Gå til innhold

Blir lei meg av snapchat for den beviser bare hvor ensom og alene man er.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg egentlig hele livet har slitt med store psykiske problemer som har ført til at jeg har blitt veldig alene og ensom uten en eneste venn. Min familie er helt uten psykiske problemer og jeg tittet nå på min søsters snapscore (er første gang jeg har gjort det har aldri tenkt på det før) og hun har over 10.000, mens jeg har ikke 500 en gang.. Det føles bare så forferdelig ensomt å se. De eneste snappene jeg mottar er fra familien en veldig sjelden gang, mens min søster har masse sosialt liv. Jeg er lei meg for at livet mitt aldri ble sånn. Isteden sitter jeg her i omsorgsbolig. 

Anonymkode: 14216...7c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du,

Skjønner at det er vondt å føle seg ensom, det er jeg også selv. Jeg tror nok forøvrig at de fleste ikke sjekker andre sin snaps ore. Jeg har vertfall ikke for vane å gjøre det. Høy snapscore er ikke ensbetydende med at man er populær og har mange venner. Men det beviser vertfall hvor mye tid man bruker på et sosialt media som snapchat, og hvor avhengig man er av dette sosiale mediet..

Jeg har noen og 30 på snap, kanskje 5 av dem sender meg en snap av og til! Klart det kjennes ensomt å ikke få så mye oppmerksomhet , men ikke mål din verdi i hvor mange venner du har, eller ikke har.

Anonymkode: 669ac...8f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker snap av og til selv, men hva er snapscore? Og hva brukes det til? Er det et slags poengsystem for hvor mange kontakter man har og meldinger man sender? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bare skal slette appen? Høres ut som at den bare forverrer psyken din, og at du egentlig ikke trenger den uansett? 

Det er helt lov å bare slette appen, og fortelle folk at du ikke ønsker å ha den lenger. De kan heller ta kontakt på melding, eller på andre sosiale medier.

Du er overhodet ikke alene om å være ensom! Men skjønner godt at «snapscore» og «Best Friend Emojis», og lignende, kan forsterke ensomhetsfølelsen for deg.. Jeg syntes virkelig at Snapchat burde få disse funksjonene fjernet, for jeg tror det er mange som blir påvirket negativt av de. 

For meg har løsningen vært å slå av varslingene, og ikke være så mye inne på appen så ofte. Men jeg vurderer å bare slette den.. 

Du skriver at «du er lei deg for at livet aldri ble sånn», men det er ikke for sent å jobbe med psyken din, og å gjøre noe med den ensomheten❤️ 

Tankesettet ditt, og hva du tenker og sier til deg selv, har mye å si for valgene man tar, og menneskene man tiltrekker seg osv.. Sier ikke at det er kjempelett å endre på tankesettet sitt. Men bare husk på at når du forteller deg selv at «det er bare sånn livet mitt har blitt», og f.eks tenker at det ikke er noe du kan gjøre med det osv, så påvirker det deg mye mer enn du tror. Og det er veldig uproduktive og destruktive tanker. 

Du finner mye på nettet om hvordan du kan jobbe med dette. Anbefaler deg å lese deg opp, og begynne å ta grep, slik at du får det bedre med deg selv.  
 

Sender deg en god klem:klem:💛

 

Anonymkode: 9bb1a...64f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen her i tråden sier, snapscore betyr ikke nødvendigvis at man har et aktivt sosialliv. Prøv å ikke legg så mye i scoren. De man snapper med kan være bare bekjente eller til og med folk man ikke kjenner. Noen sender også "tomt" innhold bare for å opprettholde en snapstreak. Det vil også komme an på hvor lenge man har hatt snap! En gammel bruker som har hatt lav aktivitet i flere år vil kanskje ha en høyere score enn noen som har en nyere konto med høy aktivitet.

Og hvis du kan, øv deg på å ikke sammenlikne deg med andre. Det kommer det bare vondt utav, det har jeg kjent på selv! :)

Anonymkode: 9234e...108

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det har seg sånn at jeg egentlig hele livet har slitt med store psykiske problemer som har ført til at jeg har blitt veldig alene og ensom uten en eneste venn. Min familie er helt uten psykiske problemer og jeg tittet nå på min søsters snapscore (er første gang jeg har gjort det har aldri tenkt på det før) og hun har over 10.000, mens jeg har ikke 500 en gang.. Det føles bare så forferdelig ensomt å se. De eneste snappene jeg mottar er fra familien en veldig sjelden gang, mens min søster har masse sosialt liv. Jeg er lei meg for at livet mitt aldri ble sånn. Isteden sitter jeg her i omsorgsbolig. 

Anonymkode: 14216...7c0

Du må søke hjelp kjære deg❤️ Å vertfall ikke sammenlign deg med søsteren din ( eller andre) . Du må ta noen grep for å komme deg ut av ensomheten . Meld deg som frivillig , besøksvenn , ta et kurs eller noe der du kommer i kontakt m folk å får gjort noe som gir livet mening . Skaffe deg hund eller katt. Begynn m hjemmetrening . Noe som kan heve trivsel å redusere ensomhetsfølelsen . Livet kan ha mye godt i vente ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det har seg sånn at jeg egentlig hele livet har slitt med store psykiske problemer som har ført til at jeg har blitt veldig alene og ensom uten en eneste venn. Min familie er helt uten psykiske problemer og jeg tittet nå på min søsters snapscore (er første gang jeg har gjort det har aldri tenkt på det før) og hun har over 10.000, mens jeg har ikke 500 en gang.. Det føles bare så forferdelig ensomt å se. De eneste snappene jeg mottar er fra familien en veldig sjelden gang, mens min søster har masse sosialt liv. Jeg er lei meg for at livet mitt aldri ble sånn. Isteden sitter jeg her i omsorgsbolig. 

Anonymkode: 14216...7c0

"Noen er så vakre at de blir syke av det." - Margreth Olin

 

Anonymkode: c86c2...35f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 10 000 fryktelig lavt?

Anonymkode: ec566...3c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke 10 000 fryktelig lavt?

Anonymkode: ec566...3c2

Jeg nådde 100 000 på min konto før jeg slettet den, og opprettet ny pga personlige årsaker. Vil si at 10 000 er lavt, men det spørs hvor mye og hvor mange man snaper med. 

Anonymkode: 614f3...a8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg nådde 100 000 på min konto før jeg slettet den, og opprettet ny pga personlige årsaker. Vil si at 10 000 er lavt, men det spørs hvor mye og hvor mange man snaper med. 

Anonymkode: 614f3...a8c

Jeg har 39 000 og har kun 19 personer på snapchat. Ser min søster har nærmere 800 000, da snakker man sosial 😅

Anonymkode: ec566...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har 39 000 og har kun 19 personer på snapchat. Ser min søster har nærmere 800 000, da snakker man sosial 😅

Anonymkode: ec566...3c2

Eh, nei. Ikke nødvendigvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (32 minutter siden):

Eh, nei. Ikke nødvendigvis.

Kanskje ikke, men min søster er ganske så sosial. Stiller spørsmålstegn ved ts sin søster som kun har 10 000, høres lite ut. Ikke minst ts med kun 500. Når fikk du egentlig snapchat, ts? For noen uker siden?

Anonymkode: ec566...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør ikke tenke på snapscore som en populæritetsmåler. Jeg hadde ei venninne med utrolig høy snapscore, og jeg tenkte at hun måtte jo være superpopulær😮 men så oppdaget jeg at hun sendte masse «tomme» snapper og fikk like tomme snapper tilbake kun for å beholde streaks… Da vil jeg nok si at man er mer sosial hvis man sender ordentlige snapper til få personer enn mange tomme snapper til mange personer😊 

Anonymkode: 1e5e6...9c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deaktiverte og slettet Snapchat for snart et år siden. Beste jeg har gjort. Skulle gjerne slettet Facebook også men den trenger jeg for å følge opp flere aktiviteter og verv. 

Anonymkode: 804b8...2c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje ikke, men min søster er ganske så sosial. Stiller spørsmålstegn ved ts sin søster som kun har 10 000, høres lite ut. Ikke minst ts med kun 500. Når fikk du egentlig snapchat, ts? For noen uker siden?

Anonymkode: ec566...3c2

Hvorfor gjøre ts enda mer usikker og lei? For en ekkel personlighet du har.

Anonymkode: 8c416...c73

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har de som deler alt på Snapchat og de som deler det viktigste. Kvalitet framfor kvantitet. 
jeg har 15 lagt til på snap. Syns det er mange nok. Deler litt fra familielivet hjemme fordi resten av familien syns det er kjekt. Er ellers ikke så opptatt av snap

Anonymkode: 28c5d...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har alle liksom psykiske problemerer? Er man litt sjenert så har man plutselig sosoal angst. 

Alt skal ha en diagnose nå til dags... Og det er det mange tullinger som melker alt det er godt for. 

Menneskene i dag er bare skjøre og tåler ikke motstand idet helen tatt. 

Anonymkode: 11bef...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei du,

Skjønner at det er vondt å føle seg ensom, det er jeg også selv. Jeg tror nok forøvrig at de fleste ikke sjekker andre sin snaps ore. Jeg har vertfall ikke for vane å gjøre det. Høy snapscore er ikke ensbetydende med at man er populær og har mange venner. Men det beviser vertfall hvor mye tid man bruker på et sosialt media som snapchat, og hvor avhengig man er av dette sosiale mediet..

Jeg har noen og 30 på snap, kanskje 5 av dem sender meg en snap av og til! Klart det kjennes ensomt å ikke få så mye oppmerksomhet , men ikke mål din verdi i hvor mange venner du har, eller ikke har.

Anonymkode: 669ac...8f0

Jeg har over 200K i snapscore. Snart 3. det betyr ingenting. 

Anonymkode: 70787...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...