GulSitron Skrevet 24. februar 2022 #961 Del Skrevet 24. februar 2022 Jajajane skrev (30 minutter siden): Får beskjed om at det er minst 30 minutt å komme inn på serveren….. mye fly, mye folk på siden? Ja, kapasiteten er sprengt siden den er mangedoblet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dreams Skrevet 24. februar 2022 #962 Del Skrevet 24. februar 2022 Becky skrev (5 minutter siden): Kina har vist støtte til invaderingen av Ukraina... Da er det Kina og Russland mot 30 land da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 24. februar 2022 #963 Del Skrevet 24. februar 2022 tussi84 skrev (9 minutter siden): Om vi er trygge.? Norge er trygt så lenge konflikten bare er mellom Russland og Ukraina. Derimot skulle konflikten eskalere til å innebære angrep mot et eller flere Nato land, så blir automatisk Norge innblandet i konflikten. Dette ved at vi må bidra til å forsvare det/de Nato landene som blir angrepet. Ved det tilfelle er absolutt ikke Norge eller noen andre Nato land trygt lenger. Russland kommer til å svare alle de landene som involverer seg i en krig. Og dersom marsboere invaderer så er vi alle fortapt. Hva er vitsen i å spekulere i ekstremt urealistiske scenarioer i en tråd hvor folk sier de er redde? Becky skrev (4 minutter siden): Kina har vist støtte til invaderingen av Ukraina... Nåja. De har vært noe ambivalente, men har uttalt at "alle lands territoriale integritet bør repekteres, også Ukrainas". Samtidig viser de mer forståelse av hvorfor Russland gjør som de gjør. Det er ikke det samme som støtte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 24. februar 2022 #964 Del Skrevet 24. februar 2022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 24. februar 2022 #965 Del Skrevet 24. februar 2022 Hadde vært livredd hvis jeg bodde i Finland nå. Med den historien så kan man ikke føle seg trygg. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 24. februar 2022 #966 Del Skrevet 24. februar 2022 Nicathv skrev (Akkurat nå): Og dersom marsboere invaderer så er vi alle fortapt. Hva er vitsen i å spekulere i ekstremt urealistiske scenarioer i en tråd hvor folk sier de er redde? Nåja. De har vært noe ambivalente, men har uttalt at "alle lands territoriale integritet bør repekteres, også Ukrainas". Samtidig viser de mer forståelse av hvorfor Russland gjør som de gjør. Det er ikke det samme som støtte. Og hva er poenget med å dulle dette ned? Det er jo den mest seriøse trusselen vi har hatt i Europa siden 2 verdenskrig. Det kommer ikke noe godt ut av å omtale dette som "en liten krise", for å si det sånn. Dette er ekstremt alvorlig. Det er ekstremt mange scenarioer som er mulige nå. Det er vel bedre at folk er forberedt på et stygt scenario enn at de blir møtt med et forferdelig sjokk. Talsperson på dirkete uttalte nå nettopp at "sjokkerende nok" har Kina kommet med støttende kommentar til Russlands's planer. Selv om de har vært veldig på tidligere at alle land bør kunne være frie og bestemme selv. Prøver ikke å skremme med den kommentaren, men det er ikke hemmelighet at Russland og Kina har hatt et tett forhold. Forhåpentligvis fordømmer de også dette senere. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 24. februar 2022 #967 Del Skrevet 24. februar 2022 Becky skrev (9 minutter siden): Hvordan vil Putin reagere på sanksjonene? Hva hvis militær fra ett av nato landene få viklet seg inn i dette? For eksempel på grensene til andre land som Ukraina ligger til? Hvorfor er Kina så støttende nå? I mitt hodet er det 1000 ting som kan gå veldig galt her. Hvis Putin begynner å yppe med Nato land så blir det full krig. Nato er en forsvarsallianse og et angrep på et natoland er et angrep på alle! Det som er en trøst er at jeg tror land med vestlige verdier som Australia, Israel, Japan, Sverige, Finnland, Georgia etc vil støtte Nato landene hvis det går så langt. Da blir vi samlet sett større enn Kina, Russland og eventuelt Hviterussland men, det er klart at maaaaange sivile liv vil gå tapt på veien. Og det vil ta mange år før det blir normale tilstander igjen. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 24. februar 2022 #968 Del Skrevet 24. februar 2022 Synes synd på Ukraina, men støtter ikke militær bistand der nede nå på bekostning av hele Europa. De er ikke NATO medlemmer og alle er enda mindre tjent med en storkrig “/ humatiær bistand ja, asyl osv støtter jeg, men ikke militært 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbrker Skrevet 24. februar 2022 #969 Del Skrevet 24. februar 2022 Dette er meget trist at Russland er tvunget til å utføre denne operasjonen mot sitt broderland, Ukraina. Unødvendig mye tap og lidelse, som i utgangspunktet ble startet av USA og Vesten rundt denne datoen for 8 år siden, da de skulle støtte regjeringsskifte. President Putin sa at dette angrepet har som mål å demilitarisere og denazifisere Ukraina, og jeg håper inderlig de får det til ganske kjapt. Vestens media viser ikke grusomheter som Ukrainske nynazister og forskjellige grupperinger utfører mot etniske russere i Øst-Ukraina. Jeg har sett noen klipp og bilder på "usensurerte" nettsider, og det er til å spy av. Minner om ISIS sine handlinger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. februar 2022 #970 Del Skrevet 24. februar 2022 Becky skrev (10 minutter siden): Og hva er poenget med å dulle dette ned? Det er jo den mest seriøse trusselen vi har hatt i Europa siden 2 verdenskrig. Det kommer ikke noe godt ut av å omtale dette som "en liten krise", for å si det sånn. Dette er ekstremt alvorlig. Det er ekstremt mange scenarioer som er mulige nå. Det er vel bedre at folk er forberedt på et stygt scenario enn at de blir møtt med et forferdelig sjokk. Talsperson på dirkete uttalte nå nettopp at "sjokkerende nok" har Kina kommet med støttende kommentar til Russlands's planer. Selv om de har vært veldig på tidligere at alle land bør kunne være frie og bestemme selv. Prøver ikke å skremme med den kommentaren, men det er ikke hemmelighet at Russland og Kina har hatt et tett forhold. Forhåpentligvis fordømmer de også dette senere. Tviler på at det vil være i Kinas interesse å støte fra seg store deler av den vestlige verden, med tanke på handelsforhold. Dessuten er det et stykke fra Kina og til Europa, så det vil være sårbarheter dersom de skal støtte militært og bygge marine forsyningskjeder helt opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tig Skrevet 24. februar 2022 #971 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) 7 minutter siden, Anonymbrker said: Dette er meget trist at Russland er tvunget til å utføre denne operasjonen mot sitt broderland, Ukraina. Unødvendig mye tap og lidelse, som i utgangspunktet ble startet av USA og Vesten rundt denne datoen for 8 år siden, da de skulle støtte regjeringsskifte. President Putin sa at dette angrepet har som mål å demilitarisere og denazifisere Ukraina, og jeg håper inderlig de får det til ganske kjapt. Vestens media viser ikke grusomheter som Ukrainske nynazister og forskjellige grupperinger utfører mot etniske russere i Øst-Ukraina. Jeg har sett noen klipp og bilder på "usensurerte" nettsider, og det er til å spy av. Minner om ISIS sine handlinger. Min tolleranse for støtte til Russland er nå, etter nattens handlinger, lik null. Personer av denne oppfattelsen regner jeg som fiender av Norge og de verdiene vi holder hellige. Endret 24. februar 2022 av tig 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 24. februar 2022 #972 Del Skrevet 24. februar 2022 Kågebruker skrev (16 minutter siden): Hadde vært livredd hvis jeg bodde i Finland nå. Med den historien så kan man ikke føle seg trygg. Har akkurat snakket med min far som er finsk. Han sier finnene ikke er redde. Hvorfor skulle de være det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 24. februar 2022 #973 Del Skrevet 24. februar 2022 Nicathv skrev (18 minutter siden): Og dersom marsboere invaderer så er vi alle fortapt. Hva er vitsen i å spekulere i ekstremt urealistiske scenarioer i en tråd hvor folk sier de er redde? Nåja. De har vært noe ambivalente, men har uttalt at "alle lands territoriale integritet bør repekteres, også Ukrainas". Samtidig viser de mer forståelse av hvorfor Russland gjør som de gjør. Det er ikke det samme som støtte. Lærte vi ingenting av den andre verdenskrig? Norge var naive den gangen og, og trodde aldri At Tyskland kom til å okkupere oss. Denne gangen må vi forsøke å være mest mulig forberedt på worse case scenario, men jeg ser tydelig at vi er like lite forberedt nå som i 1940 dessverre. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 24. februar 2022 #974 Del Skrevet 24. februar 2022 Capt. Obvious skrev (4 minutter siden): Tviler på at det vil være i Kinas interesse å støte fra seg store deler av den vestlige verden, med tanke på handelsforhold. Dessuten er det et stykke fra Kina og til Europa, så det vil være sårbarheter dersom de skal støtte militært og bygge marine forsyningskjeder helt opp. Synes dette med Kina er skummelt. Det kan slå begge veier. Blir Kina med Russland med militær makt, blir det stygt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FunnyBoy123 Skrevet 24. februar 2022 #975 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Russland vil aldri angripe Norge. Da hadde Russland blitt slaktet av alle NATO-land. Kort fortalt. Lese dere opp, før dere blir "redde"! Er ingen grunn til å være bekymret.. Endret 24. februar 2022 av FunnyBoy123 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. februar 2022 #976 Del Skrevet 24. februar 2022 tussi84 skrev (1 minutt siden): Lærte vi ingenting av den andre verdenskrig? Norge var naive den gangen og, og trodde aldri At Tyskland kom til å okkupere oss. Denne gangen må vi forsøke å være mest mulig forberedt på worse case scenario, men jeg ser tydelig at vi er like lite forberedt nå som i 1940 dessverre. Situasjonen kan ligne på den før andre verdenskrig på noen måter, f. eks. når det gjelder propagande og økonomisk vanskelige tider i en viss grad, men likheten stopper også der. Den gangen hadde man ikke NATO, man hadde ikke EU eller like stor grad av samarbeid mellom vestlige makter. Men klart det kan bli stygt hvis Russland velger konfrontasjon med Nato. Men det er en krig vesten vil vinne ganske overlegent over noe tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 24. februar 2022 #977 Del Skrevet 24. februar 2022 20 minutter siden, Kågebruker said: Hadde vært livredd hvis jeg bodde i Finland nå. Med den historien så kan man ikke føle seg trygg. Finnene har aldri følt seg trygge, i motsetning til naive nordmenn har de alltid forstått hvor landet ligger: I Finland vet vi dette: Fienden kommer alltid fra øst. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 24. februar 2022 #978 Del Skrevet 24. februar 2022 Ellemelle93 skrev (4 minutter siden): Har akkurat snakket med min far som er finsk. Han sier finnene ikke er redde. Hvorfor skulle de være det? Finnene kan slappe av, jeg tror ikke det har blitt kjørt noen krigsbyggende propagandakampanje mot Finland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 24. februar 2022 #979 Del Skrevet 24. februar 2022 Fakta? skrev (Akkurat nå): Finnene har aldri følt seg trygge, i motsetning til naive nordmenn har de alltid forstått hvor landet ligger: I Finland vet vi dette: Fienden kommer alltid fra øst. Det er forskjell på «aldri å føle seg trygge» og «alltid være forberedt». Og finsk sisu skal man ikke undervurdere. Et helt annet folkeslag enn nordmenn. Jeg tolker det ikke som at finnene er veldig redde. Husk; Finnene HATER russere mer enn noe annet. Spesielt den eldre generasjon. De har fått russerhatet inn med morsmelka, som min far sier. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 24. februar 2022 #980 Del Skrevet 24. februar 2022 1 minutt siden, Ellemelle93 said: Det er forskjell på «aldri å føle seg trygge» og «alltid være forberedt». Og finsk sisu skal man ikke undervurdere. Et helt annet folkeslag enn nordmenn. Jeg tolker det ikke som at finnene er veldig redde. Husk; Finnene HATER russere mer enn noe annet. Spesielt den eldre generasjon. De har fått russerhatet inn med morsmelka, som min far sier. Grunnen til at de velger å bruke så mye mer ressurser på kriselagre og andre forberedelser enn f.eks. Norge er jo nettopp at de ikke føler seg like trygge. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå