Klump Skrevet 21. februar 2022 #521 Del Skrevet 21. februar 2022 Ikke brukt en kalori på å bekymre meg over dette ennå... lite trolig med krig i Norge. Ville ikke latt det gå utover livet på den måten. Lev som normalt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 21. februar 2022 #522 Del Skrevet 21. februar 2022 Klem til deg ❤ Vi kan nok få kjenne på økende krisetider, men neppe krigstilstander.. Verre er det for de stakkars ukrainerne 😥 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 21. februar 2022 #523 Del Skrevet 21. februar 2022 MiniMjau skrev (1 time siden): Dere kloke hoder... hva vil det si å "anerkjenne" et område? Og kan Putin gjøre det på et område som hører til Ukraina? For de hører vel til ukraina fortsatt? Det samme lurer jeg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 21. februar 2022 #524 Del Skrevet 21. februar 2022 Dette er ubehagelig. Stakkars Ukraina. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 21. februar 2022 #525 Del Skrevet 21. februar 2022 Klump skrev (4 minutter siden): Ikke brukt en kalori på å bekymre meg over dette ennå... lite trolig med krig i Norge. Ville ikke latt det gå utover livet på den måten. Lev som normalt Selv om det ikke blir krigshandlinger på norsk jord, så vil selvfølgelig norge med resten av europa lide stort at av Russland invaderer ukraina. Det blir nedgangstider her, flyktningstrøm, sensur, hardt politisk klima osv. Det kan selvfølgelig eskalere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 21. februar 2022 #526 Del Skrevet 21. februar 2022 Det finnes ikke et menneske som er sinnsykt nok til å ville ta dette landet. 30% på trygd og resten ansatt i offentlig sektor for å drive med "forvaltning" er det ingen som ser nytteverdien av. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 21. februar 2022 #527 Del Skrevet 21. februar 2022 MiniMjau skrev (1 time siden): Dere kloke hoder... hva vil det si å "anerkjenne" et område? Og kan Putin gjøre det på et område som hører til Ukraina? For de hører vel til ukraina fortsatt? Nei, Putin kan ikke gjøre dette på noen som helst lovlig måte. Det er bare en måte han velger å okkupere Ukraina bit for bit. Områdene er jo som du sier tilhørende Ukraina. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 21. februar 2022 #528 Del Skrevet 21. februar 2022 A-hunter skrev (2 minutter siden): Det finnes ikke et menneske som er sinnsykt nok til å ville ta dette landet. 30% på trygd og resten ansatt i offentlig sektor for å drive med "forvaltning" er det ingen som ser nytteverdien av. Godt poeng 🙂! Hvis de går etter olje og gass, følger alle kontorrottene med på lasset. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 21. februar 2022 #529 Del Skrevet 21. februar 2022 Det er vel greit å anta at angrepet kommer i natt, slik Putin uttaler seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 21. februar 2022 #530 Del Skrevet 21. februar 2022 (endret) Klink skrev (56 minutter siden): Dette skjønner ikke jeg heller 😟 Putin, har sagt ja til at to Ukrainske fylker skal få bli selvstendige stater uten at Ukraina har sagt jatakk til dette selv om det gjelder deres territorium. Dette er svært alvorlig fordi Russland selvsagt ikke har noen rett til å bestemme over Ukrainsk territorium. Putin begrunner sin rett til å gjøre dette med at Ukraina tidligere var del av Sovjetunionen som selvsagt ikke har noen som helst relevans. Det er forventet at selv om Ukrainske styrker nå trekker seg ut av opprørsfylkene, som er Ukrainsk område, kommer Putin til å hevde at Ukraina angriper disse områdene og at han må "beskytte dem". Så vil han bruke det som påskudd til å innvadere hele Ukraina. Utifra Putins tale virker det som han ønsker gjenreise Sovjetunionen og ellers tenkelig også vil svare økonomiske sanksjoner med militær-vold. Egentlig må man vel bare gå ut i fra et den gale mannen og møkkalandet Russland kan gå løs på et hvilket som helst land fremover.. Endret 21. februar 2022 av Trampstamped 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 21. februar 2022 #531 Del Skrevet 21. februar 2022 Trampstamped skrev (1 minutt siden): Putin, har sagt ja til at to Ukrainske fylker skal få bli selvstendige stater uten at Ukraina har sagt jatakk til dette selv om det gjelder deres territorium. Dette er svært alvorlig fordi Russland selvsagt ikke har noen rett til å bestemme over Ukrainsk territorium. Putin begrunner sin rett til å gjøre dette med at Ukraina tidligere var del av Sovjetunionen som selvsagt ikke har noen som helst relevans. Det er forventet at selv om Ukrainske styrker nå trekker seg ut av opprørsfylkene, som er Ukrainsk område, kommer Putin til å hevde at Ukraina angriper disse områdene og at han må "beskytte dem". Så vil han bruke det som påskudd til å innvadere hele Ukraina. Utifra Putins tale virker det som han ønsker gjenreise Sovjetunionen g ellers tenkelig også vil svare økonomiske sanksjoner med militær-vold. Egentlig må man vel bare gå ut i fra et den gale mannen og møkkalandet Russland kan gå løs på et hvilket som helst land fremover.. Det kan de selvfølgelig ikke. De er helt sjanseløse mot nato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 21. februar 2022 #532 Del Skrevet 21. februar 2022 Jeg er nå ikke så sikker på at det kommer noe angrep. Tror ikke at Russland kommer til å angripe på nåværende tidspunkt og jeg tror ikke at Ukraina kommer til å angripe heller. Det ser ut som det blir økonomiske sanksjoner og det er vel også planlagt flere samtaler. Hvis noen angriper så blir det ikke flere samtaler, men det er ganske hårreisende at det bare går inn og erklærer de områdene for uavhengige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. februar 2022 #533 Del Skrevet 21. februar 2022 MiniMjau skrev (1 time siden): Dere kloke hoder... hva vil det si å "anerkjenne" et område? Og kan Putin gjøre det på et område som hører til Ukraina? For de hører vel til ukraina fortsatt? Det har egentlig ikke noe å si. Det er ulovlig for Russland å bare forsyne seg på denne måten. Det har ingen betydning at Russland anerkjenner disse områdene som selvstendige. Ingen andre gjør det. Men de kan jo si at de gjør det og bruke det til å rettferdiggjøre det som skjer videre, selv om ingen er enige med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. februar 2022 #534 Del Skrevet 21. februar 2022 Trampstamped skrev (8 minutter siden): Putin, har sagt ja til at to Ukrainske fylker skal få bli selvstendige stater uten at Ukraina har sagt jatakk til dette selv om det gjelder deres territorium. Dette er svært alvorlig fordi Russland selvsagt ikke har noen rett til å bestemme over Ukrainsk territorium. Putin begrunner sin rett til å gjøre dette med at Ukraina tidligere var del av Sovjetunionen som selvsagt ikke har noen som helst relevans. Det er forventet at selv om Ukrainske styrker nå trekker seg ut av opprørsfylkene, som er Ukrainsk område, kommer Putin til å hevde at Ukraina angriper disse områdene og at han må "beskytte dem". Så vil han bruke det som påskudd til å innvadere hele Ukraina. Utifra Putins tale virker det som han ønsker gjenreise Sovjetunionen og ellers tenkelig også vil svare økonomiske sanksjoner med militær-vold. Egentlig må man vel bare gå ut i fra et den gale mannen og møkkalandet Russland kan gå løs på et hvilket som helst land fremover.. Hele talen til Putin var såvidt jeg skjønner bare en lang og mentalt ødelagt avhandling om hvordan Ukraina ikke fortjener å eksistere. Med andre ord, en gal mann med atomvåpen bruker forkvaklet logikk for å rettferdiggjøre det som skal skje videre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 21. februar 2022 #535 Del Skrevet 21. februar 2022 A-hunter skrev (4 minutter siden): Det finnes ikke et menneske som er sinnsykt nok til å ville ta dette landet. 30% på trygd og resten ansatt i offentlig sektor for å drive med "forvaltning" er det ingen som ser nytteverdien av. Det er jo ikke akkurat sånn stormakter tenker i en krig. Det er i såfall posisjonen vår på kartet som gjør oss litt utsatt. Dette var nordmenn redde for så langt tilbake som for 80 år siden. Det nytter jo ikke å være lammet av frykt, men jeg synes godt folk kan være litt forberedt. Ingen kan si helt sikkert hva som skjer fremover nå. Hvis jeg skal komme med et lite tips TS, så ha en liten plan. Hva gjør jeg hvis A) B) og C). Mat, vann, oppvarming osv. Det skader jo ikke. Husk også å lev livet litt i mellomtiden. Det kommer ikke noe godt ut av å bare være redd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 21. februar 2022 #536 Del Skrevet 21. februar 2022 Det bor vel noen russere nordpå. Vi får håpe de ikke tenker å bli egen republikk, da ser vi hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 21. februar 2022 #537 Del Skrevet 21. februar 2022 (endret) Feil tråd Endret 21. februar 2022 av Pearl2.0 Feil tråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 21. februar 2022 #538 Del Skrevet 21. februar 2022 Callisto83 skrev (3 minutter siden): Det er jo ikke akkurat sånn stormakter tenker i en krig. Det er i såfall posisjonen vår på kartet som gjør oss litt utsatt. Dette var nordmenn redde for så langt tilbake som for 80 år siden. Det nytter jo ikke å være lammet av frykt, men jeg synes godt folk kan være litt forberedt. Ingen kan si helt sikkert hva som skjer fremover nå. Hvis jeg skal komme med et lite tips TS, så ha en liten plan. Hva gjør jeg hvis A) B) og C). Mat, vann, oppvarming osv. Det skader jo ikke. Husk også å lev livet litt i mellomtiden. Det kommer ikke noe godt ut av å bare være redd. Vår eminente regjering kommer til å avvæpne ethvert angrep med nitid detaljregulering, krav om omfattende konsekvensutredninger, stort komitearbeid, ekstreme rapporteringskrav og ikke minst utallige mengder med nye forskrifter til forskrifter. Mot vårt byråkrati faller enhver våpenmakt. Dette kan vi. Best av alle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 21. februar 2022 #539 Del Skrevet 21. februar 2022 A-hunter skrev (Akkurat nå): Vår eminente regjering kommer til å avvæpne ethvert angrep med nitid detaljregulering, krav om omfattende konsekvensutredninger, stort komitearbeid, ekstreme rapporteringskrav og ikke minst utallige mengder med nye forskrifter til forskrifter. Mot vårt byråkrati faller enhver våpenmakt. Dette kan vi. Best av alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 21. februar 2022 #540 Del Skrevet 21. februar 2022 Bibbi_ skrev (52 minutter siden): Jeg er redd krisen mellom Russland og Ukraina vil eskalere til en verdenskrig. At vi vil få krig her i Norge. Altså jeg er REDD! Jeg spiser ikke, er i dårlig humør, sitter bare i sofaen å leser nyheter. Driter i alt. Ingen vits å gjøre noe. Vi er jo snart bomba alle mann. Hvorfor skal jeg bruke tid på slikt da? Flere som har det slik? Å trur dere vi havner i krig? du har ingenting og være redd for. det skjer ikke noe her og tror det heller ikke skjer noe i ukraina, siden putin har truet med dette lenge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå