oleidole1999 Skrevet 23. februar 2022 #781 Del Skrevet 23. februar 2022 Russland truer med å angripe amerikanske mål som motvekt til sanksjonene. Hva er det som foregår her? Hvordan tør russerne dette? Hva vet de om USA, som ikke vi vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 24. februar 2022 #782 Del Skrevet 24. februar 2022 Tutte skrev (På 22.2.2022 den 21.37): Når jeg hører hvordan Putin holder på, lever vi egentlig på 40-tallet igjen tro? Trodde vi hadde kommet litt lenger i 2022. Men så feil kan man ta. Krig og kamper om landegrenser vil fortsette så lenge mennesker eksisterer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 24. februar 2022 #783 Del Skrevet 24. februar 2022 I Grosny skrev (1 time siden): Ja, jeg tror det. Å hevde noe annet er spekulasjoner og konspirasjonsteorier. Det er bare Donetsk og Luhansk som har bedt om russisk assistanse. Kiev har ikke bedt inn russerne. Men jeg er allikevel ikke sikker. Putin er kjent for å si det som han mener er politisk hensiktsmessig (ikke nødvendigvis sannheten). I teorien så kan nok en litt større del av Øst-Ukraina ønske å knytte seg nærmere til Russland , altså den delen av Ukraina der russisktalende er i flertall. Men som sagt. Det er bare Luhansk og Donetsk som har bedt om russisk militær assistanse. Ja å hevde noe annet er spekulasjoner. Spekulasjoner som er høyst nødvendig. Nå har det kommet påstander om massedrap i 2014, som ikke kan bevises. Påstanden er at det er blitt funnet fem massegraver med minst 295 sivile, som angivelig har blitt drept av ukrainske styrker i Øst-Ukraina. Flere vestlige regjeringer, deriblant USA, har advart mot såkalt falskt flagg-operasjoner fra Russland, der man dikter opp en historie for å kunne legitimere et angrep mot Ukraina. Det finnes ingen uavhengige kilder som bekrefter at det er blitt begått massedrap, men disse påstandene får likevel stor oppmerksomhet i russiske medier. Kun ved ett av de fire påståtte stedene for massegraver er det kjent at det faktisk var harde kamper under den forrige krigen. Hendelsene som rapporteres om streker seg tilbake til 2014, og det vil være for lenge siden til at man kan fastslå sikkert om lik var sivile eller soldater. Flere av påstandene knyttes til steder der den ukrainske regjeringshæren ikke var i det hele tatt, men der utbryterne hele tiden hadde kontrollen. Ingen kilder på prorussisk eller russisk side rapporterte om disse hendelsene i tiden etter de skal ha funnet sted. Hverken satellittbilder, samarbeid med russiske menneskerettighetsorganisasjoner, eller vitneutsagn, kan underbygge påstandene. Og hvorfor er ikke dette rapportert om før nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 24. februar 2022 #784 Del Skrevet 24. februar 2022 Stranger15 skrev (1 time siden): ikke tredje verdenskrig men siste krig. hele verden blir borte. dommedag Jaja, da slipper vi i hvertfall flere kriger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 24. februar 2022 #785 Del Skrevet 24. februar 2022 Tutte skrev (Akkurat nå): Ja å hevde noe annet er spekulasjoner. Spekulasjoner som er høyst nødvendig. Nå har det kommet påstander om massedrap i 2014, som ikke kan bevises. Påstanden er at det er blitt funnet fem massegraver med minst 295 sivile, som angivelig har blitt drept av ukrainske styrker i Øst-Ukraina. Flere vestlige regjeringer, deriblant USA, har advart mot såkalt falskt flagg-operasjoner fra Russland, der man dikter opp en historie for å kunne legitimere et angrep mot Ukraina. Det finnes ingen uavhengige kilder som bekrefter at det er blitt begått massedrap, men disse påstandene får likevel stor oppmerksomhet i russiske medier. Kun ved ett av de fire påståtte stedene for massegraver er det kjent at det faktisk var harde kamper under den forrige krigen. Hendelsene som rapporteres om streker seg tilbake til 2014, og det vil være for lenge siden til at man kan fastslå sikkert om lik var sivile eller soldater. Flere av påstandene knyttes til steder der den ukrainske regjeringshæren ikke var i det hele tatt, men der utbryterne hele tiden hadde kontrollen. Ingen kilder på prorussisk eller russisk side rapporterte om disse hendelsene i tiden etter de skal ha funnet sted. Hverken satellittbilder, samarbeid med russiske menneskerettighetsorganisasjoner, eller vitneutsagn, kan underbygge påstandene. Og hvorfor er ikke dette rapportert om før nå? Glemte å legge ved kilden https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ea2A9l/mener-paastander-om-folkemord-ikke-kan-bevises?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row2_pos1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
someone_here Skrevet 24. februar 2022 #786 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) I Grosny skrev (47 minutter siden): Kildene husker jeg ikke, det jeg har lest går egentlig langt tilbake, men i dag så kommer vel informasjonen fra offisielt hold i Luhansk og Donetsk. Det står litt om konflikten på Wikipedia. Jeg har ikke satt meg inn i Tsjetsjeniakonflikten. Den må du diskutere med de som har peiling på den. Angående Donbass så kjenner jeg til at Russland har brydd seg om dem i alle år, og jeg tror egentlig det lenge har vært et press for å gå inn militært. Et press som Putin har delvis har stått imot I Jeg liker retorikken din. Du later som om at kvasirepublikker bestemmer noe. I realiteten er det Russland som sponser all spising og drikking. Med andre ord kan du ikke bekrefte at er høyre-ekstremister, det er greit. Da anbefaler jeg deg å lese deg opp på Pavel Gubarev, Yan Petrovskiy eller Alexey Milchakov https://www.nrk.no/norge/kriget-i-ukraina_-yan-petrovskiy-pagrepet-av-vaepnet-politi-1.13185905 Endret 24. februar 2022 av someone_here 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 24. februar 2022 #787 Del Skrevet 24. februar 2022 Tutte skrev (11 minutter siden): Ja å hevde noe annet er spekulasjoner. Spekulasjoner som er høyst nødvendig. Nå har det kommet påstander om massedrap i 2014, som ikke kan bevises. Påstanden er at det er blitt funnet fem massegraver med minst 295 sivile, som angivelig har blitt drept av ukrainske styrker i Øst-Ukraina. Flere vestlige regjeringer, deriblant USA, har advart mot såkalt falskt flagg-operasjoner fra Russland, der man dikter opp en historie for å kunne legitimere et angrep mot Ukraina. Det finnes ingen uavhengige kilder som bekrefter at det er blitt begått massedrap, men disse påstandene får likevel stor oppmerksomhet i russiske medier. Kun ved ett av de fire påståtte stedene for massegraver er det kjent at det faktisk var harde kamper under den forrige krigen. Hendelsene som rapporteres om streker seg tilbake til 2014, og det vil være for lenge siden til at man kan fastslå sikkert om lik var sivile eller soldater. Flere av påstandene knyttes til steder der den ukrainske regjeringshæren ikke var i det hele tatt, men der utbryterne hele tiden hadde kontrollen. Ingen kilder på prorussisk eller russisk side rapporterte om disse hendelsene i tiden etter de skal ha funnet sted. Hverken satellittbilder, samarbeid med russiske menneskerettighetsorganisasjoner, eller vitneutsagn, kan underbygge påstandene. Og hvorfor er ikke dette rapportert om før nå? Jeg kjenner ikke til disse historiene, men det er jo skummelt at de slippes akkurat nå. Den ukrainske hæren var litt av hvert i 2014, inkludert mange ekstremister, så at de har drept mange overrasker ikke. Separatistene var også mye forskjellig, og jeg tror grådige oligarker var inne i bildet . Det er ikke godt å vite hvem som er skyldige for alle disse massedrapene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 24. februar 2022 #788 Del Skrevet 24. februar 2022 someone_here skrev (8 minutter siden): Jeg liker retorikken din. Du later som om at kvasirepublikker bestemmer noe. I realiteten er det Russland som sponser all spising og drikking. Med andre ord kan du ikke bekrefte at er høyre-ekstremister, det er greit. Da anbefaler jeg deg å lese deg opp på Pavel Gubarev, Yan Petrovskiy eller Alexey Milchakov https://www.nrk.no/norge/kriget-i-ukraina_-yan-petrovskiy-pagrepet-av-vaepnet-politi-1.13185905 https://en.wikipedia.org/wiki/Right_Sector Pravy sector er en diger høyreekstremistisk organisasjon på anti-russisk side. Du nevner enkeltpersoner, men det er sikkert mange høyrekstremister blant separatistene. Kvasirepublikker bestemmer ikke mye. Hva Russland sponser der vet ikke jeg, så jeg kan ikke motsi deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 24. februar 2022 #789 Del Skrevet 24. februar 2022 I Grosny skrev (4 minutter siden): Jeg kjenner ikke til disse historiene, men det er jo skummelt at de slippes akkurat nå. Den ukrainske hæren var litt av hvert i 2014, inkludert mange ekstremister, så at de har drept mange overrasker ikke. Separatistene var også mye forskjellig, og jeg tror grådige oligarker var inne i bildet . Det er ikke godt å vite hvem som er skyldige for alle disse massedrapene. Ingenting er selvfølgelig svart/hvitt heller, men selv tror jeg at Putin nå driver med et ekstremt skittent og farlig spill, samtidig som han prøver å fremstå som en "helt". Det kommer jeg til å tro til det motsatte er bevist. Nettopp derfor Trump mener han er smart. Akkurat han mer enn mange andre lukter nok hva dette er med en gang, da det er taktikker som han kunne brukt selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 24. februar 2022 #790 Del Skrevet 24. februar 2022 Tutte skrev (4 minutter siden): Ingenting er selvfølgelig svart/hvitt heller, men selv tror jeg at Putin nå driver med et ekstremt skittent og farlig spill, samtidig som han prøver å fremstå som en "helt". Det kommer jeg til å tro til det motsatte er bevist. Nettopp derfor Trump mener han er smart. Akkurat han mer enn mange andre lukter nok hva dette er med en gang, da det er taktikker som han kunne brukt selv også Krigspolitikk er skittent og Putin er slu. Det samme gjelder NATO /USA. Maidankuppet i Ukraina var trikset som stokket om kortene i regionen. Vi vet at Victoria Nuland/USA bidro med mye penger og var til stede både før og etter kuppet. Før Maidan var Ukraina russiskvennlig styrt. Etterpå russiskfiendtlig. Putin hadde god grunn til å bekymre seg for amerikanske styrker nærmere sitt område. Donbass har aldri anerkjent maidankuppet, og Kiev har aldri anerkjent Donetsk og Luhansk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 24. februar 2022 #791 Del Skrevet 24. februar 2022 Jeg blir rett og slett sint når jeg leser om de høye herrer i Moskva, Kina, USA og andre land som alle nekter å komme med innrømmelser for å få fredelige løsninger. Det er et spill med uskyldige mennesker som brikker mens de selv sitter trygt. Skulle ønske alle soldater kunne legge ned våpenet og si at de ønsker fred og dermed frata de høye herrer for makt til å gjennomføre sine krigsspill. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 24. februar 2022 #792 Del Skrevet 24. februar 2022 oleidole1999 skrev (1 time siden): Russland truer med å angripe amerikanske mål som motvekt til sanksjonene. Hva er det som foregår her? Hvordan tør russerne dette? Hva vet de om USA, som ikke vi vet? Hvor har du det i fra? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 24. februar 2022 #793 Del Skrevet 24. februar 2022 I Grosny skrev (22 minutter siden): Krigspolitikk er skittent og Putin er slu. Det samme gjelder NATO /USA. Maidankuppet i Ukraina var trikset som stokket om kortene i regionen. Vi vet at Victoria Nuland/USA bidro med mye penger og var til stede både før og etter kuppet. Før Maidan var Ukraina russiskvennlig styrt. Etterpå russiskfiendtlig. Putin hadde god grunn til å bekymre seg for amerikanske styrker nærmere sitt område. Donbass har aldri anerkjent maidankuppet, og Kiev har aldri anerkjent Donetsk og Luhansk. Vet ikke hvor mye han i realiteten bekymrer seg, eller hvorvidt det handler om makt, det å vinne og være størst. Hva skulle han i så fall egentlig bekymre seg for ved at amerikanske styrker kommer nærmere. At de skulle invadere Russland, eller? Ja alle stormakter er slue, de mest empatiske havner stort sett ikke der for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet 24. februar 2022 #794 Del Skrevet 24. februar 2022 Historisk har USA vært aggressor en med sin "First Strike"-politikk overfor Sovjet, dvs uttalt vilje til å benytte atomvåpen først. Dernest kommer den kraftfulle baseutbyggingen (snart i Norge), som omringer ikke bare Russland, men også Iran. Baser i Ukraina blir ikke tolerert, og det bør ikke være vanskelig å forstå,vi snakker tross alt om en 500 km lang frontlinje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 24. februar 2022 #795 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Liker ikke Putin. Han virker like dopa som idrettsutøverne der borte.. Endret 24. februar 2022 av PITTY 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 24. februar 2022 #796 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Det er personen og individet med navn Putin til etternavn som må fjernes fra presidentrollen i Russland, det er ingen som tjener at han får omjustert en lov til egen fordel. Det er ingen tvil om at befolkning og politikere har vært naiv og feige til å få til et demokratisk valg. At han får sitte i 8 sammenhengende 8 år etter loven, får en venn til å bli 4 år som president, og han som statsminister i 4 år, dernest å få på ny 8 års periode som president igjen, og deretter omjuster loven at han kan få sitte ytterligere i presidentrollen. Hvorfor er det ingen som reagerer på det? Det er jo åpenbart en årsak til det. Nå har Putin formidlet hvem han ønsker Russland skal være, og selvsagt vil alle reagere på enhver som er russisk. Endret 24. februar 2022 av Egenskap 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 24. februar 2022 #797 Del Skrevet 24. februar 2022 Da virker det å være i gang, og det har blitt hørt eksplosjoner også i Kyiv. Helt tragisk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 24. februar 2022 #798 Del Skrevet 24. februar 2022 Aldri vært så redd før som nå 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catliner Skrevet 24. februar 2022 #799 Del Skrevet 24. februar 2022 Jeg har ikke lyst til å dø pga putin. Gud please ikke på grunn av Putin! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maximusbercimus Skrevet 24. februar 2022 #800 Del Skrevet 24. februar 2022 Da er krigen i gang for fult Russiske styrker har gått i land i den Ukrainske byen Odessa og Russiske fallskjermjegere har blitt rapportert på Kiev Lufthavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå