Gå til innhold

Har fylla skylda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei fylla har ikke skylda.

De som sier at de blacker ut og ikke husker ting burde ikke drikke. 

Jeg veit akkurat når jeg skal slutte å drikke og hvor mye jeg kan drikke før jeg blir for full. 

Anonymkode: 059be...6cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ble en del enheter for mye for meg i går… dette resulterte i at jeg fortalte en hemmelighet som jeg ble fortalt i fortrolighet foran en som ikke skulle hørt det. Dette har jeg blitt fortalt i dag, husker ingenting av dette selv. Og svært lite av hva resten som skjedde. Nå er min venninne så sint at hun nekter og snakke med meg. Kan jeg skylde på alkoholen? 

Anonymkode: 4b36e...8da

Du ble vel ikke tvunget til å drikke, så da er det etter min mening dårlig unnskyldning. 

Det beste du kan gjøre er å ta helt ansvar for dette og håpe på at en unnskyldning godtas. 

Den som skal dele "hemmeligheter" som ikke tåler dagens lys bør også tenke etter hvem man forteller det til, om man i det hele tatt må fortelle. 

Anonymkode: 56f15...cbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er bare enn dårlig unnskyldning og ansvarsfraskrivelse. 

Det er ikke fylla som har skylda, det er du som har skylda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hallo jeg var full 

Anonymkode: 4b36e...8da

Det har ingenting å si, se mine tidligere kommentarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har bedt om unnskyldning og ikke fått svar. Skal en hendelse gjøre at jeg ikke er til og stole på?

Anonymkode: 4b36e...8da

Denne hendelsen viser jo at du ikke er til å stole på. Tillitt må gjenoppbygges, og du må vise over tid at du er til å stole på. 

Anonymkode: 08367...444

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hallo jeg var full 

Anonymkode: 4b36e...8da

Hele holdningen din viser jo at du ikke er villig til å endre på oppførselen din for å vise at du kan bli en man kan stole på. 

Anonymkode: 08367...444

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, du kan kun skylde på deg selv som drakk for mye.

Alkoholen er aldri skyld i at noen oppfører seg som en dust, det er jo du selv som styrer hvir mye du heller i deg.

Anonymkode: 65a51...fa9

Dette gjelder jo absolutt alle grunner til at folk oppfører seg dust. Det er aldri "grunnene" som har skylda, det er personen og dens selvkontroll som har det.

Så neida, fylla har ikke skylda, men fylla er klart en medvirkende årsak til at det ble slik det ble.

Anonymkode: 8d779...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (2 timer siden):

Så du skal aldri drikke igjen, noen gang? Ikke en dråpe?

Hva har det med saken og gjøre?

Anonymkode: 4b36e...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hele holdningen din viser jo at du ikke er villig til å endre på oppførselen din for å vise at du kan bli en man kan stole på. 

Anonymkode: 08367...444

Jeg Kan endre meg- ikke gi meg hat

Anonymkode: 4b36e...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har bedt om unnskyldning og ikke fått svar. Skal en hendelse gjøre at jeg ikke er til og stole på?

Anonymkode: 4b36e...8da

Ja, du er jo ikke å stole på. Du forteller hemmeligheter i fylla. Jeg ville aldri fortelt deg noe hemmelig, eller ansatt deg i en jobb hvor du skal holde på hemmeligheter. Neste gang du drikker, kan det skje igjen. Nytter ikke at du er fortrolig i edru tilstand. 

Anonymkode: 1530d...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hallo jeg var full 

Anonymkode: 4b36e...8da

Uansett hvor full du var så gjør tillitsbruddet like vondt for den som blir rammet… Når jeg blir utsatt for noe vondt driter jeg i hvorfor personen gjorde som den gjorde.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva har det med saken og gjøre?

Anonymkode: 4b36e...8da

Alt.

Du mener venner bør kunne stole på deg.

Men ikke når du drikker.

Venner kontrollerer ikke når du drikker.

Ergo, men mindre du har tenkt å slutte helt å drikke så er du fortsatt ikke til å stole på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har bedt om unnskyldning og ikke fått svar. Skal en hendelse gjøre at jeg ikke er til og stole på?

Anonymkode: 4b36e...8da

Neida, hu venninna di kommer til å roe seg etter en stund. Slapp av. En gjør dumme ting i fylla, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hallo jeg var full 

Anonymkode: 4b36e...8da

Ja, og det kan du bli igjen, og da er du åpenbart ikke til å stole på.. Og resultatet av å ha stolt på deg må hun leve med nå. 

Man kan godt si at fylla har skylda, men det er jo ingen unnskyldning for hva som har skjedd, det har likevel skjedd og følgene blir akkurat det samme som om det ikke hadde skjedd i fylla.. Og fylla er jo heller ikke et uhell. Man kan høre uheldig med beregningen, men man tar likevel et valg om å drikke, så. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (1 time siden):

Alt.

Du mener venner bør kunne stole på deg.

Men ikke når du drikker.

Venner kontrollerer ikke når du drikker.

Ergo, men mindre du har tenkt å slutte helt å drikke så er du fortsatt ikke til å stole på.

Jeg er lei for det jeg gjorde 

Anonymkode: 4b36e...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Crazydoglady skrev (1 time siden):

Ja, og det kan du bli igjen, og da er du åpenbart ikke til å stole på.. Og resultatet av å ha stolt på deg må hun leve med nå. 

Man kan godt si at fylla har skylda, men det er jo ingen unnskyldning for hva som har skjedd, det har likevel skjedd og følgene blir akkurat det samme som om det ikke hadde skjedd i fylla.. Og fylla er jo heller ikke et uhell. Man kan høre uheldig med beregningen, men man tar likevel et valg om å drikke, så. 

Ja du har rett i det. Jeg er lei for det som skjedde. 

Anonymkode: 4b36e...8da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er lei for det jeg gjorde 

Anonymkode: 4b36e...8da

Kjipt for deg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (1 minutt siden):

Kjipt for deg da.

Ja veldig 

Anonymkode: 4b36e...8da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 time siden):

Uansett hvor full du var så gjør tillitsbruddet like vondt for den som blir rammet… Når jeg blir utsatt for noe vondt driter jeg i hvorfor personen gjorde som den gjorde.

Tilgir du aldri? 

Anonymkode: 4b36e...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...