Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

I Grosny skrev (12 minutter siden):

Det største»avtalebruddet « kom imidlertid fra Putin . Han skulle liksom gå inn og redde Donbass med en fredsbevarende operasjon. Dette et ikke en fredsbevarende operasjon.

De andre bruddene er minst like ille. Av det jeg kan komme på i farten: 

• Putin kan ikke gi selvstendighet til områder i Ukraina. Det skal separatistene spørre Ukraina om, ikke Russland.
  • Separatistene ønsket at mindre deler av 2 ukrainske fylker ble utskilt som selvstendig stat: altså hverken russisk eller ukrainsk territorium. Putin erklærte 2 hele fylker selvstendige stater.
  • Putin har innvadert et annet land uten grunn. Det er kun Ukraina som kunne ærklært krig og på grunnlag av at Putin skiller ut territorium av deres land. De erklærte ikke krig, tross overgrep. 
  • Putin har ført hele sitt eget folk bak lyset, der han har invadert et annet land, uten å opplyse russerne om at landet deres er gått til krig
  • Putin har gått løs på alt, han sa han bare skulle ramme noen militære mål

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat

Danmark, Finland og Sverige har alle valgt å stenge sitt luftrom, mens den norske regjeringen søndag kom med en overraskende melding: Norge stenger ikke sitt luftrom.

Dette er flaut ! Hva er det med Norge som ikke tør å handle mere  ?  Føles som om den norske regjeringa kun er ute etter å redde seg selv .., Tør ikke gjøre noe som helst på egen hånd 😱

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

milla80 skrev (5 minutter siden):

Dette er flaut ! Hva er det med Norge som ikke tør å handle mere  ?  Føles som om den norske regjeringa kun er ute etter å redde seg selv .., Tør ikke gjøre noe som helst på egen hånd 😱

Støre er faktisk enda feigere enn jeg trodde...

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krokanrullene
milla80 skrev (9 minutter siden):

Helt enig. (Jeg har stemt på et av partiene i regjeringen, det er ikke noe hat fra min side)

Når til og med Sverige tar et standpunkt, da er det ille. 
De er med i EU, men det er ikke Island som også stenger luftrommet. 

Hvorfor skal ikke vi stenge luftrommet? Har ikke lest noen gode grunner til hvorfor vi ikke skal gjøre det 🧐

Endret av Krokanrullene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri før i vår historie sett et så ensidig angrep som det Russland gjør nå mot Europa.

Dette er noe som skjer nå, akuratt nå. Det er ikke snakk om dager, hver time utgjør forskjell på om sivile liv blir tapt.

Putin har gjort det mest alvorligste løftebruddet man kan gjøre som et statsoverhodet. Det er altså ikke mulig å gjøre noe mer alvorlig enn det han gjør nå.

Det finnes ingen mulig måte å forsvare det Russland gjør nå. De har ingen grenser videre så lenge Putin har makten.
Vi kan snakke om hva vi tror er mest taktisk for Russland og når de ville eventuelt stoppet. Men dette er snakk om en gal gal mann og det er ingenting av det vi hører fra Russland nå som vi kan stole på. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokanrullene skrev (2 minutter siden):

Helt enig. (Jeg har stemt på et av partiene i regjeringen, det er ikke noe hat fra min side)

Når til og med Sverige tar et standpunkt, da er det ille. 
De er med i EU, men det er ikke Island som også stenger luftrommet. 

Hvorfor skal ikke vi stenge luftrommet? Har ikke lest noen gode grunner til hvorfor vi ikke skal gjøre det 🧐

Det blir uansett bare en meningsløs symbolsk handling å gjøre det nå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go Zelenskyj, Nrk melder at Ukraina nå har meldt Russland til Den internasjonale domstolen i Haag.

Dette er veien å gå: rettsak. 

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt surrealistisk å se Russisk propaganda bli spredd her på forumet.

Dette er ingen diskusjon!
Russland har overgrepet seg så sterkt på Europeiske menneskerettigheter. De angriper et uskyldig land.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om den Vetoretten Russland misbrukte i sikkerhetsrådet, siden det er deres tur å lede det i år, kan få noen betydning i høyesterett? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

milla80 skrev (15 minutter siden):

Redde seg selv? Skjønner ikke helt ordleggingen her. Jeg tipper først og fremst at det er Norge dem har i baktankene. -Og spesielt situasjonen i nordområdene der Norge samarbeider med Russland om fiskeressurser, og evt andre verdier som skulle ligge under havet der. Her er det nok viktig å trå varsomt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krokanrullene
Capt. Obvious skrev (10 minutter siden):

Det blir uansett bare en meningsløs symbolsk handling å gjøre det nå. 

Jeg synes likevel vi gir et tydelig signal ved å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt fra Ukrainske presidenten, og dette er det mest riktige å gjøre nå, twitter melding:

Ukraine has submitted its application against Russia to the ICJ. Russia must be held accountable for manipulating the notion of genocide to justify aggression. We request an urgent decision ordering Russia to cease military activity now and expect trials to start next week.

Endret av Egenskap
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonyym97 said:

Hva er sjansen på at Norge blir dratt inn i denne krigen?

Sjansene er 100%, direkte eller indirekte.
Igjen, vi vil ha en Russland mot grensen som har vist seg å være helt upålitelig. Ingenting av det som blir sagt er noe vi kan stole på i fremtiden. Og vi må komme til  å handle bassert på det. Det vil komme til å påvirke deg og meg personlig, med økonomi og personværn.

Endret av tig
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (10 minutter siden):

Hva er sjansen på at Norge blir dratt inn i denne krigen?

0

Men har soldater i Litauen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da stenger og Norge luftrommet for russiske fly. Så latterlig flaut at media måtte legge press på dem for dette. Nisseland.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...