Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jaconandersen

Det kommer ikke til å skje. USA prøver å lokke Russland til å angripe Ukraina, mens både Russland og Ukraina lurer på hva i all verden det er som skjer. Helt fjernt. Russland sier de ikke ønsker det, Ukraina sier det bare er vestlige medier og USA som er hysteriske.

For å være litt konspiratorisk, kan det også hende at USA/demokratene/biden prøver å skape frykt. Fordi at frykt er negativt for helsen og fertilitetsraten.

Endret av Jaconandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaconandersen skrev (16 minutter siden):

Kommer ikke til å bli tredje verdenskrig med det første. Det eneste jeg tror kan skape tredje verdenskrig er om de får tak i atombomber i Afrika eller etniske spenninger blir for høye i vesten.

Hørt om konseptet humor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som vil ha krig da. Kanskje USA men ingen andre.

Endret av mammahjarte
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen natoland som kommer til å delta mot en hypotetisk invasjon av Ukraina. Det er ingenting som tyder på at Russland kommer til å bite på USAs forsøk på å få de til å angripe Ukraina. Russland har veldig lite å tjene på en invasjon.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er merkelig, er at de som bor i Ukraina hører veldig lite om det, og er ikke redde. Kjenner noen som bor der og de er veldig overasket over hva norske medier skriver. Det er helt fremmed for dem🤔

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaconandersen skrev (6 minutter siden):

Det kommer ikke til å skje. USA prøver å lokke Russland til å angripe Ukraina, mens både Russland og Ukraina lurer på hva i all verden det er som skjer. Helt fjernt. Russland sier de ikke ønsker det, Ukraina sier det bare er vestlige medier og USA som er hysteriske.

For å være litt konspiratorisk, kan det også hende at USA/demokratene/biden prøver å skape frykt. Fordi at frykt er negativt for helsen og fertilitetsraten.

Jeg er også av den oppfatning av at USA begynner å virke litt dramatiske. Men samtidig skjønner jeg ikke helt hva som er formålet med all den militære opptrappingen fra Russland sin side heller 🤷🏻‍♀️ Håper ikke Russland vil gå til krig mot USA da, da kan vi bare gå og legge oss alle sammen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (5 minutter siden):

Norge ut av Nato! 😖

Norge er et lite land, da står vi alene hvis det skulle skje noe. Så tror ikke det er dumt at vi er allierte med NATO. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (2 minutter siden):

Det er ingen natoland som kommer til å delta mot en hypotetisk invasjon av Ukraina. Det er ingenting som tyder på at Russland kommer til å bite på USAs forsøk på å få de til å angripe Ukraina. Russland har veldig lite å tjene på en invasjon.

Hvorfor har de lite å tjene på en invasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litterly skrev (Akkurat nå):

Jeg er også av den oppfatning av at USA begynner å virke litt dramatiske. Men samtidig skjønner jeg ikke helt hva som er formålet med all den militære opptrappingen fra Russland sin side heller 🤷🏻‍♀️ Håper ikke Russland vil gå til krig mot USA da, da kan vi bare gå og legge oss alle sammen.

Formålet er å vise at de regjerer på eget territorium. De er paranoide for USA og NATO og har tradisjonelt valgt å oppruste ved grensen når USA og NATO etablerer militærbaser i nærheten. Det er bare Russisk forsvarsstrategi. Selv om de er paranoide og opptatt av å ha et sterkt forsvar å vise at de ikke er redde, så betyr ikke det at de ønsker å eskalere og gå til angrep.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litterly skrev (3 minutter siden):

Hvorfor har de lite å tjene på en invasjon? 

Å skulle kontrollere så store landeområder som Ukraina er bare en stor byrde og de vil få oppleve økonomiske sanksjoner fra hele verden. Det gir rett og slett ingen mening.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (3 minutter siden):

Formålet er å vise at de regjerer på eget territorium. De er paranoide for USA og NATO og har tradisjonelt valgt å oppruste ved grensen når USA og NATO etablerer militærbaser i nærheten. Det er bare Russisk forsvarsstrategi. Selv om de er paranoide og opptatt av å ha et sterkt forsvar å vise at de ikke er redde, så betyr ikke det at de ønsker å eskalere og gå til angrep.

Forstår hva du mener, det er ganske logisk. Men da forstår jeg ikke hvorfor USA og NATO ikke kan bare trappe ned for å roe på stemningen litt? Virker som de vil at Russland skal til angrep bare for å lage sanksjoner mot Russland.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jaconandersen
Litterly skrev (12 minutter siden):

Forstår hva du mener, det er ganske logisk. Men da forstår jeg ikke hvorfor USA og NATO ikke kan bare trappe ned for å roe på stemningen litt? Virker som de vil at Russland skal til angrep bare for å lage sanksjoner mot Russland.

Jeg tror det handler om at USA/Demokratene/Biden ønsker at Russland skal være hovedfienden, ikke Kina. Milliardærer, Wall Street, de store teknologi firmaene osv. tjener store penger på fabrikkene sine og av drive forretninger i Kina. De er grådige og ønsker mer penger. Da passer det dårlig at Kina er fienden. Derfor er nok målet å gjøre Russland til hovedfienden.

Dette til tross for at Kina er det eneste landet, kanskje utenom India, som virkelig er en trussel for USA. Det som er skummelt med Kina er at de har et stort økonomisk potensial og potensial til å drive kulturell og etterretningsmessig krigføring. Millitært er de også en trussel, men på lik linje som Russland, vil de aldri være åpen krig med Kina.

Endret av Jaconandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litterly skrev (4 minutter siden):

Fordi USA ønsker denne krigen. Merk at det er forskjell på NATO og USA. Nato er oppriktig bekymret for en potensiel konflikt og forsøker på diplomati, men USA går rett i strupen på Russland midt i dette og forsøker å provsere fram et så betent forhold mellom Russland og natoland, for å få Russland til å aggrere på sin paranoia og invadere. Dette er USA tjent med i form av at de kan levere våpen og utrette økonomiske sanksjoner for å svekke Russland.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Rand al'Thor
amit skrev (2 timer siden):

Den amerikanske regjeringens egne data viser at CIA og det militær-industrielle komplekset har påvirket valget av 81 utenlandske regjeringer mellom 1946 og 2000, inkludert, men er ikke begrenset til:

Albania

Argentina

Bolivia

Brasil

Bulgaria

Cambodia

Chile

Costa Rica

Den Dominikanske Republikk

Hellas

Grenada

Guatemala

Guyana

Haiti

Island

Indonesia

Israel

Italia

Iran

Jamaica

Japan

Laos

Libanon

Malaysia

Malta

Mauritius

Nepal

Nicaragua

Panama

Peru

Filipinene

Romania

Russland

San Marino

Slovakia

Somalia

Sri Lanka

Thailand

Ukraina

UK

Uruguay

Kilde:Electoral Interference by the U.S. 1946-2000

https://i.redd.it/qw53k9won5u51.png

Når det gjelder innblanding i andre lands affærer, er det ingen som kommer i nærheten av good old U.S. of A.

Du vet da at når USA gjør det, da er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (3 minutter siden):

Fordi USA ønsker denne krigen. Merk at det er forskjell på NATO og USA. Nato er oppriktig bekymret for en potensiel konflikt og forsøker på diplomati, men USA går rett i strupen på Russland midt i dette og forsøker å provsere fram et så betent forhold mellom Russland og natoland, for å få Russland til å aggrere på sin paranoia og invadere. Dette er USA tjent med i form av at de kan levere våpen og utrette økonomiske sanksjoner for å svekke Russland.

Da må jeg si at jeg litt bekymret for at USA går til krig mot Russland. Det kan kanskje være verre. Da spørs det om det blir fred her heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litterly skrev (Akkurat nå):

Da må jeg si at jeg litt bekymret for at USA går til krig mot Russland. Det kan kanskje være verre. Da spørs det om det blir fred her heller. 

USA har ikke noe lyst til å krige mot Russland. De har lyst til at Russland skal krige mot andre land som ikke er en del av Nato.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale dere som er redde å ikke lese om dette. Kommer det krig, kommer det krig, og det vil ikke være noe vi kan gjøre med det uansett. Bedre å ikke ta sorgene på forskudd.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...