Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke nødvendigvis. Det går bra så lenge konflikten ikke eskalerer og utvider seg, men faller det noen skudd på et NATO land, så blir det fort storkrig som også kan involvere Norge. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegrateng skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig finnes det russere som støtter Ukraina og har alltid mislikt Putin-man klarer aldri å hjernevaske 100% av befolkningen. Men jeg er redd at de, dessverre, representerer minoritet

I følge en jeg pratet med fra Baltikum, så er det ikke lenger det. Dette er det ikke mange av sivilbefolkningen i Russland som ønsket.

Og uansett hvor hjernevasket folk har vært, så kom sannhetens øyeblikk fram i natt

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (1 time siden):

Dette her blir make or break for Putin åkke som.

Det viktige og riktige å gjøre er å gi Ukraina tilstrekkelig støtte til at det blir break.

Det kan godt være dette er game over for Putin til slutt, men da spørs det hvem som tar over etter ham. Det kan bli bedre og det kan bli verre. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (3 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Det går bra så lenge konflikten ikke eskalerer og utvider seg, men faller det noen skudd på et NATO land, så blir det fort storkrig som også kan involvere Norge. 

😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

coralgol skrev (1 minutt siden):

Takk

Overtenker og kjenner faktisk på litt redsel. 

Det er bare å ta det helt med ro. :)

Russland er selvfølgelig ikke så blåste at de kommer til å angripe et NATO-land, da blir de knust (og kanskje hele verden blir det også.)

Samtidig har NATO uttalt at de ikke kommer til å angripe Russland selv om Russland invaderer de ukrainske delene av Ukraina.

Det man kan bekymre seg for her, er økte energipriser som følge av konflikten.

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky skrev (2 minutter siden):

Dette er helt forferdelig. Hvordan vil dette ende

Russiske styrker har som mål å ta parlamentet, og avsette presidenten i landet. 

Jeg er redd det skal masse liv for å forsvare landet til ingen nytte. 

Dette er en sorgens dag. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi trygge, men dette kan endre seg EKSTREMT fort. Lurt å være litt forberedt på det. Naivt å gå rundt nå å tenke at Norge og Europa er helt trygge. Det stemmer i simpelheten ikke! Det skal ikke mye til for at dette snur. Dessverre. Dette er helt ubegripelig, hva som skjer nå. 

Få trodde at Russland faktisk ville bombe Ukraina, men se hvor vi er nå. Putin er en gal mann. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egenskap skrev (Akkurat nå):

Dette er en sorgens dag. 

Dette er virkelig sorgens dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi er trygge.?

Norge er trygt så lenge konflikten bare er mellom Russland og Ukraina.

Derimot skulle konflikten eskalere til å innebære angrep mot et eller flere Nato land, så blir automatisk Norge innblandet i konflikten. Dette ved at vi må bidra til å forsvare det/de Nato landene som blir angrepet. 

Ved det tilfelle er absolutt ikke Norge eller noen andre Nato land trygt lenger. Russland kommer til å svare alle de landene som involverer seg i en krig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Letharia
Nicathv skrev (7 minutter siden):

Det er bare å ta det helt med ro. :)

Russland er selvfølgelig ikke så blåste at de kommer til å angripe et NATO-land, da blir de knust (og kanskje hele verden blir det også.)

Samtidig har NATO uttalt at de ikke kommer til å angripe Russland selv om Russland invaderer de ukrainske delene av Ukraina.

Det man kan bekymre seg for her, er økte energipriser som følge av konflikten.

Enig her. Om Russland hadde angrepet et NATO land så hadde de potensielt stått alene mot 30 NATO land, antar jeg. Det er dårlige odds. 

Medlemsland (30): Albania, Belgia, Bulgaria, Canada, Danmark, Den tsjekkiske republikk, Estland, Frankrike, Hellas, Island, Italia, Kroatia, Latvia, Litauen, Luxembourg, Montenegro, Nederland, Nord-Makedonia, Norge, Polen, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spania, Storbritannia, Tyrkia, Tyskland, Ungarn og USA.

Mulig det kan få økonomiske konsekvenser for oss, men tror vi ellers er relativt trygge for nå. Bank i bordet. Men det er uansett ikke dumt å ha litt ekstra mat og vann liggende, just in case. 

Endret av Letharia
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
NewStart87 skrev (1 minutt siden):

Uff, får angst av dette. :( 

Ja jeg er sikkert dum, men jeg liker det ikke. Tenker så på de i Ukraina og andre land som opplever, har opplevd dette, også tenker jeg på hvilke fremtid barna våre har. Synes det er ekkelt

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (4 minutter siden):

Dette er en sorgens dag. 

Hvordan vil Putin reagere på sanksjonene? 
Hva hvis militær fra ett av nato landene få viklet seg inn i dette? For eksempel på grensene til andre land som Ukraina ligger til? 
Hvorfor er Kina så støttende nå? 
I mitt hodet er det 1000 ting som kan gå veldig galt her. 

Endret av Becky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letharia skrev (4 minutter siden):

Enig her. Om Russland hadde angrepet et NATO land så hadde de potensielt stått alene mot 30 NATO land, antar jeg. Det er dårlige odds. 

Medlemsland (30): Albania, Belgia, Bulgaria, Canada, Danmark, Den tsjekkiske republikk, Estland, Frankrike, Hellas, Island, Italia, Kroatia, Latvia, Litauen, Luxembourg, Montenegro, Nederland, Nord-Makedonia, Norge, Polen, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spania, Storbritannia, Tyrkia, Tyskland, Ungarn og USA.

Mulig det kan få økonomiske konsekvenser for oss, men tror vi ellers er relativt trygge for nå. Bank i bordet. Men det er uansett ikke dumt å ha litt ekstra mat og vann liggende, just in case. 

Kina har vist støtte til invaderingen av Ukraina...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...