Gå til innhold

Mannen min er avhengig av innsovningsmiddem

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Mamma31 skrev (21 timer siden):

Hei

ts her. Immovane har han fått, ja!

Er nok ikke de sterkeste, men å gå på de i over 10 år, uten noen oppfølging av lege, syntes jeg er litt rart…

det er ikke greit, helt enig med deg! Imovane skal brukes i korte perioder- med plan om nedtrapping. B-preparater som Imonvane er ekstremt avhengighetsskapende og bør ikke brukes over år. Antar han også er kjent med risiko for bilkjøring etter bruk av disse.... 

Anonymkode: 2ef9b...97b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det er ikke greit, helt enig med deg! Imovane skal brukes i korte perioder- med plan om nedtrapping. B-preparater som Imonvane er ekstremt avhengighetsskapende og bør ikke brukes over år. Antar han også er kjent med risiko for bilkjøring etter bruk av disse.... 

Hvorfor drar du opp bilkjøring? Du framstår kunnskapsløs. Står fast og daglig på Imovane og Tramadol, får lov å kjøre bil.

Anonymkode: 7da9e...1b4

• Liker 2
Skrevet

Er du bekymret ved bruken av ca.3 imovane i uken? Det er ikke farlig, tror det er mer vanlig enn du tror.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må ikke tro på alt som står i felleskatalogen. Antidepressiva er også i utgangspunktet ment for behandling over en periode. Likevel står mange på dem et helt liv godt støttet av legestanden og heldigvis for det. 

Anonymkode: 3603f...835

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ts her

Det jeg reagerer på er 2 ting;

1) At en lege kan skrive ut innsovningstabletter til en mann i nesten 13 år, hver mnd., uten noen form for vurdering om det er de pillene han faktisk trenger. Han er 90% frisk av det han ble syk av for ca. 15 år siden.

2) For å være ærlig så tror jeg man blir fort avhengig av disse. Hvis det ikke er noe farlig, er det ok, men forstår likevel ikke at min mann ikke selv ser at han er avhengig….hvis jeg spør han om det svarer han litt «flåsete» og sier de er gode…! 
Hadde jeg byttet ut pillene mot feks fluor, er jeg faktisk usikker på om han hadde merket forskjell (tenker jeg på innimellom).

Endret av Mamma31
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mamma31 skrev (45 minutter siden):

Ts her

Det jeg reagerer på er 2 ting;

1) At en lege kan skrive ut innsovningstabletter til en mann i nesten 13 år, hver mnd., uten noen form for vurdering om det er de pillene han faktisk trenger. Han er 90% frisk av det han ble syk av for ca. 15 år siden.

2) For å være ærlig så tror jeg man blir fort avhengig av disse. Hvis det ikke er noe farlig, er det ok, men forstår likevel ikke at min mann ikke selv ser at han er avhengig….hvis jeg spør han om det svarer han litt «flåsete» og sier de er gode…! 
Hadde jeg byttet ut pillene mot feks fluor, er jeg faktisk usikker på om han hadde merket forskjell (tenker jeg på innimellom).

1. Det er slik det fungerer hos de aller fleste leger.

2. Igjen, hvorfor plager det egentlig deg? Tro meg, han hadde merket forskjell.

Anonymkode: 7da9e...1b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er i utgangspunktet enig med deg i at Imovane ikke er er langtidsmedisin - men hva om alternativet er dårlig nattesøvn, som i seg selv kan medføre store helseproblemer, og i ytterste konsekvens utløse sykemelding, arbeidsuførhet og lignende? Det blir for meg veldig bastant og lite nyansert å automatisk konkludere med misbruk. Nei, 10 Imovane i måneden er ingen ønskesituasjon, men om alternativet er helseplager og nedsatt arbeidsevne, hvordan tenker du da? 

Anonymkode: b4866...69a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...