Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nimbus2000
FunnyBoy123 skrev (14 timer siden):

Dersom Norge blir angrepet, står jeg og mange titalls tusen med militær bakgrunn klar for å beskytte landet vårt. 
Allikevel, veeeldig usannsynlig at Norge blir angrepet av Russland! :) 

Ja. Lite sannsynlig at vi blir angrepet, men om vi skulle bli angrepet så håper jeg vi gir oss uten kamp. Det siste jeg ønsker er at nordmenn skal dø unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmonymBruker skrev (12 timer siden):

NATO har ingen problemer med å krige i Libya, Irak og Afghanistan, til og med i øst-kinahavet har de sendt krigsskip for å patruljere. Men i sin egen bakgård. Nei, da er det plutselig veldig viktig å understreke at Ukraina ikke er medlem.

Nå startet vel Afghanistan blant annet med et angrep på et Natoland (USA)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge og Europa må i hvert fall ruste opp. Vi må øke forsvarsevnen betraktelig. Er det én ting vi har lært de siste dagene, så er det at for Putin har invasjonen av Ukraina aldri bare handlet om å ivareta russisk sikkerhet. På det dyptliggende plan handler dette om Putins drøm om å gjenskape "Sovjetunionen", eller mer presist, gjenreise Stor - Russland. Det er nasjonalistiske og imperialistiske mål som driver Putin først og fremst, ikke overfladiske sikkherhetspolitiske mål. 

Det nytter ikke med nedrustningsavtaler, for hvem tror nå at Putin ville ha overholdt noe slikt? Putins største fordel sålangt har vært vestens naivitet, måtte den opphøre straks. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører mye info fra Ukraina, men lite/ingen info fra Russland. Russland har angrepet områder hvor USA har flere biolaber i Ukraina. Tilfeldighet? 

Jeg er så ærlig at jeg heier ikke på noen. Vi vet for lite. Jeg føler likevel med de uskyldige i dette, de har ikke bedt om dette, hverken mennesker fra Ukraina eller Russland. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (5 minutter siden):

Ja. Lite sannsynlig at vi blir angrepet, men om vi skulle bli angrepet så håper jeg vi gir oss uten kamp. Det siste jeg ønsker er at nordmenn skal dø unødvendig. 

Mener du at det å forsvare frihet, demokrati og hjemland er å dø unødvendig? 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nimbus2000
HalldirV2 skrev (Akkurat nå):

Norge og Europa må i hvert fall ruste opp. Vi må øke forsvarsevnen betraktelig. Er det én ting vi har lært de siste dagene, så er det at for Putin har invasjonen av Ukraina aldri bare handlet om å ivareta russisk sikkerhet. På det dyptliggende plan handler dette om Putins drøm om å gjenskape "Sovjetunionen", eller mer presist, gjenreise Stor - Russland. Det er nasjonalistiske og imperialistiske mål som driver Putin først og fremst, ikke overfladiske sikkherhetspolitiske mål. 

Det nytter ikke med nedrustningsavtaler, for hvem tror nå at Putin ville ha overholdt noe slikt? Putins største fordel sålangt har vært vestens naivitet, måtte den opphøre straks. 

Ja, og NATO er nå like viktig som under den kalde krigen, om ikke mer viktig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannegenser skrev (16 timer siden):

Når selv Tyrkias statsminister Erdoğan går ut å sier det du har gjort er for drøyt - ja, da har du gjort noe drøyt.. 

5d012f002400009d17866d77.jpeg?ops=scalef

Er det noen som skal gå stille i dørene , er det vel Tyrkia... Med den okkupasjonen ,og til dels etniske rensingen, de har gående i Nord-  Kypros... 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
HalldirV2 skrev (1 minutt siden):

Mener du at det å forsvare frihet, demokrati og hjemland er å dø unødvendig? 

Ja. Jeg er blant de som er sjeleglad for at Norge ga seg nærmest uten kamp under andre verdenskrig. Jeg hadde aldri levd om Norge hadde kjempet til siste mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nimbus2000 said:

Gir oss uten kamp? Seriøst? Elsker du ikke landet ditt og alle verdiene vi har? 

Norge og Nato hadde gjort alt for å stoppe russerne isåfall. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (Akkurat nå):

Ja, og NATO er nå like viktig som under den kalde krigen, om ikke mer viktig.  

Dummeste jeg har lest. Så du mener andre nasjoner skal ofre sine liv for at nordmenn skal slippe? Fy faen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HalldirV2 skrev (2 minutter siden):

Dummeste jeg har lest. Så du mener andre nasjoner skal ofre sine liv for at nordmenn skal slippe? Fy faen. 

Dummeste du har lest? Tror du virkelig at Norge kan stå utenfor en koalisjon som NATO. Selvsagt bør man ruste opp selv også, men det forhindrer ikke det faktum at man også bør være en del av en større koalisjon. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (Akkurat nå):

Dummeste du har lest? Tror du virkelig at Norge kan stå utenfor en koalisjon som NATO. Selvsagt bør man ruste opp selv også, men det forhindrer ikke det faktum at man også bør være en del av en større koalisjon. 

Hva faen? Les innlegget mitt én gang til, se det så i kontekst til innlegget jeg svarte på. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salibali skrev (2 timer siden):

Jeg tror det vil spre seg. Nabolandene (som flere er medlem av nato) kommer til å tilby sin hjelp, og da kommer russerne til å skyte dem, og da blir det plutselig Nato sitt problem, og vi har fått 3. verdenskrig. I tillegg sitter nå russerne på Tjernobyl og kan true med å sprenge.

Hvis de sprenger Tjernobyl, da bør de håpe på at vinden ikke blåser feil vei for i såfall blir alle russere selvlysende.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HalldirV2 skrev (1 minutt siden):

Hva faen? Les innlegget mitt én gang til, se det så i kontekst til innlegget jeg svarte på. 

Å såååh sinna :P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Just now, Tutte said:

Gud passer på dem. 💫

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor mener noen at Nato skal blande seg? Dette er jo et oppgjør de imellom. Var det ikke noe med at over halvparten av innbyggerne i Ukraina, vil være en del av Russland? De som ikke fikk stemmerett ved sist valg, fordi de ikke ville levere inn sine russiske pass? Tror ikke nåværende president har rent mel i posen, og at dette er noe russerne reagere på. Var ikke han avbildet i nazihilsen på ett eller annet? Dette forsvarer på ingen måte en slik invasjon, men det er jo en forklaring. Føler norske medier kun vier sin spalteplass fra Ukraina sitt ståsted.

Correct me if I'm wrong, jeg er ikke ute etter å spre feilaktig informasjon eller krangel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...