Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Trampstamped skrev (1 time siden):

De to separatistkontrollerte områdene har bedt Russland anerkjenne dem som selvstendige stater, men lurer på mye av det samme som deg.

Jeg skjønner ikke hvorfor man mener at dette er påskudd for krig i Ukraina.

Fordi Russland vil drive False Flag-operasjoner for å få det til å se ut som Ukraina angriper, og da må selvsagt snille Russland angripe Ukraina tilbake for å beskytte de stakkars områdene. Og da har de unnskyldningen de trenger til å invadere Ukraina. Beskytte de to områdene mot slemme Ukraina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ops2 skrev (22 timer siden):

Å bruke retorikk som "russisk trollfabrikk" er bare dumt.

Nei, for de har faktisk slike såkalte "trollfabrikker".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 minutt siden):

Det betyr at de har en unnskyldning for å flytte egne styrker inn i området for å "beskytte" dem mot de påståtte angrepene fra Ukraina. Altså en unnskyldning for å starte en krig direkte mot Ukraina.

Men hvorfor kan det brukes som unnskyldning for krig? Fylkene ber jo om å bli selvstendig stat og ikke del av Russland?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 minutter siden):

Fordi Russland vil drive False Flag-operasjoner for å få det til å se ut som Ukraina angriper, og da må selvsagt snille Russland angripe Ukraina tilbake for å beskytte de stakkars områdene. Og da har de unnskyldningen de trenger til å invadere Ukraina. Beskytte de to områdene mot slemme Ukraina.

Men hvorfor vil de invadere ukraina egentlig? Hva vil de ha ut av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (19 minutter siden):

Det betyr at de har en unnskyldning for å flytte egne styrker inn i området for å "beskytte" dem mot de påståtte angrepene fra Ukraina. Altså en unnskyldning for å starte en krig direkte mot Ukraina.

Ok så absolutt ikke en positiv utvikling. Huff! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampstamped skrev (21 minutter siden):

Men hvorfor kan det brukes som unnskyldning for krig? Fylkene ber jo om å bli selvstendig stat og ikke del av Russland?

Godt poeng!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trampstamped skrev (28 minutter siden):

Fordi de påstår at Ukraina driver og angriper disse områdene. Og da må Russland inn og "beskytte" dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (27 minutter siden):

Men hvorfor vil de invadere ukraina egentlig? Hva vil de ha ut av det? 

Det er visst en lang historie, men det har noe med at det var noen avtaler som ble inngått der Russland blant annet fikk garantier om at Ukraina aldri skulle bli med i NATO. Russland ble vel så overkjørt på noe av dette, og det ble stor skam som Putin nå som den gale psykopaten han er ønsker å hevne eller gjenopprette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putin skal på TV om ca. 15-20 minutter og komme med sin avgjørelse om de vil anerkjenne disse områdene som selvstendige.

Det som sannsynligvis vil skje er at han anerkjenner dem som selvstendige, og så vil det komme flere False Flag-operasjoner der Russland lyver om at Ukraina driver og angriper disse nå selvstendige områdene. Russland vil da rykke inn i områdene for å "beskytte dem". Og da kan det være at de vil gå enda lenger og rykke videre inn i Ukraina for å "stoppe angrepene fra Ukraina".

Alt er naturligvis bare oppspinn. Det er bare spill for galleriet, og de bruker løgn og propaganda for å finne en unnskyldning for å invadere.

Det jeg ikke skjønner er om Putin er fullstendig idiot og tror verden svelger svadaen hans, eller om han faktisk ikke bryr seg om at alle vet at disse påståtte angrepene fra Ukraina bare er falske, og at det hele bare er skuespill (og da skjønner jeg ikke hvorfor han i det hele tatt gjennomfører dette skuespillet). For eksempel var den "direktesendte videoen" fra Russlands sikkerhetsråd spilt inn tidligere. Så det var bare et opptak.

Akkurat som videoen som skulle vise "evakuering" fra de aktuelle områdene den 18., som det viste seg var spilt inn på forhånd den 16.

Eller videoen som skulle vise "forsvarsstyrker" i områdene i strid med ukrainske styrker den 18, som egentlig ble laget en av de første dagene i månedene.

Det skulle ikke forundre meg om Putins TV-opptreden kl. 19 også er tatt opp på forhånd.

Endret av jabx
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (46 minutter siden):

Putin skal på TV om ca. 15-20 minutter og komme med sin avgjørelse om de vil anerkjenne disse områdene som selvstendige.

Det som sannsynligvis vil skje er at han anerkjenner dem som selvstendige, og så vil det komme flere False Flag-operasjoner der Russland lyver om at Ukraina driver og angriper disse nå selvstendige områdene. Russland vil da rykke inn i områdene for å "beskytte dem". Og da kan det være at de vil gå enda lenger og rykke videre inn i Ukraina for å "stoppe angrepene fra Ukraina".

Alt er naturligvis bare oppspinn. Det er bare spill for galleriet, og de bruker løgn og propaganda for å finne en unnskyldning for å invadere.

Det jeg ikke skjønner er om Putin er fullstendig idiot og tror verden svelger svadaen hans, eller om han faktisk ikke bryr seg om at alle vet at disse påståtte angrepene fra Ukraina bare er falske, og at det hele bare er skuespill (og da skjønner jeg ikke hvorfor han i det hele tatt gjennomfører dette skuespillet). For eksempel var den "direktesendte videoen" fra Russlands sikkerhetsråd spilt inn tidligere. Så det var bare et opptak.

Akkurat som videoen som skulle vise "evakuering" fra de aktuelle områdene den 18., som det viste seg var spilt inn på forhånd den 16.

Eller videoen som skulle vise "forsvarsstyrker" i områdene i strid med ukrainske styrker den 18, som egentlig ble laget en av de første dagene i månedene.

Det skulle ikke forundre meg om Putins TV-opptreden kl. 19 også er tatt opp på forhånd.

Skumle greier dette!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 time siden):

Takk for oppklaring! Det står noen steder at sanksjoner kommer om Putin erklærer/ anerkjenne disse områdene som selvstendige? Jeg skjønner ikke helt hvorfor og hvordan han har «makt» til å gjøre dette?  

Og hvis sanksjoner kommer så blir det vel enda verre eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kloke hoder...

hva vil det si å "anerkjenne" et område? Og kan Putin gjøre det på et område som hører til Ukraina? For de hører vel til ukraina fortsatt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MiniMjau skrev (29 minutter siden):

Dere kloke hoder...

hva vil det si å "anerkjenne" et område? Og kan Putin gjøre det på et område som hører til Ukraina? For de hører vel til ukraina fortsatt?

Dette skjønner ikke jeg heller 😟

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MAGEROST skrev (10 minutter siden):

For all del, send hun ned så ho kan drite seg ut enda mer

Er absolutt ikke fan av Huitfeldt, men hvis krigshisseren Lindsay Graham er uenig med henne så gjør hun vel noe rett. Han har aldri sett en krig han er mot, og er selvfølgelig svært godt bestukket betalt av våpenindustrien.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd krisen mellom Russland og Ukraina vil eskalere til en verdenskrig. At vi vil få krig her i Norge. Altså jeg er REDD! Jeg spiser ikke, er i dårlig humør, sitter bare i sofaen å leser nyheter. Driter i alt. Ingen vits å gjøre noe. Vi er jo snart bomba alle mann. Hvorfor skal jeg bruke tid på slikt da? Flere som har det slik? Å trur dere vi havner i krig? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres veldig paranoid ut. Og det mener jeg ikke på en ufin måte, slet lenge med det selv. Men prøv å ikke la det overstyre livet ditt, og søk hjelp hvis du faktisk ikke får i deg noe mat på grunn av dette, er ikke noe godt å gå rundt å være redd hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
Bibbi_ skrev (2 minutter siden):

Jeg er redd krisen mellom Russland og Ukraina vil eskalere til en verdenskrig. At vi vil få krig her i Norge. Altså jeg er REDD! Jeg spiser ikke, er i dårlig humør, sitter bare i sofaen å leser nyheter. Driter i alt. Ingen vits å gjøre noe. Vi er jo snart bomba alle mann. Hvorfor skal jeg bruke tid på slikt da? Flere som har det slik? Å trur dere vi havner i krig? 

Vi havner ikke i krig. Ro deg ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...