Egenskap Skrevet 24. februar 2022 #881 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) tig skrev (4 minutter siden): Hva har Russland med å gjøre om Ukraina vil være del av NATO eller ikke?! Russland har absolutt ingen krav på hva Ukraina gjør eller mener! Putin kommer nok aldri mer til å møte noen ministre, presidenter eller delta på noen møter... Til det har han ikke ansikt. Mannen er farlig. Nå er eneste vei å få han avsatt fra president vervet han har fått. Endret 24. februar 2022 av Egenskap 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 24. februar 2022 #882 Del Skrevet 24. februar 2022 Cyndaquil skrev (6 minutter siden): Han vil ha eierett på Ukraina sitt korn? Han vil insette en marionettregjering i Kiev for å være sikker på å ikke få Nato helt inn på Russlands dørstokk..Resten er bonus.. Vesten undervurderer etter mitt skjønn Putin...smart som bare fy den lille rakkern.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 24. februar 2022 #883 Del Skrevet 24. februar 2022 Jeg trodde i begynnelsen at dette ikke ville skje og at man kunne løse dette diplomatisk, men etter erklæringen om at de to regionene var uavhengige så snudde alt om. Og nå dette. Helt forferdelig for Ukrainas befolkning å våkne opp til dette. Jeg har mine tvil om at Putin kommer til å angripe Nato-land, men det spørs hvordan dette utvikler seg. Kan ikke akkurat se for meg at Russland kommer til å ha gode relasjoner til noen vestlige land etter dette. Selv om sanksjonene ikke hindret han i å angripe så må vel både det og invasjonen ha konsekvenser for befolkningen? Det er vel allerede endel fattigdom i landet. Jeg er ikke så sikker på at Putin egentlig har så mye støtte i befolkningen som det virker, men mange tør nok ikke å si noe annet. De som gjør det blir vel arrestert eller tatt livet av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellemelle93 Skrevet 24. februar 2022 #884 Del Skrevet 24. februar 2022 Drizzt skrev (35 minutter siden): Det er jo også mange som støtter ham. Sånn vil det jo alltid være. Alltid noen som støtter galskapen. Mange som støttet Breivik også, men det betyr fanden ikke at vi nordmenn, Norge som en nasjon, støtter ham og handlingene hans! De aller fleste av oss fordømmer det. Og jeg velger å tro at også de fleste russerne er i sorg i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 24. februar 2022 #885 Del Skrevet 24. februar 2022 Russland har egentlig ingen grunn til å angripe Ukraina, men Russland er et sykt, sykt land, med en syk, syk mann på toppen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 24. februar 2022 #886 Del Skrevet 24. februar 2022 Utrolig skuffende at vestlige land ikke har grepet inn ennå (har ikke lest et ord om det). Fordømmelse og sanksjoner blir bare peanuts, og Russland vet nå at de egentlig kan gjøre som de vil. Får se hva som skjer iløpet av dagen og de neste dagene, men har ikke mye tillit til de vestlige stormaktene nå. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 24. februar 2022 #887 Del Skrevet 24. februar 2022 ABM skrev (3 minutter siden): Han vil insette en marionettregjering i Kiev for å være sikker på å ikke få Nato helt inn på Russlands dørstokk..Resten er bonus.. Vesten undervurderer etter mitt skjønn Putin...smart som bare fy den lille rakkern.. Ja, han har planlagt alt dette frem til minste detalj for lenge siden. Kun han vet hvordan dette ender. Han har snurret NATO og USA rundt lillefingeren sin, for han vet nøyaktig hvordan de vil reagere på hans handlinger. Det skumle er hvis NATO/USA plutselig gjør noe uforutsigbart i Putins øyne. Hvis han ikke har noen plan, så må han plutselig agere fort og i affekt. Det vil ikke være så bra for verden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 24. februar 2022 #888 Del Skrevet 24. februar 2022 norw skrev (Akkurat nå): Utrolig skuffende at vestlige land ikke har grepet inn ennå (har ikke lest et ord om det). Fordømmelse og sanksjoner blir bare peanuts, og Russland vet nå at de egentlig kan gjøre som de vil. Får se hva som skjer iløpet av dagen og de neste dagene, men har ikke mye tillit til de vestlige stormaktene nå. Skulle vel nå ta som en selvfølge at én sanksjon blir at ingen Russere får delta på internasjonale idrettsarrangement. Men kanskje ikke det engang? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. februar 2022 #889 Del Skrevet 24. februar 2022 norw skrev (4 minutter siden): Utrolig skuffende at vestlige land ikke har grepet inn ennå (har ikke lest et ord om det). Fordømmelse og sanksjoner blir bare peanuts, og Russland vet nå at de egentlig kan gjøre som de vil. Får se hva som skjer iløpet av dagen og de neste dagene, men har ikke mye tillit til de vestlige stormaktene nå. Det er nok ikke så lett når Ukraina jo ikke er Nato medlem ennå, så teknisk sett så kan man jo ikke yte direkte militær bistand. Men vestlige stormakter og andre NATO land bør ruste kraftig opp de neste årene, særlig med tanke på marine og luftforsvar. Og hvis Russland prøver seg på et NATO land bør vestlig respons være kraftig og umiddelbar. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 24. februar 2022 #890 Del Skrevet 24. februar 2022 Capt. Obvious skrev (5 minutter siden): Det er nok ikke så lett når Ukraina jo ikke er Nato medlem ennå, så teknisk sett så kan man jo ikke yte direkte militær bistand. Men vestlige stormakter og andre NATO land bør ruste kraftig opp de neste årene, særlig med tanke på marine og luftforsvar. Og hvis Russland prøver seg på et NATO land bør vestlig respons være kraftig og umiddelbar. NATO kan gripe inn når som helst, mot hvem som helst. Redd Ukraina denne gangen og få dem inn i NATO. Og hvis Ukraina ikke lærer av dette og melder seg inn i NATO, får de seile sin egen sjø neste gang. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 24. februar 2022 #891 Del Skrevet 24. februar 2022 Urias skrev (37 minutter siden): Er i allefall vanvittig glad for at Norge er med i NATO, og at ikke partiet Rødt styrer dette landet nå. Ikke at jeg er redd for Norges del, men det er ganske så betryggende. Ganske sprøtt at dette partiet har over 10% oppslutning på siste meningsmåling. Rødt er kommunistenes parti og de ønsker nok USSR velkommen 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 24. februar 2022 #892 Del Skrevet 24. februar 2022 PITTY skrev (12 minutter siden): Skulle vel nå ta som en selvfølge at én sanksjon blir at ingen Russere får delta på internasjonale idrettsarrangement. Men kanskje ikke det engang? Blir nok at de kan delta men ikke med russisk flagg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 24. februar 2022 #893 Del Skrevet 24. februar 2022 Ost skrev (31 minutter siden): Oi, den listen der var det vanskelig å ta seriøst. Antar det er en form for satire - en seriøs historiker vil følgelig ikke antyde at det Putin driver med er å sammenligne med Hitler. Det er alt du har å komme med? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. februar 2022 #894 Del Skrevet 24. februar 2022 norw skrev (4 minutter siden): NATO kan gripe inn når som helst, mot hvem som helst. Redd Ukraina denne gangen og få dem inn i NATO. Og hvis Ukraina ikke lærer av dette og melder seg inn i NATO, får de seile sin egen sjø neste gang. At man kan, betyr ikke at det er lurt hvis man ønsker å unngå en storkrig eller i verste fall ny verdenskrig. Det kommer nok an på om Russland nøyer seg med det de selv definerer som utbryterområder eller ikke. Går man for hele Ukraina, så øker nok sjansen for NATO intervensjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roseglose Skrevet 24. februar 2022 #895 Del Skrevet 24. februar 2022 Capt. Obvious skrev (22 minutter siden): Det vil i så fall være begynnelsen på undergangen for Russland. Å angripe NATO, som utgjør soleklart verdens største forsvar all landene sett under ett, er som å signere sin egen dødsdom. Russland kan saktens da bruke kjernefysiske virkemidler, men det har jo også noen av natolandene mye av, så det vil i så fall bli besvart. Når du ser hvordan han har talt mtp beskyldninger av å innvandrere Ukraina. Nektet en hver beskyldning, mens han samtidig har omringet landet. For å så nå å invadere de. Dette har vi egentlig visst at kom til å skje, at noen påstår de aldri trodde det skulle gå så langt har nok gått inn for å lukke ører og øyne. Vi ser at han kommer med begrunnelser, men de er jo bare for å ha en «grunn» når han taler offentlig. Dette har helt klart vært planlagt lenge og det har vært en helt tydelig økt aktivitet hos Russland i noen år nå. Uten at noen har kunnet sette fingeren på det, men vi har merket det. Så sett i lyset av det her ; når han da sier - på en direktesendt tale som han vet hele verden følger med på - at enhver innblanding fra andre land blir umiddelbart besvart. Da sender han en direkte beskjed til alle land, og spesielt NATO, at han er villig til å gå i krig. Jeg tror de (les:Putin) har mer penger enn vi tror. Dette er jo min egen teori så klart, jeg har aldri funnet noe som støtter denne tanken. Mange sier at det er for «vilt», men jeg tror at han er villig til å slå oss som man slår en flue. Bare vi irriterer han nok, for nå har han fått et grep i Europa (og verden) som han har visst han ville få. Dette har de visst hvordan mest sannsynlig vil utarte seg, de har tenkt igjennom sanksjoner. Hvordan dette påvirker det russiske folk, han stilling i verden. Og likevel har han startet invaderingen i Ukraina. Grepet han har fått er frykt - om noen skulle bli usikre på hva jeg mener. Og det skal man ikke ta lett på. Vi lever godt og tanken på krig skaper panikk selv i ledere, dette vet Putin. Tror du da at han egentlig bryr seg om at han signerer sin egen dødsdom med krig mot NATO? For tydeligvis så er det noe som gjør at han ikke bryr seg, mest sannsynlig fordi han har en plan vi kommer til å bli tatt på senga av. Og han får da et større grep. Eller fordi han har ressurser han tenker å bruke, som vi andre ikke har maken til. Selvsagt nå skriver jeg dette utifra egne tanker og med litt grunnlag fra utdanningen min. Jeg har ingen faktiske kilder og jeg blir jo bare glad om tankegangen min viser seg å være dumt tøv. Bare synes det er viktig å poengtere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møl Skrevet 24. februar 2022 #896 Del Skrevet 24. februar 2022 Fordi han fikk lov uten konsekvenser sisthan tok en bit 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 24. februar 2022 #897 Del Skrevet 24. februar 2022 Capt. Obvious skrev (46 minutter siden): Hvorfor skal andre land som ikke selv er NATO medlem diktere hvilke land som skal eller ikke skal bli medlemmer? Dette er opp til NATO og deres eksisterende medlemmer, samt søkerlandene. Å innlemme Ukraina i NATO har blitt sett på som kontroversielt og det ble mye diskusjon i etterkant hvor NATO åpnet for muligheten for at de kunne bli medlemmer. Flere land var i mot det. Når det etter alle praktiske formål er uaktuelt å faktisk innlemme Ukraina i NATO, så er det ikke så galt å gjøre avtale om at Ukraina ikke vil bli medlemmer? NATO og EU har utvidet enormt mot øst de siste 20 årene, og det har gått greit. Men alt til sin tid. Jeg mener at alle land må få bestemme selv, men samtidig være pragmatisk. Kanskje Ukraina vil være klar for NATO om 50 år og under en annen russisk president. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 24. februar 2022 #898 Del Skrevet 24. februar 2022 Selv dersom dette IKKE blir 3. verdenskrig og NATO ikke blander seg direkte inn, vil nok dette kunne bli det 21. århundres svar på den spanske borgerkrigen. Det er vel ganske sannsynlig at en haug frivillige fra forskjellige tidligere østblokkland vil dra til Ukraina... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tig Skrevet 24. februar 2022 #899 Del Skrevet 24. februar 2022 2 minutter siden, lille pille said: ... Kanskje Ukraina vil være klar for NATO om 50 år og under en annen russisk president. Hva mener du med det? Ukraina kommer aldri til å være under en Russisk president. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. februar 2022 #900 Del Skrevet 24. februar 2022 Roseglose skrev (4 minutter siden): Når du ser hvordan han har talt mtp beskyldninger av å innvandrere Ukraina. Nektet en hver beskyldning, mens han samtidig har omringet landet. For å så nå å invadere de. Dette har vi egentlig visst at kom til å skje, at noen påstår de aldri trodde det skulle gå så langt har nok gått inn for å lukke ører og øyne. Vi ser at han kommer med begrunnelser, men de er jo bare for å ha en «grunn» når han taler offentlig. Dette har helt klart vært planlagt lenge og det har vært en helt tydelig økt aktivitet hos Russland i noen år nå. Uten at noen har kunnet sette fingeren på det, men vi har merket det. Så sett i lyset av det her ; når han da sier - på en direktesendt tale som han vet hele verden følger med på - at enhver innblanding fra andre land blir umiddelbart besvart. Da sender han en direkte beskjed til alle land, og spesielt NATO, at han er villig til å gå i krig. Jeg tror de (les:Putin) har mer penger enn vi tror. Dette er jo min egen teori så klart, jeg har aldri funnet noe som støtter denne tanken. Mange sier at det er for «vilt», men jeg tror at han er villig til å slå oss som man slår en flue. Bare vi irriterer han nok, for nå har han fått et grep i Europa (og verden) som han har visst han ville få. Dette har de visst hvordan mest sannsynlig vil utarte seg, de har tenkt igjennom sanksjoner. Hvordan dette påvirker det russiske folk, han stilling i verden. Og likevel har han startet invaderingen i Ukraina. Grepet han har fått er frykt - om noen skulle bli usikre på hva jeg mener. Og det skal man ikke ta lett på. Vi lever godt og tanken på krig skaper panikk selv i ledere, dette vet Putin. Tror du da at han egentlig bryr seg om at han signerer sin egen dødsdom med krig mot NATO? For tydeligvis så er det noe som gjør at han ikke bryr seg, mest sannsynlig fordi han har en plan vi kommer til å bli tatt på senga av. Og han får da et større grep. Eller fordi han har ressurser han tenker å bruke, som vi andre ikke har maken til. Selvsagt nå skriver jeg dette utifra egne tanker og med litt grunnlag fra utdanningen min. Jeg har ingen faktiske kilder og jeg blir jo bare glad om tankegangen min viser seg å være dumt tøv. Bare synes det er viktig å poengtere det. Russland har et sterkt forsvar, men ikke i nærheten av hva den samlede slagstyrken til NATO utgjør. Det kan godt hende han har et par ess oppe i ermet, men det vil over tid likevel ikke holde mot NATO. Altså, den vestlige verden har styrken til å legge ethvert land i ruiner om man vil, kanskje bortsett fra Kina. Men spørsmålet er hvordan man vinner, for det er ikke gitt at det er lurest at NATO gjør internvensjon med en gang hvis man skal unngå storkrig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå