Gå til innhold

kakeslag..


Gjest julekone

Anbefalte innlegg

Gjest julekone

vi feirer jul for første gang hjemmefra - i vårt eget hus. Før har alt sånt bare blitt ordnet. Det eneste jeg vet jeg skal ha er pepperkaker (ikke fordi de er så gode, men har man barn skal man liksom ha det da.. Blir koselig å bake med barna).

blir vel også en sjokoladekake tenker jeg..

hva annet må DU bare ha når du lager jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyrstekake, kransekakestenger, sveitsisk konfekt, pepperkaker, kongelige nøttekjeks og kokosmakroner har vi absolutt hver år. Ellers blir det litt hva som passer oss, evt noe nytt vi vil prøve og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her MÅ vi ha kransekakestenger begge to. Det er vel egentlig det eneste som er et must. Men andre faste småkaker er vaniljekjeks, eggeplommekaker og pepperkaker. Å jo, danske vaniljekranser er et must! Får de av mamma hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

I tillegg til krumkaker er riskaker (sånne med delfiafett, puffet ris og sjokolade) noe vi alltid har. Og så smaker det helt himmelsk :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Jeg elsker å bake, og det får vi masse resultater av i jula. Det varierer litt hvilke jeg baker men det er noen jeg MÅ ha. Krumkaker, sjokoladeboller (sånne med puffet ris og sjokolade), kakemenn og berlinerkranser. Også bytter jeg på med serinakaker, smultringer, fattigmann, sirupssnipper osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kransekakestenger, kokosmakroner, serinakaker, julemanna, havreflarn og nøttekaker.

Sukk, kjenner kiloene kryper på allerede :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* kakemenn

* pepperkaker

* serinakaker

* kjeks med sjokolade og mandler

* smultringer

* kokosmakroner

* tørre vafler

Nam, nam, gleder meg til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi feirer ikke jul hjemme, reiser bort hele jula, og lager derfor ite kaker, men julemenn er et must (eller kakemenn som dere kaller det) og pepperkaker laget vi også i fjor, det var jo godt det også, men ettersom vi var bortreist 23. des til 1. jan så ble det mye julekaker i desember og januar da på oss. Lurer på vi begrenser oss til bare julemenn i år..

Men jeg har et par andre som er must at mamma lager! (overlever dog fitn annenhver jul hos svigerfamilien uten absolutt alle...) Det er uten tvil "sjokoladesprut" (sjokolademarengs rett og slett) og smultringer, sjokolademakroner og krumkaker i alle fall...

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker

Risboller (sjokolade og puffet ris)

Smultringer

Krumkaker

Men det går veldig lite kake hos oss. Prøver å passe på vekten :rodme: Ungene og mannen er ikke så kakemons som mor i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor feirer vi foerst hos mamma og pappa (rett foer jul) og selve julen hos svigerforeldre i England. SKal ta med meg norske julekaker for min egen del og som presang.

Klassikere som blir bakt hjemme hos mamma og pappa er:

Gaffelkaker

Havregrynsboller

Sirupsnipper

Pepperkaker

Serinakaker

Mormors marsipan (naa mammas)

Peppernoetter

Sandkaker

Mor Monsen

Kommer til aa prioritere marsipan, som jeg skal lage med mamma uken foer jul, havregrynsboller, gaffelkaker og serina. Tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pepperkaker, serinakaker og kokosmakroner. Eller varierer jeg litt og det har nok blitt mindre baking de siste årene. Litt må allikevel til for at det skal bli jul i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så stor fan av småkaker og det er egentlig ikke noen andre i familien min heller. Så hos oss blir det pepperkaker og kanskje hjortebakkels. Og store mengder med riskrem :sikle: Hihi..mamma og jeg er helt gale etter riskrem.

Men peanøtter, After Eight og Twist må være på plass for at det skal bli jul hos oss :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, må innrømme at jeg ikke er så glad i kaker, men bakingen hører jo adventstiden til, så jeg må jo liksom bake noe selv om jeg ikke spiser dem. jeg baker somoftest Sjokoladebrød, for de er de eneste jeg liker og kan spise mange av. Der blir det dobbel oppskrift ;)

Ellers synes jeg det er gøy å bake pepperkaker (Pyntingen er jo det morsomste da!)

Som oftest har jeg to fulle bokser igjen som jeg kaster i mars... Hehehehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...