Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Norge greier ikke kvitte seg med terrorister en gang så hvorfor skal de bruke ressurser på å prøve å hive ut lovlydige russere eller ukrainere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår at du er bekymret og det er veldig lett å bli når man leser nyheter hele tiden oppi en krise, som dette. Tror det heller hadde vært rart om man ikke ofret det en tanke. 🤍 Men jeg tror vi har et stort flertall i Europa av ledere,  som skjønner konsekvensene av en storkrig og vil virkelig gjøre alt for å unngå det. Ingen vinner på en storkrig. Jeg tror at verden på mange måter har blitt bedre , at vi har fått ny kunnskap og har lært av tidligere feil. Nå er det slik at Russland har en leder som fortsatt lever i sin «sovjetiske» drøm...Men slik er det ikke for de andre landene i Europa, alle er smarte nok til å forstå at en krig vil koste mer enn det noen gang vil bli verdt. Selv stormakten Kina har vist støtte til Ukraina og mener at Ukraina selv bør få bestemme over deres eget land. Så jeg tror, at om, det i aller, aller, aller verste tilfellet skulle blitt en krig, har vi ekstremt mange land på vår side, og alle jobber mot det samme. 
fred. 

Villle prøvd å tatt en pause fr nyhetene i noen dager om jeg var deg! ☺️Du kan ikke gjøre noen ting uansett ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror konflikten er litt for komplisert til at en kvinne i verden kan skape fred i denne konflikten for å være ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky skrev (54 minutter siden):

Men hvorfor kunne han «skrive under» dokumenter på at denne delen av Ukraina blir selvstendig? Er dette en forkledd måte å erklære krig på? For han prøver å fremstå som om han redder russerne fra en trussel? 

«Deretter signerte han et dekret om anerkjennelse, og ba parlamentet om å støtte beslutningen.» 

«Noen timer senere kom meldinger om at Putin har bedt sin forsvarsminister om å sende, det han kaller «fredsbevarende styrker», inn i de opprørskontrollerte områdene.»

NRK 

Han bare gjør det. Han mener det Han mener og handler deretter, lov eller ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (3 minutter siden):

Han bare gjør det. Han mener det Han mener og handler deretter, lov eller ikke lov.

Ja, skjønte det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definasjon på fredsbevarende styrker er selvfølgelig et personell uten våpen eller maskiner med truende holdning. 

Hvis ordet fredsbevarende styrker bærer på våpen så er det ikke lengre fredsbevarende styrker, men et militær personell som har til hensikt å drepe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oleidole1999 skrev (35 minutter siden):

russiske stridsvogner ruller inn i de okkuperte områdene i natt, viser flere opptak.

Trodde fredsbevarende personell skulle komme inn, men dette er jo krigsmaskiner med hensikt å drepe som entrer landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oleidole1999 skrev (38 minutter siden):

russiske stridsvogner ruller inn i de okkuperte områdene i natt, viser flere opptak.

Hvor ser du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (5 timer siden):

Det er vel greit å anta at angrepet kommer i natt, slik Putin uttaler seg.

Fredsbevarende styrker har personen med etternavn putin i Russland uttalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dette trenger ikke en egen tråd. 

2. Fredsbevarende styrker må naturligvis være bevæpnet. Tror du har misforstått litt.

Endret av norw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky skrev (4 timer siden):

Kunne ikke vært mer enig! Helt hårreisende. Like hårreisende er alle  «Putin» «supporters» her tidligere inn på denne tråden. Viser at vi lever i en gal verden. Disse kommer helt sikkert snart med mange gode grunner til hvorfor Putin gjør det som er «helt rett» og at vi «må forstå» at «stakkars» Putin føler seg så truet. Han er jo f spinnvill.  

Spør hvor lett det blir for noen som helst å forsvare Putin etter den talen som var lite annet enn en oppvisning i hvor rablende sinnsyk en statsleder kan være uten å måtte avtre. Ettersom Hitler hadde Parkinson, burde russeren helt klart gi Putin en helsesjekk før han evt begår massedrap av uskyldige og lenge før de sjekker utlendinger for syfilis. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shawtyella

Hva definisjonen av fredsbevarende styrker er, det vet jeg ikke. Har aldri hørt dette begrepet før, og det er slik jeg tolker det en innvadering. Jeg har fulgt dårlig med på hele situasjonen. Alt jeg vet er at dette er muligens starten på krigen fra Russland. Spørsmålet nå er vel om NATO blander seg inn eller ikke.. da blander nok Kina seg også.

Endret av Shawtyella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 100% naiv hvis du innbiller deg at Russland vil godta at FN osv. sanksjonerer de og den russiske befolkningen i senk. Det kommer de selvfølgelig til å ha motsvar til! Hvis de sanksjonene de ilegges er så harde og langvarige at de ikke har noe mer å tape, så er det virkelig skremmende å tenke på hva Russland kan bestemme seg for. 

Virker som noen tror en stor krig i dag hadde utartet seg som tidligere verdenskriger. Da glemmer man at med dagens våpen så er hele kloden game over på null komma niks. 

Det er naturlig å bli skremt og det er en alvorlig situasjon. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtte tråder om samme tema er slått sammen, og ryddet for brudd på rommets retningslinjer. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trampstamped skrev (10 timer siden):

Nei, selvsagt ikke. Det er langt mer sannsynlig at Putin invaderer Norge med påskudd å skulle redde de stakkars russerne som bor her eller tvinger deg hjem til Russland enn Norge sender hjem personer med norsk statsborgerskap/lovlig opphold, fordi det er det han driver med i Ukraina nå. Norge har aldri holdt på med sånne grusomheter, ei heller Ukraina. 

Litt historieløs? Tyskertøs som giftet seg med en tysker mistet norsk statsborgerskap og ble satt i leir/utvist til Tyskland, så ikke snakk om at Norge er mer sivilisert enn andre land.

Til tema: Ingen Nato-land har interesse å gå inn med militære styrker. Her blir det prøvd med sanksjoner men dessverre tar det jo en stund før Putin og russisk befolkning opplever konsekvenser av det. Inntil da kan det ha skjedd mye og okkupasjon av Krim viser jo at alle trusler mot Putin er tannløse. Russland har dessuten Tyskland i kvelertak, stenger han gassen blir det kaldt og mørkt der. USA har lett å være stor i kjeften, Ukraina er jo langt hjemmefra. De får hverken flyktninger eller potensiell utvidelse av en krig på dørstokken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (8 timer siden):

Norge greier ikke kvitte seg med terrorister en gang så hvorfor skal de bruke ressurser på å prøve å hive ut lovlydige russere eller ukrainere? 

Litt vanskelig for Norge å kvitte seg med de to terroristene vi har da begge er norske bleikfeite, innfødte FRPere. (Manshaus og Breivik)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky skrev (10 timer siden):

Men hvorfor kunne han «skrive under» dokumenter på at denne delen av Ukraina blir selvstendig? Er dette en forkledd måte å erklære krig på? For han prøver å fremstå som om han redder russerne fra en trussel? 

«Deretter signerte han et dekret om anerkjennelse, og ba parlamentet om å støtte beslutningen.» 

«Noen timer senere kom meldinger om at Putin har bedt sin forsvarsminister om å sende, det han kaller «fredsbevarende styrker», inn i de opprørskontrollerte områdene.»

NRK 

Ja, etter hva min fornuft forteller meg så er dette forkledd krigføring, utvilsomt en invasjon.

Blir litt som om jeg sitter ved mitt eget kjøkkenbord og erklærer naboens grillplass for mitt private område, og kanskje lager meg noen fantasidokument som «beviser» dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utvilsomt en invasjon, vanskelig å bortforklare det som noe annet.

Når jeg hører gjennom talen til Putin, høres det ut som han er helt gal.
Han sier med mer eller mindre ord at han vil ta Ukraina enten de vil eller ikke, fordi det burde vært hans.

Jeg mener sterkt vi burde forbrede oss på å ta noen år med nedgang, for å heller gi sterke sanksjoner mot Russland.
Absolutt ingenting som vil føre til at Putin stopper med øst-delen av Ukraina, med svake sansksjoner fra vesten.

Det er i det minste det jeg får ut av talen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...