I Grosny Skrevet 26. februar 2022 #1641 Del Skrevet 26. februar 2022 kar90 skrev (6 minutter siden): Det er nok riktige tall. Den russiske befolkningen vet lite om verden rundt dem og vesten og NATO. Putins verdensbilde er veldig forenelig med den jevne russers. Ikke la noen overnaive romantikere fortelle dere noe annet. Russland som nasjon, men også deres innbyggere, er en hodepine for alle som vil leve i fred og demokrati. Jeg bestrider ikke tallene, men tviler på at disse tallene fra før invasjonen er gyldige nå som invasjonen har pågått noen dager og folk ser konsekvenser. Teori og praksis er ikke det samme. Iallfall ikke når folk drepes eller blir drept. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 26. februar 2022 #1642 Del Skrevet 26. februar 2022 Antiviruset skrev (3 minutter siden): Her må man kunne sin historie, noe som veldig få i Norge kan. Ukraina var i 300 år og frem til sovjet sitt fall en del av Russland. Vi snakker om ekstremt tett på den Russiske stat. Her burde aldri NATO tråkket ned dørene i det hele tatt. Det bare fyrer opp Russland helt unødvendig. Handel ja, Nato og EU medlemskap burde man aldri snakket om en gang. Hva tror du hadde skjedd om Mexico hadde blitt medlem av et Russisk samband ala Sovjet? Tror du at NATO og USA hadde godtatt noe slikt? Selvfølgelig ikke. Vi bør ha et slikt perspektiv på dette. Så nå bør Ukraina innlede forhandlinger med Russland, og komme frem til en løsning. Gjerne nøytrale og militært uavhengige begge veier. Slik at de ikke anses som en trussel for Russland i deres bakgård. Sovjet er historie, skal Russland også få de andre landene som tidligere tilhørte Sovjetunionen? Man kan selvsagt ikke legge opp til at stormaktene bare skal kunne grafse til seg land de tidligere rådde over gjennom traktater og unioner som nå kun tilhører historien. Dessuten er det bare et tidsspørsmål før man vil ha mer. Når man gir tyrannen den ene fingeren, så går de etter hvert for hele armen også. Situasjonen under cubakrisen er ikke helt sammenlignbar, for der var egentlig den eneste grunnen til Sovjetunionen å utplassere ballistiske missiler som kunne nå USA på den tiden, det var ingen annen grunn. For de landene som tidligere tilhørte Sovjetunionen så handler det om å sikre sin frihet og fremtid, altså noe helt annet. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 26. februar 2022 #1643 Del Skrevet 26. februar 2022 bråke noe ekstremt i soiale medier for å la politikerne vite at vi fordrer sterke sanksjoner mot Russland + hjelp til Ukraina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oleidole1999 Skrevet 26. februar 2022 #1644 Del Skrevet 26. februar 2022 Dolce skrev (Akkurat nå): Det første stemmer. Det andre stemmer kanskje også. Men russiske soldater blir akkurat nå skutt ned for fote inne i Kyiv. (Rapport fra en jeg kjenner som bor i byen, for 40 minutter siden). Raseriet blant ukrainerne er kraftig inne i sentrum. De russiske soldatene blir ikke tatt til fange. De blir skutt og drept. Klart de blir skutt. Det er drep eller bli drept. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 26. februar 2022 #1645 Del Skrevet 26. februar 2022 oleidole1999 skrev (1 minutt siden): Klart de blir skutt. Det er drep eller bli drept. Ja. Men jeg svarte på et innlegg som fortalte at sivile ukrainere tilbød russerne skyss hjem til Russland. Det gjelder i hvertfall ikke inne i sentrum av Kyiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. februar 2022 #1646 Del Skrevet 26. februar 2022 oleidole1999 skrev (1 minutt siden): Klart de blir skutt. Det er drep eller bli drept. Vi kan være veldig glade for at vi ikke er russere og har barn i 18-årsalderen som blir sendt til Kiev for å drepes. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 26. februar 2022 #1647 Del Skrevet 26. februar 2022 Antiviruset skrev (14 minutter siden): Her må man kunne sin historie, noe som veldig få i Norge kan. Ukraina var i 300 år og frem til sovjet sitt fall en del av Russland. Vi snakker om ekstremt tett på den Russiske stat. Her burde aldri NATO tråkket ned dørene i det hele tatt. Det bare fyrer opp Russland helt unødvendig. Handel ja, Nato og EU medlemskap burde man aldri snakket om en gang. Hva tror du hadde skjedd om Mexico hadde blitt medlem av et Russisk samband ala Sovjet? Tror du at NATO og USA hadde godtatt noe slikt? Selvfølgelig ikke. Vi bør ha et slikt perspektiv på dette. Så nå bør Ukraina innlede forhandlinger med Russland, og komme frem til en løsning. Gjerne nøytrale og militært uavhengige begge veier. Slik at de ikke anses som en trussel for Russland i deres bakgård. Helt enig i dette! Mange som mener mye uten å helt skjønne bakgrunnen til det som nå skjer…. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 26. februar 2022 #1648 Del Skrevet 26. februar 2022 I Grosny skrev (1 minutt siden): Vi kan være veldig glade for at vi ikke er russere og har barn i 18-årsalderen som blir sendt til Kiev for å drepes. Enig i det. Min bekjente fortalte om russere som ligger hjelpesløse i biler og på gaten og nærmest ber for sitt liv. Men jeg forstår så utmerket godt raseriet blant ukrainerne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 26. februar 2022 #1649 Del Skrevet 26. februar 2022 I Grosny skrev (49 minutter siden): Foreldre i Russland er fortvilet. Passene til deres sønner blir stemplet"frivillig" mot deres vilje, og sønnene sendes til krigen. Mange av disse ungguttene er borte nå. De er døde. Det er dette som er det alvorlige. 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. februar 2022 #1650 Del Skrevet 26. februar 2022 Dolce skrev (2 minutter siden): Ja. Men jeg svarte på et innlegg som fortalte at sivile ukrainere tilbød russerne skyss hjem til Russland. Det gjelder i hvertfall ikke inne i sentrum av Kyiv. Den litt hyggeligere tonen, kan det ha vært i Donetsk? Jeg lurer litt på hvordan separatistmyndighetene i Donetsk og Luhansk tenker nå, og om de angrer på at de har invitert russiske "fredsbevarende styrker ". Det kan se ut som om russerne har gjort mer militært enn det det var invitert til. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 26. februar 2022 #1651 Del Skrevet 26. februar 2022 Dolce skrev (1 minutt siden): Enig i det. Min bekjente fortalte om russere som ligger hjelpesløse i biler og på gaten og nærmest ber for sitt liv. Meget trist.. Ukraina har dessverre lite muligheter til å ta krigsfanger i denne situasjonen. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 26. februar 2022 #1652 Del Skrevet 26. februar 2022 ltfutt skrev (1 minutt siden): Meget trist.. Ukraina har dessverre lite muligheter til å ta krigsfanger i denne situasjonen. Ja. Det jævlige er at det er de sivile og soldatene som lider og dør. Gutta på toppen får aldri blod på hendene. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mytomann Skrevet 26. februar 2022 #1653 Del Skrevet 26. februar 2022 Anne Liese Braun skrev (15 minutter siden): bråke noe ekstremt i soiale medier for å la politikerne vite at vi fordrer sterke sanksjoner mot Russland + hjelp til Ukraina Ser ut til at du har rett Sitat fra dagbladet : https://www.dagbladet.no/nyheter/bildet-putin-frykter/75472462 DØD: Dette bildet av en død russisk soldat ble tatt fredag ettermiddag utenfor millionbyen Kharkiv. Russiske myndigheter har tatt grep for å hindre at slike bilder sprer seg i Russland. Foto: Tyler Hicks / New York Times Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 26. februar 2022 #1654 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Jajajane skrev (19 minutter siden): Helt enig i dette! Mange som mener mye uten å helt skjønne bakgrunnen til det som nå skjer…. Da kan man heller prøve å vinne "tilbake" f eks halve Ukraina via diplomati og positiv påvirkning som drar Ukraina i østlig retning, i stedet for i vestlig. Et slags Hvite-Russland nr 2. Putin får seg ingen ukrainske bestevenner ved å invadere landet og skape en blodig krig. Dette virker ikke gjennomtenkt i det hele tatt. Jeg tror ikke at Ukraina vil være et enkelt land å okkupere; de har vendt seg stadig mer i vestlig retning og kjemper nå med nebb, klør og sivilister som gjør alt fra å dekke til russiske markeringer med jord til å mekke molotov cocktails, tilby dronene sine til regjeringen og å skjelle ut russiske soldater. Og dersom den ukrainske presidenten dør som en kjempende helt, slik alt tyder på nå, så vil Putin få det enda verre med å få anerkjent en pro-russisk regjering. Zelenskyj sitt utsagn til USA i går når de tilbød å hente ham ut; "jeg trenger ikke skyss, jeg trenger ammunisjon!!" gjør at han kommer til å dø som en martyr og en helgen. Han er Putins mareritt. Endret 26. februar 2022 av SnowBells Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#nofilter# Skrevet 26. februar 2022 #1655 Del Skrevet 26. februar 2022 Jeg får litt vondt av at ukrainske menn mellom 18 og 60 ikke får lov til å forlate landet. Jeg hadde følt meg rimelig fortvilet dersom jeg måtte forlatt min samboer der, uten å vite om han kom til å klare seg. Blir soldatene på begge siden tvunget til å kjempe? Eller vil de fleste det selv? Trist:( 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 26. februar 2022 #1656 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Det var utrolig synd at Russland skulle bli vår fiende. Etter den voldsomme iveren etter å innlemme tidligere deler av det Russiske imperiet i NATO og dermed for alltid sørge for at Russland er splittet, så skapte de denne konflikten. Når USA og vestlige land hadde statskupp i Ukraina i 2014, ble situasjonen enda verre. Ved å danne denne splittelsen mellom vestlige land og Russland, er en hundre prosent sikker på å holde Europa nede økonomisk. Den store vinneren i det hele er Kina og Sør-Asia generelt. De får flere naturressurser og mer fokus fra de store selskapene og kapitalistene. For meg virker det som om globalister/venstresiden/superkapitalistiske høyresiden elsker denne konflikten. Jeg har alltid lurt på hvorfor de håper at denne konflikten skal eskalere. Jeg tror det handler om at de hater kristne og de av europeisk ætt generelt. For meg virker det som om de alltid velger det som har verst konsekvenser for folkene og landene de styrer. Endret 26. februar 2022 av Jaconandersen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 26. februar 2022 #1657 Del Skrevet 26. februar 2022 #nofilter# skrev (10 minutter siden): Jeg får litt vondt av at ukrainske menn mellom 18 og 60 ikke får lov til å forlate landet. Jeg hadde følt meg rimelig fortvilet dersom jeg måtte forlatt min samboer der, uten å vite om han kom til å klare seg. Blir soldatene på begge siden tvunget til å kjempe? Eller vil de fleste det selv? Trist:( Ja det er så grusomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 26. februar 2022 #1658 Del Skrevet 26. februar 2022 #nofilter# skrev (11 minutter siden): Jeg får litt vondt av at ukrainske menn mellom 18 og 60 ikke får lov til å forlate landet. Jeg hadde følt meg rimelig fortvilet dersom jeg måtte forlatt min samboer der, uten å vite om han kom til å klare seg. Blir soldatene på begge siden tvunget til å kjempe? Eller vil de fleste det selv? Trist:( Kjempetrist! Og umenneskelig egentlig. Det er delt. Noen ønsker å bli igjen og kjempe for landet sitt, mens noen ønsker å flykte ut av landet med familien, men tvinges tilbake.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ForumMaria Skrevet 26. februar 2022 #1659 Del Skrevet 26. februar 2022 Kjenner på at det føles trygt av at vi er med i NATO. Men, hvorfor er USA med? De er vel så store at de klarer seg selv militært sett? Hvorfor skal de være med å beskytte Europa? Det virker som at Biden heldigvis er for nato, men han skal vel ikke sitte evig som president? Er redd Trump blir valgt igjen og trekker ut USA, han snakket jo om det sist… Da er jeg redd for Russland da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oleidole1999 Skrevet 26. februar 2022 #1660 Del Skrevet 26. februar 2022 Russiske soldater har angrepet ukrainsk sykehus hvor ukrainske soldater får behandling, og hvor kreftpasienter ligger. mulig pasientene var evakuert før angrepet, og sykehuset funket som et angrepsposisjon fra ukrainere. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå