Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Druid skrev (8 minutter siden):

ikke jeg heller : Og jeg kjenner geopolitikk godt nok til å forstå at Putin er på vei til å feile. 

Ja. Men kanskje han ikke forstår det selv, slik blir det når en mann har for mye makt og ingen tør å korrigere han, da er det vel slik at man blir høy på seg selv og ikke evner å se at man går i feil retning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirisiri10 skrev (1 time siden):

Vi handler inn, pakker det vi trenger til et lite beredskapslager og hamstrer jod ihvertfall. Tror ikke og håper ikke det blir krig i Norge, men bedre å være forberedt. 

Putin har kommet med mange trusler, opprustet militæret over lengre tid. Norge har nedrustet militæret, har flere resursser Russland er interessert i, særskilt nå når sanksjonene kommer. I tillegg skal de snart ha Nato øvelse i nord som kan provosere. 

Norge/Finnmark vil være et enkelt mål i forhold til mange andre land hvis dette utvikler seg. 

Men, mye vi ikke vet også. Vanskelig å spekulere. 

Hvorfor hamstre jod? :klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (13 minutter siden):

Hvorfor hamstre jod? :klo:

En av de store truslene av  atomkrig, er atombomber med avfall i vår umiddelbare nærhet.

Jod kobler seg med vår fysiologiske infrastruktur, så det gjør oss mere helsemessig  motstandsdyktig mot radioaktivt nedfall.  

Derfor jod i salt og ønske om hamstring av jod.  Vi vet vi er i risiko sonen for nedfall.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (2 timer siden):

Vel, får håpe det ikke blir noen eskalering av noe slag  <_<  Det er jo pr nå tomt for jodtabletter i nesten alle apotek A24D813A-BB25-48F9-A241-BA0B88DDE0AA.gif.ed2a8a4b5f553c593b4304dfad6c8b62.gif Folk har gått mann av huse. 

Hva brukes det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 time siden):

En av de store truslene av  atomkrig, er atombomber med avfall i vår umiddelbare nærhet.

Jod kobler seg med vår fysiologiske infrastruktur, så det gjør oss mere helsemessig  motstandsdyktig mot radioaktivt nedfall.  

Derfor jod i salt og ønske om hamstring av jod.  Vi vet vi er i risiko sonen for nedfall.

Helt utrolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Druid skrev (1 time siden):

ikke jeg heller : Og jeg kjenner geopolitikk godt nok til å forstå at Putin er på vei til å feile. 

Jeg håper han blir avsatt. 

Fordi han kommer neppe til å delta i flere toppmøter etc. Det har han ikke ansikt til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nato har bare vært i krig èn gang, i Afghanistan etter 9/11.

Nato land har vært i krig flere steder, men ikke i regi av Nato.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
NordicViking skrev (3 timer siden):

Det gir ingen mening at Serbia skal "ta Kosovo". Serbia har søkt om å bli medlem av EU, og håper at forhandlingene blir ferdige i løpet av 2024. De kan vinke farvel til EU-medlemskap dersom de skulle angripe Kosovo. Og det gir heller ingen mening at Kina nå plutselig skulle angripe Taiwan. Hva ville de oppnå annet enn mye ødeleggelse og strenge sanksjoner? 

Du tror ikke Russland og Kina som er "bestevenner", har en større plan vi ikke vet om da? Jeg tørr ikke være så naiv. Jeg skal ikke uttale meg om det du nevnte om Serbia, for det er mulig du har rett. Jeg vet bare hva Kosovo-albanere mener og føler på i hjemlandet der nede, og det er at det er et stort hat mot Kosovo fra Serbia. Du bør ikke gå over grensa til Serbia om du er albaner, mye patrioter der nede som fortsatt ønsker seg tilbake til gamle dager. Jeg håper du har rett, og nei det gir ikke mening om de faktisk har søkt seg inn i EU. Tiden vil vise antar jeg, men om Nato er opptatt av Russland og det utvikler seg til storkrig, så er nok risikoen større for at enkelte land tar det de ønsker. Man kan jo lure på hvorfor Kina ville hatt Taiwan igjen, men det samme kan man jo si om det Putin gjør, vi forventet vel ikke at han skal risikere så mye for Ukraina.. maktsyke mennesker forblir er mysterium, og et feilsteg kan gå veldig galt. Men ja jeg er helt enig med deg, hadde ikke gitt mening,men det gjøt som regel ikke disse lederne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står nå at Presidenten i Ukraina er «målet» til Russland. Eller hvertfall for å få regjeringa i Ukraina vekk fra toppen. Hva betyr det? Drepe de?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shawtyella skrev (1 time siden):

Du tror ikke Russland og Kina som er "bestevenner", har en større plan vi ikke vet om da? Jeg tørr ikke være så naiv. Jeg skal ikke uttale meg om det du nevnte om Serbia, for det er mulig du har rett. Jeg vet bare hva Kosovo-albanere mener og føler på i hjemlandet der nede, og det er at det er et stort hat mot Kosovo fra Serbia. Du bør ikke gå over grensa til Serbia om du er albaner, mye patrioter der nede som fortsatt ønsker seg tilbake til gamle dager. Jeg håper du har rett, og nei det gir ikke mening om de faktisk har søkt seg inn i EU. Tiden vil vise antar jeg, men om Nato er opptatt av Russland og det utvikler seg til storkrig, så er nok risikoen større for at enkelte land tar det de ønsker. Man kan jo lure på hvorfor Kina ville hatt Taiwan igjen, men det samme kan man jo si om det Putin gjør, vi forventet vel ikke at han skal risikere så mye for Ukraina.. maktsyke mennesker forblir er mysterium, og et feilsteg kan gå veldig galt. Men ja jeg er helt enig med deg, hadde ikke gitt mening,men det gjøt som regel ikke disse lederne heller.

jeg ga ikke kina noe oppmerksomhet ved å se ol. Jeg er veldig stolt over det. 

Jeg har ingen respekt til Kinesere. 

Derfor ta avstand å kjøp kinesiske produkter. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hva skjer om Putin skjønner at landet hans kun taper på dette? Nei, han er en kalkulert mann og vet jo dette allerede. 

Derfor gir dette lite mening. Eller? 

Putin blir ikke å trekke seg tilbake, uansett hvor sterke sanksjoner som kommer hans vei. Disse sansksjonene var han godt forberedt på. 

Det han gjør nå skaper så mange problemer for han selv og eget land, at det eneste som gir mening er at han har en større og viktigere plan i sitt hode.

Frykter det EGENTLIGE målet hans er noe så selvsentrert og evolusjonært basalt, som overlevelse. Eller rettere sagt; overlevelse i historien.
Han begynner å bli eldre, skjønner at den makten han har vil komme til en ende og vil sikre at verden husker han. Når man er så stormannsgal, så er man helt avhengig av å ha de riktige folkene rundt seg for at det ikke skal ende katastrofalt. Har han det? Han bryr seg nok ikke mye om verken eget liv eller andres liv, så lenge han sikrer seg en plass i historien.

Det eneste betryggende med dette er at han vet at for at folk skal huske han, så må det fortsatt finnes folk på jorda. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (På 11.2.2022 den 22.20):

Jeg vil anbefale dere som er redde å ikke lese om dette. Kommer det krig, kommer det krig, og det vil ikke være noe vi kan gjøre med det uansett. Bedre å ikke ta sorgene på forskudd.

Ja det var vel godt skrevet.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å dø, helt sikkert er jeg men vi har ikke makt til å bestemme hva vi skal gjøre med livene til millioner av mennesker, og det er hovedproblemet. Noen land har denne forferdelige "gift". I mellomtiden er vi dødelige og vi må tenke på vår sinnsro.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...