norw Skrevet 18. februar 2022 #421 Del Skrevet 18. februar 2022 Hvorfor skal egentlig Russland invadere Ukraina? Virker helt merkelig 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 18. februar 2022 #422 Del Skrevet 18. februar 2022 (endret) Nå har jo USA gått ut og sagt dette flere ganger da og så har Russland avkreftet at de har planer om det. Så jeg vet ikke. Det har jo allerede vært flere angrep de siste dagene der begge sider anklager hverandre for å ha begynt. Jeg synes hele greia er forvirrende og det var nylig en artikkel om hvor forvirrende hele greia fremstod i media. Endret 18. februar 2022 av AprilRyan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 19. februar 2022 #423 Del Skrevet 19. februar 2022 AprilRyan skrev (4 minutter siden): Nå har jo USA gått ut og sagt dette flere ganger da og så har Russland avkreftet at de har planer om det. Så jeg vet ikke. Det har jo allerede vært flere angrep de siste dagene der begge sider anklager hverandre for å ha begynt. Jeg synes hele greia er forvirrende og det var nylig en artikkel om hvor forvirrende hele greia fremstod i media. Nå vil nok ikke Russland innrømme at de har planer om det før de gjør det.. USA sier nok at Russland har tenkt til det pga informasjon de har (hvis det stemmer) , de håper vel at det skal gjøre at Russland kanskje dropper planene evt? og hva vil andre land gjøre hvis det blir invasjon av Ukraina og hovedstaden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 19. februar 2022 #424 Del Skrevet 19. februar 2022 Becky skrev (26 minutter siden): Absolutt ikke bra. Jeg har dog et lite håp om at overskriftene også innbærer en form for taktikk og propaganda, som det har blitt snakket om tidligere. Tror det er veldig bra at NATO m.f, er så åpne om hva som forgår. At dette kan stoppe Russland i sporene sine, om de faktisk skulle være så gærne at de er villige til å starte en krig. La oss håpe at diplomati og fred vinner. Vi får håpe det ikke blir krig.. Men det forundrer meg ikke om det blir det.... Ser ikke helt bra ut nå... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 19. februar 2022 #425 Del Skrevet 19. februar 2022 15 minutter siden, norw said: Hvorfor skal egentlig Russland invadere Ukraina? Virker helt merkelig Fordi de har kommet med dårlig skjulte trusler om å gjøre det hvis ikke NATO oppfyller Putins krav om å trekke seg ut av land som grenser til Russland. Siden NATO ikke kommer til å gjøre det er det stor fare for at Putin vil invadere for å ikke fremstå som en som kommer med tomme trusler. Grunnen til at USA til stadighet kommer med påstander om hva Putin vil gjøre er antakelig at Putin ønsker å fremstå som uforutsigbar. Dermed vil han helst unngå å gjøre det USA har sagt han kommer til å gjøre. Siden USA ikke vil at han skal gå til krig (til tross for hva Vesten-hatere påstår) så blir den logiske reaksjonen deres å si at han kommer til å gå til krig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 19. februar 2022 #426 Del Skrevet 19. februar 2022 (endret) NorthernLight skrev (13 minutter siden): Nå vil nok ikke Russland innrømme at de har planer om det før de gjør det.. USA sier nok at Russland har tenkt til det pga informasjon de har (hvis det stemmer) , de håper vel at det skal gjøre at Russland kanskje dropper planene evt? og hva vil andre land gjøre hvis det blir invasjon av Ukraina og hovedstaden? Ja, det er jo det da. Hvis det stemmer, men jeg antar at de sier det for å forhindre at de skal gjøre det. Slik jeg har forstått det så kommer ikke andre land til å gripe inn. Diverse land i Nato har vel kun sendt våpen, penger og annet materiell for å hjelpe Ukraina. Så er det vel utplassert flere soldater og våpen i landene rundt Ukraina som er med i Nato. Men Nato ønsker vel ikke at Russland skal ta Ukraina og dermed utvide territorie sitt. Jeg vet ikke helt hva som kommer til å skje, men russerne er misfornøyd med dagens situasjon og det at Ukraina potensielt en eller annen gang kan bli medlem i Nato. Alle de kravene de har lagt frem kommer de ikke til å få innfridd så da må man finne en eller annen løsning på det. Endret 19. februar 2022 av AprilRyan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 19. februar 2022 #427 Del Skrevet 19. februar 2022 Fakta? skrev (17 minutter siden): Fordi de har kommet med dårlig skjulte trusler om å gjøre det hvis ikke NATO oppfyller Putins krav om å trekke seg ut av land som grenser til Russland. Siden NATO ikke kommer til å gjøre det er det stor fare for at Putin vil invadere for å ikke fremstå som en som kommer med tomme trusler. Grunnen til at USA til stadighet kommer med påstander om hva Putin vil gjøre er antakelig at Putin ønsker å fremstå som uforutsigbar. Dermed vil han helst unngå å gjøre det USA har sagt han kommer til å gjøre. Siden USA ikke vil at han skal gå til krig (til tross for hva Vesten-hatere påstår) så blir den logiske reaksjonen deres å si at han kommer til å gå til krig. Og Putin er vel i bakgrunnen redd for å miste de tidligere Sovjetlandene til EU Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 19. februar 2022 #428 Del Skrevet 19. februar 2022 Hurrahei skrev (4 timer siden): tror ikke hun har nok troverdighet Tøddel skrev (3 timer siden): Flaut… Babushka skrev (3 timer siden): Nei, det kan hun ikke. Det var da svært så korte svar som ikke sier så mye. Har dere noen begrunnelser? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirenas Skrevet 19. februar 2022 #429 Del Skrevet 19. februar 2022 (endret) Hun er jo ikke akkuratt Rød-Larsen og fremstod svært ensidig under foredraget på UiO forrige uke så er vel en utopi å håpe på at hun skal klare det! Endret 19. februar 2022 av sirenas Trykkfeil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 19. februar 2022 #430 Del Skrevet 19. februar 2022 Jeg tenker at hun har sittet 8 år i Utenriks -og forsvarskomiteen jeg, og har nok vært veldig tett på Forsvaret og lært en hel del derifra. Hun har og sittet fem år i regjering tidligere, og med flere typer ministerposter. Hun har fått bredde og hatt veldig mye trening i å forhandle. Og hun jobba under Stoltenberg, nå Støre, og de under Gro igjen -en hel gjeng med folk som er gode på utenrikspolitikk og diplomati. AP er ikke mitt parti -men jeg ser ingen grunn til å ikke heie på Huitfeldt akkurat nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 19. februar 2022 #431 Del Skrevet 19. februar 2022 Egenskap skrev (4 timer siden): Aktivitet nå Det er utrolig hvor mye spill det er Det blir ikke krig. Sann mine ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 19. februar 2022 #432 Del Skrevet 19. februar 2022 Putin har ikke på noe punkt vært åpen for diplomati og Russland bryr seg ikke om hva europeiske land sier og mener. Russland har ironisk nok bare respekt for USA. Tror egentlig Norge bør ligge veldig lavt, siden Russland virker å hate Norge også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 19. februar 2022 #433 Del Skrevet 19. februar 2022 Pinelig. Atter en politiker som ikke evner å se sin egen begrensing. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBukser Skrevet 19. februar 2022 #434 Del Skrevet 19. februar 2022 Hun må da få en toppjobb i FN, hvis hun megler fred her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 19. februar 2022 #435 Del Skrevet 19. februar 2022 Med tanke på hennes forsvar av å invitere Taliban til Norge, som så signerte besøket med å fornekte alle anklager om vold og tortur, så vet jeg ikke om hun er rette personen til å vurdere potensialet i konstruerte fredsforhandlinger. Men i selve artikkelen står det ikke at hun reiser der for å megle fred. Det står at hun vurderer å gjøre det fordi alle andre med "betydning" gjør det. Så vil jo selvsagt Norge være en del av denne storstilte oppvisningen av "vi støtter dere, men blir det for mye støy, så reiser vi hjem til våre trygge havner". Ikke spesielt flatterende bilde..... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannegenser Skrevet 19. februar 2022 #436 Del Skrevet 19. februar 2022 Nei, hvorfor i all verden skal dette hen bety noe utenriks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 19. februar 2022 #437 Del Skrevet 19. februar 2022 (endret) Fakta? skrev (9 timer siden): Fordi de har kommet med dårlig skjulte trusler om å gjøre det hvis ikke NATO oppfyller Putins krav om å trekke seg ut av land som grenser til Russland. Siden NATO ikke kommer til å gjøre det er det stor fare for at Putin vil invadere for å ikke fremstå som en som kommer med tomme trusler. Grunnen til at USA til stadighet kommer med påstander om hva Putin vil gjøre er antakelig at Putin ønsker å fremstå som uforutsigbar. Dermed vil han helst unngå å gjøre det USA har sagt han kommer til å gjøre. Siden USA ikke vil at han skal gå til krig (til tross for hva Vesten-hatere påstår) så blir den logiske reaksjonen deres å si at han kommer til å gå til krig. Dette stemmer ikke. Det påstandene til NATO og Amerika vil gjøre, ved å hele tiden være åpne med kommunikasjonen, gjør at andre land hele tiden er klar over deres taktikk og dermed mister Russland «ansikt». For eksempel deres påstand nå nylig at Ukraina planlegger å angripe Russland (kun for at Russland kan få en grunn til å angripe). Ved å legge frem konstante bevis på at dette ikke stemmer og forklare hvorfor det ikke stemmer får det Russland til å se dårlig ut OM de faktisk velger å angripe på «lite grunnlag» , som i verste tilfellet kan lande en storkrig. Dette er konsekvensene som legges frem og det er veldig bra at man er klare over hva som kan skje. Dette er en taktikk i politikk som ikke virker mot sin hensikt, Russland vet at de har mer og mer å tape ved en mulig invasjon. De ser dårligere og dårligere ut for resten av verden om de fortsetter opptrapping. De mister tillit fra andre land. Dette er bra og presser dem forhåpentligvis mot en nedtrapping, sannsynlighet er større for det enn en opptrapping (ved denne taktikken). Russland har for mye å tape nå. Hvis nato og resten ikke reagerte overhodet, hadde nok Russland vært godt inne i Ukraina allerede. Endret 19. februar 2022 av Becky 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 19. februar 2022 #438 Del Skrevet 19. februar 2022 Ja, vil tro hun har mye å tilføre sammenlignet med topp politikere og diplomater fra resten av verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 19. februar 2022 #439 Del Skrevet 19. februar 2022 Tviler på at Anniken Huitfeldt hadde greid å megle fred i en konflikt mellom barnehagebarn engang, langt mindre Putin og Ukraina. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 19. februar 2022 #440 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBukser skrev (7 timer siden): Hun må da få en toppjobb i FN, hvis hun megler fred her? Det er nok målet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå