Gå til innhold

En annen i kollektivet har okkupert fryseskuffen min i julen


origin

Anbefalte innlegg

Føler med det TS. Jeg bor selv i kollektiv og har flere ganger opplevd, gjerne etter ferier, at min del av fryseren er helt full med andre sine ting. Det er bare å sende sms, men litt kjipt når de fremdeles er på ferie og ikke kan komme for å ordne opp på en uke eller to

Er glad i mat jeg kan putte i fryseren jeg 😅

Anonymkode: c13b8...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler med det TS. Jeg bor selv i kollektiv og har flere ganger opplevd, gjerne etter ferier, at min del av fryseren er helt full med andre sine ting. Det er bare å sende sms, men litt kjipt når de fremdeles er på ferie og ikke kan komme for å ordne opp på en uke eller to

Er glad i mat jeg kan putte i fryseren jeg 😅

Anonymkode: c13b8...d65

Så fint at det er flere som har opplevd dette

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om dere har to og en kvart skuff totalt så er kanskje ikke en hel skuff din? 

Anonymkode: 72a53...1be

Den kvarte skuffen er okkupert av en annen leietager igjen som har bodd her lenger enn meg.Vi ble to i sommer da jeg flyttet inn. den tredje som kom inn sist i høst er denne som har okkupert min skuff nå i julen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere litt plass å gå på i leiligheten? Det er mange billige, eller til og med gratis frysere som blir gitt bort på finn, og da kan dere alle få mer en nok plass!

Anonymkode: fe831...be1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

origin skrev (10 minutter siden):

Den kvarte skuffen er okkupert av en annen leietager igjen som har bodd her lenger enn meg.Vi ble to i sommer da jeg flyttet inn. den tredje som kom inn sist i høst er denne som har okkupert min skuff nå i julen

Så det er en som nå har to fulle skuffer, en som har en kvart og en som har ingen? 

Anonymkode: 86df4...179

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det er en som nå har to fulle skuffer, en som har en kvart og en som har ingen? 

Anonymkode: 86df4...179

Og ikke nok med det, han som har okkupert to fulle skuffer, har bodd der kortest og er der i tillegg bare i helgene? Snakker om å ta seg til rette.

TS, her er det bare å sende en vennlig, men tydelig beskjed om at du er tilbake og trenger fryseskuffen din tilbake denne uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Føler med det TS. Jeg bor selv i kollektiv og har flere ganger opplevd, gjerne etter ferier, at min del av fryseren er helt full med andre sine ting. Det er bare å sende sms, men litt kjipt når de fremdeles er på ferie og ikke kan komme for å ordne opp på en uke eller to

Er glad i mat jeg kan putte i fryseren jeg 😅

Anonymkode: c13b8...d65

Hvordan håndterte du dette? Ble ordnet med en vennlig samtale eller ble det krig i kollektivet og en eller flere flyttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

origin skrev (8 timer siden):

Så fint at det er flere som har opplevd dette

Den kvarte skuffen er okkupert av en annen leietager igjen som har bodd her lenger enn meg.Vi ble to i sommer da jeg flyttet inn. den tredje som kom inn sist i høst er denne som har okkupert min skuff nå i julen

Hvor mange bor i kollektivet? Og hvordan er skuffene fordelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, minister-mio said:

Hvor mange bor i kollektivet? Og hvordan er skuffene fordelt?

TS har allerede svart på dette.

Anonymkode: c50b7...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, minister-mio said:

Hvor mange bor i kollektivet? Og hvordan er skuffene fordelt?

Vi er 3stk så opprinnelig 1 skuff for hver av oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

origin skrev (6 minutter siden):

Vi er 3stk så opprinnelig 1 skuff for hver av oss

Men det ordnet seg, eller?

Anonymkode: 83413...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det ordnet seg, eller?

Anonymkode: 83413...ef3

Skal ta en prat med huseier. Ble ganske amper når jeg kom hjem og oppdaget det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke han som har lånt din skuff i julen rydde ut av den igjen? Så har dere en hver... dere må jo snakke sammen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

origin skrev (14 minutter siden):

Skal ta en prat med huseier. Ble ganske amper når jeg kom hjem og oppdaget det

Jeg synes det er drastisk å dra huseier inn i dette. Gi han som har okkupert skuffen din klar beskjed om at du har bruk for den selv. Gi ham en kort frist til å flytte varene, og si at du selv setter ut tingene hans dersom han ikke overholder fristen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

origin skrev (14 timer siden):

Hvordan håndterte du dette? Ble ordnet med en vennlig samtale eller ble det krig i kollektivet og en eller flere flyttet?

Huh?? Så ikke denne før nå jeg. I alle dager, hvordan kom du engang på muligheten for "krig" og at folk skulle begynne å flytte ut, på grunn av plass i fryser'n? Er enig i at det var noe tanketomt/respektløst uten å spørre først, men du trenger ikke overdramatisere det heller liksom.

 

origin skrev (5 timer siden):

Skal ta en prat med huseier. Ble ganske amper når jeg kom hjem og oppdaget det

Jeg begynner å tenke etter de svarene dine her, at du kanskje bør begynne å se etter å bo alene? Du høres ut som om du er litt for irritert og stressa til å kunne slappe av i et kollektiv hvor folk selvsagt er forskjellige. I kollektiv må man være/må man bli veldig rund i kantene. Ja, det er supert om alle repsekterer hverandre, og du kan også lete etter et kollektiv som er flinkere på de tingene du ønsker at folk skal være flinke på, enn der du er nå.

Faste avtaler og regler er fint i kollektiv, noe alle har vært med på å bestemme, og gjerne følger. Men jeg ville definitivt ikke begynt å dra inn huseier eller gått på krigsstien, du skal tross alt bo med dem, kjekt at dere liker/tåler hverandre også, eller?

Anonymkode: fe831...be1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...