Gå til innhold

Hvordan forkynner Jehovas vitner nå?


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sommer2464 skrev (1 time siden):

Noen som vet nå når de ikke kan banke på dører pga korona?

Telefon og brev

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over så bruker de telefon og brev, de bryter også med GDPR siden det er helt umulig å holde styr på hvem som er mottakelig eller ikke for propagandaen uten bryte personvernforordningen.

Anonymkode: fba8f...75e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (9 timer siden):

Noen som vet nå når de ikke kan banke på dører pga korona?

Ingen lov som sier de ikke kan banke på dørene

Anonymkode: c2f0c...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brev. Har fått et i posten selv. 

Anonymkode: 60661...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått brev, vet andre og har fått det pluss noen som har blitt oppringt på telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg her blitt ringt to ganger det siste året. 
 

Den ene gangen 2 minutter etter at «jehovas vitner» ble nevnt i en Facebook samtale. 
Deretter ble de snakket om under en middag, og da ble jeg ringt 30 min etter 😂

Anonymkode: b48ad...416

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått telefon, litt snålt, lurer på hvordan det er å være JV egentlig. Måtte ringe rundt til folk sånn, eller gå fra dør til dør.

Anonymkode: 68b10...879

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har faktisk fått brev i postkassen fra dem.

Med litt reklame oppi, og så kan man selvfølgelig sjekke ut nettsidene deres hvis man faktisk er interessert i tingene deres.        

Anonymkode: 59d8b...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringer og sender brev. Har opplevd begge deler. Det er ganske irriterendes og jeg synes ikke noe om at de kommer på døren, ringer eller sender brev og forteller meg at jeg kommer til å ende i helvetet fordi jeg nødvendigvis ikke tror på Gud. Hvis jeg vil vite noe om dem, lære om dem og/eller begynne å gå til samlestunder, så kan jeg faktisk oppsøke dem selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt ringt to ganger. Tok ikke telefonen, sjekka numrene og så det var privatpersoner. Sendte sms og spurte hva det gjaldt, og fikk begge ganger sms tilbake med "jeg skulle ikke selge deg noe, men fortelle deg om en fantastisk nettside som heter jw.no, bla bla".

Anonymkode: 510ea...894

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 Hvordan ser konvolutten ut? 

 Anonymkode: ddb54...e5e

en helt vanlig hvit konvolutt vel. 

hvordan tror du egentlig at en konvolutt skal se ut? :phaedra:   

Anonymkode: 59d8b...542

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 23.24):

Fått telefon, litt snålt, lurer på hvordan det er å være JV egentlig. Måtte ringe rundt til folk sånn, eller gå fra dør til dør.

Anonymkode: 68b10...879

Det er jo deres misjon i livet, bokstavelig talt. De læres opp til dette fra de er barn, og spesielt jentene. De skal ha topp karakterer på skolen, og det stilles strenge krav, med etter videregående skal jentene ut og forkynne. Videre utdannelse er ikke viktig, ei heller ønskelig for jenter.  

Fra jeg gikk i 1. klasse på barneskolen, og til jeg var ferdig på videregående, har jeg hatt klassekamerater som er JV. Det er ikke enkelt å være barn i den sekten, det er sikkert og visst. De ekskluderes fra det sosiale, da de ikke feirer noe som helst, de skal helst omgås andre JV-barn, og mange av dem blir giftet bort i arrangerte ekteskap allerede som unge. Til en person de ikke en gang har møtt.

De må gjøre mye husarbeid, passe yngre søsken, ha gode karakterer på skolen, gå ut og forkynne, og mange har verken tv eller radio. 
Barna må gå fra dør til dør og misjonere, og det er en bevisst handling fra sekten å bruke barn til dette. Det er vanskeligere for mange å avvise barn.

Anonymkode: e8c60...fef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk håndskrevet brev i posten, med 17 kr i frimerker på. Kan ikke huske sist jeg fikk noe sånt 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De ringer... Har blitt oppringt 2 ganger på 1 måned

Anonymkode: 5dc2c...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år tilbake, oppsøkte de meg ukentlig hjemme på døra. De hadde også med seg en sønn på alderen med min datter. De var utrolig hyggelige å prate med. Ble invitert til møter etc, men jeg dro ikke. Det de så, var kanskje en enslig mor som var mye alene, (jeg var mye alene en periode) og at de kanskje tenkte - henne kan vi få inn. De støtter ikke blodoverføring, blant annet. Hadde det ikke vært for blodoverføring, så hadde jeg ikke levd i dag. De sluttet å komme da en eks som var på besøk gikk ut på trappa og spurte om de virkelig tror på det de går og forkynner… Han var ganske ufin, tenker på hvor hyggelige de hadde vært. Men, de kan jo heller ikke omgås(?) eller være venner med dolk utenfor sekten, kan de?

Anonymkode: dec44...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann fikk plutselig et håndskrevet brev fra en av dem i posten i forrige uke ...

Anonymkode: 662b8...f6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min var jv. Veldig hyggelig mann. Jeg er muslim og han prøvde hele tiden å få meg til å konvertere. Prate om hvor bra jv var versus islam. Det ble bare bla bla bla og jeg fikk plutselig mer respekt for ateister. What a pain in the ass to tell people how they should live! 

Anonymkode: 835c9...9cc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...