Gjest Shawtyella Skrevet 26. februar 2022 #1681 Del Skrevet 26. februar 2022 oleidole1999 skrev (2 minutter siden): tsjetsjenske* Ikke er de bare klare, deres hensikt er å begå folkemord. Ukrainske sivile burde rømme landet så fort de kan ellers ellers fanges de under tsjetsjenske kniver. de er kjent for å massakrere motstandere med halshugging. Ukrainske menn burde kjempe mot, det er den eneste sjansen de har for å bli stående som landet Ukraina. Tsjetsjenerne er absolutt sinnsyke, og håper for all del ikke de kommer forbi forsvaret til Ukraina, da er det muligens over og ut. Tsjetsjenere er generelt kjent for å være fightere, og de er sterke patrioter hele gjengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannegenser Skrevet 26. februar 2022 #1682 Del Skrevet 26. februar 2022 Becky skrev (Akkurat nå): Tsjetsjenske** Sorry! Veldig dårlig skrivefeil!! Tror alle forstod at du ikke mente folket med Praha som hovedstad. Begge folkene skriver jo nasjonen sin som om de spyttet ut bokstaver..:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 26. februar 2022 #1683 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) 6 minutter siden, Utsiden said: Men dett er ikke Ringenes Herre, det gode mot det onde, det er veldig godt forstått av planleggerne i Washington at forsøkene med å inlemme Ukraina i Nato er et overtrertramp, en ren provokasjon. At VI i Norge ikke kan engang være redelige nok mot oss selv til å erkjenne det er faen meg patetisk. Men selvsagt kan vi ikke det, da blir vi medskyldige.. Ja, det er helt forkastelig at større land vil hjelpe å forsvare små demokratiske land som tilfeldigvis grenser mot Russland, f.eks. Norge, mot den type barbari vi ser i Ukraina nå. Dette er en kamp mellom de som står for demokrati og frihet, og de som vil herske over andre. Stort nærmere en kamp mellom de gode og de onde kommer vi ikke i virkeligheten. Endret 26. februar 2022 av Fakta? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. februar 2022 #1684 Del Skrevet 26. februar 2022 Utsiden skrev (1 minutt siden): Ja det er forferdelig av Putin og regimet. Men dett er ikke Ringenes Herre, det gode mot det onde, det er veldig godt forstått av planleggerne i Washington at forsøkene med å inlemme Ukraina i Nato er et overtrertramp, en ren provokasjon. At VI i Norge ikke kan engang være redelige nok mot oss selv til å erkjenne det er faen meg patetisk. Men selvsagt kan vi ikke det, da blir vi medskyldige.. Men prøver du å si at Ukraina bli innlemmer i NATO mot sin vilje? Russland har kriget i Ukraina i 8 år uten at NATO har reagert noe særlig, nå skyter de ned boligblokker og dreper sivile uten at NATO stopper det. NATO har ikke kjempet spesielt hardt for å innlemme Ukraina, men de må jo få lov å søke. Det er ikke Ringenes Herre, men det faktisk en kamp mellom krefter i samfunnet ikke bare soldater. Putin er ikke først og fremst red for invasjoner fra Ukraina, han er red for demokrati. Jeg er ikke noe mindre red for diktatur, det er naivt og tro at vi kan se på demokratier bli tvunget in i diktaturer i Europa uten at dette påvirker oss. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 26. februar 2022 #1685 Del Skrevet 26. februar 2022 Det faktum at tsjetsjenske soldater bistår Russland nå må da vel være et saftig bevis på at Russland har lidd store tap? Eller? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannegenser Skrevet 26. februar 2022 #1686 Del Skrevet 26. februar 2022 Utsiden skrev (11 minutter siden): Men dett er ikke Ringenes Herre, det gode mot det onde Jo, faktisk. Dette er det gode mot det onde. Ikke kom med skyld mot USA og Vesten for dette. De aller fleste russere innser også dette. Russere prøver å si sin mening men blir slått ned fra vest til øst internt i Russland. Dette er ikke komplisert. Dette er demokratier mot galskap. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 26. februar 2022 #1687 Del Skrevet 26. februar 2022 Utsiden skrev (11 minutter siden): Ja det er forferdelig av Putin og regimet. Men dett er ikke Ringenes Herre, det gode mot det onde. Det er veldig godt forstått av planleggerne i Washington at forsøkene på å inlemme Ukraina i Nato er en ren provokasjon. At VI i Norge ikke kan engang være redelige nok mot oss selv til å erkjenne det er faen meg patetisk. Men selvsagt kan vi ikke det, da blir vi medskyldige.. Det som er patetisk her er vel heller at du og dine likesinnede sprer dritt som dette!! Putin er IKKE redd for at Nato kommer for nært. Dette er noe han sier for å piske opp stemningen blandt sine egen dumme følgere slik at han kan legitimere folkemord. Putin er en stormannsgal psykopat som dreper når han ikke får viljen sin. Jeg tror faktisk han koser seg nå og syntes dette er veldig underholdende. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 26. februar 2022 #1688 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Utsiden skrev (20 minutter siden): Ja det er forferdelig av Putin og regimet. Men dett er ikke Ringenes Herre, det gode mot det onde. Det er veldig godt forstått av planleggerne i Washington at forsøkene på å inlemme Ukraina i Nato er en ren provokasjon. At VI i Norge ikke kan engang være redelige nok mot oss selv til å erkjenne det er faen meg patetisk. Men selvsagt kan vi ikke det, da blir vi medskyldige.. Jo dette er det god mot det onde. Det er en sivilisert verden anno 2022, i møte med barbarer som forsøker å få utvikling gå i revers til gud vet hvilken tidsalder. Og det er ikke Usa som har startet denne krigen. Det er Russland og Russland alene, og med unntak av 3 land (som vi alle vet hvem er) har HELE FN fordømt Russlands handlinger. Det er noe Russland burde ta på det største alvor. Dette er et overgrep som vil forfølge Russland for evig og alltid, der man ikke engang vil kunne begynne å tilgi så lenge Russland fortsetter med Putin som leder. Endret 26. februar 2022 av Trampstamped 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 26. februar 2022 #1689 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) 30 minutter siden, Fakta? said: Ja, det er helt forkastelig at større land vil hjelpe å forsvare små demokratiske land som tilfeldigvis grenser mot Russland, f.eks. Norge, mot den type barbari vi ser i Ukraina nå. Det har null og niks å gjøre med det jeg skrev, og det vet du selv om du er noenlunde redelig med deg selv og andre som leser posten din. 30 minutter siden, Fakta? said: Dette er en kamp mellom de som står for demokrati og frihet, og de som vil herske over andre. Stort nærmere en kamp mellom de gode og de onde kommer vi ikke i virkeligheten. Jo invasjonen er forferdelig og fortjener store konsekvenser for Russland. Men det er USA, med sitt groteske rulleblad som er vår alliert . Konsekvensene av Natos provokasjoner ville bli veldig alvorlige var godt kjent i Washington, til og med Obama har uttalt det samme, en haug med tidligere milliteære planleggere, Pentagon og CIA folk, -det VAR "noe alle visste". Det er en bunnløs feighet i norsk offentlighet som ikke tør å ta debatten om egen rolle. Endret 26. februar 2022 av Utsiden 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 26. februar 2022 #1690 Del Skrevet 26. februar 2022 Dette er forutsatt at følgende scenario skjer: Vestlige land forsyner Ukraina med våpen, og som følger av en kombinasjon av høyere motstand enn ventet, sterke økonomiske sanksjoner fra verdenssamfunnet og lav moral hos Russiske soldater (som kanskje får kalde føtter når de ser ødeleggelsene rundt seg/ikke var mentalt forberedt på krig siden de vissnok trodde at de bare skulle på øvelse), må trekke seg tilbake og gi tapt i Ukraina. Hvilke følgescenarioer er da tenkelige og hvor sannsynlige er de? 1) Er det mulig eller sannsynlig at Russland vil svare på økonomiske sanksjoner ved å forsøke å sette matforsyninger inn til Europa ut av spill siden han vet at Russland har god selvforsyningsgrad i motsetning til Europa? 2) Er det mulig eller sannsynlig at Russland angriper et NATO-land (f.eks for å ramme våpentransport inn til Ukraina)? 3.1) Hvor stort vil et angrep fra Russland måtte være før NATO vil svare millitært? Cyber-angrep rammes vi jo av hele tiden, senest mot Nortura noe som gjorde at mange slakterier stoppet helt opp. Hva skjer hvis de lykkes med å sette olje og gass ut av spill? 3.2) Vil NATO reagere dersom russiske agenter, som later som om de handler på vegne av seg selv, angriper f.eks. Kritisk infrastruktur i Ukrainas naboland for å hindre transport av våpen og nødhjelp? 4) Er det mulig eller sannsynlig at Kina vil tre inn å Russlands side dersom situasjonen eskalerer enten fordi Russland angriper et NATO-land (f.eks som svar på bevæpning av Ukrainere)? 5) Er det mulig eller sannsynlig at Putin vil eskalere situasjonen til bruk av atomvåpen mot NATO fremfor å akseptere nederlag? (sml. Nazistenes siste dager under ww2). Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøst Skrevet 26. februar 2022 #1691 Del Skrevet 26. februar 2022 Beundrer virkelig de av dere som er så naive og godtroende at dere ikke forstår at dette er starten på 3. verdenskrig. Jeg beundrer også de som klarer å beholde roen og som bare fnyser av hele konflikten, som tenker at dette ikke rammer oss, det er langt unna, det er "bare" Ukraina som vil lide under dette, Putin vil "bare" ha Ukraina. Jeg har ikke ord... Vil egentlig bare gråte, men er ikke noe poeng i å gråte. Det hjelper ikke. Dette stopper ikke før Putin er død. Og ingen har tenkt å kverke han de kommende årene, tenker jeg, så han får fortsette akkurat slik han vil. Ingen vil risikere atomkrig, men det er det det kommer til å ende med. Tankene mine er med folket i Ukraina, og redselen nabolandene også kjenner på. Samt tidligere Sovjetunionen. Vi vet hva Putin vil ha, og han har begynt å høste nå. Og hvem skal stoppe han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oleidole1999 Skrevet 26. februar 2022 #1692 Del Skrevet 26. februar 2022 Trøst skrev (2 minutter siden): Beundrer virkelig de av dere som er så naive og godtroende at dere ikke forstår at dette er starten på 3. verdenskrig. Jeg beundrer også de som klarer å beholde roen og som bare fnyser av hele konflikten, som tenker at dette ikke rammer oss, det er langt unna, det er "bare" Ukraina som vil lide under dette, Putin vil "bare" ha Ukraina. Jeg har ikke ord... Vil egentlig bare gråte, men er ikke noe poeng i å gråte. Det hjelper ikke. Dette stopper ikke før Putin er død. Og ingen har tenkt å kverke han de kommende årene, tenker jeg, så han får fortsette akkurat slik han vil. Ingen vil risikere atomkrig, men det er det det kommer til å ende med. Tankene mine er med folket i Ukraina, og redselen nabolandene også kjenner på. Samt tidligere Sovjetunionen. Vi vet hva Putin vil ha, og han har begynt å høste nå. Og hvem skal stoppe han? Du forstår at det ender med at Moskva utslettes hvis Russland fyrer av atomstridshoder mot NATO? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøst Skrevet 26. februar 2022 #1693 Del Skrevet 26. februar 2022 oleidole1999 skrev (1 minutt siden): Du forstår at det ender med at Moskva utslettes hvis Russland fyrer av atomstridshoder mot NATO? Du må gjerne utdype, jeg setter pris på alt av betryggelse akkurat nå. Har hørt på folk gnåle om 3. verdenskrig og Putin i to dager nå, og er egentlig sliten. Og livredd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla80 Skrevet 26. februar 2022 #1694 Del Skrevet 26. februar 2022 Mytomann skrev (3 timer siden): Er det i det hele tatt noe vi kan gjøre noe med? Leste just at enkelt personer kan reise ned og krige sammen med Ukraina. Just saying.... 😉 Men man må da bære Ukrainas uniform og ikke kjempe for Norge ,da dette er ulovlig og setter Norge i et veldig dårlig lys... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 26. februar 2022 #1695 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Trøst skrev (29 minutter siden): Beundrer virkelig de av dere som er så naive og godtroende at dere ikke forstår at dette er starten på 3. verdenskrig. Jeg beundrer også de som klarer å beholde roen og som bare fnyser av hele konflikten, som tenker at dette ikke rammer oss, det er langt unna, det er "bare" Ukraina som vil lide under dette, Putin vil "bare" ha Ukraina. Jeg har ikke ord... Vil egentlig bare gråte, men er ikke noe poeng i å gråte. Det hjelper ikke. Dette stopper ikke før Putin er død. Og ingen har tenkt å kverke han de kommende årene, tenker jeg, så han får fortsette akkurat slik han vil. Ingen vil risikere atomkrig, men det er det det kommer til å ende med. Tankene mine er med folket i Ukraina, og redselen nabolandene også kjenner på. Samt tidligere Sovjetunionen. Vi vet hva Putin vil ha, og han har begynt å høste nå. Og hvem skal stoppe han? Du må ikke glemme at NATO er sterkere enn Russland. Og det vet Putin. Kødder han med et NATO-land, så er han ferdig. Ja, da blir det nok en storkrig, men kan ikke se for meg at den ville blitt langvarig. Kan ikke se for meg at Putin hadde turt det heller, selv om noe sier meg at dette her må bli verre, før det blir bedre. Norge er ikke trygge, men ganske. Vi er allierte med USA og hele NATO, og har et tett samarbeid med Finland og Sverige. Og det er heller ikke bare Russland som har atomvåpen! USA, Frankrike og Storbritannia har også, og de er medlem av NATO. Å starte en atomkrig vil Russland kun tape på. Samtidig så er det mange eksperter som mener at denne krigen i Ukraina vil føre til en enorm, intern uro i Russland. Dette har vi jo allerede sett de siste dagene! Tror det har vært demonstrasjoner i totalt 27 (?) ulike byer i Russland bare de siste tre dagene. Tusenvis av russere har blitt arrestert fordi de demonstrerer mot at Putin fører krig mot det ukrainske folk. Vi må bare håpe at flere og flere ser galskapen, at det fortsetter å være uro, og at også hans egne begynner å tvile på hans dømmekraft. Jeg selv mistet håpet for Ukraina når jeg leste at tsjetsjenske soldater har blandet seg og er på vei inn i Ukraina for å bistå Russland. Hjertet mitt sank, og nå vet jeg ikke om jeg orker/klarer å følge med mer. Så bilde av to døde barn i dag, en baby og ei jente på kanskje 5 år (like gammel som min egen sønn) som ble drept av en bombe mens de flyktet med familien sin. Jeg tror ikke hjertet mitt klarer mer av disse umenneskelige handlingene. Endret 26. februar 2022 av Ellemelle93 7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. februar 2022 #1696 Del Skrevet 26. februar 2022 Trøst skrev (16 minutter siden): Du må gjerne utdype, jeg setter pris på alt av betryggelse akkurat nå. Har hørt på folk gnåle om 3. verdenskrig og Putin i to dager nå, og er egentlig sliten. Og livredd. Jeg har null tro på at krigen går lenger enn til Ukraina. Tror nemlig ikke det går fordi Ukraina allerede er for mye å gape over for Putin. En annen sak er propagandagrunnlag. Jeg tror ikke Putin har propagandagrunnlag nok til å få aksept for flere kriger. Putin hadde nok aksept/propagandagrunnlag som holdt til" fredsbevarende "operasjoner, men neppe til å sende russiske ungdommer inn i døden i Kiev eller å drepe for mange sivile. Jeg tror han har tråkket over streken og at det vil gi han kraftig motgang hjemme i Russland. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 26. februar 2022 #1697 Del Skrevet 26. februar 2022 I Grosny skrev (2 minutter siden): Jeg har null tro på at krigen går lenger enn til Ukraina. Tror nemlig ikke det går fordi Ukraina allerede er for mye å gape over for Putin. En annen sak er propagandagrunnlag. Jeg tror ikke Putin har propagandagrunnlag nok til å få aksept for flere kriger. Putin hadde nok aksept/propagandagrunnlag som holdt til" fredsbevarende "operasjoner, men neppe til å sende russiske ungdommer inn i døden i Kiev eller å drepe for mange sivile. Jeg tror han har tråkket over streken og at det vil gi han kraftig motgang hjemme i Russland. Dette!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 26. februar 2022 #1698 Del Skrevet 26. februar 2022 I Grosny skrev (2 minutter siden): Jeg har null tro på at krigen går lenger enn til Ukraina. Tror nemlig ikke det går fordi Ukraina allerede er for mye å gape over for Putin. En annen sak er propagandagrunnlag. Jeg tror ikke Putin har propagandagrunnlag nok til å få aksept for flere kriger. Putin hadde nok aksept/propagandagrunnlag som holdt til" fredsbevarende "operasjoner, men neppe til å sende russiske ungdommer inn i døden i Kiev eller å drepe for mange sivile. Jeg tror han har tråkket over streken og at det vil gi han kraftig motgang hjemme i Russland. Det er faktisk et lite lystegn at motstandsdyktigheten er høyere i Ukraina enn det man ventet. Grusomt selvsagt, men heldigvis skal man kanskje si også, for det kan være en indikator på at russiske styrker kanskje ikke er så opprustet som det regimet har forsøkt å gi inntrykk om de siste årene. Det er bra for NATO ved behov for en eventuell kampanje mot Russland. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flovef Skrevet 26. februar 2022 #1699 Del Skrevet 26. februar 2022 7 minutter siden, Ellemelle93 said: Du må ikke glemme at NATO er sterkere enn Russland. Og det vet Putin. Kødder han med et NATO-land, så er han ferdig. Ja, da blir det nok en storkrig, men kan ikke se for meg at den ville blitt langvarig. Kan ikke se for meg at Putin hadde turt det heller, selv om noe sier meg at dette her må bli verre, før det blir bedre. Norge er ikke trygge, men ganske. Vi er allierte med USA og hele NATO, og har et tett samarbeid med Finland og Sverige. Og det er heller ikke bare Russland som har atomvåpen! USA, Frankrike og Storbritannia har også, og de er medlem av NATO. Å starte en atomkrig vil Russland kun tape på. Samtidig så er det mange eksperter som mener at denne krigen i Ukraina vil føre til en enorm, intern uro i Russland. Dette har vi jo allerede sett de siste dagene! Tror det har vært demonstrasjoner i totalt 27 (?) ulike byer i Russland bare de siste tre dagene. Tusenvis av russere har blitt arrestert fordi de demonstrerer mot at Putin fører krig mot det ukrainske folk. Vi må bare håpe at flere og flere ser galskapen, at det fortsetter å være uro, og at også hans egne begynner å tvile på hans dømmekraft. Jeg selv mistet håpet for Ukraina når jeg leste at tsjetsjenske soldater har blandet seg og er på vei inn i Ukraina for å bistå Russland. Hjertet mitt sank, og nå vet jeg ikke om jeg orker/klarer å følge med mer. Så bilde av to døde barn i dag, en baby og ei jente på kanskje 5 år (like gammel som min egen sønn) som ble drept av en bombe mens de flyktet med familien sin. Jeg tror ikke hjertet mitt klarer mer av disse umenneskelige handlingene. Fy faen 😭😢💔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. februar 2022 #1700 Del Skrevet 26. februar 2022 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Det er faktisk et lite lystegn at motstandsdyktigheten er høyere i Ukraina enn det man ventet. Grusomt selvsagt, men heldigvis skal man kanskje si også, for det kan være en indikator på at russiske styrker kanskje ikke er så opprustet som det regimet har forsøkt å gi inntrykk om de siste årene. Det er bra for NATO ved behov for en eventuell kampanje mot Russland. Russland er forsåvidt veldig opprustet de, og har mye sterkere luftvåpen, men f.eks sivile velvoksne Ukrainere har mye erfaring fra Afghanistankrigen. Russland har noen hundre tusen soldater, men Ukraina har mange millioner sivile som kan håndtere våpen. Mulig Russland for en kort stund kan få et militært overtak, men i byene blir de drept i på lang sikt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå