Gå til innhold

Inspirasjon og motivasjonstråd for styrketrening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg følte det manglet en tråd der vi kan dele fremgang og oppmuntre hverandre i styrketrening 💪

Personlig syns jeg det er enda gøyere å klare nye mål når jeg har fler å dele det med!

Så benytt denne tråden til alt som går din vei, og fortell gjerne litt om egne mål, hvor lenge du har trent, fokus, alder(?) og lignende.

 

I går var jeg selv på trening og hadde en hard styrkeøkt for første gang på laang tid. Jeg hadde en ordentlig god dag, og ble veldig stolt av hvor bra det gikk å ta 50kg i knebøy helt ned (ass to grass). Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle klare det så tidlig, men det gikk! 

Anonymkode: f940d...569

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg følte det manglet en tråd der vi kan dele fremgang og oppmuntre hverandre i styrketrening 💪

Personlig syns jeg det er enda gøyere å klare nye mål når jeg har fler å dele det med!

Så benytt denne tråden til alt som går din vei, og fortell gjerne litt om egne mål, hvor lenge du har trent, fokus, alder(?) og lignende.

 

I går var jeg selv på trening og hadde en hard styrkeøkt for første gang på laang tid. Jeg hadde en ordentlig god dag, og ble veldig stolt av hvor bra det gikk å ta 50kg i knebøy helt ned (ass to grass). Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle klare det så tidlig, men det gikk! 

Anonymkode: f940d...569

Herlig. Knebøy er en av de øvelsene det er artigst med fremgang i syntes jeg 😀.

Drar alltid fra trening med et stort smil etter gode knebøy og markløftøkter.

Hadde selv en sterk knebøyøkt i går. Lå godt under 1RM, men klarte å fullføre 4x8 for første gang med vekten jeg brukte. Da blir det 2,5kg opp neste økt😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (21 timer siden):

Herlig. Knebøy er en av de øvelsene det er artigst med fremgang i syntes jeg 😀.

Drar alltid fra trening med et stort smil etter gode knebøy og markløftøkter.

Hadde selv en sterk knebøyøkt i går. Lå godt under 1RM, men klarte å fullføre 4x8 for første gang med vekten jeg brukte. Da blir det 2,5kg opp neste økt😀

Åå, så deilig! Jeg er enig, knebøy er en av de morsomste øvelsene fordi det er så gøy med fremgang i den. Derfor er det såå surt om man er skikkelig gira, men så varmer man opp akkurat for lite og får vondt et sted. Det skjer ofte med meg, at jeg bare må kutte hele beinøkta, fordi det stikker i kneet eller lignende. Så må man vente en uke på at det går over.

Anonymkode: f940d...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 12.28):

Jeg følte det manglet en tråd der vi kan dele fremgang og oppmuntre hverandre i styrketrening 💪

Personlig syns jeg det er enda gøyere å klare nye mål når jeg har fler å dele det med!

Så benytt denne tråden til alt som går din vei, og fortell gjerne litt om egne mål, hvor lenge du har trent, fokus, alder(?) og lignende.

 

I går var jeg selv på trening og hadde en hard styrkeøkt for første gang på laang tid. Jeg hadde en ordentlig god dag, og ble veldig stolt av hvor bra det gikk å ta 50kg i knebøy helt ned (ass to grass). Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle klare det så tidlig, men det gikk! 

Anonymkode: f940d...569

Hvor mange repetisjoner og hvor mange sett tok du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Så kjekt med en slik tråd!! 🙂🙂🙂

Jeg har nettopp kommet meg opp i 50 kg markløft (som arbeidsvekt). Er så fornøyd siden jeg følte at jeg aldri skulle få markløft til å funke. Har terpet lenge på teknikk og jobbet meg sakte oppover 💪

Har trent styrke i snart 1 år, men bare regelmessig i ca 8 mnd. Hovedfokus har vært å trene opp igjen skulder. Nå er målet å bli sterkere i hele kroppen.

Endret av Elysian
.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk tråd! 

Jeg har hatt litt tilbakegang etter lite trening i desember pga forkjølelsessymptoner. Det er litt demotiverende i seg selv, fordi jeg i november endelig greide 70 (5x5) i knebøy, som er min pers. Nå strever jeg med 65 kg. 😂

Prøver å endre litt strategi, så sikter ikke mot 70 med det første selv om jeg har lyst. Jeg vet at hvis jeg går for 5x5 og parallelle bøy greier jeg det på noen uker. Men jeg skal heller fokusere på flere repetisjoner og dypere bøy en stund. Og da ligger nok 70 langt unna. 

Også fikk jeg jo sånn løftebelte til jul da... Gledet meg til å ta det i bruk, men pga 3 kg opp i jula er det hakket for trangt. 😭 Får det på meg, men det skal vel ikke være helt stramt på. Forhåpentligvis passer det snart, jeg er spent på om jeg merker forskjell. Har merket på markløften (80 kg) at jeg nok nå trenger hjelpemidler for å få det gode trykket i magen. 

Håper å rekke en økt i dag før arbeidsdagen er over (har 1 time trening i uka inkludert i arbeidstiden). 😄🤞

Fikk også mange gode råd i en egen tråd denne uka om nye øvelser, og gleder meg til å prøve noe nytt. Jeg trener mest baseløft og har lite peiling på andre ting. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adrenalina1 skrev (På 13.1.2022 den 20.08):

Hvor mange repetisjoner og hvor mange sett tok du?

Den dagen tok jeg fire sett, 6 reps på 45kg og 4 reps på 50kg. Tok bare ett sett på 50kg denne dagen, men to sett med 50kg og 6 reps denne uka her! Så er rask fremgang 🙏 Håper å kunne trene med 60kg igjen snart!

Elsker alle motiverende svar i denne tråden her!

Anonymkode: f940d...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Klarte seks reps på 50kg i dag, så økte til 55kg! Sykt deilig med fremgang 😄

Anonymkode: f940d...569

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge trente dere styrke før dere klarte hele 50 kg i knebøy?

Tar foreløpig bare stanga på 20 kg 😅 Da klarer jeg 10×4. Idag testet jeg 10 kg med velter på stanga. Da klarte jeg kun 6×4 og det var tuungt!

Har kun trent styrke i 2 måneder, 2 til 3 ganger i uka. 

Anonymkode: 3d9b2...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor lenge trente dere styrke før dere klarte hele 50 kg i knebøy?

Tar foreløpig bare stanga på 20 kg 😅 Da klarer jeg 10×4. Idag testet jeg 10 kg med velter på stanga. Da klarte jeg kun 6×4 og det var tuungt!

Har kun trent styrke i 2 måneder, 2 til 3 ganger i uka. 

Anonymkode: 3d9b2...791

Jeg har trent i til sammen ti år, men med maaange pauser 😄 Det er først de siste årene jeg har begynt å ta "ass to grass", og måtte jobbe opp en litt ny type styrke, men derfor er jeg så glad for å komme meg opp på 50kg i den varianten nå! Tidligere tok jeg bare 90 grader, men mye muskelminne sitter fortsatt i.

Gi deg selv goood tid, og ikke vær redd for å benytte de 1,25kg vektskivene når du skal øke 😊

Anonymkode: f940d...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge trente dere styrke før dere klarte hele 50 kg i knebøy?

Tar foreløpig bare stanga på 20 kg 😅 Da klarer jeg 10×4. Idag testet jeg 10 kg med velter på stanga. Da klarte jeg kun 6×4 og det var tuungt!

Har kun trent styrke i 2 måneder, 2 til 3 ganger i uka. 

Anonymkode: 3d9b2...791

Husker ikke helt, halvt år kanskje? Kommer an på så mye, hvor ofte trener du, har du lengre friperioder (på over en uke, for eksempel pga ferie eller sykdom) osv, så det kan variere veldig hvor lang tid man bruker på å målene sine. 

6x4 er jo bra det! :) Men ville ikke økt med 10 kg om gangen, kanskje prøve 25 kg (inkl stang) neste gang, og så 30 økta etter det hvis 6 reps funker greit? 

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har trent i til sammen ti år, men med maaange pauser 😄 Det er først de siste årene jeg har begynt å ta "ass to grass", og måtte jobbe opp en litt ny type styrke, men derfor er jeg så glad for å komme meg opp på 50kg i den varianten nå! Tidligere tok jeg bare 90 grader, men mye muskelminne sitter fortsatt i.

Gi deg selv goood tid, og ikke vær redd for å benytte de 1,25kg vektskivene når du skal øke 😊

Anonymkode: f940d...569

Samme her, har også begynt med ass to the grass derfor løfter jeg mindre. Litt demotiverende, må nullstille hjernen litt. 😅 Ligger på 62.5 kg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som løfter både 40-50 kg eller mer i knebøy, hvor lenge har dere holdt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Adrenalina1 said:

Dere som løfter både 40-50 kg eller mer i knebøy, hvor lenge har dere holdt på?

Snart ett år. Løfter 60-70 kg i arbeidsvekt. Hatt tre lengre pauser (som alltid gir meg en "setback" på 10-20 kg). 

Har trent tidligere da, for flere år siden, så slapp å bruke tid på å terpe teknikk. :) mye raskere progresjon enn da jeg begynte med styrke første gang for 12 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å legge på 10ere på benkpress, så har endelig klart å trene med 40 kg. Stolt som bare det. Neste mål: 45!

kvinne 26 år

Anonymkode: 766c7...6df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...