Drizzt Skrevet 26. januar 2022 #21 Del Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 2.18): Jeg her blitt ringt to ganger det siste året. Den ene gangen 2 minutter etter at «jehovas vitner» ble nevnt i en Facebook samtale. Deretter ble de snakket om under en middag, og da ble jeg ringt 30 min etter 😂 Anonymkode: b48ad...416 Et tegn fra Gud? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #22 Del Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 20.18): Som nevnt over så bruker de telefon og brev, de bryter også med GDPR siden det er helt umulig å holde styr på hvem som er mottakelig eller ikke for propagandaen uten bryte personvernforordningen. Anonymkode: fba8f...75e Gjerne dokumenter at de bryter GDPR her. Det er ingen personvernlov som sier at man ikke kan ringe til et hvilket som helst nummer som ligger tilgjengelig på 1881 etc. Vil man ikke høre, så kan man si det og avslutte samtalen, easy as that! Kittykat skrev (På 22.1.2022 den 19.46): De ringer og sender brev. Har opplevd begge deler. Det er ganske irriterendes og jeg synes ikke noe om at de kommer på døren, ringer eller sender brev og forteller meg at jeg kommer til å ende i helvetet fordi jeg nødvendigvis ikke tror på Gud. Hvis jeg vil vite noe om dem, lære om dem og/eller begynne å gå til samlestunder, så kan jeg faktisk oppsøke dem selv. Til det uthevede - de tror ikke på et helvete, så det er ingen JV som forteller deg at du havner der. AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 20.13): Det er jo deres misjon i livet, bokstavelig talt. De læres opp til dette fra de er barn, og spesielt jentene. De skal ha topp karakterer på skolen, og det stilles strenge krav, med etter videregående skal jentene ut og forkynne. Videre utdannelse er ikke viktig, ei heller ønskelig for jenter. Fra jeg gikk i 1. klasse på barneskolen, og til jeg var ferdig på videregående, har jeg hatt klassekamerater som er JV. Det er ikke enkelt å være barn i den sekten, det er sikkert og visst. De ekskluderes fra det sosiale, da de ikke feirer noe som helst, de skal helst omgås andre JV-barn, og mange av dem blir giftet bort i arrangerte ekteskap allerede som unge. Til en person de ikke en gang har møtt. De må gjøre mye husarbeid, passe yngre søsken, ha gode karakterer på skolen, gå ut og forkynne, og mange har verken tv eller radio. Barna må gå fra dør til dør og misjonere, og det er en bevisst handling fra sekten å bruke barn til dette. Det er vanskeligere for mange å avvise barn. Anonymkode: e8c60...fef Her var det mye tull! Det er selvfølgelig individuelt hvor mye husarbeid de må gjøre, akkurat som hos andre familier som ikke er JV. Ingen legger press på dem hva karakterer angår , og selv om de ikke feirer de høytidene som brorparten av norges befolkning gjør, så ekskluderes de ikke fra det sosiale. Og de fleste tar en videregående utdannelse. Giftet bort??? Det har ingenting med JV å gjøre. TV og radio har nok de aller fleste, her blander du med en annen trosretning. Fint å ha fakta når man skriver om en trosretning, og ikke bare skrive svada! Anonymkode: 2c81f...333 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 26. januar 2022 #23 Del Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Til det uthevede - de tror ikke på et helvete, så det er ingen JV som forteller deg at du havner der. Anonymkode: 2c81f...333 Jeg har hatt jehovas vitne på døren min som faktisk har sagt det. De har da informert om at de er JV og lenger inn i forkynnelsen så har de sagt at vi vil havne i helvetet hvis vi ikke tror på gud 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #24 Del Skrevet 27. januar 2022 Kittykat skrev (14 timer siden): Jeg har hatt jehovas vitne på døren min som faktisk har sagt det. De har da informert om at de er JV og lenger inn i forkynnelsen så har de sagt at vi vil havne i helvetet hvis vi ikke tror på gud 🤷♀️ https://www.jw.org/no/hva-bibelen-laerer/sporsmal/finnes-det-et-helvete/ Anonymkode: 2c81f...333 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #25 Del Skrevet 27. januar 2022 Kittykat skrev (19 timer siden): Jeg har hatt jehovas vitne på døren min som faktisk har sagt det. De har da informert om at de er JV og lenger inn i forkynnelsen så har de sagt at vi vil havne i helvetet hvis vi ikke tror på gud 🤷♀️ Dette er jo bare vås. Anonymkode: 7e86a...2e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #26 Del Skrevet 27. januar 2022 Via teamsmøter og facetime Anonymkode: e7a28...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #27 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 20.13): Det er jo deres misjon i livet, bokstavelig talt. De læres opp til dette fra de er barn, og spesielt jentene. De skal ha topp karakterer på skolen, og det stilles strenge krav, med etter videregående skal jentene ut og forkynne. Videre utdannelse er ikke viktig, ei heller ønskelig for jenter. Fra jeg gikk i 1. klasse på barneskolen, og til jeg var ferdig på videregående, har jeg hatt klassekamerater som er JV. Det er ikke enkelt å være barn i den sekten, det er sikkert og visst. De ekskluderes fra det sosiale, da de ikke feirer noe som helst, de skal helst omgås andre JV-barn, og mange av dem blir giftet bort i arrangerte ekteskap allerede som unge. Til en person de ikke en gang har møtt. De må gjøre mye husarbeid, passe yngre søsken, ha gode karakterer på skolen, gå ut og forkynne, og mange har verken tv eller radio. Barna må gå fra dør til dør og misjonere, og det er en bevisst handling fra sekten å bruke barn til dette. Det er vanskeligere for mange å avvise barn. Anonymkode: e8c60...fef Løgn, løgn, løgn. Anonymkode: a0a83...0aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 27. januar 2022 #28 Del Skrevet 27. januar 2022 Kittykat skrev (På 22.1.2022 den 19.46): De ringer og sender brev. Har opplevd begge deler. Det er ganske irriterendes og jeg synes ikke noe om at de kommer på døren, ringer eller sender brev og forteller meg at jeg kommer til å ende i helvetet fordi jeg nødvendigvis ikke tror på Gud. Hvis jeg vil vite noe om dem, lære om dem og/eller begynne å gå til samlestunder, så kan jeg faktisk oppsøke dem selv. JV tror ikke på helvete. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 27. januar 2022 #29 Del Skrevet 27. januar 2022 Kittykat skrev (20 timer siden): Jeg har hatt jehovas vitne på døren min som faktisk har sagt det. De har da informert om at de er JV og lenger inn i forkynnelsen så har de sagt at vi vil havne i helvetet hvis vi ikke tror på gud 🤷♀️ Var vel en som ikke hadde fulgt med på møtene 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 27. januar 2022 #30 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Løgn, løgn, løgn. Anonymkode: a0a83...0aa Den biten med at høyere utdanning ikke er viktig, den stemmer bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #31 Del Skrevet 27. januar 2022 Bacteria skrev (50 minutter siden): JV tror ikke på helvete. Nei men de som gjorde dette kan ha blitt utstøtt like etter for å ha sagt at hun kommer til helvete. De tror isteden for helvete at vi som ikke er JV eller de som bryter reglene til JV råtner i graven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #32 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 12.39): Gjerne dokumenter at de bryter GDPR her. Det er ingen personvernlov som sier at man ikke kan ringe til et hvilket som helst nummer som ligger tilgjengelig på 1881 etc. Vil man ikke høre, så kan man si det og avslutte samtalen, easy as that! Til det uthevede - de tror ikke på et helvete, så det er ingen JV som forteller deg at du havner der. Her var det mye tull! Det er selvfølgelig individuelt hvor mye husarbeid de må gjøre, akkurat som hos andre familier som ikke er JV. Ingen legger press på dem hva karakterer angår , og selv om de ikke feirer de høytidene som brorparten av norges befolkning gjør, så ekskluderes de ikke fra det sosiale. Og de fleste tar en videregående utdannelse. Giftet bort??? Det har ingenting med JV å gjøre. TV og radio har nok de aller fleste, her blander du med en annen trosretning. Fint å ha fakta når man skriver om en trosretning, og ikke bare skrive svada! Anonymkode: 2c81f...333 Dette er jo fakta om de JV jeg kjenner, så du kan bare legge vekk de ville protestene dine. Anonymkode: e8c60...fef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #33 Del Skrevet 27. januar 2022 Sommer2464 skrev (1 time siden): Nei men de som gjorde dette kan ha blitt utstøtt like etter for å ha sagt at hun kommer til helvete. De tror isteden for helvete at vi som ikke er JV eller de som bryter reglene til JV råtner i graven. Morsom du….tenkt at jv er så frekke å påstå at alle som dør enten råtner i graven eller blir kremert til aske (evt drukner og blir spist av fisk). Anonymkode: 7e86a...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #34 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er jo fakta om de JV jeg kjenner, så du kan bare legge vekk de ville protestene dine. Anonymkode: e8c60...fef Kom gjerne med et konkret eks på brudd av personvernloven. Fakta blir ikke troverdig med bare en påstand. Anonymkode: 7e86a...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #35 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 20.18): Som nevnt over så bruker de telefon og brev, de bryter også med GDPR siden det er helt umulig å holde styr på hvem som er mottakelig eller ikke for propagandaen uten bryte personvernforordningen. Anonymkode: fba8f...75e Nei, de bruker 1881 og gule sider for å finne telefonnummer. Ingenting blir skrevet opp, bortsett fra på konvolutten de sender avgårde. Om noen ikke ønsker å bli kontaktet så får de tilbudet om å få skrevet opp at adressen ikke ønsker å bli kontaktet. Det vil si, om du flytter, så må du evt gi beskjed på ny adresse om at du ikke ønsker kontakt. Utover det lagres ingen opplysninger. AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 20.13): Det er jo deres misjon i livet, bokstavelig talt. De læres opp til dette fra de er barn, og spesielt jentene. De skal ha topp karakterer på skolen, og det stilles strenge krav, med etter videregående skal jentene ut og forkynne. Videre utdannelse er ikke viktig, ei heller ønskelig for jenter. Fra jeg gikk i 1. klasse på barneskolen, og til jeg var ferdig på videregående, har jeg hatt klassekamerater som er JV. Det er ikke enkelt å være barn i den sekten, det er sikkert og visst. De ekskluderes fra det sosiale, da de ikke feirer noe som helst, de skal helst omgås andre JV-barn, og mange av dem blir giftet bort i arrangerte ekteskap allerede som unge. Til en person de ikke en gang har møtt. De må gjøre mye husarbeid, passe yngre søsken, ha gode karakterer på skolen, gå ut og forkynne, og mange har verken tv eller radio. Barna må gå fra dør til dør og misjonere, og det er en bevisst handling fra sekten å bruke barn til dette. Det er vanskeligere for mange å avvise barn. Anonymkode: e8c60...fef Dette er ikke helt sant. Kjenner flere jehovas vitner, og har vokst opp med dem. Både folk som har vært vitner, og folk som fortsatt er vitner. Og alle hadde og har tv, pc, telefon og radio. De er helt vanlige mennesker som prøver å leve etter bibelen. De skiller seg jo vesentlig ut ved å forkynne, men ellers er de ganske vanlige. Tror kanskje du blander med en annen religion/sekt. Både gutter og jenter forkynner, og det er ikke noen spesielle krav til jenter. Da er det i så tilfelle mer ønskelig at guttene tar mer del i menighetene mtp organisering osv. De fleste foreldre lærer barna opp i sin trosretning, enten de er kristne eller muslimer eller noe annet. Så må jo barna velge selv når de blir store nok. Og de blir absolutt ikke giftet bort 🙊 Noen gifter seg i ung alder, andre i godt voksen alder. Og noen gifter seg ikke i det hele tatt. Men det er uansett et personlig valg, og et personlig valg hvem de gifter seg med. AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 1.16): For noen år tilbake, oppsøkte de meg ukentlig hjemme på døra. De hadde også med seg en sønn på alderen med min datter. De var utrolig hyggelige å prate med. Ble invitert til møter etc, men jeg dro ikke. Det de så, var kanskje en enslig mor som var mye alene, (jeg var mye alene en periode) og at de kanskje tenkte - henne kan vi få inn. De støtter ikke blodoverføring, blant annet. Hadde det ikke vært for blodoverføring, så hadde jeg ikke levd i dag. De sluttet å komme da en eks som var på besøk gikk ut på trappa og spurte om de virkelig tror på det de går og forkynner… Han var ganske ufin, tenker på hvor hyggelige de hadde vært. Men, de kan jo heller ikke omgås(?) eller være venner med dolk utenfor sekten, kan de? Anonymkode: dec44...c03 Jo, de kan ha venner utenfor sin trosretning. 😁 Men er kanskje naturlig å trekke mot venner med samme trosretning? Anonymkode: 4d854...a1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #36 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Dette er jo fakta om de JV jeg kjenner, så du kan bare legge vekk de ville protestene dine. Anonymkode: e8c60...fef Hehe, og alle JV'er i tråden vet jo at du lyver så det renner av deg, nettopp fordi JV'er vet jo hvordan de lever. Hvorfor er du å etter å spre løgnaktige påstander om JV kan man jo bare spekulere i, men man kjenner jo lusa på gangen. Anonymkode: a0a83...0aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #37 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo fakta om de JV jeg kjenner, så du kan bare legge vekk de ville protestene dine. Anonymkode: e8c60...fef Ville protester? Jeg underbygger dette med fakta og viser til artikler fra deres egen nettside, hva har du å komme med bortsett fra vås og usannheter? Og nei, jeg tror faktisk ikke at du kjenner så mange JV…. Anonymkode: 2c81f...333 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 28. januar 2022 #38 Del Skrevet 28. januar 2022 Nå har jeg da lagt bak meg 20 år av mitt liv i JV og trodde jeg hadde hørt det meste - men det hadde jeg ikke tydeligvis Vedr GDPR så er det ivaretatt SVÆRT nøye - så nøye at det ikke lenger er lov å ha egne notater - hverken håndskrevne eller digitale om de man forkynner. Btw, JV påstår ikke at at alle som dør enten råtner i graven eller blir kremert til aske (evt drukner og blir spist av fisk). - men Bibelen gjør det - og det er da vel forsåvidt sant eller? Skal vi ta en vitenskapelig diskusjon på hvorvidt det finnes et åndelig sted å henge ut på etter man er ferdig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 29. januar 2022 #39 Del Skrevet 29. januar 2022 Ryddet for brukerangrep. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #40 Del Skrevet 29. januar 2022 Jeg har også blitt oppringt av medlemmer i Jehovas Vitne. Men etter den korte samtalen som kom overraskende på meg så lurte jeg på hvor de fant tlnr mitt ? Jeg har registrert meg mot telefonsalg og reklame i posten. Hvordan kunne de finne på og ringe meg da? Skjer det en gang til kommer jeg til å be om navn og nr og informere de om politianmeldelse Anonymkode: e307b...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå