Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg kort og enkelt hva de skal gjøre? Drepe mange sivile også ta over makten i landet? Hva er målet? Skjønner ingenting

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maximusbercimus
Anonyym97 skrev (1 minutt siden):

Kan noen forklare meg kort og enkelt hva de skal gjøre? Drepe mange sivile også ta over makten i landet? Hva er målet? Skjønner ingenting

De skal gjøre det samme som i Krim ta resten av Ukrainia å gjøre det til en del av Russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt dette med sanksjonene. Er det bare prinsipielt? Putin er jo forberedt på sanksjoner, han stopper ikke av den grunn. Meningsmålinger viser jo at russere generelt ikke vil ha krig, nettopp pga sanksjoner og hvordan det vil påvirke deres personlige økonomi. 

En reporter nettopp som sa at angrepene på Ukraina tyder på at sanksjonene ikke har hatt effekt. Hva slags effekt skulle det ha? Skulle sanksjonene liksom være sjokkerende og skremmende?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig er all krig der makt benyttes, fullstendig meningsløst og patetisk. At voksne folk bruker våpen på grunn av uenighet er så patetisk som det er mulig å få det. Det er hinsides all fornuft. Det er menigsløst og unødvendig. 

Det må finnes andre metoder for å løse en konflikt enn å dra frem et våpen, og fyre løs. 

At Russland tar initiativ til våpenbruk burde gjøre at de på lang tid ikke får lov til å delta i noe internasjonalt. De burde straffes, uten våpenbruk. Aldri mer VM. Aldri mer OL. Aldri mer EM. Kanskje burde russere også forbys å reise til andre land. 

Det er absolutt ingenting i denne konflikten som gjør at drapsvåpen er et middel for å løse en konflikt. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende å høre retorikken til Putin. Det handler om det nazistiske prinsippet Lebensraum. Han skal sikre russiske minoriteter og områder som "hører til" Russland. Har andre despoter brukt denne retorikken før? Ja, Adolf Hitler. Han ville skaffe tysktalande Lebensraum i et tysk storrike, som sørget for at alle tysktalande ble samlet. Argumentasjonen er svært nasjonalistisk og svært lik i dag, og det skremmer meg. 

Endret av Dusten
Skrivefeil
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lengter tilbake til tiden der media truet med diktatoren og Hitler-Trump. Der barnehagelærerne sa at barna var redde for Trump

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sanksjoner og fordømmelse er bortkastet tid, det eneste som hjelper nå er å gi Stal- sorry, Putin, en skikkelig nesestyver. 

Har du problemer med en bølle? Introduser en større bølle. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusten skrev (6 minutter siden):

Det er skremmende å høre retorikken til Putin. Det handler om det nazistiske prinsippet Lebensraum. Han skal sikre russiske minoriteter og områder som "hører til" Russland. Har andre despoter brukt denne retorikken før? Ja, Adolf Hitler. Han ville skaffe tysktalande Lebensraum i et tysk storrike, som sørget for at alle tysktalande ble samlet. Argumentasjonen er svært nasjonalistisk og svært lik i dag, og det skremmer meg. 

Historie er bare verktøyet hans for å slå flere landområder (og dermed ressurser) under seg. Det er nok ikke på grunn av historien at han gjør dette, slik var det heller ikke for Hitler. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en skummel utvikling, samtidig er situasjonen forvirrende når jeg leser i mediene. Noen hevder ditt, andre hevder datt. Det er mye "det skal ha vært/blitt observert/det skal ha blitt hørt eksplosjoner" uten henvisning til sikre kilder. På nrk er det direktevideo fra Kyiv, foreløpig ser alt veldig hverdagslig ut der synes jeg. 

Ut fra det jeg leser virker Putin som en nostalgiker som drømmer seg tilbake til gamle sovjet og vil at alt skal bli som det en gang var. Det er noe fryktelig gammeldags over tankegangen. I alle fall er ønsket å ta over Ukraina virker det som. Men jeg synes det hele er veldig fforvirrende. Det sies at det ikke vil være fare for land utenfor Ukraina, og det håper jeg stemmer. Men det er selvsagt forferdelig for ukrainerne det som skjer, jeg håper voksne mannfolk tar til vettet og finner en fredelig løsning asap. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotosyntesen skrev (19 minutter siden):

Jeg lengter tilbake til tiden der media truet med diktatoren og Hitler-Trump. Der barnehagelærerne sa at barna var redde for Trump

Haha ja🤣🤣🤣🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonyym97 said:

Må gudene vite hva Putin tenker, han virker helt gal.

Jeg tror;
Han kommer til å prøve å lage en Sovjet 2.0 for å full kontroll på energi flyten til Europa for å kunne dominere over EU. Altså det vil være flere land som står for tur etter Ukraina.

Endret av tig
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella

Det eneste jeg tror skal til for å skape verdenskrig er om NATO blander seg, da tror jeg nok flere andre land blir med. Kina vil jo ha Taiwan, og nato står i veien for dem. Serbia vil ha Kosovo, og nato står også i veien for dem. Blander ikke nato seg så blir det neppe krig her i skandinavia, men om de gjør så er risikoen stor for at Kina og Serbia henger seg på, mulig noen andre land også.. det er nok ikke så heldig for Norge, da vi nok er et attraktivt mål. Jeg skal ærlig innrømme at jeg følte meg tryggere med Trump som president, han hadde en god tone med de mektigste diktatorene/lederne. Men man vet jo aldri, kunne vært verre også med han. Ikke det at USA styrer alt, men de er en stor brikke i et lite puslespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Shawtyella said:

Jeg skal ærlig innrømme at jeg følte meg tryggere med Trump som president, han hadde en god tone med de mektigste diktatorene/lederne. Men man vet jo aldri, kunne vært verre også med han. Ikke det at USA styrer alt, men de er en stor brikke i et lite puslespill.

Prøver å holde meg unna USA debatter i denne tråden, men viktig å vite at Trump ønsket å gå ut av NATO og gjøre de svakere.

Putin har holdt en sterk propaganda for det Russiske folket hvor USA er fienden, ikke nødvendigvis NATO i seg selv (da NATO er en "puppet" for USA). Veldig tvilsomt, kanskje helt uaktelt om Putin ville tatt i betraktning hva et selvstendig USA ville ment eller sagt uansett hvem som ville vært president.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotosyntesen skrev (44 minutter siden):

Det var tider det, ja. Trump var den farligste av alle. :ironi:

Men så viser det seg at han ikke var det og at skurken gjemte seg et annet sted, nærmere Norge.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Russland nå blir utestengt fra det internasjonale systemet for pengeoverføring,  SWIFT, vil dette strupe Russisk økonomi fullstendig. Denne krigen kommer til å koste Putin mer enn det vil smake å bruke penisforlengeren (les:krige). 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tig skrev (37 minutter siden):

Prøver å holde meg unna USA debatter i denne tråden, men viktig å vite at Trump ønsket å gå ut av NATO og gjøre de svakere.

Putin har holdt en sterk propaganda for det Russiske folket hvor USA er fienden, ikke nødvendigvis NATO i seg selv (da NATO er en "puppet" for USA). Veldig tvilsomt, kanskje helt uaktelt om Putin ville tatt i betraktning hva et selvstendig USA ville ment eller sagt uansett hvem som ville vært president.

Trump var bare en "puppet" for Russland og Kina. Det er en grunn til at de tok ham i mot. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (3 minutter siden):

Dette er stygt. Russland må avbryte og dra hjem

Ring Putin og fortell han det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Ring Putin og fortell han det! 

Har ikke telefonnummeret, kanskje han har folk som leser KG?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...