Egenskap Skrevet 23. februar 2022 #741 Del Skrevet 23. februar 2022 Sommer2464 skrev (1 time siden): Hvis dere går på BBC ser dere at Ukraina ber innbyggerne å flykte. Wow, det er ekstremt. Skal russerne overta parlamentet i Kiev? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 23. februar 2022 #742 Del Skrevet 23. februar 2022 Sommer2464 skrev (1 time siden): Hvis dere går på BBC ser dere at Ukraina ber innbyggerne å flykte. Indikerer det at Russland kommer til å angripe i løpet av kort tid? Kanskje i natt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskegrateng Skrevet 23. februar 2022 #743 Del Skrevet 23. februar 2022 7 minutter siden, Egenskap said: Wow, det er ekstremt. Skal russerne overta parlamentet i Kiev? Og russere (også de som er bosatt i Norge) støtter denne psykopaten. Helt ubegripelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 23. februar 2022 #744 Del Skrevet 23. februar 2022 Egenskap skrev (14 minutter siden): Wow, det er ekstremt. Skal russerne overta parlamentet i Kiev? Kan ikke se at det står på bbc at ukrainere bør flykte fra Ukraina. Kilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 23. februar 2022 #745 Del Skrevet 23. februar 2022 Fiskegrateng skrev (2 minutter siden): Og russere (også de som er bosatt i Norge) støtter denne psykopaten. Helt ubegripelig. Hvordan vet du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mytomann Skrevet 23. februar 2022 #746 Del Skrevet 23. februar 2022 Jeg er imot krig og at Russland bryter Ukraina sine grenser, men både Trump og Carl I Hagen kaller Putin et geni. Putin vet at ingen tør å stoppe de siden Russland har atomvåpen. Putin er en leder som har plassert 150 000 spesialtrente soldater utenfor Ukraina. Putin har også gass. Er du imponert over Putin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 23. februar 2022 #747 Del Skrevet 23. februar 2022 jabx skrev (1 time siden): Hvilke befolkning? Har du en kilde? Den russiske befolkningen, det er der han er president; det er bare dem han svarer til. Akkurat kilde på at russere statistisk støtter forsvarspolicyen på at all forsvar av Russland skal skje utenfor Russland og at de anser alle naboland som bufferstater, har jeg fått av en militæranalytiker i tilknytning til en debriefing i tilknytning til at jeg skulle involvere meg i Moldova, så ikke akkurat kilde på den. Men vi kan se litt på hvordan russere svarer i undersøkelser som brukes av vestlige : https://theconversation.com/amp/putins-public-approval-is-soaring-during-the-russia-ukraine-crisis-but-its-unlikely-to-last-177302 Selvfølgelig, tror man russere er hjernevasket istedet for å ha en annen kulturell kontekst, så kan man sikkert tillegge dem manglende mentale evner, på samme måte som vi omtaler amerikanere, Saudi arabere, iranere eller kinesere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskegrateng Skrevet 23. februar 2022 #748 Del Skrevet 23. februar 2022 3 minutter siden, lady90 said: Hvordan vet du det? Han har alltid vært populær ifølge meningsmålinger, tviler på at angrep mot Ukraina, selv om han invaderer selve Kiev, vil forandre noe. Russisk tv spyr ut masse propaganda for å legitimere det de gjør og russere flest tror på det. . De stoler veldig lite på sine myndigheter, men samtidig liker de Putin og tror blindt på nyheter og informasjon som kommer fra kanalene styrt av de samme myndighetene de ikke stoler på. Det er det jeg ikke skjønner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 23. februar 2022 #749 Del Skrevet 23. februar 2022 Bra tale fra Kenya om Russland https://www.nrk.no/video/111375c5-9e21-45d2-a15f-2bdd05311506 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 23. februar 2022 #750 Del Skrevet 23. februar 2022 lady90 skrev (28 minutter siden): Kan ikke se at det står på bbc at ukrainere bør flykte fra Ukraina. Kilde? Det kan være vedkommende har lest feil. Jeg har lest at ukrainere bør dra fra Russland. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 23. februar 2022 #751 Del Skrevet 23. februar 2022 Egenskap skrev (1 minutt siden): Det kan være vedkommende har lest feil. Jeg har lest at ukrainere bør dra fra Russland. Det stemmer. Linker opp artikkelen det er snakk om: https://www.bbc.com/news/world-europe-60497510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaimatadi Skrevet 23. februar 2022 #752 Del Skrevet 23. februar 2022 Egenskap skrev (2 minutter siden): Det kan være vedkommende har lest feil. Jeg har lest at ukrainere bør dra fra Russland. Ukrainske myndigheter har bedt sine innbyggere om å komme hjem fra Russland. Og den Russiske ambassaden i Kiev har nå også evakuert seg selv😅 Fikk og høre fra ei ukrainer nå, at de alle har fått sms om at de er i krig, og at mennene må melde seg for militæret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskegrateng Skrevet 23. februar 2022 #753 Del Skrevet 23. februar 2022 24 minutter siden, Druid said: Den russiske befolkningen, det er der han er president; det er bare dem han svarer til. Akkurat kilde på at russere statistisk støtter forsvarspolicyen på at all forsvar av Russland skal skje utenfor Russland og at de anser alle naboland som bufferstater, har jeg fått av en militæranalytiker i tilknytning til en debriefing i tilknytning til at jeg skulle involvere meg i Moldova, så ikke akkurat kilde på den. Men vi kan se litt på hvordan russere svarer i undersøkelser som brukes av vestlige : https://theconversation.com/amp/putins-public-approval-is-soaring-during-the-russia-ukraine-crisis-but-its-unlikely-to-last-177302 Selvfølgelig, tror man russere er hjernevasket istedet for å ha en annen kulturell kontekst, så kan man sikkert tillegge dem manglende mentale evner, på samme måte som vi omtaler amerikanere, Saudi arabere, iranere eller kinesere. Det ser ut som om du nesten hele tiden prøver å legitimere det Russland gjør. Hadde Russland truet Norges suverenitet og fred, hadde du neppe vært like forståelsesfull og "kulturelt sensitiv". Men nå er det nesten umulig å vite hvordan den situasjonen kommer til å utarte seg, og Norge er jo også nabolandet til Russland. Så hvem vet, kanskje også Norge får æren av å bli brukt som bufferstat for å beskytte Russland. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tig Skrevet 23. februar 2022 #754 Del Skrevet 23. februar 2022 (endret) 25 minutter siden, Jaimatadi said: ...Fikk og høre fra ei ukrainer nå, at de alle har fått sms om at de er i krig, og at mennene må melde seg for militæret. Ikke bekreftet, fra mine Ukrainske kilder. Edit: Kun menn som allerede var skrevet inn i militæret med kontrakt, som var en del av forsvaret i 2014. Endret 23. februar 2022 av tig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tig Skrevet 23. februar 2022 #755 Del Skrevet 23. februar 2022 Og hva er det egentlig Putin får til? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 23. februar 2022 #756 Del Skrevet 23. februar 2022 Nei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. februar 2022 #757 Del Skrevet 23. februar 2022 (endret) Det er vel 56 430 712 russere som er såpass imponert at de stemte på han. Det var jo Putin som fikk bandittskytinger vekk fra gatene og fikk litt fasong på et land i oppløsning. Ukrainakrisen er det vanskelig å forstå. Folk i Donbass har et problem. Det Ukrainske regimet viser de ikke nok respekt, og anerkjenner ikke språket deres men krever at skjemaer og alt offentlig skal foregå på et uforståelig fremmedspråk (Ukrainsk). Det er mye større forskjell på Russisk og Ukrainsk språk enn vi forestiller oss. Jeg synes ikke Ukraina viser Donbassfolk nok respekt til at de fortjener noen suverenitet over området. Tror egentlig Donbass bør bli selvstendig og forhåpentligvis få gode avtaler og relasjoner med Russland, Ukraina, Europa og verden utenfor. Endret 23. februar 2022 av I Grosny 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 23. februar 2022 #758 Del Skrevet 23. februar 2022 Å bli genierklært av Trump og Carl I. Hagen er vel et tegn på at man er det motsatte. Det virker som Putin har blitt besatt, jeg tror han driter seg ut nå og lurer på hvordan han skal komme ut av dette med æren i behold. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. februar 2022 #759 Del Skrevet 23. februar 2022 Nei, han er en gal mann akkurat som Trump. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 23. februar 2022 #760 Del Skrevet 23. februar 2022 tig skrev (23 minutter siden): Og hva er det egentlig Putin får til? Han har klart å være sjef i Russland i over 20 år. Det krever nok sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå