Gå til innhold

Venninnen min ble voldtatt og jeg stod ikke opp for henne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Les hovedinnlegget igjen så ser du at det har jeg gjort.

Anonymkode: 1fb07...d63

Nei nei, beklager, jeg har selvsagt ikke gått ut offentlig med noe som helst. Men har konfrontert han mange ganger. 

Anonymkode: 1fb07...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg kan selvsagt ikke ta opp igjen hennes sak nå. Hun har stiftet familie og å ta opp igjen saken ville skapt myyye rabalder. Jeg tror også at mamma og pappa hadde kuttet kontakten med meg da også.. Forholdet er allerede dårlig, men da hadde det blitt over. MEN, hadde hun plutselig tatt opp igjen saken i dag selv, så hadde jeg latt meg avhøre, selv om det kanskje ikke ville ført til en dom. 

Anonymkode: 1fb07...d63

Beklager jeg ente opp med og skrive med en annen bruker fordi jeg syntes svarene hans var så hårreisende. Det var ikke slik at jeg trodde du vurderte og ta opp saken mot din venninnes vilje, beklager avsporingen! 
 

Jeg synes du virker veldig reflektert og omtenksom ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Beklager jeg ente opp med og skrive med en annen bruker fordi jeg syntes svarene hans var så hårreisende. Det var ikke slik at jeg trodde du vurderte og ta opp saken mot din venninnes vilje, beklager avsporingen! 
 

Jeg synes du virker veldig reflektert og omtenksom ❤️ 

Ikke tenk på det. :) Takk, men jeg skulle ønske ting var annerledes og at utfallet ikke ble slik. Det var en forferdelig situasjon rett og slett. Kommer aldri til å tilgi mamma eller pappa for støtten de ikke utviste og at de oppfordret meg til å lyve i et avhør mot bestevenninnen min. 

Anonymkode: 1fb07...d63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, SoWhat? said:

Det er spørsmål som kunne blitt stilt her. Noe er vanskelig å tro. Hun skriver da også at historien er endret på. Politiet ville aldri kalt inn en mindreårig uten å snakke med foreldre, og de ville ikke tillatt at en forelder overtok avhøret. 

Ellers enig i at hun ikke er et dårlig menneske. Vi er det bare en sjelden gang. Eller oftere. Vi er ihvertfall ikke bare gode hele tiden.

Så er det noe med å ta på seg ansvar og skyld *for å bli et bedre menneske* Kun derfor, og for å ikke skyve over på kanskje uskyldige  

Jeg var mindreårig og ble avhørt som vitne, jeg hadde med mamma. (Det var om noe helt annet)

Anonymkode: a07e9...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til politiet og si du vil forklare deg på nytt - alene.

Anonymkode: 8bad6...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg var mindreårig og ble avhørt som vitne, jeg hadde med mamma. (Det var om noe helt annet)

Anonymkode: a07e9...5ae

Hvorfor svarer du henne?

La være!

Anonymkode: ec5fb...d21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forståelse for at det var vanskelig for deg. Likevel synes jeg du sviktet grovt og fortjener den dårlige samvittigheten, sorry. Håper venninnen din har det bra i dag

Anonymkode: e1f1c...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke gjort noe som helst galt.

Du forklarte deg sannferdig for politiet. Du hadde ikke anner å bidra med enn å bekrefte at din  venninne fortalte deg om voldtekten. Andre vitner sa det samme. Altså fikk politiet svar på det de lurte på.

Moren din burde ha dårlig samvittighet, men jeg tviler på om politiet la mye vekt på hva hun sa. Du var mindreårig.

Når politiet henlegger er det politiets ansvar. Du var ikke et spesielt viktig vitne, og kunne ikke forandret på det.

Din venninne har ingen grunn til å føle seg sviktet av deg. Du bekreften hennes historie.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne. Bibelen

Akkurat i denne tråden passer dette sitatet fra bibelen godt. Hvis man ikke er feilfri selv skal man passe seg for å klandre en mindreårig for å svikte, spesielt med tanke på at den mindreårige var under sterkt press fra sine foreldre. Vis meg den tenåring som hadde klart å stå imot slike foreldre som TS beskriver. 
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger, brukerdebatt, spekulasjoner og siteringer av slettede innlegg.

- Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (3 timer siden):

Du har ikke gjort noe som helst galt.

Du forklarte deg sannferdig for politiet. Du hadde ikke anner å bidra med enn å bekrefte at din  venninne fortalte deg om voldtekten. Andre vitner sa det samme. Altså fikk politiet svar på det de lurte på.

Moren din burde ha dårlig samvittighet, men jeg tviler på om politiet la mye vekt på hva hun sa. Du var mindreårig.

Når politiet henlegger er det politiets ansvar. Du var ikke et spesielt viktig vitne, og kunne ikke forandret på det.

Din venninne har ingen grunn til å føle seg sviktet av deg. Du bekreften hennes historie.

Problemet er at jeg fortalte jo ikke om egne opplevelser og jeg sa at jeg ikke trodde på henne, slik jeg fikk beskjed av foreldrene mine om å si. :( Tenker ofte på at det kanskje hadde hjulpet om jeg fortalte om hvordan han hadde behandlet meg. Snakket med de andre jentene i miljøet og spurt om de kunne tenke seg å stå frem, men å organisere noe sånt så ung var ikke akkurat noe jeg tenkte på. Dessuten hadde jeg jo foreldrene mine som pusha. Denne mannen var fæl mot mange, jeg kjenner bare til voldtekten av venninnen men var vitne til flere ganger at han trødde over grenser, stoppet han selv en gang. Når jeg ble eldre så klarte jeg å stå opp mot han uten problemer og var ikke redd for å si ifra. 

Anonymkode: 1fb07...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...