Gå til innhold

Min samboer mener at jeg overdriver med karantenerantene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg må få ut frustrasjonen!

I går kveld fikk jeg melding om at et familiemedlem til en kollega fra jobben er smittet og at hen må i karantene. Jeg har hatt en del kontakt med denne kollegaen og vi har kontor rett ved siden av hverandre. Hen venter på svar på test fra helsestasjonen. Vi har en del hjemmekontor, men de siste dagene var vi begge på jobb. 

 

Jeg tok en test og den er negativ, men ble anbefalt om å ta en vanlig test i helsestasjonen. Jeg og min samboer skulle egentlig få venner på besøk i helgen, men jeg mener at vi må avlyse dette da det er stor sjanse for at jeg kan være smittet. Min samboer mener at jeg overdriver og at det er overdrevet smittefrykt. Jeg er ikke enig med han i det hele tatt! Middag med venner kan vi f.eks. ta neste uke. Jeg hadde ikke likt å bli invitert på middag til en som kan være smittet. Tenk om jeg er smittet og smitter også venneparet? 

Hva synes dere? 

Anonymkode: 363bd...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er hysterisk. Du har ikke vært i kontakt med en som er smittet,  bare en som er i karantene. Er du vaksinert?

Anonymkode: 89f1b...205

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er hysterisk. Du har ikke vært i kontakt med en som er smittet,  bare en som er i karantene. Er du vaksinert?

Anonymkode: 89f1b...205

Hva har det med saken å gjøre.

Ellers så er jeg enig, gi beskjed til venne og så kan de ta beslutningen-

Anonymkode: 3c6d9...e41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke var din kollega som smittet dette familiemedlemmet, så er det nok ikke lenge siden denne kollegaen ble smittebærer om han i det hele tatt er smittet. Om du har rukket å bli smittet, er det vel litt inkubasjonstid, så du er nok ikke smittsom enda. Jeg hadde ikke tatt hensyn til dette. Men jeg hadde gitt vennene beskjed. 

Anonymkode: 59b98...27a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvis det ikke var din kollega som smittet dette familiemedlemmet, så er det nok ikke lenge siden denne kollegaen ble smittebærer om han i det hele tatt er smittet. Om du har rukket å bli smittet, er det vel litt inkubasjonstid, så du er nok ikke smittsom enda. Jeg hadde ikke tatt hensyn til dette. Men jeg hadde gitt vennene beskjed. 

Anonymkode: 59b98...27a

Man er mest smittsom før symptomer, og inkubasjonstid er ned mot to dager. 
 

Synes det er fair å gi beskjed, så kan vennene ta avgjørelsen. Men skader ikke å bare utsette, om kollega får påvist smitte kommer du vel i karantene som nærkontakt? Da må dere avlyse uansett. 

Anonymkode: 02697...a21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Man er mest smittsom før symptomer, og inkubasjonstid er ned mot to dager. 
 

Synes det er fair å gi beskjed, så kan vennene ta avgjørelsen. Men skader ikke å bare utsette, om kollega får påvist smitte kommer du vel i karantene som nærkontakt? Da må dere avlyse uansett. 

Anonymkode: 02697...a21

TS er ikke nødvendigvis nærkontakt. Kollegaen har jo ikke symptomer, nærkontakter telles fra 48 timer før symptomer utvikles. I tillegg skal man ha hatt mer enn 15 minutter der man var nærmere enn to meter. TS deler ikke en gang kontor med vedkommende.

Holder dere ikke avstand på jobb, TS? Jeg syns du overdriver. Veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollegaen din er (så langt du vet) ikke smittet. Dere deler ikke kontor. Du er minst en positivt test unna å være definert som nærkontakt - hvis alle skulle sette seg i karantene med det utgangspunktet ville samfunnet gått i stå. Jeg ville sagt fra til vennene og latt dem ta valget, men jeg er enig med samboeren i at du er i overkant forsiktig.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har det med saken å gjøre.

Karantenereglene er mindre strenge når man er fullvaksinert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vært nærkontakt, så har ingen grunn til å gå i karantene.

 

Anonymkode: 34a53...59c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er greit å gi beskjed jeg. Jeg aner jo ikke hva de dere skal ha middag med jobber med, men min mann som jobber med de aller mest sårbare ville likt å ta beslutningen selv. Han hadde nok meldt avbud for å være på en sikre siden. Jeg som sitter stuck på hjemmekontor ville ha kommet. Folk har ulik terskel for hva de ønsker å utsette seg for.

Anonymkode: 33f3e...274

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva har det med saken å gjøre.

Ellers så er jeg enig, gi beskjed til venne og så kan de ta beslutningen-

Anonymkode: 3c6d9...e41

Med booster skal ikke engang nærkontakter i karantene.

Anonymkode: 89f1b...205

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei. Jeg må få ut frustrasjonen!

I går kveld fikk jeg melding om at et familiemedlem til en kollega fra jobben er smittet og at hen må i karantene. Jeg har hatt en del kontakt med denne kollegaen og vi har kontor rett ved siden av hverandre. Hen venter på svar på test fra helsestasjonen. Vi har en del hjemmekontor, men de siste dagene var vi begge på jobb. 

 

Jeg tok en test og den er negativ, men ble anbefalt om å ta en vanlig test i helsestasjonen. Jeg og min samboer skulle egentlig få venner på besøk i helgen, men jeg mener at vi må avlyse dette da det er stor sjanse for at jeg kan være smittet. Min samboer mener at jeg overdriver og at det er overdrevet smittefrykt. Jeg er ikke enig med han i det hele tatt! Middag med venner kan vi f.eks. ta neste uke. Jeg hadde ikke likt å bli invitert på middag til en som kan være smittet. Tenk om jeg er smittet og smitter også venneparet? 

Hva synes dere? 

Anonymkode: 363bd...133

Du er HYSTERISK. Tenk om alle holdt på sånn! Samfunnet hadde kollapset innen onsdag neste uke. Ta deg sammen! 

Anonymkode: 037d2...183

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspirantene, desperantene, karantenerantene... 

Anonymkode: 89b7c...83d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv jeg som jobber midt oppi smitte synes du tar vel av med hysteri 😅

Anonymkode: 29ee2...186

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er hysterisk. DU er IKKE nærkontakt til en smittet. 

Anonymkode: 23a85...37e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei. Jeg må få ut frustrasjonen!

I går kveld fikk jeg melding om at et familiemedlem til en kollega fra jobben er smittet og at hen må i karantene. Jeg har hatt en del kontakt med denne kollegaen og vi har kontor rett ved siden av hverandre. Hen venter på svar på test fra helsestasjonen. Vi har en del hjemmekontor, men de siste dagene var vi begge på jobb. 

 

Jeg tok en test og den er negativ, men ble anbefalt om å ta en vanlig test i helsestasjonen. Jeg og min samboer skulle egentlig få venner på besøk i helgen, men jeg mener at vi må avlyse dette da det er stor sjanse for at jeg kan være smittet. Min samboer mener at jeg overdriver og at det er overdrevet smittefrykt. Jeg er ikke enig med han i det hele tatt! Middag med venner kan vi f.eks. ta neste uke. Jeg hadde ikke likt å bli invitert på middag til en som kan være smittet. Tenk om jeg er smittet og smitter også venneparet? 

Hva synes dere? 

Anonymkode: 363bd...133

Du går på  butikken og kan bli smitta...

herregud, kjæresten din har rett. Du overdriver

Anonymkode: 52341...236

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei. Jeg må få ut frustrasjonen!

I går kveld fikk jeg melding om at et familiemedlem til en kollega fra jobben er smittet og at hen må i karantene. Jeg har hatt en del kontakt med denne kollegaen og vi har kontor rett ved siden av hverandre. Hen venter på svar på test fra helsestasjonen. Vi har en del hjemmekontor, men de siste dagene var vi begge på jobb. 

 

Jeg tok en test og den er negativ, men ble anbefalt om å ta en vanlig test i helsestasjonen. Jeg og min samboer skulle egentlig få venner på besøk i helgen, men jeg mener at vi må avlyse dette da det er stor sjanse for at jeg kan være smittet. Min samboer mener at jeg overdriver og at det er overdrevet smittefrykt. Jeg er ikke enig med han i det hele tatt! Middag med venner kan vi f.eks. ta neste uke. Jeg hadde ikke likt å bli invitert på middag til en som kan være smittet. Tenk om jeg er smittet og smitter også venneparet? 

Hva synes dere? 

Anonymkode: 363bd...133

Hen????

Anonymkode: d207d...f0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...