Gjest someone_here Skrevet 27. februar 2022 #1921 Del Skrevet 27. februar 2022 I Grosny skrev (32 minutter siden): Putin spilte et spill i Krim også, men det var ikke veldig stygt. Krim tilsluttet seg Russland med en lovlig folkeavstemming i ett område som var styrt av et ulovlig kuppregime den gangen. Det var ikke militær krig. Men denne invasjonen av Ukraina som han driver med nå er militær og fryktelig blodig. Ukrainas kuppstyre i 2014 var ikke legitimt selv om vesten anerkjente det. Men nå er vi i 2022, og sittende president ble valgt på lovlig vis og hadde ingenting med kuppet å gjøre i det hele tatt. Den gangen drev han ikke med poltikk, og jobbet som komiker. Til og med Russland må anerkjenne dagens Ukrainske regjering. Skal den regjeringen byttes ut , så skal det skje ved demokratisk valg. Ingen land har rett til å invadere noen for å lage regimeskifte uansett hvor mye stygt de har klart å få ut i sin propaganda. Jeg mener at han ga russisk pass lenge før han okkuperte Krim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 27. februar 2022 #1922 Del Skrevet 27. februar 2022 Shawtyella skrev (2 timer siden): Jeg forstår frykten din. Nato har valgt å ikke blande seg, så krigen går nå sin gang der nede. Jeg tror ikke Nato er så naive at de tror det skal gå bra om de blander seg.. det hadde blitt katastrofalt. Tror nok de forstår at å redde 1 land fra Putin, er ikke verdt å ofre 30 andre fredfulle land.. Vi må bare stole på at Nato løser det riktig, noe de foreløpig gjør (til den grad de kan). Det viktigste er å ikke trigge Putin, for jeg tror ikke han er stabil. Ved en verdenskrig er det nok bare Putin som hadde tapt mest.. Tviler på at Kina ønsker å miste all handel med USA og Europa. Det var rykter om krig når Trump ble president også, den gang var det vel Nord-Korea. Trump dro til N-Korea og tok Kim Jong Un i hånden. Trump ble sett på som en tikkende bombe, men det gikk jo fint? Tror og håper derfor at Nato vil håndtere dette på best mulig måte. Hvis Biden vil ha krig må han bare prøve, ham blir da aldri president igjen, ingen tjener på krig når den er så meningsløs for alle andre enn Putin. Enig med deg. Men det jeg lurer på..Har ikke Putin blitt trigget nå? Flere og flere land stenger luftrom, sender militære våpen , sterke sanksjoner etc. Noe jeg mener er helt på sin plass btw. Men mitt spørsmål er: Har vi trigget han såpass at han velger å invadere/angripe et NATO land? Eller gjøre noe som gjør at han gjør noe drastisk? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stressedoutgurl Skrevet 27. februar 2022 #1923 Del Skrevet 27. februar 2022 Egenskap skrev (1 minutt siden): jeg reagerer på dette lovverket. Det kan umulig finnes et slikt lov, kan noen bidra å analysere denne? Norge kan ikke sette sanksjoner på Russland, seriøst? Da må de fjerne loven. Er ikke vits at vi bare dalter etter en slik lov. Vi hadde vel aldri sett for oss at vi skole sitte i en slik situasjon som nå. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 27. februar 2022 #1924 Del Skrevet 27. februar 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. februar 2022 #1925 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) Pippi Lotta skrev (1 time siden): Men hva skule NATO/USA gjort annerledes? Jeg forstår at Russland ikke liker at Ukraina knytter seg nærmere vesten, men så lenge det skjer demokratisk mener jeg det ikke kan kalles provokasjoner at vesten aksepterer det. Vi skulle aldri ha blandet oss i Ukrainsk politikk og støttet , blant annet med store pengesummer, de som styrtet Janukovich. Ukraina har rett til å ha sin egen folkevalgte president, og er han korrupt så er det Ukraina og ingen andre som skal stemme han ut ved neste valg. Nå er Zelensky president, og problemet er det samme, men fryktelig forsterket, fra en annen kant. Nå er det plutselig Putin som bestrider den lovlig valgte presidenten, og han gjør det med massedreping. Vesten har hatt militærøvelser ekkelt nær Russland, og dette kan jo ha provosert noe. Men det verste er pressekampanjen mot Russland. Det skrives mer negativt enn positivt mot Russland og dette har over tid bygget opp et negativt propagandatrykk begge veier, og den vakre tilnærmingen vi hadde mot Russland etter glasnost og perestroika, med økt handel og forbrødring er dessverre redusert. Putin er langsint for 2014-kuppet, og det ser ut som om invasjonen er en plan han har gått og kokt på lenge. Den kunne kanskje vært stoppet hvis vi hadde bygget bedre relasjoner til det russiske folk og fått åpnet opp informasjonsflyt slik at propagandaen som rettferdiggjør de "fredsbevarende operasjonene" til Putin ikke hadde fått dominere like hardt i Russland. Jeg tror ikke invasjonen hadde vært mulig dersom Putin hadde tapt propagandakrigen. Endret 27. februar 2022 av I Grosny 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 27. februar 2022 #1926 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) Becky skrev (6 minutter siden): .Har ikke Putin blitt trigget nå? Seriøst, du tror vel ikke han kommer til å endre tanke og mening? dette er en massemorder med feil intensjoner som er plassert feil i en stol i Russland. Det er ren skandale at han fikk rolle som statsminister av tidligere president jeltsin. Å sette en tyv i presidentrolle, og ikke en person er der for menneskers skyld er totalt hensynsløs feil vurdering. Det skal være umulig å sette feil person i en rolle i samfunnet, Russland bevisste dem gjorde total hel bom, og får se konsekvenser i morderisk tankegang uten en millimeter av følelse. Endret 27. februar 2022 av Egenskap 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stressedoutgurl Skrevet 27. februar 2022 #1927 Del Skrevet 27. februar 2022 Becky skrev (2 minutter siden): Enig med deg. Men det jeg lurer på..Har ikke Putin blitt trigget nå? Flere og flere land stenger luftrom, sender militære våpen , sterke sanksjoner etc. Noe jeg mener er helt på sin plass btw. Men mitt spørsmål er: Har vi trigget han såpass at han velger å invadere/angripe et NATO land? Eller gjøre noe som gjør at han gjør noe drastisk? Dette er det jeg er redd for. Russland er åpenbart trigget av tiltak. Det var vel også grunnen til at de truet både Finland og Russland. Jeg tror egentlig vi har gått langt over "vennskapet" med putin, ihvertfall når det kommer til eu/nato og våre sanksjoner. Jeg tror vi er for naive og tenker at hvis vi unngår å kjempe med naboland så vil ikke russland angripe naboland/finland/sverige etc. Tenker at russland har vært så utrolig aggressivt tidligere, kan aldri se for meg at de lar dette ligge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 27. februar 2022 #1928 Del Skrevet 27. februar 2022 Det internasjonale samfunnet bør sende ut arrestordre på Putin, og hans rådgjivere for brudd på menneskerettene, miljøkriminalitet, og folkemord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 27. februar 2022 #1929 Del Skrevet 27. februar 2022 Skybe skrev (1 minutt siden): Det internasjonale samfunnet bør sende ut arrestordre på Putin, og hans rådgjivere for brudd på menneskerettene, miljøkriminalitet, og folkemord. jeg tror ikke det er fåtall, og jeg vil vel ikke bruke ordet rådgivere, men her handler det om en rekke personer som støtter hans ideologi, som har samme vrangforestilling, men samtidig finnes det en rekke personer som er i staben, ganske mange ministere, en rekke militærledelse... for å endre en nasjonal feil tankegang, så er det omfattende rydde aksjon som må til for å få til en forbilledlig land som vil forbilde helt andre verdier til et med samfunn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 27. februar 2022 #1930 Del Skrevet 27. februar 2022 Tror vi bør roe ned. Ukraina har i lang tid blitt sett på som et av verdens mest korrupte land, og et Nato-nei kommer av allerede langvarige konflikter med Russland. Ukraina har og hadde også et stort antall som ikke ønsket å ta del i Nato. vi hyler og skriker om urettferdighet i dag, men er dere også klar for en mulig krig i vårt fredlige land for dette? For meg virker det som at de fleste tror Russland ligger svakt an, og det er å ta grundig feil. Man må ta konsekvensen av det man gjør, og når vi involverer oss såpass som nå, så får det konsekvenser. Vi får håpe at det ikke blir så ille, men sjansen er jo stor for at det vil være starten på noe fælt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 27. februar 2022 #1931 Del Skrevet 27. februar 2022 Skybe skrev (5 minutter siden): Det internasjonale samfunnet bør sende ut arrestordre på Putin, og hans rådgjivere for brudd på menneskerettene, miljøkriminalitet, og folkemord. Sånn som vi gjorde med Taliban når vi hadde storfint besøk? Man må skjønne hvem man har med å gjøre før man tror man «bare» kan rydde opp på egenhånd. Vi er for uvitende i Norge tydeligvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 27. februar 2022 #1932 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) I Grosny skrev (37 minutter siden): Vesten har hatt militærøvelser ekkelt nær Russland, og dette kan jo ha provosert noe. Men det verste er presskampanjen mot Russland. Det skrives mer negativt enn positivt mot Russland og dette har over tid bygget opp et negativt propagandatrykk begge veier, og den vakre tilnærmingen vi hadde mot Russland etter glasnost og perestroika, med økt handel og forbrødring er dessverre redusert. Russland sender bombeflyene sine jevnlig langs Norge kun for å vise at de kan atombombe oss når de vil. Norge derimot passer på å ha begrenset aktivitet militær aktivitet i Finnmark. Russerne driver også en pressekampanje mot oss i vesten. Er bare å se hvordan Putin kaller ukrainerne for narkomane nynazister. Endret 27. februar 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 27. februar 2022 #1933 Del Skrevet 27. februar 2022 Jajajane skrev (1 minutt siden): Vi får håpe at det ikke blir så ille Overgrepet har allerede skjedd. Russland har allerede mistet sin stemme, og det er ingen som vil forholde seg til dagens russiske president og hans stab. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 27. februar 2022 #1934 Del Skrevet 27. februar 2022 Jajajane skrev (1 minutt siden): Sånn som vi gjorde med Taliban når vi hadde storfint besøk? Man må skjønne hvem man har med å gjøre før man tror man «bare» kan rydde opp på egenhånd. Vi er for uvitende i Norge tydeligvis. Han blir garantert fjernet fra president rollen om litt. Det inkludert en rekke personer som er tett innpå hans idelologi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 27. februar 2022 #1935 Del Skrevet 27. februar 2022 Egenskap skrev (1 minutt siden): Overgrepet har allerede skjedd. Russland har allerede mistet sin stemme, og det er ingen som vil forholde seg til dagens russiske president og hans stab. Per nå ja. Men Russland står ikke alene. De har sine, på samme måte som vi har våre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 27. februar 2022 #1936 Del Skrevet 27. februar 2022 Jajajane skrev (1 minutt siden): Per nå ja. Men Russland står ikke alene. De har sine, på samme måte som vi har våre. Mikrofonen kommer til å bli slått av i fremtiden hvis Putin skulle være med en mikrofon. Dette er en massemorder og ikke en folkelig valgt president. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 27. februar 2022 #1937 Del Skrevet 27. februar 2022 Stressedoutgurl skrev (9 minutter siden): Dette er det jeg er redd for. Russland er åpenbart trigget av tiltak. Det var vel også grunnen til at de truet både Finland og Russland. Jeg tror egentlig vi har gått langt over "vennskapet" med putin, ihvertfall når det kommer til eu/nato og våre sanksjoner. Jeg tror vi er for naive og tenker at hvis vi unngår å kjempe med naboland så vil ikke russland angripe naboland/finland/sverige etc. Tenker at russland har vært så utrolig aggressivt tidligere, kan aldri se for meg at de lar dette ligge. Jepp.. Dette er jeg redd for også. I mitt hodet virker det urealistisk at de ikke skal reagere (militært eller ved noe som er like ille).. Men jeg prøver å tenke at jeg tar feil. At Russland blir så krøplig av alt nå at de overgir seg... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. februar 2022 #1938 Del Skrevet 27. februar 2022 Nimbus2000 skrev (3 minutter siden): Russland har ingen problemer med å sende bombeflyene sine skummelt nær Norge kun for å vise at de kan atombombe oss når de vil. Norge derimot passer på å ha begrenset aktivitet militær aktivitet i Finnmark. Jeg er mest bekymret for negativ propaganda begge veier mellom vesten og Russland. Egentlig burde vi få til en pressefredsavtale der russisk og vestlig presse ble enige om å skrive ti vakre saker om hverandre for hver stygge sak. En forutsetning for å kunne føre krig er at man har nok folk i ryggen som mener at fienden er slemme og vi er snille. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 27. februar 2022 #1939 Del Skrevet 27. februar 2022 55 minutter siden, I Grosny said: Putin spilte et spill i Krim også, men det var ikke veldig stygt. Krim tilsluttet seg Russland med en lovlig folkeavstemming i ett område som var styrt av et ulovlig kuppregime den gangen. Det var sikkert lovlig etter russiske forhold, men fra et demokratisk ståsted var det en dårlig vits. Om de kunne ha stemt for å fortsette å tilhøre Ukraina, som de ikke kunne, så var det neppe mange som ville turt å gjøre det når det kun er overvåket av russiske okkupanter. 58 minutter siden, I Grosny said: Det var ikke militær krig. Nei, det var en hybridkrig, utført av sivilkledde russiske soldater som latet som de var lokale opprørere. Jeg har vanskelig for å se at det gjør saken bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tig Skrevet 27. februar 2022 #1940 Del Skrevet 27. februar 2022 3 minutter siden, Becky said: Jepp.. Dette er jeg redd for også. I mitt hodet virker det urealistisk at de ikke skal reagere (militært eller ved noe som er like ille).. Men jeg prøver å tenke at jeg tar feil. At Russland blir så krøplig av alt nå at de overgir seg... Jeg tenker vi er så altfor naive her i Norge. Jeg kan fint se for meg Putin kan bruke dette som en unnskyldning for opprustning. Har har på en måte brutt en veldig magisk grense nå ved å innvadere hele Ukraina. Han har gitt klar og tydelig beskjed at ingen land i Europa skal føle seg trygge. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå