februar 2022 Håper seriøst Støre og flere andre statsleder tar en telefon til Kina og gir dem en liten oppdatering på at Russland hever atomberedskapen, uten at Ukraina engang har slikt utstyr. Jeg har ingen tro på at Kina mener dette er ok, samme hvor enn noe utdatert styreform de selv også har. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AttilaTheHun Skrevet 27. februar 2022 #2039 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) Putin oppfører seg som den sjalu ekskjæresten som forfølger sin tidligere partner og er mindre redd for sin egen enn for sin fremtid. Redd for at hun skal bli lykkelig helt alene. At hun skal finne nye omgivelser. At hun kan leve uten ham. Generelt ville vi alle være solidariske med offeret fordi vi alle deler verdiforslaget om at alle som ønsker å forfølge lykken har rett til å gjøre det. Alle har rett til selvrealisering. Dette er et prinsipp i vestlig ideologi. Russland prøver å stoppe Ukrainas selvrealisering gjennom en krig. Ukraina burde ikke ha gjort så mye oppstyr! Det kunne frivillig ha undertrykt den tidligere partneren. Men den våget å bli selvstendig. Tiden med gulrot og pinne er for lengst forbi. Det vi ser er en pinne og to pinner. Folket i Ukraina lider. Russland er aggressoren, løgneren og forræderen. Putin sier at de ønsker å «denazifisere» Ukraina og «frigjøre» det fra regjeringen. Hvis han faktisk er villig til å gå over ukrainske og russiske lik for disse løgnene, så begår han forræderi mot det som skal være hans eget folk. Endret 27. februar 2022 av AttilaTheHun 5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. februar 2022 #2040 Del Skrevet 27. februar 2022 I Grosny skrev (1 minutt siden): Det var bandittene som skjøt mot folk og politi på Maidan, ikke Janukovich sine folk. Når de dreper demonstranter og politi og stormer nasjonalforsamlingen med en milits så er de banditter. Om Ukraina hadde hatt noe i mot Janokovich så skulle de stemt han ut ved neste valg. Kom an. Du veit sjøl at dette er desinformasjon. Første skudd ble avfyrt av Jankovich sine folk. Hvorfor betyr det så mye for deg å betegne ukrainerne som banditter…? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå