AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Har blitt meldt til barnevernet da vårt barn ikke trives på skolen. vi har vært på en samtale. Neste uke skal de snakke med meg alene, far alene og barnet vårt. Vi er gode foreldre og har ingenting å skjule. Samtidig er dette en enorm påkjenning. Jeg er livredd de skal spørre meg om min helse, om sykmeldinger o.l Jeg var sykmeldt en periode i høst da barnet vårt sleit på skolen og jeg var sliten - jeg går selv i full jobb. Jeg var også sykmeldt i fjor vinter da jeg hadde indre uro grunnet min far ble alvorlig syk og det var jeg som fant han og reddet livet hans. mer livredd for at bv skal se på meg som svak og dårlig omsorgsperson. Jeg har ingen erfaring med bv og dette skremmer meg veldig. Vi har søkt hjelp for barnet vårt og det går mye bedre nå. Jeg går med en konstant stress i kroppen og er ukonsentrert på jobb. Har lyst å snakke med lege om sykmelding pga hele situasjonen, men er redd bv kan bruke det mot meg hvis de finner ut at jeg er sykmeldt. det er knalltøft å være på jobb om dagen da dette henger som ei sky over meg. hva skal jeg gjøre her? kan jeg nekte bv innsyn av helseopplysninger hvis de spør? Det er ikke relevant for saken i det hele tatt. Anonymkode: dae2d...297 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 De har ikke automatisk rett til helseopplysningene dine, og vil de ha det må de spørre deg og da kan du svare ja eller nei. Eller så kan du spørre hva de spesifikt vil vite og kjennes det greit ut kan du si ja til kun det. barnevernet har nok forståelse for at dere har stått i en vanskelig situasjon, og det er nok barnet som kommer til å stå i fokus, ikke at du har vært sykemeldt, ikke sikkert de kommer til å nevne det i det hele tatt. Anonymkode: a3e1a...e85 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De har ikke automatisk rett til helseopplysningene dine, og vil de ha det må de spørre deg og da kan du svare ja eller nei. Eller så kan du spørre hva de spesifikt vil vite og kjennes det greit ut kan du si ja til kun det. barnevernet har nok forståelse for at dere har stått i en vanskelig situasjon, og det er nok barnet som kommer til å stå i fokus, ikke at du har vært sykemeldt, ikke sikkert de kommer til å nevne det i det hele tatt. Anonymkode: a3e1a...e85 De vet jo ikke at jeg har vært sykmeldt om de ikke spør? kjenner jeg har mange katastrofe tanker om hele situasjonen, i tillegg er jeg sint på den som har meldt inn. hodet er fullstendig i kaos da jeg ikke vet hva de kommer til å spørre om. redd jeg bare knekker sammen og løper på dør og vil ødelegge alt. jeg er så lei meg og dette er det verste jeg har opplevd i livet Anonymkode: dae2d...297
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Hvorfor skulle det ha noe å si at du har vært sykemeldt? Det bryr de seg ikke om. Hvis barnet ikke har vært så mye på skolen så vil vel barnevernet sjekke om det er noe på hjemmebane som gjør at barnet ikke dukker opp..? Jeg vil jo anta at noen barn kanskje har fravær fra skolen fordi de har en vanskelig hjemmesituasjon, og at det kanskje er derfor barnevernet vil snakke med dere. Du burde jo benytte sjansen til å prøve å få hjelp til barnet. Barnevernet er der for å hjelpe og veilede, ikke for å arrestere foreldre som har vært sykemeldt. Anonymkode: 0b77f...463 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Jeg regner med det ikke er "Pelle trives ikke på skolen, derfor melder vi til barneverntjenesten" som står i meldingen som er grunnlaget for undersøkelsen. Jeg forstår at du tolker det som at det er det som ligger bak at det nå er en undersøkelsessak, men hva står det i meldingen at skolen (eller hvem som nå har meldt) er bekymret for? Det har litt å si for det juridiske rundt innhenting av informasjon. Dersom graden av bekymring for et barn er svært høy, kan barneverntjenesten lovlig innhente nesten hva som helst av informasjon. Som oftest er ikke graden av bekymring slik at man kan det. Da skal opplysninger innhentes i samarbeid med parter i saken, altså foreldre med foreldreansvar og eventuelle barn over 15 år. Det skal en del til for at en forelders helseopplysninger skal være absolutt påkrevet i vurderingen av innholdet i meldingen, men det forekommer jo. Jeg har jobbet med undersøkelser i barnevernet i ganske mange år, og i flere ulike barneverntjenester. Jeg har også lest mange saksmapper oversendt fra andre barneverntjenester igjen. Det er ikke mitt inntrykk at innhenting av opplysninger fra forelders fastlege er spesielt utbredt, og når det innhentes er det som oftest veldig relevant for vurderingene man må gjøre. Jeg har hørt rykter om at enkelte barneverntjenester i bittesmå kommuner uten noe ordentlig fagmiljø har hatt en praksis hvor de innhenter opplysninger fra et standardisert sett instanser i absolutt alle saker, men aldri sett saksmapper hvor det har forekommet. Det er i så fall en ulovlig praksis. Å spørre forelderen, derimot, er langt mer inngripende enn å be fastlegen om opplysninger. Det er det ganske vanlig at vi gjør. "Hvordan vil du beskrive din helse, psykisk og fysisk?" Enkelt og greit fordi det vil påvirke omsorgssituasjonen til de aller fleste barn om en eller begge foreldre har store utfordringer med helsen sin. Da er det en faktor man tar med i vurderingen av om familien eventuelt har et hjelpebehov, selvfølgelig etter å ha utforsket det videre om det er slik. Hvis mor har f.eks diagnosen bipolar og ikke mottar noen helseoppfølging, ikke går på medisiner og ikke har et nettverk i det hele tatt vil jeg tenke at det er en større risiko for barnet enn om mor har diagnosen bipolar, er fast medisinert, har god helseoppfølging og et godt nettverk rundt familien som trår til dersom hun har en litt tøff periode - for å si det med et eksempel (og før noen kverulerer på det, bipolar er et eksempel og man kan være helt fantastiske omsorgspersoner med en bipolardiagnose). Blir du spurt om helsen din, står du fritt til å svare det du vil. Dersom du lurer på hvorfor et spørsmål er relevant i vurderingen av barnets omsorgssituasjon, synes jeg du skal spørre saksbehandlerne om det. Det er som oftest mye bedre å få et konkret svar enn å gå og lure og se for seg skremmende scenarier. Anonymkode: a0196...62a 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 (Det skulle selvsagt stå langt mindre inngripende, ikke mer). Anonymkode: a0196...62a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 De vil forstå at du har vært sykmeldt😊 Anonymkode: f0e88...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 Det er et overgrep mot barn og foreldre at denne ulovlige praksisen fortsetter! Skolen har kun lov til å melde fra uten deres samtykke ved mistanke om misbruk, vold eller alvorlig omsorgssvikt. Men nå står dere i situasjonen. Møt barnevernet på en høflig måte, men del heller ikke mer om dere og deres liv enn det som er strengt nødvendig. Prøv å hold fokuset på problemet, at barnet ikke trives på skolen. Det må løses på skolen. Anonymkode: 1d01a...df3 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg regner med det ikke er "Pelle trives ikke på skolen, derfor melder vi til barneverntjenesten" som står i meldingen som er grunnlaget for undersøkelsen. Jeg forstår at du tolker det som at det er det som ligger bak at det nå er en undersøkelsessak, men hva står det i meldingen at skolen (eller hvem som nå har meldt) er bekymret for? Det har litt å si for det juridiske rundt innhenting av informasjon. Dersom graden av bekymring for et barn er svært høy, kan barneverntjenesten lovlig innhente nesten hva som helst av informasjon. Som oftest er ikke graden av bekymring slik at man kan det. Da skal opplysninger innhentes i samarbeid med parter i saken, altså foreldre med foreldreansvar og eventuelle barn over 15 år. Det skal en del til for at en forelders helseopplysninger skal være absolutt påkrevet i vurderingen av innholdet i meldingen, men det forekommer jo. Jeg har jobbet med undersøkelser i barnevernet i ganske mange år, og i flere ulike barneverntjenester. Jeg har også lest mange saksmapper oversendt fra andre barneverntjenester igjen. Det er ikke mitt inntrykk at innhenting av opplysninger fra forelders fastlege er spesielt utbredt, og når det innhentes er det som oftest veldig relevant for vurderingene man må gjøre. Jeg har hørt rykter om at enkelte barneverntjenester i bittesmå kommuner uten noe ordentlig fagmiljø har hatt en praksis hvor de innhenter opplysninger fra et standardisert sett instanser i absolutt alle saker, men aldri sett saksmapper hvor det har forekommet. Det er i så fall en ulovlig praksis. Å spørre forelderen, derimot, er langt mer inngripende enn å be fastlegen om opplysninger. Det er det ganske vanlig at vi gjør. "Hvordan vil du beskrive din helse, psykisk og fysisk?" Enkelt og greit fordi det vil påvirke omsorgssituasjonen til de aller fleste barn om en eller begge foreldre har store utfordringer med helsen sin. Da er det en faktor man tar med i vurderingen av om familien eventuelt har et hjelpebehov, selvfølgelig etter å ha utforsket det videre om det er slik. Hvis mor har f.eks diagnosen bipolar og ikke mottar noen helseoppfølging, ikke går på medisiner og ikke har et nettverk i det hele tatt vil jeg tenke at det er en større risiko for barnet enn om mor har diagnosen bipolar, er fast medisinert, har god helseoppfølging og et godt nettverk rundt familien som trår til dersom hun har en litt tøff periode - for å si det med et eksempel (og før noen kverulerer på det, bipolar er et eksempel og man kan være helt fantastiske omsorgspersoner med en bipolardiagnose). Blir du spurt om helsen din, står du fritt til å svare det du vil. Dersom du lurer på hvorfor et spørsmål er relevant i vurderingen av barnets omsorgssituasjon, synes jeg du skal spørre saksbehandlerne om det. Det er som oftest mye bedre å få et konkret svar enn å gå og lure og se for seg skremmende scenarier. Anonymkode: a0196...62a Takk for godt og utfyllende svar. Det som står i bekymringene er at de er bekymret for skolesituasjonen da barnet mitt ikke finner seg til rette sosialt og har en del fravær. med er bekymret. Vi har tett og god dialog med skolen. Det er 3 barn som har mobbet han både på skolen og på nett. Dette har vært helt forferdelig for han. dette er grunnen til at han vegrer seg og mistrives på skolen. Men må legge til at han er på skolen over 90% av tiden. Vi har søkt hjelp hos helse, og han skal nå til bup. det er den veien vi kan gå for å få hjelp. Hjemmesituasjon er god på alle måter. vi har godt nettverk og familie på begge sider som stiller opp om det er noe. Tror bup vil komme i bunns i dette. Mobbing og utfrysing fører til psykisk uhelse og usikkerhet. De 3 guttene som har vært stygg mot han har nå lagt han til på snap, og prøvd å vært hyggelig mot han på skolen, sønnen vår følte en lettelse og godtok de som venn.. tenkte at nå blir det bedre. samme dag blokket de han igjen. Og han blir enda mer usikker. Har nå fortalt han at han ikke bør godta foresp neste gang, bare la den ligge. Ikke gi de noe oppmersomhet. Men det er jo vondt da disse 3 guttene var hans beste venner. han forstår ikke at de ikke er noe å samle på, han opplever sorg over tapt vennskap. Vi foreldre gjør alt vi kan for å støtte, oppmuntre og gjøre hyggelige ting sammen. Så får vi bv på oss? Synes det er helt forferdelig. I kveld dro jeg og sønnen min på trening, han har aldri vært der før.. men vil prøve seg der. Da vi kom dit satt denne gjengen der, han hadde lyst å snu i døra, men jeg fikk han til å bli. De guttene ble veldig rar da de såg meg, og gjemte seg langt bak i lokalet.. de stakk etter 15 min. Min sønn skal gjøre det han har lyst til uten at disse står i veien. Han må bli sterkere og mer robust og vinne over dette ubehaget og stå støtt i seg selv. Anonymkode: dae2d...297 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er et overgrep mot barn og foreldre at denne ulovlige praksisen fortsetter! Skolen har kun lov til å melde fra uten deres samtykke ved mistanke om misbruk, vold eller alvorlig omsorgssvikt. Men nå står dere i situasjonen. Møt barnevernet på en høflig måte, men del heller ikke mer om dere og deres liv enn det som er strengt nødvendig. Prøv å hold fokuset på problemet, at barnet ikke trives på skolen. Det må løses på skolen. Anonymkode: 1d01a...df3 Det er helt sant. Dette fortalte bv oss. med er pliktig til å informere så lenge det ikke er alvorlig. Det står ingenting i bekymringen at det er noe med oss foreldre. det handler om skolesituasjonen, og om fravær. Det var mye fravær når mobbingen var på det verste, men skolen tok tak og de har stoppet. Han er mye mer på skolen nå. Men mobbingen skjer bare på en annen og mer usynlig måte. kan ikke få sagt hvor jeg gleder meg til møtet på bup der han får tømt seg helt og de kan konkludere med hvor skoen trykker Anonymkode: dae2d...297 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #11 Skrevet 8. januar 2022 Nå må det da snart bli slutt på denne ulovlige praksisen med å melde ifra om alt og ingenting! Blir skremt av å lese alle trådene som blir opprettet her inne om meldinger som blir sendt uten at vilkårene for å melde uten foreldres samtykke er oppfylt. Trodde virkelig at skolene hadde fått med seg nå hva som skal til for at de skal kunne omgå taushetsplikten! Ikke godt å vite hva som er lurt å gjøre, ts. Etter loven skal barneverntjenesten respektere det om dere ikke samtykker til at det blir innhentet info fra lege og andre. Det har de kun lov å gjøre ved mistanke om alvorlige forhold. Reglene blir dessverre ikke alltid fulgt. Jeg har selv gjennomgått en undersøkelsessak der saksbehandler skrev i rapporten at de ikke ansa saken som alvorlig. Likevel gikk de mot min vilje og innhentet info fra en rekke instanser. Da jeg viste til lovverket, og spurte akkurat hvordan de vurderte det, fikk jeg som svar at dette var noe de hadde som rutine, og at det eneste jeg oppnådde ved å nekte, var at saken ble forlenget (det ble den da også, i flere omganger). Jeg hadde ikke noe å skjule, men følte det som fryktelig ubehagelig at barnehagen fikk vite om saken. Føler at de barnehageansatte følger med på meg ennå, men det er sikkert bare paranoia 🙂 Tror nok jeg ville ha latt være å samtykke om jeg var i dine sko, ts. Det skal være lov å være sykemeldt, og dette er ikke noe som tilsier at du er en dårligere forelder, men vi vet ikke hvordan saksbehandleren vil tolke infoen. Det kan tenkes at det blir brukt mot deg: "Mor påfører egen usikkerhet på barnet" el lign. Anonymkode: 403d7...d7d 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #12 Skrevet 8. januar 2022 Hvorfor opprette så mange tråder om dette? Anonymkode: e4b9a...50f 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #13 Skrevet 8. januar 2022 Noen skoler misforstår meldeplikten totalt. Det er ikke bekymring rundt et barn som utløser meldeplikt, men bekymring for alvorlig omsorgssvikt. Jeg ville faktisk betalt en advokat for å se igjennom begrunnelsen barnevernet har brukt for å åpne undersøkelsessak. Med mindre det står noe annet i meldingen enn det du forteller om her, så burde vel meldingen blitt henlagt. Og jeg er ikke anti-barnevern. Men jobber i behandlingsverket og har sett mye slett arbeid fra barnevernet, som til slutt blir en stor belastning for folk som allerede har det tøft. Før saken til slutt henlegges.. Anonymkode: 8e3a1...dab 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #14 Skrevet 8. januar 2022 Dersom skolen er melder og meldingen sier at de er bekymret for skolesituasjonen, ikke hjemmesituasjonen, er det en klart ulovlig melding. Dere kan vurdere å klage den inn til Statsforvalteren. Barneverntjenesten må imidlertid åpne undersøkelse også på denne type meldinger, siden lovkravet for å undersøke er et helt annet enn lovterskelen skoler har for å melde. Det vanlige er da at man fokuserer på å se om det er noe barneverntjenesten kan bidra med overfor skolen. Ofte når skoler misbruker meldeplikten og sender saker over til barneverntjenesten som helt åpenbart burde løses på skolen, handler det om inkompetanse eller manglende vilje til å gjøre det de selv skal for å endre et barns situasjon. Mange foreldre kan oppleve det nyttig å ha barneverntjenesten "i ryggen" i kontakten med skolen en periode. (Min samlede erfaring fra slike saker, tilsier ellers at om man både har kjipe ting på skolen - som mobbing - og en skole som er lite villig til å gjøre sitt for å løse problematikken, kan det være like greit å vurdere et skolebytte. Det tar tid å endre slike strukturer, og barn har ofte ikke så mye tid til overs for å få en bra hverdag). Anonymkode: a0196...62a 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #15 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dersom skolen er melder og meldingen sier at de er bekymret for skolesituasjonen, ikke hjemmesituasjonen, er det en klart ulovlig melding. Dere kan vurdere å klage den inn til Statsforvalteren. Barneverntjenesten må imidlertid åpne undersøkelse også på denne type meldinger, siden lovkravet for å undersøke er et helt annet enn lovterskelen skoler har for å melde. Det vanlige er da at man fokuserer på å se om det er noe barneverntjenesten kan bidra med overfor skolen. Ofte når skoler misbruker meldeplikten og sender saker over til barneverntjenesten som helt åpenbart burde løses på skolen, handler det om inkompetanse eller manglende vilje til å gjøre det de selv skal for å endre et barns situasjon. Mange foreldre kan oppleve det nyttig å ha barneverntjenesten "i ryggen" i kontakten med skolen en periode. (Min samlede erfaring fra slike saker, tilsier ellers at om man både har kjipe ting på skolen - som mobbing - og en skole som er lite villig til å gjøre sitt for å løse problematikken, kan det være like greit å vurdere et skolebytte. Det tar tid å endre slike strukturer, og barn har ofte ikke så mye tid til overs for å få en bra hverdag). Anonymkode: a0196...62a Føler at skolen har tatt tak, men den usynlige utestengingen og hans selvtillit etter det som skjedde er hovedproblemet nå. Og der kan bup hjelpe tenker jeg. I meldingen står det om skolesituasjonen og på bakgrunns av det - mulig omsorgssvikt. parallelt med at skolen uttrykker at de har et godt og tett samarbeid med oss foreldre. hjemmet er godt og kunne ikke vært bedre. Vi har god økonomi og barna kan få en ny sykkel på dagen om de trenger det. vi er omsorgsfulle og de får mye kjærlighet. Variert kosthold, rent og fint hus, mye klær og utstyr. Samt at de har rutiner, forutsigbarhet, trygghet, oppfølging og mange rundt seg da vi har et godt nettverk av familie og venner. Vi får mer kommentarer på at barna er «bortskjemte» og de får for mye av alt. De sa ingenting om at det var en alvorlig melding. Vi var på en samtale og det er over en mnd siden. Vi fikk en sms i går om at de ville ringe oss neste uke for å avtale videre. De sa også at 3 mnd undersøkelse går fort. Anonymkode: dae2d...297
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Skrevet 8. januar 2022 Det er ikke lov for offentlige instanser å melde til barnevernet uten samtykke for "mulig omsorgssvikt." Det skal være "grunn til og tro" og det skal være snakk om mishandling eller alvorlig omsorgssvikt. Anonymkode: a0196...62a 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #17 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nå må det da snart bli slutt på denne ulovlige praksisen med å melde ifra om alt og ingenting! Blir skremt av å lese alle trådene som blir opprettet her inne om meldinger som blir sendt uten at vilkårene for å melde uten foreldres samtykke er oppfylt. Trodde virkelig at skolene hadde fått med seg nå hva som skal til for at de skal kunne omgå taushetsplikten! Ikke godt å vite hva som er lurt å gjøre, ts. Etter loven skal barneverntjenesten respektere det om dere ikke samtykker til at det blir innhentet info fra lege og andre. Det har de kun lov å gjøre ved mistanke om alvorlige forhold. Reglene blir dessverre ikke alltid fulgt. Jeg har selv gjennomgått en undersøkelsessak der saksbehandler skrev i rapporten at de ikke ansa saken som alvorlig. Likevel gikk de mot min vilje og innhentet info fra en rekke instanser. Da jeg viste til lovverket, og spurte akkurat hvordan de vurderte det, fikk jeg som svar at dette var noe de hadde som rutine, og at det eneste jeg oppnådde ved å nekte, var at saken ble forlenget (det ble den da også, i flere omganger). Jeg hadde ikke noe å skjule, men følte det som fryktelig ubehagelig at barnehagen fikk vite om saken. Føler at de barnehageansatte følger med på meg ennå, men det er sikkert bare paranoia 🙂 Tror nok jeg ville ha latt være å samtykke om jeg var i dine sko, ts. Det skal være lov å være sykemeldt, og dette er ikke noe som tilsier at du er en dårligere forelder, men vi vet ikke hvordan saksbehandleren vil tolke infoen. Det kan tenkes at det blir brukt mot deg: "Mor påfører egen usikkerhet på barnet" el lign. Anonymkode: 403d7...d7d Jeg har ingenting å skjule, men jeg er redd de skal finne opplysninger de kan vri på. Helt ærlig så stoler jeg ikke på noen akkurat nå, og er helt sikkert en smule paranoid også. Mannen min og resten av familien er ikke skeptisk i det hele tatt. De synes hele saken bare er latterlig. Får besøk i kveld av en av mine beste venninner, hun er utdannet psykolog og jeg skal fortelle alt dette til henne og få litt støtte der. Anonymkode: dae2d...297 2
Kaneel Skrevet 8. januar 2022 #18 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De vet jo ikke at jeg har vært sykmeldt om de ikke spør? kjenner jeg har mange katastrofe tanker om hele situasjonen, i tillegg er jeg sint på den som har meldt inn. hodet er fullstendig i kaos da jeg ikke vet hva de kommer til å spørre om. redd jeg bare knekker sammen og løper på dør og vil ødelegge alt. jeg er så lei meg og dette er det verste jeg har opplevd i livet Anonymkode: dae2d...297 De kommer til å be deg skrive under på de henter ut opplysninger fra fadtlegen på din helse er et standar skjema ed spm som sendes ut.. at du har vært sykmeldt går helt bra. De er ute etter rus evnt medikament bruk diagnoser og psyk historie om det er mistanke om mishandling og om du søker normal helsehjelp for ungene
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #19 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke lov for offentlige instanser å melde til barnevernet uten samtykke for "mulig omsorgssvikt." Det skal være "grunn til og tro" og det skal være snakk om mishandling eller alvorlig omsorgssvikt. Anonymkode: a0196...62a Nettopp! Det fortalte barnevernet også. vi visste ingenting før det dumpet en Mail inn på Digipost. Trodde jeg skulle miste pusten. Har ikke tatt kontakt med skolen ang dette. Fordi jeg hadde tusen tanker og et føkelsesmessig kaos. Livredd jeg skulle sagt noe som igjen kunne slå tilbake på meg. Så jeg har bare holdt meg rolig og ikke hatt dialog rundt dette. Anonymkode: dae2d...297 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #20 Skrevet 8. januar 2022 Kaneel skrev (2 minutter siden): De kommer til å be deg skrive under på de henter ut opplysninger fra fadtlegen på din helse er et standar skjema ed spm som sendes ut.. at du har vært sykmeldt går helt bra. De er ute etter rus evnt medikament bruk diagnoser og psyk historie om det er mistanke om mishandling og om du søker normal helsehjelp for ungene Det jeg kan si om meg er at jeg søker helsehjelp når ungene er syke eller trenger lege. Aldri brukt rusmidler, har ingen diagnoser og det er ingen vold eller mishandling rundt meg. mJeg har slitt litt med angst tidligere og gått til psykolog. Jeg går også på laveste dose antidepressive og bruker p piller. Ellers er jeg i full jobb, og er helt oppegående og god mor Anonymkode: dae2d...297
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå